logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

marketing polityczny: najnowsze artykuły

Pokazuj 5 10 20 50 na stronie
liczba artykułów: 58
Jak social media mieszają w demokracji algorytmami rekomendującymi treści

Sensacyjne nagłówki klikają się lepiej niż wyważone polemiki. To sprawia, że są też bardziej widoczne na platformach społecznościowych, takich jak Facebook, bo ich algorytmy premiują „angażujące” treści. W czasie kampanii wyborczej ten wyścig po uwagę może mieć poważne konsekwencje.

18.05.2024 | Techniki, porady, przykłady | przeczytano: 853 razy (komentarzy: 5)
Reklama OOH w Polsce 2023

Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej przedstawia informację dotyczącą wielkości rynku OOH w Polsce w 2023 roku. Dane zostały przygotowane we współpracy IGRZ i Domu Mediowego STARCOM (Publicis Group).

19.02.2024 | Z rynku | przeczytano: 949 razy
Billboardy trzymają się mocno. 2024 to rok wyborów i AI

Rynek reklamy zewnętrznej w Polsce ma się coraz lepiej. Tak wynika z raportu Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej. Według niego wartość sprzedaży reklamy outdoor w Polsce w trzech segmentach – klasyczne OOH, transport miejski i digital OOH – osiągnęła kwotę 648,29 mln zł., a to oznacza wzrost w stosunku do 2022 roku aż o 16,9 %.

19.02.2024 | Wywiady i opinie | przeczytano: 928 razy
Tegoroczne wybory na świecie pod ostrzałem dezinformacji i deepfake'ów

Zbliżające się wybory w ponad 50 krajach, w tym w USA i w Polsce, zachęcą twórców szkodliwych treści do wzmożonego działania z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Najwięcej deepfake’ów prawdopodobnie powstanie latem tego roku. Analitycy sprawdzili, jakie miejsca w cyfrowym świecie są swoistymi inkubatorami dla działań „złych aktorów”, i sporządzili ich mapę. To małe platformy są głównym źródłem powstawania i rozpowszechniania szkodliwych treści. W tym kontekście unijny Akt o usługach cyfrowych można ocenić jako nietrafiony, bo takie małe platformy będą praktycznie poza kontrolą przepisów. Naukowcy sugerują podejmowanie w walce z tym zjawiskiem działań opartych na realistycznych scenariuszach, a całkowite jego wyeliminowanie do takich nie należy. Dlatego lepiej ograniczać skutki dezinformacji.

19.02.2024 | Świat mediów | przeczytano: 533 razy
Wybory polskim Superbowl? Politycy wydadzą miliony na reklamę

SuperBowl – święto sportu, ale też i popkultury oraz komercji. Na 30-sekundowy spot marki są w stanie wydać 7 milionów dolarów, ale “zapłoną” też billboardy. Filmiki obiegną cały świat dzięki internetowi, więc marki już dziś liczą zyski. O wydarzenie rangi SuperBowl w Polsce trudno, ale krajowi reklamodawcy są spokojni. Ich czas w 2024 roku nadejdzie, a żniwa zapewnią im politycy.

13.02.2024 | Wywiady i opinie | przeczytano: 1457 razy
Lisek.App: przekąski i chusteczki na otarcie łez dla oglądających obrady Sejmu w kinie

Lisek.App nawiązał współpracę z pomysłodawcami pierwszego w historii wpólnego oglądania obrad Sejmu w kinie, które odbywa się dziś w stołecznej Kinotece. W ramach współpracy Lisek dostarczył wszystkim oglądającym przekąski i chusteczki na otarcie łez wzruszenia, smutku lub radości.

12.12.2023 | Z rynku | przeczytano: 585 razy
Wycena medialna członków ustępującego rządu

Mateusz Morawiecki, Mariusz Błaszczak i Dominika Chorosińska są członkami odchodzącego rządu, którzy najczęściej pojawiali się w mediach internetowych w przeciągu ostatnich dwóch tygodni. Wartość przekazu medialnego premiera wyniosła 79,5 mln zł, ministra obrony narodowej 16,5 mln zł, a minister kultury i dziedzictwa narodowego 14,7 mln zł – podaje Instytut Przywództwa, który na podstawie wartości ekwiwalentu reklamowego przygotował zestawienie najcenniejszych medialnie członków „dwutygodniowego rządu”.

12.12.2023 | Świat mediów | przeczytano: 395 razy
Business Centre Club: Rośnie lista oczekiwań wobec nowego rządu

Odblokowanie środków z KPO, przywrócenie dialogu społecznego i stabilności wprowadzania zmian w przepisach, powrót do poprzedniego sposobu rozliczania składki zdrowotnej – to tylko początek listy oczekiwań przedsiębiorców wobec rządu partii koalicyjnych, który prawdopodobnie powstanie w przyszłym tygodniu. W ich mniemaniu ma być on bardziej przyjazny biznesowi niż władza PiS. Nadzieje przedsiębiorców wzbudziły zapisy umowy koalicyjnej zawartej między Platformą Obywatelską, Trzecią Drogą i Lewicą. Duża część wyzwań dotyczy poprawy sytuacji na rynku pracy, a także podnoszenia konkurencyjności i innowacyjności krajowej gospodarki.

10.12.2023 | Prawo i gospodarka | przeczytano: 405 razy

Politycy zapewnili polskiej branży reklamowej owocne jesienne zbiory. W przypadku reklamy outdoor przychody wzrosły o 25% w porównaniu z anabolicznym okresem minionego roku. To dla tego segmentu rynku dobry znak, choćby dlatego, że niebawem czekają nas dwie kampanie wyborcze. Jednak najważniejsze dla branży reklamy jest to, że nie musi ona “wisieć” na pasku polityków. Nadal tę formę reklamy najczęściej wybierają firmy z sektora handlowego. To on stoi za najbardziej kreatywnymi rozwiązaniami i inwestycjami w cyfrową część reklamy zewnętrznej. 

29.11.2023 | Techniki, porady, przykłady | przeczytano: 862 razy
Nagroda Specjalna „Game Changer” dla kampanii profrekwencyjnych

Podczas Gali Innovation została przyznana Nagroda Specjalna „Game Changer” w kategorii Wydarzenie Roku dla kampanii zachęcających do udziału w wyborach parlamentarnych w 2023 roku. Wśród nich znalazła się kampania „To Twój Wybór”, zainicjowana przez Fundację Batorego i Inicjatywę Głos Kobiet, współrealizowana przez VMLY&R. 

24.11.2023 | Konkursy | przeczytano: 717 razy
1 2 3
Strona 1/6 (artykułów: 58)
Pokazuj 5 10 20 50 na stronie
REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764