logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

marketing polityczny: najnowsze artykuły

Pokazuj 5 10 20 50 na stronie
liczba artykułów: 65
Dezinformacja i trolle w nowej odsłonie kampanii Ministerstwa Cyfryzacji i NASK

Startuje kolejna odsłona ogólnopolskiej kampanii społecznej realizowanej przez Ministerstwo Cyfryzacji oraz NASK. Jej celem jest edukacja społeczeństwa w zakresie dezinformacji, manipulacji w sieci oraz zagrożeń, jakie niosą ze sobą niezweryfikowane treści. Podobnie jak w 2024 r. koncepcja kampanii nawiązuje do wizerunku trolli.

27.04.2025 | Z rynku | przeczytano: 134 razy
Postrzeganie kandydatów w wyborach prezydenckich wg On Board Think Kong

Agencja On Board Think Kong przedstawia wyniki nietypowego badania opinii społecznej, przygotowanego we współpracy z SW Research, w którym Polacy porównywali kandydatów w wyborach prezydenckich do kategorii samochodów. W przeprowadzonej ankiecie poproszono uczestników o wskazanie, z jakim typem auta (od luksusowych sedanów aż po rodzinne, hybrydowe kombi) najbardziej kojarzy im się każdy z kandydatów.

24.04.2025 | Z rynku | przeczytano: 218 razy
Burza wokół prokurator Wrzosek. Ponad 84 tysiące publikacji i hejt w sieci

Sprawa Ewy Wrzosek rozgrzała polską debatę publiczną do czerwoności. W ciągu zaledwie dwóch tygodni w mediach i sieci opublikowano ponad 84 tysiące materiałów, które dotarły do milionów odbiorców. Łączny zasięg przekazu wyniósł ponad 528 milionów kontaktów, a statystyczny Polak mógł zetknąć się z nim blisko 17 razy.

08.04.2025 | Świat mediów | przeczytano: 205 razy
Raport Demagoga i IMM: Drastyczny wzrost antyukraińskiej propagandy w polskim internecie

Propaganda antyukraińska w mediach społecznościowych drastycznie wzrasta – wynika z badania realizowanego przez Stowarzyszenie Demagog i Instytut Monitorowania Mediów (IMM). W 2024 roku opublikowano niemal 327 tys. polskojęzycznych wpisów i komentarzy, które w negatywny sposób odnosiły się do społeczności ukraińskiej. Wśród kont szerzących antyukraińską narrację i mających największy zasięg na portalu X i na Facebooku znalazł się profil europosła Grzegorza Brauna.

24.02.2025 | Świat mediów | przeczytano: 405 razy
Dezinformacja i trolle bohaterami kampanii Ministerstwa Cyfryzacji i NASK

Ministerstwo Cyfryzacji oraz Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa – Państwowy Instytut Badawczy (NASK) rozpoczynają ogólnopolską kampanię społeczną, która ma uczulać na fałszywe treści w Internecie i edukować, jak weryfikować informacje oraz zgłaszać treści nieprawdziwe. W kampanii, poprzez dialogi trolli, w obrazowy sposób pokazano mechanizmy i cele dezinformacji, zachęcając do świadomego ograniczania jej rozprzestrzeniania. Na stronie internetowej towarzyszącej kampanii można znaleźć praktyczne porady dotyczące rozpoznawania dezinformacji, jej źródeł i metod przeciwdziałania. Kampania rusza 23 listopada.

23.11.2024 | Z rynku | przeczytano: 613 razy
NASK: dezinformacja realnie wpływa na wyniki wyborów

Dezinformacja w sieci wykorzystuje m.in. deepfake'i, zmanipulowane dane i przywłaszczone informacje, by trafiać bezpośrednio w ludzką niewiedzę i nieufność. Narracje dezinformacyjne nie zawsze są racjonalne. Mają zelektryzować wyborcę, odwołać się do jego wewnętrznych strachów, żeby wstał i zagłosował. „Polacy przyjmują, że dezinformacja i treści szkodliwe w Internecie to element debaty publicznej, więc nie widzą sensu w zgłaszaniu tego, czy informowaniu o tym ekspertów zajmujących się dezinformacją” - mówiła Magdalena Wilczyńska, dyrektorka Pionu Ochrony Informacyjnej Cyberprzestrzeni NASK, podczas roundtable poświęconego dezinformacji wyborczej i jej wpływu na wyniki głosowania.

10.11.2024 | Świat mediów | przeczytano: 421 razy
Wycena medialna prezydenckich kandydatów PiS

Mateusz Morawiecki, Mariusz Błaszczak oraz Beata Szydło są najcenniejszymi medialnie potencjalnymi kandydatami na prezydenta RP z ramienia Prawa i Sprawiedliwości. Wartość publikacji na portalach internetowych na temat byłego premiera wyniosła od początku roku ponad 349 mln zł, na temat byłego ministra obrony 191,2 mln zł, a obecnej europosłanki ponad 140,7 mln zł. Instytutu Przywództwa sprawdził wartość obecności medialnej polityków, którzy mogą ubiegać się o Pałac Prezydencki. Analiza objęła publikacje na portalach internetowych od 1 stycznia do 25 września 2024 r.

04.10.2024 | Świat mediów | przeczytano: 562 razy
Jak social media mieszają w demokracji algorytmami rekomendującymi treści

Sensacyjne nagłówki klikają się lepiej niż wyważone polemiki. To sprawia, że są też bardziej widoczne na platformach społecznościowych, takich jak Facebook, bo ich algorytmy premiują „angażujące” treści. W czasie kampanii wyborczej ten wyścig po uwagę może mieć poważne konsekwencje.

18.05.2024 | Techniki, porady, przykłady | przeczytano: 3358 razy (komentarzy: 12)
Reklama OOH w Polsce 2023

Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej przedstawia informację dotyczącą wielkości rynku OOH w Polsce w 2023 roku. Dane zostały przygotowane we współpracy IGRZ i Domu Mediowego STARCOM (Publicis Group).

19.02.2024 | Z rynku | przeczytano: 1378 razy
Billboardy trzymają się mocno. 2024 to rok wyborów i AI

Rynek reklamy zewnętrznej w Polsce ma się coraz lepiej. Tak wynika z raportu Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej. Według niego wartość sprzedaży reklamy outdoor w Polsce w trzech segmentach – klasyczne OOH, transport miejski i digital OOH – osiągnęła kwotę 648,29 mln zł., a to oznacza wzrost w stosunku do 2022 roku aż o 16,9 %.

19.02.2024 | Wywiady i opinie | przeczytano: 1361 razy
1 2 3
Strona 1/7 (artykułów: 65)
Pokazuj 5 10 20 50 na stronie
REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764