logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

ochrona danych osobowych: najnowsze artykuły

Pokazuj 5 10 20 50 na stronie
liczba artykułów: 25
Więcej śledzących ciasteczek na polskich portalach. Efekt RODO?

Według Instytutu Reutersa, działającego przy Uniwersytecie Oksfordzkim, Polska jest jedynym z siedmiu badanych krajów, w którym po wejściu w życie RODO wzrosła liczba ciasteczek serwowanych przez strony trzecie na portalach informacyjnych.

22.12.2018 | przeczytano: 329 razy

Wczoraj minęło dokładnie 115 dni od wejścia w życie RODO (ang. GDPR). Od tego czasu do Urzędu Ochrony Danych Osobowych wpłynęło ponad 2 tys. skarg. Dla porównania, w całym 2017 roku było ich ok. 3 tys. Nawet obywatele krajów, które nie należą do Unii Europejskiej chętnie korzystają z możliwości, jakie daje nowe rozporządzenie. W Wielkiej Brytanii, która do końca 2020 roku ma opuścić szeregi Wspólnoty, 27% respondentów badania przeprowadzonego przez SAS złożyło zawiadomienia dotyczące naruszenia poufności danych osobowych, a 56% planuje to zrobić w ciągu najbliższego roku.

20.09.2018 | przeczytano: 750 razy
Czy istnieje spokojne życie po RODO? Polski biznes w oparach absurdu

Miało być bezpieczniej, klarowniej i oczywiście z obopólną korzyścią dla przedsiębiorców i ich klientów. Jedni widzieli w RODO receptę na bolączki obywateli umęczonych nagminnym wykorzystywaniem danych osobowych, inni dopatrywali się w rozporządzeniu uregulowania zasad współpracy z obecnymi i potencjalnymi kontrahentami. Tymczasem rzeczywistość jak zwykle brutalnie zweryfikowała hurraoptymistyczne założenia - system, który miał zatroszczyć się o ochronę danych osobowych, stał się przekleństwem przedsiębiorców i bronią obosieczną w rękach klientów. Czy unijna regulacja wniosła do polskiego biznesu coś więcej niż setki nonsensownych sytuacji, których firmy doświadczają obecnie na co dzień?

22.08.2018 | przeczytano: 1094 razy (komentarzy: 3)
Migracja z protokołu http na https: Jak poprawnie wdrożyć Certyfikat SSL?

W lutym 2018 r. Google poinformowało na swoim blogu: Od lipca 2018 wraz z wersją przeglądarki Google Chrome 68, na stronach bez wdrożonego certyfikatu SSL będzie widniała informacja o tym, że strona jest niezabezpieczona (ang. not secure). W ostatnim czasie można zaobserwować, że wielu Webmasterów wzięło sobie tę informację do serca i rozpoczęli przenoszenie stron Internetowych, na szyfrowaną wersję protokołu. Sądząc po ilości błędów i notowanych spadkach w widoczności organicznej, niewielu z Webmasterów wie, jak proces ten przeprowadzić prawidłowo. Przygotowujesz się do wdrożenia SSL? Chcesz aby Twoja witryna była bezpieczna i zaufana dla Twoich klientów ? Sprawdź na co zwrócić uwagę i jak zweryfikować pracę specjalisty!

02.08.2018 | przeczytano: 2440 razy
RODO: Nowe obowiązki informacyjne dla administratorów danych i podmiotów przetwarzających

Jedną z najważniejszych zmian, która czeka nas po wejściu w życie RODO – ogólnego rozporządzenia 2016/679 o ochronie danych – jest rozszerzenie uprawnień informacyjnych dla osób, których dane są przetwarzane (czyli nas wszystkich).  Wszystko po to, aby każdy z nas – udostępniających miał wiedzę i kontrolę nad tym, co dzieje się z naszymi danymi. Jakie nowe obowiązki RODO nakłada na administratorów i podmioty przetwarzające? Co w praktyce oznacza obowiązek informacyjny? O tym poniżej. 

22.06.2018 | przeczytano: 1203 razy
Kurs „RODO w marketingu i sprzedaży” dla marketerów i sprzedawców

Nowe zasady przetwarzania danych osobowych dotkną najbardziej te branże, dla których dane są szczególnie ważne – a zatem branżę marketingową i sprzedaż online. Dlatego razem z eduweb.pl przygotowałam kurs  „RODO w marketingu i sprzedaży”, który przeprowadzi każdego marketera i sprzedawcę przez nowe przepisy o ochronie danych osobowych oraz odpowie na pytanie jak przetwarzać dane osobowe zgodnie z RODO.

18.06.2018 | przeczytano: 1075 razy

Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady UE o Ochronie Danych Osobowych (RODO) już obowiązuje. Termin jego ostatecznego wdrożenia upłynie w maju 2018 roku. Co robić, żeby odpowiednio wcześnie przygotować się na zmianę przepisów i uniknąć wysokich kar za nieprawidłowe przetwarzanie danych?

18.05.2018 | przeczytano: 554 razy
Czy RODO wymusi aneksy do umów z agencjami PR?

Rozmowa Piotra Ślusarczyka, eksperta netPR.pl, z Pawłem Soproniukiem, partnerem w agencji PR Neuron, na temat współpracy agencji PR z klientami w kontekście RODO oraz przetwarzania i ochrony danych osobowych.

02.05.2018 | przeczytano: 976 razy

Cloud Technologies, dostawca danych o preferencjach i zainteresowaniach użytkowników Internetu potwierdza, że produkty i usługi oferowane na platformie OnAudience.com, należącej do spółki, są zgodne z unijnym rozporządzeniem RODO. Wiodąca kancelaria prawna EY Law przeprowadziła kompleksowy przegląd świadczonych przez Cloud Technologies usług i oferowanych produktów pod kątem wymogów RODO.

03.04.2018 | przeczytano: 487 razy
RODO: Fundacja Panoptykon broni Ministerstwa Cyfryzacji przed zarzutami „Wprost”

Na łamach tygodnika „Wprost” został opublikowany tekst Artura Grabka Streżyńska w opałach, w którym pojawiają się poważne zarzuty pod adresem Ministerstwa Cyfryzacji w związku z pracami nad wdrożeniem europejskiego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO). Autor sugeruje, że na kształt zaproponowanych przepisów miały wpływ przede wszystkim środowiska biznesowe, a prace nad nimi nie były prowadzone w przejrzysty i profesjonalny sposób. Ta teza rażąco rozmija się z naszym doświadczeniem jako organizacji społecznej od początku zaangażowanej w polskie prace nad wdrożeniem RODO.

03.12.2017 | przeczytano: 676 razy
1 2 3
Strona 1/3 (artykułów: 25)
Pokazuj 5 10 20 50 na stronie
REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764