O tym, że druk rządzi się swoimi prawami wie każdy, kto choć raz miał z nim styczność. Dlatego odpowiednie przygotowanie plików do druku to absolutna konieczność, by efekt był taki, jakiego oczekujemy. Kontynuujemy wątek właściwego przygotowania projektu, by przede wszystkim klient, ale również drukarnia byli zadowoleni ze współpracy. oczekujemy.
20.08.2017 | przeczytano: 1294 razyWpadka, wtopa, wdepa, afera, kaszana, mamy problem – jednym słowem (zgodnie z normą ISO) niezgodność. Określenie używane w chwilach powstania dysonansu pomiędzy oczekiwaniem Klienta w stosunku do jakości produktu finalnego, a stanem faktycznym, jaki zastał odbierając wyrób poligraficzny z działu ekspedycji.
10.12.2012 | przeczytano: 6547 razy (komentarzy: 2)Po trzynastu odcinkach "Chochlika", kolejny raz wracamy do tematu kolorów. W poznawaniu zakamarków tego obszaru ciągle odczuwam raczej nienasycenie niż przesyt. Tak więc podążając za tą emocją, problem sam się nam dziś sformułował: nasycenie kolorów czyli: co zrobić aby nam się w druku nic nie zalało, ani nie wyblakło.
20.11.2011 | przeczytano: 3363 razyKontynuujemy temat z poprzedniego odcinka. Lulek, cudowna rybka spełniająca poligraficzne życzenia, wrócił do swoich. Każdego dnia wspominamy jak ochoczo wysłuchiwał naszych utyskiwań. Spraw niestety wciąż przybywa, więc kolejną porcję życzeń przekazujemy Lulkowi za pośrednictwem Internetu. Jest to jedyna sieć, w której Lulek czuje się, jak ryba w wodzie. Życzymy więc sobie...
29.10.2011 | przeczytano: 2987 razyW tak zwanych słusznie minionych czasach życie było proste, wręcz prostackie. Poligrafia też. Uwodzenie klientów feerią barw i wymyślnością kształtów, było zarówno technicznie jak i ideologicznie trudne, a praktycznie niepotrzebne. Teczki (bo o nich dziś mowa) kojarzyły się bardziej z tajnymi archiwami SB, niż z podstawowym gadżetem marketingowym. Siermiężne, wiązane w pętelkę, szaro-bure twory, stanowiły nieodzowny atrybut socjalistycznej biurokracji.
15.07.2011 | przeczytano: 5187 razy (komentarzy: 7)Kolory w poligrafii to temat rzeka, ale można go sprowadzić do jednego podstawowego problemu: dlaczego wydrukowana publikacja wygląda często inaczej (czytaj: gorzej) niż na ekranie komputera. Nie będę dzisiaj zagłębiać się w skomplikowane meandry kalibracji monitorów i prawidłowego odwzorowywania przez nie kolorów. Na to przyjdzie czas później. Dzisiaj opowiem o paru niespodziankach, jakie mogą sprawić nam dwie specyficzne barwy: czarna i biała.
02.07.2011 | przeczytano: 6373 razy (komentarzy: 10)Większość małych drukarni do obróbki zdjęć i montażu używa Photoshopa w połączeniu z programem CorelDRAW. Corel uważany jest przez profesjonalistów za program amatorski, służący jedynie do domowego projektowania wizytówek. Ich opinia nie do końca jest sprawiedliwa, a program CorelDRAW służy wielu grafikom i operatorom DTP do składu publikacji i montażu. Oczywiście, muszą oni w umiejętny sposób omijać niedoskonałości programu, aby wydrukowany materiał zgodny był z projektem. Warto więc przybliżyć niektóre zagrożenia i pułapki czekające na początkujących operatorów DTP.
18.06.2007 | przeczytano: 106741 razy (komentarzy: 9)Offset jest techniką druku płaskiego, tzn. że elementy drukujące i niedrukujące matrycy znajdują się na tej samej wysokości. W technice tej wykorzystuje się zjawisko wzajemnego odpychania się czynnika drukującego - tłuszczu i niedrukującego - wody.
20.12.2004 | przeczytano: 103003 razy (komentarzy: 5)Znam większość programów graficznych, pracuję na nich od dłuższego czasu. Potrzebuję dowiedzieć się jak przygotować kliszę. Czy istnieją jakieś książki, źródła internetowe, z których mogę czerpać takie informacje?
06.04.2002 | przeczytano: 25744 razy (komentarzy: 4)1 | ||
Strona 1/1 (artykułów: 9) |