logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

propaganda: najnowsze artykuły

Pokazuj 5 10 20 50 na stronie
liczba artykułów: 140
Dezinformacja i trolle w nowej odsłonie kampanii Ministerstwa Cyfryzacji i NASK

Startuje kolejna odsłona ogólnopolskiej kampanii społecznej realizowanej przez Ministerstwo Cyfryzacji oraz NASK. Jej celem jest edukacja społeczeństwa w zakresie dezinformacji, manipulacji w sieci oraz zagrożeń, jakie niosą ze sobą niezweryfikowane treści. Podobnie jak w 2024 r. koncepcja kampanii nawiązuje do wizerunku trolli.

27.04.2025 | Z rynku | przeczytano: 226 razy
 IMMxDemagog: Biejat wyprzedza Mentzena w SM [14-20.04.2025]

Najbardziej medialnym kandydatem na prezydenta kolejny tydzień z rzędu został Rafał Trzaskowski, natomiast Sławomir Mentzen odnotował spadek popularności w social mediach – tak wynika z najnowszego raportu Instytutu Monitorowania Mediów (IMM) i Demagoga, analizującego medialność kandydatów na prezydenta w dniach 14-20 kwietnia. 

24.04.2025 | Świat mediów | przeczytano: 308 razy
 IMMxDemagog: Rekordowe zasięgi po debatach prezydenckich [7-13.04.2025]

Publikacje na temat Rafała Trzaskowskiego uzyskały w minionym tygodniu rekordowy zasięg, natomiast treści o Karolu Nawrockim odnotowały aż trzykrotny wzrost – tak wynika z najnowszego raportu Instytutu Monitorowania Mediów (IMM) i Demagoga, analizującego medialność kandydatów na prezydenta w dniach 7-13 kwietnia. Wzrost popularności niewątpliwie był spowodowany transmisjami dwóch debat, które odbyły się w piątek, 11 kwietnia.

17.04.2025 | Świat mediów | przeczytano: 626 razy
Głos, który ktoś próbuje Ci odebrać. NASK z kampanią o dezinformacji

Widzisz nagłówek, który brzmi emocjonalnie, zdjęcie znajomej twarzy w dziwnym kontekście, krótki filmik, który wygląda jak relacja na żywo - ale coś się nie zgadza. Często nim to sprawdzisz, już udostępniasz dalej.

14.04.2025 | Z rynku | przeczytano: 213 razy

W odpowiedzi na skargę Ministra Sprawiedliwości Adama Bodnara, Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, wszczął postępowanie w sprawie ukarania Telewizji Republika karą pieniężną.

13.04.2025 | Świat mediów | przeczytano: 232 razy
IMMxDemagog: Prawica walczy o zasięgi, strasząc migrantami [31.03-6.04.25]

Rafał Trzaskowski z największą widocznością w mediach, Sławomir Mentzen liderem zasięgu i zaangażowania w mediach społecznościowych, Magdalena Biejat z dynamicznym wzrostem na TikToku. W kampanii nie brakuje także manipulacji i fałszywych narracji. Instytut Monitorowania Mediów oraz Stowarzyszenie Demagog pokazują, że tegoroczna kampania prezydencka to nie tylko rywalizacja na zasięgi, ale też na emocje i dezinformacja.

10.04.2025 | Świat mediów | przeczytano: 198 razy
Burza wokół prokurator Wrzosek. Ponad 84 tysiące publikacji i hejt w sieci

Sprawa Ewy Wrzosek rozgrzała polską debatę publiczną do czerwoności. W ciągu zaledwie dwóch tygodni w mediach i sieci opublikowano ponad 84 tysiące materiałów, które dotarły do milionów odbiorców. Łączny zasięg przekazu wyniósł ponad 528 milionów kontaktów, a statystyczny Polak mógł zetknąć się z nim blisko 17 razy.

08.04.2025 | Świat mediów | przeczytano: 207 razy
Panoptykon: Polska potrzebuje suwerennej infrastruktury cyfrowej. Apel do rządu

Organizacje społeczne i wydawcy wspólnie apelują do rządu o odważne inwestycje w suwerenną infrastrukturę cyfrową. Postulują ich finansowanie z podatku cyfrowego. 

04.04.2025 | Techniki, porady, przykłady | przeczytano: 432 razy
 IMMxDemagog: Kampania prezydencka w mediach [24–30.03.25]

Największy zasięg w  mediach tworzonych przez dziennikarzy zdobył Rafał Trzaskowski, a Sławomir Mentzen  był pierwszy w mediach społecznościowych — wynika z najnowszego raportu Instytutu Monitorowania Mediów (IMM) i Demagoga, analizującego medialność kandydatów na prezydenta w tygodniu 24–30 marca 2025 roku. Uwagę zwraca także Magdalena Biejat, która odnotowała blisko pięciokrotny wzrost wyświetleń swoich wpisów w social mediach w porównaniu do poprzedniego tygodnia.

03.04.2025 | Świat mediów | przeczytano: 164 razy
IMMxDemagog: Kampania prezydencka w mediach [17–23.03.2025]

W tygodniu 17–23 marca 2025 r. największy zasięg medialny – we wszystkich typach mediów – osiągnęły treści dotyczące Karola Nawrockiego. Jak wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów i Demagoga, za niemal połowę tego zasięgu odpowiadały doniesienia o jego drugiej tożsamości – Tadeuszu Batyrze.

27.03.2025 | Świat mediów | przeczytano: 189 razy
1 2 3
Strona 1/14 (artykułów: 140)
Pokazuj 5 10 20 50 na stronie
REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764