logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

przestrzeń publiczna: najnowsze artykuły

Pokazuj 5 10 20 50 na stronie
liczba artykułów: 200
Łódź 2020

Uchwały krajobrazowe - stan prac: Łódź 2020

Jedną z pierwszych w kraju uchwał krajobrazowych uchwaliła 16 listopada 2016 roku Łódź.

23.05.2020 | przeczytano: 276 razy
Technologia 3D ułatwi realizację uchwały krajobrazowej Gdańska

2 kwietnia 2020 r. zakończył się okres dostosowawczy w ramach tzw. uchwały krajobrazowej Gdańska. Teraz za nieprzestrzeganie regulacji można spodziewać się wysokich kar – nawet 244 zł za każdy dzień łamania zapisów. Pomocna w dostosowaniu się do nowych wytycznych, jak i ich weryfikacji, okazuje się technologia skanowania laserowego 3D przestrzeni publicznej.

15.05.2020 | przeczytano: 349 razy
1000 dzieł sztuki w mieście: akcja Desa Unicum

Ponad 1000 dzieł sztuki znalazło się dziś niespodziewanie w przestrzeni miasta. Miasta, które budzi się do życia po okresie lockdownu. 1000 reprodukcji dzieł sztuki street artowej pojawiło się w miejscach nietypowych – jako naklejki na warzywach i owocach w lokalnych sklepikach, plakaty w kawiarniach, ozdoby kubków do kawy na wynos, wlepki w kwiaciarniach i w końcu także na chodnikach. Wszystko po to, aby w powrocie do normalności towarzyszyła nam sztuka. Za akcję odpowiada DESA Unicum, która równocześnie od 20 maja zaprasza na wystawę „Sztuka ulicy”. Pojawią się na niej prace największych gwiazd street artu.

14.05.2020 | przeczytano: 351 razy
Warexpo: Pierwsi głos zabierają artyści

Podczas gdy duże komercyjne marki zmieniają strategię komunikacji z odbiorcami, śledzą nowe formy zachowań konsumenckich i szukają sposobów na skuteczne dotarcie, działania w przestrzeni miejskiej podejmowane przez artystów brzmią jeszcze dobitniej. Tam, gdzie wiele marek widzi zagrożenia dla komunikacji, artyści widzą szansę.

14.05.2020 | przeczytano: 194 razy
Katowice 2020

Uchwały krajobrazowe - stan prac: Katowice 2020

W Katowicach zaproponowano nieco odmienne podejście do tematu i rozpisano przetarg na wykonanie inwentaryzacji wybranych miejsc i obszarów miasta, określenie podziału miasta na strefy oraz przygotowanie wstępnych założeń dla zasad i warunków na potrzeby opracowania projektu uchwały.

08.05.2020 | przeczytano: 337 razy (komentarzy: 2)
Pięć wyjątkowych murali w ramach kampanii Lotosu

Gdańsk, Kraków, Poznań, Warszawa i Wrocław – w tych pięciu miastach można już zobaczyć street-artowe murale, które portretują urywek życia zabranego przez epidemię. Akcję zainicjowała Grupa LOTOS. Murale są częścią kampanii „Każdy czeka na swoje NAJ”, w ramach której posiadacze kart LOTOS Navigator mogą przekazać swoje punkty na badania związane z leczeniem koronawirusa.

06.05.2020 | przeczytano: 214 razy
Warszawa 2020

Uchwały krajobrazowe - stan prac: Warszawa 2020

Uchwała warszawska została przegłosowana 16 stycznia 2020 roku. 25 lutego Wojewoda Mazowiecki opublikował rozstrzygnięcie nadzorcze i stwierdził nieważność całej uchwały. Powodem takiej decyzji jest niezgodność uchwały z prawem.

25.04.2020 | przeczytano: 460 razy
Sytuacja w największych miastach - marzec 2020

Uchwały krajobrazowe - stan prac: Sytuacja w największych miastach - marzec 2020

Niedługo minie 5 lat od uchwalenia w Sejmie ustawy krajobrazowej. Przedstawiamy, jak wygląda kondycja ustawy i uchwał, które na jej podstawie powstały lub mają powstać w ośmiu największych miastach Polski (G8). Przegląd stanu uchwał krajobrazowych ograniczamy do tych najbardziej interesujących reklamodawców i zarazem wyznaczających kierunki działania dla innych.

19.04.2020 | przeczytano: 689 razy
Miesięcznik Czas na Wnętrze obchodzi 10. urodziny

Wierzymy, że Czas na Wnętrze to pewna społeczność. Wierzymy, że dobra energia, która nam towarzyszy, wzajemne zaufanie i szacunek, tworzą pewną wyjątkową jakość – mówi redaktor naczelna magazynu Anna Grużewska. I dodaje, że Czas na Wnętrze to pismo skierowane do wielbicieli dobrego wzornictwa, designu i sztuki, patronujące największym imprezom poświęconym projektowaniu w Polsce, wśród których jest m.in. Łódź Design Festival czy Konkurs Mazda Design. Dziesięć lat trwania naszego magazynu jest okazją do pewnych podsumowań. Dekada, którą poświęciliśmy na promowanie dobrego designu, przyniosła owoce. Nasze domy są coraz piękniejsze, mieszkania coraz bardziej funkcjonalne, a przestrzeń publiczna coraz wygodniejsza – przyznaje Anna Grużewska.

18.03.2020 | przeczytano: 290 razy
Screen Network w finale konkursu Apex Awards

Screen Network została nominowana w kategorii Public Spaces (Przestrzeń Publiczna), za „Symulakrę”, rzeźbę tworzoną siłami miasta - projekt zrealizowany wspólnie z wielokrotnie nagradzaną grupą artystyczną panGenerator. Dzięki połączeniu sztuki, computer vision, danych z telefonów komórkowych i spektakularnej kurtyny LED, udało się stworzyć wyjątkowe miejsce na mapie Warszawy, gdzie mieszkańcy mogą uczestniczyć w akcie tworzenia. Symulakra pokazuje, że Digital Out-Of-Home jest doskonałym nośnikiem nowych form sztuki, swoistą galerią nowej generacji, która pozwala wszystkim mieszkańcom nie tylko podziwiać dzieła, ale również być ich autorem. Ta wyjątkowa cyfrowa forma ekspresji w przestrzeni miejskiej jest niezbitym dowodem na to, że DOOH, najszybciej rozwijające się medium zaraz po internecie, zaskakuje coraz to nowszymi rozwiązaniami, nie tylko jeśli chodzi o spersonalizowane komunikaty reklamowe, ale również aktywne i pozytywne zmiany w przestrzeni miejskiej.

05.03.2020 | przeczytano: 398 razy
1 2 3
Strona 1/20 (artykułów: 200)
Pokazuj 5 10 20 50 na stronie
REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764