logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

przestrzeń publiczna: najnowsze artykuły

Pokazuj 5 10 20 50 na stronie
liczba artykułów: 162
Wrocław 2018

Uchwały krajobrazowe - stan prac: Wrocław 2018

Wrocław jest miastem, które nie spieszy się z wprowadzeniem uchwały krajobrazowej, zapewne dlatego, że w roku 2014, zanim jeszcze powstała uchwała krajobrazowa, powołano we Wrocławiu park kulturowy, który uporządkował historyczne centrum miasta. Osoby przygotowujące projekt uznają, że kodeks krajobrazowy jest poważną regulacja prawną i nie należy się z nią spieszyć, ponieważ musi to być dokument rzetelny i zgodny z prawem.

19.05.2019 | przeczytano: 157 razy
Kampania „Po prostu reaguj” - jak odpowiadać na przemoc wobec osób LGBT

45 proc. badanych osób z Polski deklaruje, że czułoby pełną empatię dla pary gejów zaatakowanej na ulicy, a zaledwie 26 proc. z pewnością zareagowałoby w takiej sytuacji (np. wzywając Policję). Tę bierną postawę ma zmienić nowa kampania społeczna “Po prostu reaguj” organizowana przez stowarzyszenia Lambda Warszawa i Miłość Nie Wyklucza.

14.05.2019 | przeczytano: 170 razy
Jak zaprojektować dobry szyld – Natalia Kaczor

Szyld - jeden z najstarszych pomysłów na reklamę, może wydawać się anachroniczny w zestawieniu z nowoczesnymi formami i technikami reklamowymi. Szyldy oddają coraz częściej pole tandetnym banerom i nieudolnym wyklejankom na szybie, a jakość oznakowań zamieniana jest chętnie na niską cenę i duży format reklamy. Tymczasem zwłaszcza dla małych, lokalnych sklepów i zakładów usługowych, szyld pozostaje często głównym środkiem dotarcia do potencjalnych klientów.

12.05.2019 | przeczytano: 568 razy
Warszawa 2018

Uchwały krajobrazowe - stan prac: Warszawa 2018

W naszym cyklu prezentującym stan prac nad uchwałami krajobrazowymi w 8 największych miastach Polski przyszedł czas na stolicę. W lutym tego roku opublikowano wnioski z konsultacji po powtórnym wyłożeniem projektu uchwały krajobrazowej dla Warszawy.

04.05.2019 | przeczytano: 412 razy
Konkurs: 115 m kw. na mural w Elblągu

„Środowisko”, to główne przesłanie muralu, który będzie wymalowany na ścianach podziemnego przejścia pieszo-rowerowego przy ul. Lotniczej w Elblągu. W konkursie na projekt muralu, który będzie zajmował około 115 m2 powierzchni, do wygrania jest 9 tys. zł.

02.05.2019 | przeczytano: 315 razy
Kraków 2018

Uchwały krajobrazowe - stan prac: Kraków 2018

W kolejnym odcinku cyklu prezentującego stan prac nad uchwałami krajobrazowymi w 8 największych miastach Polski tym razem czas na Kraków. Co ciekawe, dawna stalica Polski postanowiła zatroszczyć się o interesy lokalnej branży reklamowej. Miasto czeka obecnie na wynik analizy mającej odpowiedziec na pytanie jak planowane zapisy wpłyną na krakowski rynek reklamy. Będziemy informowali o wynikach tych prac.

28.04.2019 | przeczytano: 531 razy
Traffic Design: Redesign orłowskiego targowiska

Szyldy i zewnętrzna identyfikacja wizualna to nie tylko bolączka głównych miejskich ulic. Tym razem Stowarzyszenie Traffic Design na warsztat weźmie popularne wśród gdynian targowisko na placu Górnośląskim.

24.04.2019 | przeczytano: 527 razy
Szczecin 2018

Uchwały krajobrazowe - stan prac: Szczecin 2018

Prezentujemy kolejny odcinek przeglądu stanu prac nad uchwałami krajobrazowymi w 8 największych miastach Polski. Przed przystąpieniem do prac nad uchwałą w Szczecinie przeprowadzono szczegółową inwentaryzację, która pokazała, że jedynie 19% reklam w mieście zostało ustawionych legalnie.

19.04.2019 | przeczytano: 722 razy
Poznań 2018

Uchwały krajobrazowe - stan prac: Poznań 2018

W naszym cyklu prezentującym stan prac nad uchwałami krajobrazowymi na koniec 2018 r. tym razem Poznań. Uchwałę intencyjną podpisano ti najpóźniej ze wszystkich omawianych miast: w marcu 2017, jednak prace nad projektem trwały od początku 2017 roku. Pełna wersja projektu nie została przedstawiona (do końca 2018 - red. Signs.pl). W listopadzie 2017 roku zostały przedstawione propozycje tylko niektórych zapisów do projektu uchwał.

14.04.2019 | przeczytano: 550 razy
Gdańsk 2018

Uchwały krajobrazowe - stan prac: Gdańsk 2018

Kontynuujemy nasz cykl prezentujący stan prac nad uchwałami krajobrazowymi w największych miastach Polski. Dziś czas na Gdańsk, który uchwalił swój kodeks reklamowy na sesji Rady Miasta 22 lutego 2018 r.

06.04.2019 | przeczytano: 601 razy
1 2 3
Strona 1/17 (artykułów: 162)
Pokazuj 5 10 20 50 na stronie
REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764