logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

przestrzeń publiczna: najnowsze artykuły

Pokazuj 5 10 20 50 na stronie
liczba artykułów: 316
Muzyczna podróż z Klasą T i agencją Team X

Z Klasą T także powrót z wakacji może być przyjemny – nawet jeśli oznacza stanie w korku. Czas w nim spędzony upłynie szybciej dzięki oryginalnemu audio-wizualnemu projektowi Mercedes-Benz Polska i agencji Team X. To specjalnie skomponowana playlista, do której dostęp da kod QR, umieszczony na muralu namalowanym na ścianie jednego z pensjonatów przy drodze z Chałup do Władysławowa.

12.08.2022 | przeczytano: 157 razy
Ekomural Kasztelana z okazji 700 lat miasta Sierpc

Kasztelan warzony w Browarze w Sierpcu postanowił uczcić rocznicę założenia miasta tworząc mural o powierzchni niemal 300 m2. Centralną postacią muralu jest  Kasztelan, a farby, którymi go namalowano mają właściwości antysmogowe (zmniejszają smog poprzez redukcję tlenków azotu). Urodziny miasta zbiegają się z 50-leciem działania tutejszego browaru.

03.08.2022 | przeczytano: 325 razy (komentarzy: 3)
Warszawa: murale Jusha powstały we współpracy z młodą artystką

Start-up Lite e-Commerce reklamuje aplikację Jush za pomocą dwóch murali, które powstały we współpracy z Eweliną Gąską – artystką młodego pokolenia z Warszawy. Obie prace zostały namalowane w charakterystycznej dla marki kolorystyce, a ich główni bohaterowie czerpią z życia pełnymi garściami. Murale można podziwiać w Warszawie przy ulicy Ząbkowskiej oraz ulicy Jaracza przez najbliższe pięć miesięcy.

28.07.2022 | przeczytano: 388 razy
Mural w podzięce – Alex Maksiov dziękuje Łodzi za pomoc

Wyraźna kreska i motyw ludowej lalki motanki – w Łodzi, przy ulicy Wygodnej 20, powstał nowy mural. Jego autorem jest ukraiński artysta Alex Maksiov, który swoją pracą dziękuje łodzianom za wsparcie okazane dzieciom z Ukrainy. Przyjazd artysty był możliwy dzięki staraniom Fundacji Urban Forms.

25.07.2022 | przeczytano: 250 razy

Regulacje prawne dają gminom możliwość blokowania w drodze uchwały krajobrazowej reklam zakłócających ład przestrzenny i stwarzających zagrożenie w ruchu drogowym. Niestety gminy nie kwapią się z podejmowaniem odpowiednich uchwał – informuje Prawo.pl.

22.07.2022 | przeczytano: 224 razy
Warszawa 2022

Uchwały krajobrazowe - stan prac: Warszawa 2022

Warszawska uchwała krajobrazowa została ustanowiona na sesji Rady Miasta 16 stycznia 2020 r. Miesiąc później Wojewoda Mazowiecki opublikował rozstrzygnięcie nadzorcze i stwierdził nieważność całej uchwały. Powodem takiej decyzji nie była niechęć Wojewody do porządkowania przestrzeni publicznej, ale niezgodność przepisów uchwały z prawem.

22.07.2022 | przeczytano: 441 razy
Mural Tier zaprojektowany przez krakowską artystkę

Mural to kolejna odsłona zainicjowanej w maju globalnej kampanii „Poruszaj się jak zwierzę. Jedź TIER”. Tym razem marka TIER postanowiła ozdobić ścianę jednego z budynków mieszkalnych w Krakowie na której pojawił się mural z motywem zwierzęcym. Autorką kreacji znajdującej się przy ul. Płaszowskiej 42 jest Justyna Stoszek – interdyscyplinarna artystka i krakowianka. Projekt, utrzymany w charakterystycznej dla twórczyni estetyce graficzno-malarskiej, przedstawia wilka szarego – bohatera kampanii TIER, który jest jednym z głosów zwierzęcego manifestu.

18.07.2022 | przeczytano: 248 razy
Kraków 2022

Uchwały krajobrazowe - stan prac: Kraków 2022

Prace nad uchwałą w Krakowie rozpoczęły się w październiku 2015 r. Przez ten czas wyłożono 3 projekty. 26 lutego 2020 r. Rada Miasta Krakowa zdecydowaną większością głosów przyjęła uchwałę krajobrazową. Uchwała została opublikowana 9 marca 2020 r. w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego i zaczęła obowiązywać 1 lipca 2020 r.

09.07.2022 | przeczytano: 397 razy
Znikający Mural – wyjątkowe dzieło, które powstało na Placu Europejskim

W dniu wczorajszym oficjalnie odsłonięto niezwykłe dzieło, które powstało na Placu Europejskim – Znikający Mural. Tematyka muralu nawiązuje do aktualnie ważnego aspektu – pokoju na świecie. Projekt został zrealizowany z inicjatywy IMMOFINANZ – właściciela wieży myhive Warsaw Spire oraz CA Immo – właściciela dwóch niższych budynków kompleksu Warsaw Spire. Za realizację pomysłu odpowiedzialni są artyści zrzeszeni w fundacji sztuki Galeria Przechodnia. Znikający Mural powstał na całym obszarze największej fontanny na Placu Europejskim i pojawia się w momencie zetknięcia dzieła z wodą, czyli włączenia fontanny lub opadów deszczu. Oficjalnemu odsłonięciu dzieła towarzyszył happening muzyczny z występem grupy Pogodno.

01.07.2022 | przeczytano: 281 razy

Druga edycja akcji „Zaprojektowane po ludzku” zainicjowana przez „Gazetę Wyborczą” jest poświęcona tworzeniu przyjaznej ludziom przestrzeni wspólnej. W trakcie jej trwania na łamach „Wyborczej” ukażą się publikacje pokazujące problem przestrzeni publicznej w miastach z różnych perspektyw. Ważnym elementem akcji jest konkurs, który wyłoni najlepsze rozwiązania dla przestrzeni wspólnej. Zwycięzców poznamy w grudniu br. podczas uroczystej gali finałowej.

30.06.2022 | przeczytano: 423 razy
1 2 3
Strona 1/32 (artykułów: 316)
Pokazuj 5 10 20 50 na stronie
REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764