logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Warsztaty: Jak fotografować architekturę?

  PR 12.06.2012, przeczytano 1313 razy
ilustracjastrzałka

Fotografowanie wieży Eiffla czy Big Bena to obowiązkowy punkt programu w Paryżu i Londynie. Wykonanie niebanalnego zdjęcia architektury to jednak nie lada wyzwanie. Jak ujarzmić bryłę i detale, aby pokazać osobowość budowli? Jak poradzić sobie z trudnym światłem ciekawych wnętrz? Specjalista w tej dziedzinie - Leszek Szurkowski - podczas warsztatów Akademii Nikona zdradzi tajniki fotografii architektury. Zajęcia odbędą się w połowie lipca we Wrocławiu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/warsztaty%3A-jak-fotografowac-architekture,15826,artykul.html

O fotografowanie architektury otarł się prawie każdy miłośnik fotografii. Zagłębiając się w ten temat, chcemy odejść jak najdalej od prostej “reprodukcji” budynku. Na drodze do ciekawych kadrów czekają na nas, punkt i kąt widzenia, perspektywa, kompozycja, oświetlenie i wybór pory dnia, głębia ostrości, barwa, – nauka robienia zdjęć architektury polega na tym, by zrozumieć, że właśnie te pozornie oczywiste kwestie stanowią największe wyzwanie.

Jak fotografować współczesne budynki, a w jaki sposób oddać na zdjęciach ornamentykę historycznych budowli? Jakie proporcje kadru wybrać aby najlepiej oddać istotę obiektu architektonicznego? Jak odejść od pocztówkowego obrazowania i stworzyć opowieść o jednym budynku? Jak uniknąć tzw. „efektu walących się ścian”? – na te i wiele innych pytań znajdziemy odpowiedzi na dwudniowych warsztatach Akademii Nikona – Spacery architektoniczne - Wrocław. Podczas warsztatów, uczestnicy poznają techniki fotografowania architektury oraz nauczą się dobierać odpowiednie  parametry sprzętu, optyki i akcesoriów niezbędnych do wykonania danego projektu. Zapoznają się również z podstawami edycji w danym temacie. Zajęcia poprowadzi specjalista  fotografii architektury – Leszek Szurkowski – autor zdjęć i koncepcji wizualnej  nagrodzonej Piórem Fredry książki „Secesja wrocławska”.

Źródło: Nikon

www.akademianikona.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
brak ikonki
,

Dobra opcja, trochę szkoda, że tak późno, bo właśnie mam na zaliczenie do zrobienia takie zdjęcia. Trzeba będzie jakiś poradnik w necie ogarnąć.

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764