logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Warsztaty: Szkoła Druku Medikon

  PR 27.04.2015, przeczytano 1041 razy

Medikon Polska zaprasza na bezpłatne warsztaty druku fotograficznego i zarządzania barwą Szkoła Druku Medikon połączone z pokazem możliwości najnowszych drukarek fotograficznych EPSON i DNP, monitorów graficznych EIZO, rozwiązań do kalibracji X-Rite i Datacolor, papierów fotograficznych do druku atramentowego SIHL MASTERCLASS, FOMEI Collection, FomeiJet i HARMAN by Hahnemühle oraz oświetlenia fotograficznego, studyjnego i plenerowego FOMEI.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/warsztaty%3A-szkola-druku-medikon,24689,artykul.html

Najbliższe edycje warsztatów odbędą się w dniach 5-19 maja 2015 w 6 miastach w Polsce:

 

  • Słupsk - 5 maja 2015 (zapisy do 3 maja 2015)
  • Szczecin - 6 maja 2015 (zapisy do 3 maja 2015)
  • Zielona Góra - 8 maja 2015 (zapisy do 3 maja 2015)
  • Bydgoszcz  - 14 maja 2015 (zapisy do 10 maja 2015)
  • Olsztyn - 15 maja 2015 (zapisy do 10 maja 2015)
  • Warszawa - 19 maja 2015 (zapisy do 10 maja 2015)

 

Marka FOMEI obchodzi w tym roku swoje 25-lecie. Z tej okazji, dla wszystkich uczestników warsztatów, Medikon jako polski przedstawiciel tej marki, przygotował specjalne rabaty na wybrane produkty.

 

Ze względu na duże zainteresowanie warsztatami i ograniczoną ilość miejsc obowiązują zapisy:

http://bit.ly/warsztaty-medikon-maj-2015-info

Program warsztatów:

Część I

Szkoła Druku Medikon

Zarządzanie barwą w fotografii i fotograficzny druk atramentowy

10:00 - 14:00

Warsztaty poprowadzi Szymon Aksienionek z firmy Medikon Polska.

Przygotowanie cyfrowej ciemni – monitora, drukarki, papieru i oprogramowania – do pracy umożliwiającej edycję i drukowanie zdjęć cyfrowych zgodnie z zasadami zarządzania barwą. 

Uczestnicy dowiedzą się jak w praktyce, mając do dyspozycji monitor graficzny i urządzenia do kalibracji, zaawansowaną atramentową drukarkę fotograficzną, papier fotograficzny, przygotować stanowisko pracy z fotografią cyfrową  umożliwiające przepływ pracy zgodny z zasadami zarządzania barwą i poprawnie przygotować do druku oraz wydrukować zdjęcie z użyciem profili ICC.

Podczas warsztatów, entuzjaści fotografii oraz zawodowcy, pracujący na co dzień z odbitkami fotograficznymi w punktach druku, studiach i laboratoriach fotograficznych, będą mogli poznać najnowsze technologie uzyskiwania odbitek fotograficznych ze zdjęć cyfrowych, takie jak:

  • Monitory dla fotografów EIZO ColorEdge CS240, CX241 i CG247
  • Drukarki fotograficzne dla ambitnych fotografów Epson  SureColor SC-P600 i Epson L1800
  • Suche minilaby do studiów i laboratoriów fotograficznych Epson SureLab SL-D700
  • Drukarki termosublimacyjne do zakładów foto, foto budek i na eventy DNP DS620, DNP DS-RX1
  • Urządzenia i oprogramowanie do kalibracji i profilowania X-Rite 
  • Urządzenia do kalibracji i profilowania Datacolor Spyder
  • Papiery do druku atramentowego SIHL MASTERCLASS, FOMEI Collection, FomeiJet i HARMAN by Hahnemühle

Podczas spotkania omawiane będą następujące zagadnienia: 

  • Zarządzanie barwą w środowisku pracy fotografa – zasada działania.
  • Różnice między urządzeniami w procesie tworzenia obrazu cyfrowego. 
  • Kontrola koloru i balansu bieli w lustrzance cyfrowej.
  • Format pliku – RAW czy JPG – różnice w zakresie reprodukcji barwy.
  • Podstawowe modele i przestrzenie barwne w fotografii – RGB czy CMYK? 
  • Profile ICC – czym są i dlaczego są takie ważne? 
  • Monitor do pracy z fotografią – wybór, kalibracja i profilowanie.
  • Kalibracja programowa i sprzętowa – różnice i możliwości.
  • Zarządzanie barwą w programie Adobe Photoshop. 
  • Softproofing – symulacja barw wydruku w oprogramowaniu Adobe Photoshop i Mirage.
  • Proofing i softproofing – kiedy stosować, na co uważać.
  • Przygotowanie i drukowanie fotografii z użyciem profili ICC.
  • Wpływ otoczenia na odwzorowanie barw na monitorze i wydrukach.
  • Papiery do druku atramentowego – przegląd szerokiej gamy podłoży do drukarek atramentowych – od podstawowych powlekanych papierów błyszczących po ekskluzywne podłoża matowe, artystyczne (Fine Art, Canvas) i archiwalne (Baryta, Fibre Base, 100% Cotton).

Część II

Szkoła fotografii FOMEI 

Światło w fotografii studyjnej i plenerowej. 

14:00-16:00

Warsztaty poprowadzi Łukasz Borowski z firmy Medikon Polska.

W tej części uczestnicy dowiedzą się jak kreatywnie wykorzystać oświetlenie studyjne, jak fotografować w plenerze bez dostępu do sieci energetycznej oraz poznają innowacyjne funkcje przyspieszające pracę. 

Uczestnicy będą mogli zapoznać się z oświetleniem studyjnym zarówno dla profesjonalistów jak i początkujących (błyskowe i światła ciągłego) oraz rozwiązaniami do fotografowania w plenerze.

Podczas spotkania omawiane będą następujące zagadnienia: 

  • Nowoczesne rozwiązania z zakresu oświetlenia studyjnego FOMEI
  • Co jest ważne przy wyborze studyjnej lampy błyskowej?
  • Jak wykorzystać oświetlenie, aby zdjęcia nabrały niepowtarzalnego charakteru?
  • Dlaczego tak ważna jest powtarzalność temperatury barwowej i mocy błysku?
  • Nowe i nietypowe funkcje lamp studyjnych.
  • Fotografia z jednym źródłem światła – fakty i mity.
  • Oświetlenie plenerowe zasilacze i generatory – różnice, wady i zalety obu rozwiązań.

Organizator:

Organizatorem jest firma Medikon Polska Sp. z o.o. 

Źródło: Medikon Polska

www.medikon.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
Blog Hochland Polska – wywiady na 30-lecie firmy
Pod koniec 2023 roku Hochland Polska rozszerzył swoją stronę karierową www.tujestpysznie.pl o wyjątkową sekcję blogową. Projekt „ Od skupu mleka po Wasze talerze” to cykl wywiadów na 30-lecie firmy prowadzony przez wewnętrzny zespół Employer Branding.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764