logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Warsztaty aplikacyjne Ikonos po raz 27. - premiera folii Grafityp typu SL

  PR 16.12.2019, przeczytano 720 razy
ilustracjastrzałka

12 grudnia miała miejsce dwudziesta siódma edycja warsztatów teoretyczno-praktycznych p.t. „Aplikacje Samochodowe od A do Z”, podczas której zadebiutowała na polskim rynku folia wylewana typu SL. Uczestnicy grudniowej edycji warsztatów organizowanych przez Atrium i IKONOS oprócz samych warsztatów, jako pierwsi w kraju mieli okazję poznać i sprawdzić na żywo możliwości nowej folii wylewanej Grafityp GT38SL.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/warsztaty-aplikacyjne-ikonos-po-raz-27.---premiera-folii-grafityp-typu-sl,385114,artykul.html

Oznaczenie „SL” oznacza z j. angielskiego „slideability”. Oznacz ta, że premierowa folia ma bardzo niską przyczepność początkową, umożliwiającą poślizg folii na oklejanej powierzchni. Obrazując to, możemy położyć wydruk na masce samochodu i sobie go swobodnie przesunąć celem jej spozycjonowania. Następnie po docisku i termicznym utrwaleniu folia charakteryzuje się już wysoką przyczepnością końcową. Oczywiście mamy jeszcze kilkadziesiąt minut na ewentualne poprawki, gdyż ta jak i inne folie wylewane Grafityp umożliwiają repozycjonowanie. Mówi prowadzący szkolenie, Jakub Soluch z Atrium Centrum Ploterowe.

Pierwsze oceny z użytkowania tych folii zarówno przez trenerów-praktyków jak i początkujących aplikatorów, są bardzo wysokie, i nie jest to opinia „na zamówienie” tylko rzetelne porównanie do „klasycznych” folii wylewanych różnych marek.

Aplikacje od A do Z

Atrium Centrum Ploterowe wraz z marką IKONOS od ponad 10 lat prowadzą cykl szkoleń z „car wrappingu” czyli oklejania pojazdów. Co kilka miesięcy przyjeżdża do Opola kilkadziesiąt osób. Łącznie w ostatnich latach, w podstawowym szkoleniu p.t. „Aplikacje samochodowe od A do Z” wzięło udział ponad 1200 uczestników. Jest to stałe wydarzenie w kalendarzu producenta i dystrybutora folii, odbywające się zawsze na wiosnę i jesień.

Mamy za sobą już blisko 30 edycji cyklu Aplikacje Samochodowe od A do Z. W tym czasie przeszkoliliśmy ponad tysiąc osób, rozpoczynających a często i już posiadających doświadczenie w zakresie „car wrappingu”. Szkolenia prowadzone są przez nas, czyli dystrybutora folii Ikonos z ponad 25 letnim doświadczeniem oraz zawodowych aplikatorów, legitymujących się tytułami mistrzowskimi w aplikacjach. Warsztaty mają na celu przede wszystkim na celu postawienie pierwszych, prawidłowych kroków w pracy z folia wylewaną.

Od kilku lat nie zmieniamy sprawdzonego i dobrze ocenianego programu tego podstawowego szkolenia. Kierujemy je do nowicjuszy, ale także do firm, które chciały by rozszerzyć portfolio swoich usług o oklejanie pojazdów. Warto dodać, że techniki wypracowane przy aplikacjach samochodowych, pomogą także w codziennej pracy z innymi materiałami, a co będzie skutkowało lepszymi realizacjami, mniejszymi stratami materiałów i czasu.

Trzecią grupą docelową są „oklejacze” posiadający już pewną praktykę, którzy mają za sobą już kilka realizacji, ale chcieli by pogłębić swoją wiedzę, skonfrontować ją ze specjalistami i poznać kilka nowych „trików”. Ogromna dawka wiedzy praktycznej podczas części prezentacyjnej zaskoczy nawet bardziej doświadczonych aplikatorów. Kontynuuje Jakub Soluch.

Warsztaty poprowadził jeden z czołowych polskich aplikatorów z firmy Media Target z użyciem folii wylewanych Grafityp. Folie te są cenione na rynku, za długi czas pozycjonowania i dedykowane są zarówno dla początkujących jak i profesjonalistów. Charakterystyka folii obejmująca wielokrotne przyklejanie i odklejanie wynosi aż 30-45 minut. Inną zaletą tych europejskich folii jest możliwość aplikacji w głębokich przetłoczeniach, czyli tzw. „pełnym trójwymiarze”.

Rozpoczynająca szkolenie, cześć merytoryczna będzie miała na celu ma przekazanie niezbędnych informacji o procesie produkcji różnego rodzaju folii. Omówione zostały cechy folii kalandrowanych i wylewanych, jak i sposoby ich dobierania w zależności od aplikacji.

ilustracjastrzałka

Teoretyczna część spotkania to także omówienie procesu oklejania pojazdów, które można podzielić na kilka etapów. Zaczynając od wyboru folii, przez przygotowanie projektu i przystosowanie go na dany samochód. Dalsze etapy to zatwierdzenie projektu, drukowanie i laminowanie. Ważnym etapem jest przygotowanie pojazdu do samej aplikacji.

Najważniejszym punktem szkolenia był oczywiście proces pozycjonowania, naklejania i repozycjonowania folii, a także sposób jej zdejmowania, oraz innych technik stosowania podczas oklejania.

Podczas prezentacji i warsztatów, specjalista wyjaśnił wszelkie niuanse, które towarzyszą niełatwej sztuce oklejania. Każdy z uczestników miał możliwość pod okiem mistrza wykonać próbne, podstawowe aplikacje, sprawdzić charakterystykę folii, nauczyć się prawidłowej pracy z nagrzewnicą, folią i raklą.

Wiemy, że po takim szkoleniu, uczestnicy będą jeszcze musieli wiele trenować, aby aplikować na wysokim poziomie. Jednakże, mając na uwadze potężną dawkę wiedzy producenta folii i praktyków-zawodowców, można tę drogę skrócić, a przez to zaoszczędzić wiele metrów źle zaaplikowanego winylu. Przekonuje organizator.

Źródło: Atrium Centrum Ploterowe

www.atrium.com.pl

Dodatkowe informacje:

Dystrybutorem materiałów Grafityp / Ikonos w Polsce jest Atrium Centrum Ploterowe. Kolejne szkolenia z cyklu „Aplikacje Samochodowe od A do Z” odbędą się na wiosnę 2020 roku.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Huawei wzmacnia dział marketingu
Zmiany w warszawskim biurze Huawei. Dorocie N. Haller została powierzona dodatkowa rola. W międzynarodowych strukturach Huawei została powołana na stanowisko VP Marketing na Region Europy Środkowo-Wschodniej i krajów nordyckich. Do jej działu w Polsce dołączają trzy nowe, doświadczone osoby, które wzmocnią zespół w obszarze PRu.
Ikea: „Odkryj dom na nowo”
IKEA od lat pasjonuje się życiem w domu, dlatego chętnie odwiedza ludzi w ich mieszkaniach zlokalizowanych na całym świecie. Marka chce przy tym poznać zwyczaje oraz odmienne potrzeby mieszkańców i jak najlepiej na nie odpowiadać. W ten sposób powstała seria filmów „Life at Home Stories”, które wykorzystane zostały na festiwalach, m.in. Milan...
W całej Polsce dzieci uczyły się jak dbać o domowe ogródki
Pierwsza edycja #ZDROWOROSNA, marki W. Legutko właśnie dobiega końca. Liczby mówią za siebie - wydarzenie, w którym wzięło udział ponad 153 tys. dzieci z całej Polski, 5100 grup i klas oraz 1360 zgłoszonych placówek nie mogło przejść bez echa.
Nadmorskie Suweniry
Pamiątki z wakacji nad morzem w wydaniu jednego z najbardziej uznanych polskich projektantów będzie można oglądać w lipcu w siedzibie Stowarzyszenia Traffic Design. Wernisaż „Nadmorskich suwenirów” Jakuba Stępnia odbędzie się w najbliższy czwartek 30 czerwca o godz. 19 przy ul. Żeromskiego 36 w Gdyni.
Hisense wyróżnia piłkarki poprzez kampanię #Rememberthename
W ciągu ostatniego roku zainteresowanie kibiców piłką nożną kobiet na całym świecie zdecydowanie wzrosło. Będąc honorowym partnerem UEFA Women’s EURO 2022, firma Hisense pragnie przyczynić się do zasadniczego wzrostu i profesjonalizacji kobiecej piłki nożnej, inspirować i wspierać zawodniczki oraz kibiców, którzy z entuzjazmem podchodzą do tego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764