logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Warsztaty aplikacyjne Ikonos po raz 27. - premiera folii Grafityp typu SL

  PR 16.12.2019, przeczytano 798 razy
ilustracjastrzałka

12 grudnia miała miejsce dwudziesta siódma edycja warsztatów teoretyczno-praktycznych p.t. „Aplikacje Samochodowe od A do Z”, podczas której zadebiutowała na polskim rynku folia wylewana typu SL. Uczestnicy grudniowej edycji warsztatów organizowanych przez Atrium i IKONOS oprócz samych warsztatów, jako pierwsi w kraju mieli okazję poznać i sprawdzić na żywo możliwości nowej folii wylewanej Grafityp GT38SL.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/warsztaty-aplikacyjne-ikonos-po-raz-27.---premiera-folii-grafityp-typu-sl,385114,artykul.html

Oznaczenie „SL” oznacza z j. angielskiego „slideability”. Oznacz ta, że premierowa folia ma bardzo niską przyczepność początkową, umożliwiającą poślizg folii na oklejanej powierzchni. Obrazując to, możemy położyć wydruk na masce samochodu i sobie go swobodnie przesunąć celem jej spozycjonowania. Następnie po docisku i termicznym utrwaleniu folia charakteryzuje się już wysoką przyczepnością końcową. Oczywiście mamy jeszcze kilkadziesiąt minut na ewentualne poprawki, gdyż ta jak i inne folie wylewane Grafityp umożliwiają repozycjonowanie. Mówi prowadzący szkolenie, Jakub Soluch z Atrium Centrum Ploterowe.

Pierwsze oceny z użytkowania tych folii zarówno przez trenerów-praktyków jak i początkujących aplikatorów, są bardzo wysokie, i nie jest to opinia „na zamówienie” tylko rzetelne porównanie do „klasycznych” folii wylewanych różnych marek.

Aplikacje od A do Z

Atrium Centrum Ploterowe wraz z marką IKONOS od ponad 10 lat prowadzą cykl szkoleń z „car wrappingu” czyli oklejania pojazdów. Co kilka miesięcy przyjeżdża do Opola kilkadziesiąt osób. Łącznie w ostatnich latach, w podstawowym szkoleniu p.t. „Aplikacje samochodowe od A do Z” wzięło udział ponad 1200 uczestników. Jest to stałe wydarzenie w kalendarzu producenta i dystrybutora folii, odbywające się zawsze na wiosnę i jesień.

Mamy za sobą już blisko 30 edycji cyklu Aplikacje Samochodowe od A do Z. W tym czasie przeszkoliliśmy ponad tysiąc osób, rozpoczynających a często i już posiadających doświadczenie w zakresie „car wrappingu”. Szkolenia prowadzone są przez nas, czyli dystrybutora folii Ikonos z ponad 25 letnim doświadczeniem oraz zawodowych aplikatorów, legitymujących się tytułami mistrzowskimi w aplikacjach. Warsztaty mają na celu przede wszystkim na celu postawienie pierwszych, prawidłowych kroków w pracy z folia wylewaną.

Od kilku lat nie zmieniamy sprawdzonego i dobrze ocenianego programu tego podstawowego szkolenia. Kierujemy je do nowicjuszy, ale także do firm, które chciały by rozszerzyć portfolio swoich usług o oklejanie pojazdów. Warto dodać, że techniki wypracowane przy aplikacjach samochodowych, pomogą także w codziennej pracy z innymi materiałami, a co będzie skutkowało lepszymi realizacjami, mniejszymi stratami materiałów i czasu.

Trzecią grupą docelową są „oklejacze” posiadający już pewną praktykę, którzy mają za sobą już kilka realizacji, ale chcieli by pogłębić swoją wiedzę, skonfrontować ją ze specjalistami i poznać kilka nowych „trików”. Ogromna dawka wiedzy praktycznej podczas części prezentacyjnej zaskoczy nawet bardziej doświadczonych aplikatorów. Kontynuuje Jakub Soluch.

Warsztaty poprowadził jeden z czołowych polskich aplikatorów z firmy Media Target z użyciem folii wylewanych Grafityp. Folie te są cenione na rynku, za długi czas pozycjonowania i dedykowane są zarówno dla początkujących jak i profesjonalistów. Charakterystyka folii obejmująca wielokrotne przyklejanie i odklejanie wynosi aż 30-45 minut. Inną zaletą tych europejskich folii jest możliwość aplikacji w głębokich przetłoczeniach, czyli tzw. „pełnym trójwymiarze”.

Rozpoczynająca szkolenie, cześć merytoryczna będzie miała na celu ma przekazanie niezbędnych informacji o procesie produkcji różnego rodzaju folii. Omówione zostały cechy folii kalandrowanych i wylewanych, jak i sposoby ich dobierania w zależności od aplikacji.

ilustracjastrzałka

Teoretyczna część spotkania to także omówienie procesu oklejania pojazdów, które można podzielić na kilka etapów. Zaczynając od wyboru folii, przez przygotowanie projektu i przystosowanie go na dany samochód. Dalsze etapy to zatwierdzenie projektu, drukowanie i laminowanie. Ważnym etapem jest przygotowanie pojazdu do samej aplikacji.

Najważniejszym punktem szkolenia był oczywiście proces pozycjonowania, naklejania i repozycjonowania folii, a także sposób jej zdejmowania, oraz innych technik stosowania podczas oklejania.

Podczas prezentacji i warsztatów, specjalista wyjaśnił wszelkie niuanse, które towarzyszą niełatwej sztuce oklejania. Każdy z uczestników miał możliwość pod okiem mistrza wykonać próbne, podstawowe aplikacje, sprawdzić charakterystykę folii, nauczyć się prawidłowej pracy z nagrzewnicą, folią i raklą.

Wiemy, że po takim szkoleniu, uczestnicy będą jeszcze musieli wiele trenować, aby aplikować na wysokim poziomie. Jednakże, mając na uwadze potężną dawkę wiedzy producenta folii i praktyków-zawodowców, można tę drogę skrócić, a przez to zaoszczędzić wiele metrów źle zaaplikowanego winylu. Przekonuje organizator.

Źródło: Atrium Centrum Ploterowe

www.atrium.com.pl

Dodatkowe informacje:

Dystrybutorem materiałów Grafityp / Ikonos w Polsce jest Atrium Centrum Ploterowe. Kolejne szkolenia z cyklu „Aplikacje Samochodowe od A do Z” odbędą się na wiosnę 2020 roku.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

210 wystawców i blisko 600 marek – trwa rejestracja na Promo Show
Wyjątkowo zapowiada się zbliżająca edycja Międzynarodowych Targów Reklamy i Druku PROMO SHOW. 8-9 lutego TOP Dostawcy spotkają się w EXPO XXI, mieszczącym się w samym sercu Warszawy, z gośćmi z ponad 20 krajów. 
Marka YOPE powierzyła spółce technologicznej Euvic 360 e-com (Grupa Euvic Performance), działania reklamowe związane z usługą display retargetingu.
Aldi promuje marki własne
ALDI promuje marki własne angażując wewnętrznych ekspertów. To prosty, ale trafiony pomysł. Kto najlepiej opowie o produkcie, o jego właściwościach, sposobach produkcji, smaku, aromacie, unikatowych cechach? Pracownik – ekspert, opiekun kategorii. Ekspert ALDI Poleca – pod takim hasłem w gazetkach online, na stronie internetowej i w sklepach startuje komunikacja...
Agencja martech & e-commerce connected SalesTube znalazła się w zestawieniu najszybciej rozwijających się firm magazynu Forbes. Należąca do Group One spółka zajęła 6. pozycję w Rankingu Diamenty Forbes 2023 w branży e-commerce, na liście liczącej ponad sześćdziesiąt firm.
Nowy projektor laserowy PV800UL od Sharp Nec
Sharp NEC Display Solutions Europe wprowadzi w marcu 2023 r. na rynek nowy projektor laserowy NEC PV800UL. Jaśniejszy projektor instalacyjny PV800UL i jego siostrzany model PV710UL mają kompaktową konstrukcję, oferują elastyczną instalację dzięki szerokiemu wyborowi obiektywów i innym kluczowym wbudowanym funkcjom, w tym obsłudze ProAssist ułatwiającej m.in. sterowanie i...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764