logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Warto postawić na regenerację urządzeń – przekonuje Canon w Światowy Dzień Środowiska

  PR 06.06.2022, przeczytano 426 razy

5 czerwca obchodziliśmy Światowy Dzień Środowiska. Każdy z nas, poprzez swoje codzienne wybory, może przyczynić się do pozytywnych zmian na Ziemi. Jednak wielka zmiana nie będzie możliwa, jeśli w działania o charakterze zrównoważonego rozwoju nie włączą się duże firmy. Dlatego, jak przekonuje Canon, jednym z istotnych elementów w łańcuchu produkcji powinna być regeneracja urządzeń. Czym różni się ona od recyklingu?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/warto-postawic-na-regeneracje-urzadzen-%E2%80%93-przekonuje-canon-w-swiatowy-dzien-srodowiska,396154,artykul.html

W zależności od profilu działalności, każda firma posiada inne możliwości pozytywnego wpływu na środowisko, w którym wszyscy żyjemy. Firmy produkcyjne mogą – przykładowo – ograniczyć zużywane przez siebie surowce lub zadbać o ich lepsze źródło. Przedsiębiorstwa charakteryzujące się głównie pracą o charakterze biurowym mogą zastanowić się nad ilością wykorzystywanej energii lub nad sposobem, w jaki pracownicy dojeżdżają do firmy. Sposobów jest wiele.

Najważniejszy z nich od lat nazywany jest zasadą trzech „R": „reduce, reuse, recycle”, czyli „ogranicz, użyj ponownie, przetwórz”. Coraz częściej mówi się jednak o konieczności dołożenia czwartego „R”: „remanufacture" czyli „zregeneruj”.

– Wiele produktów po lekkiej przebudowie, odświeżeniu, może z sukcesem służyć nowym właścicielom. Oczywiście regeneracji nie da się zastosować w każdym przypadku. Tym niemniej w Canon uważamy, że jest to jedno z rozwiązań jutra, konieczne do zastosowania przez każdą firmę, która chce być świadomym i odpowiedzialnym producentem, stosującym w swojej działalności zasady zrównoważonego rozwoju –twierdzi Jaap van ’t Ooster, dyrektor zarządzający Canon 4CE.

Potencjał ekologiczny... i ekonomiczny

Na pierwszy rzut oka zasada regeneracji może nie być prosta do odróżnienia od recyklingu. Wyjaśnijmy: o ile recykling wiąże się z ponownym wykorzystaniem surowców, o tyle pojęcie regeneracji bardziej dotyczy niewielkich części składowych urządzenia lub nawet całych produktów, które podlegają częściowej przebudowie. Rzecz jasna nie każdy produkt będzie się do tego nadawał – dziesięcioletni telefon zdecydowanie nie może być przedmiotem odświeżenia, bo zastosowane w nim części nie przystają już do dzisiejszych realiów. Ale kilkuletnie urządzenia elektroniczne, wymieniane przez użytkowników w ramach odświeżenia firmowego wyposażenia, często mogą być z sukcesem zregenerowane po wymianie kilku kluczowych komponentów.

W praktyce wygląda to tak: linia produkcyjna w fabryce wykorzystuje zarówno nowe, jak i odzyskane, ale w pełni sprawne części. Twarde dyski są czyszczone, formatowane i wyposażane w najnowsze oprogramowanie. Liczniki podlegają wyzerowaniu, a każdy produkt otrzymuje nowy numer seryjny. Urządzenia powstałe na zasadzie regeneracji podlegają rzecz jasna wszelkim zasadom gwarancji.

– Najważniejsze w temacie regeneracji jest oczywiście to, aby konsument otrzymał pełnowartościowy produkt, niczym nie różniący się od innych urządzeń na sklepowej półce - podkreśla Jaap van ’t Ooster. - Po stronie producenta leży wówczas odpowiedzialność za jak najwyższą jakość oferowanego produktu, a także kwestia opłacalności całego procesu. Z naszych dotychczasowych doświadczeń wynika jednak, że regeneracja może być nie tylko bardziej przyjazna dla środowiska, ale też bardziej opłacalna dla producenta - zaznacza przedstawiciel Canon.

I dodaje, że w całej koncepcji regeneracji drzemie spory potencjał ekonomiczny. Zwłaszcza w okresach przejściowych problemów z łańcuchami dostaw uzyskiwanie materiałów poprzez ich ponowne wykorzystanie może znacznie uprościć pracę wielu producentów. Tym bardziej, że konsumenci są dziś skłonni płacić nieco więcej za produkty powstające w przyjaznych dla środowiska warunkach.

– Regeneracja jest jednym z wielu sposobów, dzięki którym duży biznes może pomóc budować lepszą przyszłość dla całej planety. Ale mówiąc o tej jednej koncepcji, nie możemy zapominać o innych. Biznes, rządy oraz konsumenci powinni być świadomi znaczenia zrównoważonego rozwoju – twierdzi Jaap van ’t Ooster.

Statystyki potwierdzają znaczenie regeneracji

Dlatego Canon dąży do ograniczenia swojego wpływu na środowisko naturalne na wiele sposobów. Najnowsze urządzenia i materiały eksploatacyjne produkuje się w przyjazny dla środowiska sposób. Urządzenia są dużo bardziej energooszczędne, a nowoczesne atramenty tworzy się dziś na bazie wody. O tym, że wspomniane powyżej regeneracja i recykling przynoszą rzeczywiste korzyści, świadczą liczby: w ciągu ostatnich 5 lat Canon ponownie wykorzystał 15 tys. ton części swoich urządzeń. Ponadto aż 19 tys. ton plastiku zostało przez producenta wykorzystane niebezpośrednio w ramach różnorodnych inicjatyw. Wszystko to spowodowało, że wytworzenie pojedynczego produktu Canon jest dziś dużo bardziej przyjazne dla środowiska. Emisje i wykorzystanie materiałów spadły aż o 35,9 proc. na produkt.

Ale to jeszcze nie wszystko. Nowoczesne technologie pozwalają wyraźnie zmniejszyć objętość urządzeń, co z jednej strony wiąże się z nowoczesnym wyglądem oraz ergonomią miejsca i przestrzeni, a z drugiej - ogranicza wykorzystanie plastiku i innych surowców. Dla przykładu, jeden z popularnych modeli drukarek Canon został zmniejszony aż o 44 proc. Jego waga zmalała o 29 proc., a opakowanie zmniejszyło się o 31 proc.

Klienci, dla których kwestie środowiskowe są ważne, mogą także zainteresować się neutralnym klimatycznie papierem: producent wypuścił specjalną linię papierów z serii Canon Zero, której nabywcy otrzymują gwarancję neutralności klimatycznej oraz certyfikat rekompensacji emisji.

Myśl globalnie, działaj lokalnie

Istotne jest, aby odgórne działania wyraźnie wpływały na jakość życia i poprawę jakości środowiska naturalnego lokalnych społeczności. Dlatego Canon wspiera zrównoważony rozwój w państwach zaangażowanych w projekty kompensacji emisji, na przykład dbając o źródła wody pitnej, rozbudowując lokalną infrastrukturę, tworząc miejsca pracy czy chroniąc bioróżnorodność. Samo wsparcie ochrony lasów w stanie Pará w Brazylii przełożyło się na kompensację emisji blisko 24 milionów kg CO2. W ramach projektu uniemożliwia się komercyjną wycinkę, chroniąc tym samym 90 tys. hektarów lasu i wspierając tworzenie alternatywnych źródeł dochodu dla 94 tamtejszych rodzin.

W akcje związane ze zrównoważonym rozwojem włącza się także Canon Polska. W ubiegłym roku firma zainicjowała akcję „Nowy dom dla drukarki”, w ramach której organizacje pożytku publicznego mogły bezpłatnie otrzymać wysokiej klasy urządzenia biurowe. Dzięki temu nieco starsze, a przecież wciąż sprawne i doskonale funkcjonujące maszyny, nie trafiły na śmietnik, lecz do dziś wspierają działalność na rzecz ważnych społecznie tematów.

– U podstaw działalności Canon na całym świecie stoi japońska filozofia „Kyosei”, czyli życie i działanie dla wspólnego dobra. Dlatego aktywnie włączamy się w globalne i lokalne aktywności na rzecz społeczeństwa i środowiska. Po prostu chcemy być odpowiedzialni za dobre zmiany – podsumowuje Jaap van ’t Ooster.

Źródło: Canon Polska

www.canon.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764