WIADOMOŚCI

Wawel SA z nową strategią komunikacji

Mateusz Zawiślak  PR - bezpłatny materiał PR | 11.09.2017, przeczytano 235 razy
ilustracjastrzałka
Wawel SA z nową strategią komunikacji

Polski producent wyrobów cukierniczych wdraża nową strategię komunikacji. Najnowsze spoty galaretek Fresh & Fruity i Mieszanki Krakowskiej można już oglądać w głównych stacjach telewizyjnych, kolejne kampanie wkrótce. Za strategię komunikacji i kreację odpowiada agencja Schulz brand friendly, za produkcję Lemon Film Studio, za obsługę PR Garden of Words Group, a za zakup mediów dom mediowy METs.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wawel-sa-z-nowa-strategia-komunikacji,33684,artykul.html

Nowa strategia Wawelu – „Czujesz się dobrze, czynisz dobrze”

Wawel, marka z ponad stuletnią tradycją, przechodzi właśnie proces rebrandingu i wdraża nową strategię komunikacji. Znalazło to odzwierciedlenie w nowej identyfikacji wizualnej – odświeżonym logo i opakowaniach, a także rozpoczętych właśnie kampaniach dla poszczególnych subbrandów.

Zgodnie ze swoją nową strategią Wawel chce wprawiać w dobry nastrój i motywować Polaków do czynienia dobra. Koncepcja ta opiera się na trzech kluczowych filarach – pierwszym z nich jest produkcja wyjątkowych, najwyższej jakości słodyczy, opartych na Dobrych Składnikach. Drugim obszarem jest działalność dobroczynna w ramach działalności Fundacji „Wawel z Rodziną” i programu społeczno-konsumenckiego, poprzez który w ubiegłym roku marka przeznaczyła na cele społeczne 1 500 000 zł. Trzecim elementem jest budowanie społeczności wokół idei dobrego samopoczucia i czynienia dobra.

- Misję marki Wawel można streścić w kilku zdaniach: Mamy potrzebę pozytywnego wpływania na świat i w związku z tym dążymy do tworzenia naturalnych i innowacyjnych słodyczy dostępnych na co dzień. Stale doskonalimy nasze produkty dbając o ich jakość i skład według założeń pionierskiego projektu Dobre Składniki. Działamy w sposób zaangażowany społecznie. Dzięki umiejętności tworzenia wyjątkowych słodyczy i działaniom dobroczynnym potrafimy czynić prawdziwe dobro.
– wyjaśnia Tadeusz Czarniecki, Dyrektor Marketingu Wawel SA, i dodaje – Chcemy wprowadzić konsumentów w dobry nastrój, który będzie nadawał pozytywny bieg zdarzeniom – od małych, codziennych czynów do tych wielkich.

Idea kreatywna „Dobre Wiadomości”

Komunikacja subbrandów marki Wawel bazuje na koncepcji „Dobrych Wiadomości”. Wdrażana strategia dotyczy wszystkich produktów marki. Uruchomiona kampania obejmuje trzy spoty, które emitowane będą do końca tego roku w czołowych stacjach telewizyjnych. Za ich reżyserię odpowiada uznany australijski reżyser, Sebastien Guy. Kampania obejmuje również działania digital i public relations oraz radio, prasę i OOH.

- Żyjemy otoczeni i bombardowani niezliczoną ilością informacji. Wiele z nich epatuje złymi emocjami, nieszczęściem, pretensją do świata. Platforma kreatywna „Dobre Wiadomości” stawia markę Wawel w roli piewcy dobrych, optymistycznych i ciepłych komunikatów. Do bohaterów opowiadanych historii docierają dobre wiadomości, które w nieoczywisty i magiczny sposób pozwalają odnaleźć przyjemność w pozornie złej sytuacji i spojrzeć na nią z zupełnie nowej perspektywy. Narracja w naszych reklamach jest typowa dla produkcji fabularnych, a każda z nich ma wprawiać w dobry nastrój. Mamy nadzieję, że taki właśnie efekt uda nam się osiągnąć. – komentuje Artur Leśniak, Creative Group Head, Schulz brand friendly.

Każdy ze spotów odwołuje się do innego medium, wykorzystując jego charakterystyczny język, skojarzenia wizualne i atmosferę. Mieszanka Krakowska – to telewizja, Malaga, Tiki Taki, Kasztanki – radio, Fresh & Fruity – świat cyfrowych przekazów. Prócz fabuły i oczekiwanych skojarzeń wizerunkowych eksponują mocny przekaz racjonalny: słodycze Wawelu wykonane są tylko z dobrych składników, bez zbędnych substancji konserwujących, barwników i sztucznych aromatów.

- To dość rzadko spotykane, że marka chce wyjść ponad sprzedaż produktu i stara się zmienić sposób myślenia odbiorców. Dlatego najważniejszym aspektem podczas produkcji było autentyczne i naturalne odzwierciedlenie emocji, a przez to nawiązanie więzi z odbiorcami. Ekipa, agencja, klient – wszyscy byli w pozytywnym i dobrym nastroju, bliskim filozofii marki i mam wrażenie, że te emocje zostały przeniesione wprost do spotów, które stworzyliśmy – komentuje Sebastien Guy, reżyser reklam.




- Komunikacja marki Wawel jest bardzo bliska misji naszej agencji. Dążymy do tego, by reklamy, które tworzymy, były przyjazne w odbiorze, chcemy pracować dla marek z wartościami, tworzyć koncepcje z przesłaniem dla konsumentów, a nie reklamy zwykłej oferty produktowej. Taka jest właśnie idea „Dobrych Wiadomości”. –
komentuje Wojciech Kotala, CEO Schulz brand friendly.

W październiku rozpocznie się emisja trzeciego spotu w ramach kampanii. Będzie on dotyczył najpopularniejszych czekoladek w ofercie marki Wawel – Malaga, Tiki Taki i Kasztanki. Przed nami również kolejna edycja akcji społeczno-konsumenckiej Wawelu, w którą angażują się największe organizacje pożytku publicznego w Polsce wraz z ich liderami. W tym roku akcja nosi nazwę „Serce Rośnie”.

Za opracowanie strategii komunikacji, kreację kampanii, jej egzekucję oraz kampanię digital odpowiada agencja Schulz brand friendly, za produkcję Lemon Film Studio, za obsługę PR Garden of Words Group, a za zakup mediów dom mediowy METs.

Źródło: Schulz brand friendly

www.schulz.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

R E K L A M A

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
 
niedziela 19.11.2017, 110 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2017 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone