Grupa Netsprint kupiła spółkę Way To Grow, specjalizującą się w optymalizacji powierzchni reklamowej wydawców w modelu programmatic. Potencjał Way To Grow zasili szerokie portfolio usług i rozwiązań oferowanych przez Grupę Netsprint dzięki czemu wesprze ekspansje na nowych rynkach.
Way To Grow oferuje kompleksowe usługi w zakresie zarządzania i optymalizacji powierzchni reklamowej wydawców internetowych w modelu programmatic. W ekosystemie firmy znajduje się ponad 300 stron www i aplikacji. Siła Way To Grow tkwi w rozwiązaniach technologicznych oraz wiedzy i doświadczeniu zespołu ekspertów w łączeniu popytu pochodzącego z wielu platform SSP, takich jak Google, AppNexus, Adform. Rezultatem są sięgające nawet 250 procent wzrosty przychodów, jakie odnotowują klienci Way To Grow.
Akwizycja jest wynikiem owocnej współpracy między spółkami w obszarze wspólnej ekspansji zagranicznej. W pierwszej połowie 2018 roku do grona klientów Way To Grow i Grupy Netsprint dołączyli wydawcy i sieci reklamowe z wybranych krajów Europy i Azji. W kolejnych krokach planowane jest wzmacnianie międzynarodowej pozycji Grupy i dalsza ekspansja.
Dołączenie Way To Grow jest kolejnym krokiem w realizacji opartej o dane i zaawansowane algorytmy strategii Grupy Netsprint. „Zakup Way To Grow to strategiczna akwizycja, która wzmacnia potencjał Grupy Netsprint w obszarze programmatic. Teraz będziemy w stanie zaoferować naszym partnerom jeszcze bardziej kompleksowe usługi i jeszcze efektywniej wspierać ich biznes. Efektem synergii będzie też intensyfikacja działań na innych rynkach.” – przekonuje Monika Bronowska, CEO Grupy Netsprint.
Way To Grow, czyli mieszanka doświadczenia z młodością
Obecnie w Way To Grow pracuje 18 osób. Część z nich to menagerowie z wieloletnim doświadczeniem, jednak nie brakuje osób, które całe swoje doświadczenie zawodowe zdobyło w spółce. – „Mamy bardzo zaangażowany zespół, w którym staramy się zachować balans pomiędzy doświadczeniem, a potencjałem młodych osób. Dzięki temu wzajemnie napędzamy się do pracy, a to przekłada się na coraz lepsze wyniki spółki.” – przekonuje Dominik Czarnota, jeden ze współzałożycieli Way To Grow.
Spółka została założona w 2014 roku przez Dominika Czarnotę, Janusza Michalika i Łukasza Grodeckiego. Są to najbardziej doświadczeni pracownicy Way To Grow, pracowali razem między innymi przy serwisie nk.pl oraz Interia.pl.
Za rozwój oferty zagranicznej odpowiadają Tomasz Musiał i Nikodem Sarna, którzy dołączyli do Grupy Netsprint w lutym 2018 roku.
Dane i integracja usług rdzeniem strategii Grupy Netsprint
Strategia Grupy Netsprint opiera się o dane – ich zbieranie, analizę oraz agregowanie. Są to kluczowe elementy, nad którymi pracują specjaliści ds. danych, analityki i programowania, a także osoby z doświadczeniem po stronie wydawcy, agencji i reklamodawcy. „Chcemy być dla naszych klientów partnerem, który w kompleksowy sposób odpowie na ich potrzeby i wyzwania. Dokonujemy analizy danych, przygotowujemy strategiczną rekomendację ich wykorzystania w połączeniu z doborem mediów, formatów i treści. Pozwala to na znaczącą poprawę wyników naszych klientów oraz partnerów biznesowych. Naturalnym środowiskiem monetyzacji wiedzy płynącej z analizy danych jest ekosysytem programmatic dlatego nasza oferta bardzo mocno skupia się na rozwoju naszej oferty w tym obszarze”– komentuje Monika Bronowska.
Dalszemu pogłębieniu ulega integracja własnych usług oraz zewnętrznych narzędzi, tak by oferować partnerom kompleksowe produkty kupowane w modelu programmatic.
Grupa Netsprint to rozbudowany ekosystem stworzony na bazie własnych produktów opartych o zaawansowane algorytmy zbierania i przetwarzania danych, oraz zintegrowany z technologiami zewnętrznych firm takich jak Adform, AppNexus, Google czy MediaMath.
Dzięki tak dalece posuniętej integracji, która obok cenionej na rynku jakości danych jest kluczowym elementem strategii Grupy Netsprint, możliwe jest świadczenie szerokiego wachlarza usług – zarówno dla kupujących, jak i sprzedających powierzchnię reklamową w internecie. Podstawą działań Grupy Netsprint są doświadczeni specjaliści ciągle szukający nowych wyzwań w pracy z danymi.
Źródło: Netsprint