logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

WD Klaudia Druk rozbudowuje system Duplo 5000

  PR 22.09.2015, przeczytano 2154 razy
ilustracjastrzałka

Trzecia wieża zbierająca, która wzbogaciła zakupiony jakiś czas temu przez drukarnię WD Klaudia Druk z Inowrocławia system Duplo 5000, umożliwiając jej produkcję 120-stronicowych broszur, to kolejna inwestycja tej firmy w rozwiązanie Duplo. Od lat pracuje tu kilka maszyn tego producenta – m.in. wspomniany system do broszurowania i oklejarka DuBinder. Inwestycje te zawsze były podporządkowane oczekiwaniom klientów i rynku – temu, co się na nim dzieje i zmian, jakie zachodzą w branży. 


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wd-klaudia-druk-rozbudowuje-system-duplo-5000,26033,artykul.html

WD Klaudia Druk to przykład drukarni, której właściciel – Jarosław Złotowski – nie pozostawał nigdy obojętny na zapotrzebowanie rynkowe. Od wielu lat systematycznie unowocześnia swój park maszynowy tak, by był on jak najbardziej elastyczny i aby móc realizować różne rodzaje produkcji, zmieniając w krótkim czasie jej profil. Przygląda się też uważnie zleceniom, jakich realizacji podejmuje się drukarnia. Jak twierdzi – musi w tym widzieć zawsze ekonomiczny sens, dzięki czemu firma może się dalej rozwijać. W kolejnych zakupach Jarosław Złotowski szczególną uwagę zwraca na rozwiązania, jakie pojawiają się w introligatorni. Niejednokrotnie podkreślał, że bez zmian, jakie zachodzą w tym dziale nie byłyby możliwe zamiany, jakie zachodziły przez lata w całej firmie. Po produkcji akcydensowej, która dominowała tu przed laty firma skupiła się na produkcji książek i – w niewielkim zakresie – czasopism. Jednak Jarosław Złotowski nadal poszukiwał profilu produkcji, który w obecnym czasie byłby dla niego bardziej opłacalny. „Drukowaniem książek i czasopism, a także materiałów reklamowych wciąż się zajmujemy. Jednak (jak np. w tym pierwszym przypadku) wymagania stawiane obecnie przez wydawców (którym z kolei warunki dyktują duże sieci handlowe) - bardzo niskie ceny, bardzo długie terminy płatności itp. - dla małej drukarni, a taką jesteśmy, są nie do przyjęcia. Dlatego poszukiwałem kolejnej niszy, gdzie moglibyśmy zaistnieć. Nasze możliwości sprzętowe są na tyle duże, zmiana profilu produkcji nie stanowi dla nas problemu. Aktualnie więc skupiliśmy się na drukowaniu instrukcji obsługi, wyprzedzając tu konkurencję nie tylko dzięki wysokiej jakości, ale przede wszystkim za sprawą ekspresowego terminu wykonywania tych usług. Okazało się, że był to dla nas strzał w dziesiątkę. Dlatego koniecznym był dla nas zakup kolejnej wieży zbierającej do systemu broszurującego Duplo, aby sprawnie wykonywać zlecenia, których w tym zakresie mamy coraz więcej”. 

Właściciel drukarni WD Klaudia Druk w sposób przemyślany realizuje od lat swoje inwestycje. Zakup systemu do broszurowania Duplo 5000 przed czterema laty zwiększył obroty firmy o około 30% przede wszystkim dzięki temu, że wzrosła wydajność jej introligatorni. To umożliwiło drukarni rozwój. Teraz system wykorzystywany jest do produkcji instrukcji obsługi dla firm z branży AGD. „To, że potrafimy przewidzieć, co będzie się działo na rynku i staramy się być elastyczni, dopasowując się do tych zmian – podkreśla Jarosław Złotowski – daje nam z pewnością przewagę konkurencyjną nad innymi zakładami, gdzie nie jest to proste, a czasami w ogóle możliwe. Jesteśmy niewielką drukarnią, ale dzięki inwestycjom, jakie przeprowadzamy w naszym zakładzie i partnerom, takim jak chociażby Duplo, jesteśmy w stanie sprostać oczekiwaniom klientów. Teraz zasadniczy procent naszej produkcji to instrukcje obsługi. Ich sprawne wykonanie nie byłoby możliwe bez kolejnej wieży zbierającej Duplo”.

20 lat działalności firmy skłoniło również jej właściciela do przeprowadzenia restrukturyzacji – poszukał oszczędności, pewne rzeczy w drukarni zupełnie pozmieniał. „Przyjrzałem się dokładnie całej firmie – począwszy od wody i prądu, jaki zużywamy, poprzez sposób użytkowania maszyn, jakie posiadamy, aż do pracy ludzi, których zatrudniałem. Okazało się, że wszędzie można wiele zmienić – zużycie mediów zredukować, a z racji tego, że nasza firma jest wyposażona od lat w nowoczesny sprzęt – ludzi można przesunąć do innych zadań, a z niektórych pracy w ogóle zrezygnować. Przyniosło to nam już po niedługim czasie oszczędności rzędu 30 tysięcy złotych miesięcznie, a to z kolei sprawiło, że nadal możemy się spokojnie rozwijać. Stąd inwestycja w wieżę zbierającą Duplo, która umożliwiła nam szycie 120-stronicowych instrukcji obsługi. Wcześniej otrzymywaliśmy zlecenia na tego rodzaju produkty, ale musieliśmy odmawiać, bo nie byliśmy z stanie sobie z tym poradzić. Teraz – dzięki Duplo – jest to możliwe. Obecnie możemy przygotować – wydrukować i oprawić - dla klientów nakład instrukcji obsługi rzędu 3000 egzemplarzy w ciągu nawet kilku godzin – jest to więc technologia tańsza i szybsza. Wcześniej – z parkiem maszynowym jaki mieliśmy – mogliśmy wykonać 300 egzemplarzy instrukcji obsługi w oprawie klejonej, teraz – w oprawie szytej możemy wykonać 3000 sztuk. To bardzo poszerzyło nasze możliwości. Trzecia wieża pracuje u nas od czerwca i w tym czasie mogliśmy zrealizować zlecenia, których nakład sięga obecnie kilkuset tysięcy broszur, co bardzo nas cieszy”.

Jak podkreśla Jarosław Złotowski, rozwiązanie firmy Duplo ma jeszcze jedną wielką zaletę: „System ten pozwala nam szybko zmieniać prace, jakie przy jego pomocy chcemy realizować. Elastycznie dostosowuje się do cyklu produkcyjnego. Nie wymaga specjalnych przygotowań trwających nieraz bardzo długo, by rozpocząć produkcję, dlatego możemy być bardzo elastyczni wobec swoich klientów, co daje nam również przewagę”. Firma odnotowuje więc w ostatnim czasie trzykrotny wzrost w stosunku do obrotów z roku ubiegłego. Jarosław Złotowski podkreśla, że nie byłoby to możliwe bez kolejnych inwestycji w Duplo. Związek drukarni i tego producenta trwający od wielu lat – jak stare, dobre małżeństwo bez kryzysów – przynosi więc drukarni kolejne korzyści i umożliwia jej dalszy rozwój.

Źródło: Duplo Polska Sp. z o.o.

www.duplopolska.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Canon zapowiada udział w targach drupa 2024
Pod hasłem „The Power to Move” firma Canon zaprezentuje na targach drupa 2024 szereg innowacji technologicznych, usług wsparcia, a także różnorodnych koncepcji współpracy z klientami. Pokazom na stoisku Canon będą towarzyszyć zespoły ekspertów, a wszelkie aktywności podejmowane przez firmę w trakcie targów drupa 2024 pomogą zrozumieć jak rozwiązania z obszaru druku...
Koenig & Bauer i CI Flexo na Konferencji Fleksografów
„Gamechanger” – takim mianem określił Paweł Krasowski – Technology Product Manager w firmie Koenig & Bauer (CEE) najnowszą maszynę fleksograficzną z oferty tego producenta – XD Pro, podczas swojego wystąpienia w ramach Konferencji Fleksografów. Prezentacja uwzględniała najnowsze rozwiązania technologiczne Koenig & Bauer, bazujące na technice fleksograficznej, skierowane...
Konica Minolta Business Solutions i Autenti ogłaszają strategiczne partnerstwo, mające na celu przyspieszenie procesu transformacji cyfrowej polskich przedsiębiorstw. To istotny krok w kierunku przyszłości przetwarzania dokumentów.
Stora Enso obniża emisję CO2 związaną z transportem
Stora Enso poinformowała, że jeden z jej klientów – firma Lesjofors - podjęła stosowne działania związane z obniżeniem emisji dwutlenku węgla, wchodzących w tzw. zakres 3 (Scope 3). Obecnie - zamawiane przez nią, gotowe produkty dostarczane przez Stora Enso - są transportowane w samochodach elektrycznych, co – jak podaje firma – ma zredukować emisję CO2...
Packaging Innovations 2024: Produkty kształtujące przyszłość
Produkty kształtujące przyszłość - znamy datę Targów Packaging Innovations Już za niecały rok, 09-10 października 2024 r. w EXPO Kraków, odbędą się 16. Międzynarodowe Targi Opakowań Packaging Innovations. To wydarzenie o ugruntowanej pozycji na rynku, które każdego roku odwiedzają tysiące gości z Polski i zagranicy. W ciągu dwóch dni będzie można poznać ofertę...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764