logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PORADA: Webdesign: GIF i płynne przejścia tonalne

   18.03.2002, przeczytano 8440 razy

Wynikająca z "natury" komputerów skala 256 odcieni szarości odpowiada naturze oka ludzkiego, które skalę 256 stopni szarości (od bieli do czerni) odbiera jako płynne przejście. Problem pojawia się w wypadku obrazów pełnobarwnych, które chcemy zamienić na paletę 265 kolorów lub węższą.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/webdesign%3A-gif-i-plynne-przejscia-tonalne,914,artykul.html

Jest to konieczne np. wypadku formatu GIF stosowanego powszechnie na stronach internetowych. Zwyczajna zamiana pełnobarwnego obrazu na tryb 256 kolorów spowoduje powstanie skokowych podziałów przejść tonalnych. Aby tego uniknąć można zastosować wstępnie filtr "noise" w takim nasileniu, aby nie było prawie dostrzegalne. Dzięki temu zawężenie skali barwnej skupi się na trudno dostrzegalnych elementach budujących punkty dyfuzji, zaś obraz zachowa pozory płynności. Samą zamianę na paletę Indexed colour można dodatkowo przeprowadzić przy użyciu opcji dyfuzji. Czasem wystarczy zastosowanie jednej z tych metod. Warto pamiętać, że kłopoty z płynnością przejść są tym większe, im większy rozrzut wartości barwnych reprezentowanych w pracy. Jeżeli dla uzyskania wrażenia płynności konieczne jest zbyt mocne użycie efektu szumu lub dyfuzji, można zastanowić się nad korektą barwną obrazu polegającą na zawężeniu gamy.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Ciekawy efekt można uzyskać również poprzez nałożenie przed zmianą palety na obraz efektu "canvas" (Corel). Tworzymy obrazek z 1-bitową paletą czarno-białą a następnie rysujemy linie na przemian białe i czarne w ogledłości 1 pixela. Tak powstałe płótno nakładamy na nasz obraz, oczywiście ustalając parametry przezroczystości i płaskorzeźby. Efekt ten jest ostatnio bardzo popularny na witrynach internetowych i przypomina obraz z odbiornika TV o niskiej rozdzielczości.

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Atikus - nowa identyfikacja wizualna dewelopera
Atikus to marka dewelopera, w której DNA zaszyte są sztuka projektowania oraz realizacji. Założyciele marki to dwóch pasjonatów: architektury oraz budownictwa i swoje zamiłowania starają skutecznie realizować w zakresie kolejnych, zrealizowanych inwestycji. Ich motto: „Mieszkaj wygodnie” wskazuje na zaangażowanie i dbałość o każdy detal, bo wiedzą jak ważne jest to z punktu...
Tetrachromatyzm - fenomenalna wrażliwość na kolor
Tetrachromatyzm to rzadki fenomen związany z percepcją kolorów częściej występujący u kobiet. Takie osoby potrafią wyłapać setki milionów odcieni więcej niż przeciętna osoba.
Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764