logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PORADA: Webdesign: GIF i płynne przejścia tonalne

   18.03.2002, przeczytano 8438 razy

Wynikająca z "natury" komputerów skala 256 odcieni szarości odpowiada naturze oka ludzkiego, które skalę 256 stopni szarości (od bieli do czerni) odbiera jako płynne przejście. Problem pojawia się w wypadku obrazów pełnobarwnych, które chcemy zamienić na paletę 265 kolorów lub węższą.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/webdesign%3A-gif-i-plynne-przejscia-tonalne,914,artykul.html

Jest to konieczne np. wypadku formatu GIF stosowanego powszechnie na stronach internetowych. Zwyczajna zamiana pełnobarwnego obrazu na tryb 256 kolorów spowoduje powstanie skokowych podziałów przejść tonalnych. Aby tego uniknąć można zastosować wstępnie filtr "noise" w takim nasileniu, aby nie było prawie dostrzegalne. Dzięki temu zawężenie skali barwnej skupi się na trudno dostrzegalnych elementach budujących punkty dyfuzji, zaś obraz zachowa pozory płynności. Samą zamianę na paletę Indexed colour można dodatkowo przeprowadzić przy użyciu opcji dyfuzji. Czasem wystarczy zastosowanie jednej z tych metod. Warto pamiętać, że kłopoty z płynnością przejść są tym większe, im większy rozrzut wartości barwnych reprezentowanych w pracy. Jeżeli dla uzyskania wrażenia płynności konieczne jest zbyt mocne użycie efektu szumu lub dyfuzji, można zastanowić się nad korektą barwną obrazu polegającą na zawężeniu gamy.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Ciekawy efekt można uzyskać również poprzez nałożenie przed zmianą palety na obraz efektu "canvas" (Corel). Tworzymy obrazek z 1-bitową paletą czarno-białą a następnie rysujemy linie na przemian białe i czarne w ogledłości 1 pixela. Tak powstałe płótno nakładamy na nasz obraz, oczywiście ustalając parametry przezroczystości i płaskorzeźby. Efekt ten jest ostatnio bardzo popularny na witrynach internetowych i przypomina obraz z odbiornika TV o niskiej rozdzielczości.

Najnowsze w tym dziale

Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764