logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PORADA: Webdesign: GIF i płynne przejścia tonalne

   18.03.2002, przeczytano 8376 razy

Wynikająca z "natury" komputerów skala 256 odcieni szarości odpowiada naturze oka ludzkiego, które skalę 256 stopni szarości (od bieli do czerni) odbiera jako płynne przejście. Problem pojawia się w wypadku obrazów pełnobarwnych, które chcemy zamienić na paletę 265 kolorów lub węższą.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/webdesign%3A-gif-i-plynne-przejscia-tonalne,914,artykul.html

Jest to konieczne np. wypadku formatu GIF stosowanego powszechnie na stronach internetowych. Zwyczajna zamiana pełnobarwnego obrazu na tryb 256 kolorów spowoduje powstanie skokowych podziałów przejść tonalnych. Aby tego uniknąć można zastosować wstępnie filtr "noise" w takim nasileniu, aby nie było prawie dostrzegalne. Dzięki temu zawężenie skali barwnej skupi się na trudno dostrzegalnych elementach budujących punkty dyfuzji, zaś obraz zachowa pozory płynności. Samą zamianę na paletę Indexed colour można dodatkowo przeprowadzić przy użyciu opcji dyfuzji. Czasem wystarczy zastosowanie jednej z tych metod. Warto pamiętać, że kłopoty z płynnością przejść są tym większe, im większy rozrzut wartości barwnych reprezentowanych w pracy. Jeżeli dla uzyskania wrażenia płynności konieczne jest zbyt mocne użycie efektu szumu lub dyfuzji, można zastanowić się nad korektą barwną obrazu polegającą na zawężeniu gamy.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Ciekawy efekt można uzyskać również poprzez nałożenie przed zmianą palety na obraz efektu "canvas" (Corel). Tworzymy obrazek z 1-bitową paletą czarno-białą a następnie rysujemy linie na przemian białe i czarne w ogledłości 1 pixela. Tak powstałe płótno nakładamy na nasz obraz, oczywiście ustalając parametry przezroczystości i płaskorzeźby. Efekt ten jest ostatnio bardzo popularny na witrynach internetowych i przypomina obraz z odbiornika TV o niskiej rozdzielczości.

Najnowsze w tym dziale

Budowanie lojalności konsumentów już od wieków jest jednym z filarów strategii sprzedażowych. Najwcześniejszą znaną formą programu lojalnościowego była miedziana moneta, którą już w XVIII wieku kupcy wręczali swoim najwierniejszym klientom. Dziś u podstaw tych programów leżą skomplikowane systemy wykorzystujące analizę danych i uczenie...
DWIE TWARZE HP Latex - oblicze wielkiego formatu
Istnieje technologia, która idealnie łączy RÓŻNE POTRZEBY klientów. W nowej kampanii DWIE TWARZE HP LATEX każdy zainteresowany Klient będzie mógł dogłębnie poznać różnice i korzyści, potencjał oraz koszty produkcyjne urządzeń 3 i 4 generacji HP. A wszystko to w przededniu ogłoszenia PREMIERY 2023.
Sztuczna inteligencja pewnym krokiem weszła w XXI wiek i zmieniła zasady gry w wielu dziedzinach życia. Także w marketingu. Prowadzone w ostatnich latach badania naukowe zgłębiły wpływ narzędzi AI na marketing lojalnościowy. Wnioski są jednoznaczne – sztuczna inteligencja może go całkowicie odmienić. W jaki sposób?
Nie lekceważ bezpieczeństwa drukarek – szczególnie przy rosnącej popularności „hybrydy”
Praca hybrydowa wymaga zapewnienia bezpieczeństwa przetwarzanym cyfrowym zasobom organizacji. Wykonując obowiązki służbowe zdalnie – pracownicy często korzystają z własnych urządzeń, co znacznie zwiększa ryzyko nieuprawnionego dostępu do poufnych informacji. Warto zauważyć, że świadomość zagrożenia jest coraz większa w przypadku korzystania z laptopów, czy...
Wpływ ekspozytorów reklamowych na handel detaliczny
Współczesne punkty sprzedaży muszą stawić czoła dynamicznie rosnącej konkurencji i coraz bardziej wymagającym klientom. W obliczu tych wyzwań, budowanie trwałego wizerunku marki oraz tworzenie pozytywnych doświadczeń zakupowych stało się kluczowym elementem osiągania sukcesu na rynku.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764