logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PORADA: Webdesign: GIF i płynne przejścia tonalne

   18.03.2002, przeczytano 8089 razy

Wynikająca z "natury" komputerów skala 256 odcieni szarości odpowiada naturze oka ludzkiego, które skalę 256 stopni szarości (od bieli do czerni) odbiera jako płynne przejście. Problem pojawia się w wypadku obrazów pełnobarwnych, które chcemy zamienić na paletę 265 kolorów lub węższą.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/webdesign%3A-gif-i-plynne-przejscia-tonalne,914,artykul.html

Jest to konieczne np. wypadku formatu GIF stosowanego powszechnie na stronach internetowych. Zwyczajna zamiana pełnobarwnego obrazu na tryb 256 kolorów spowoduje powstanie skokowych podziałów przejść tonalnych. Aby tego uniknąć można zastosować wstępnie filtr "noise" w takim nasileniu, aby nie było prawie dostrzegalne. Dzięki temu zawężenie skali barwnej skupi się na trudno dostrzegalnych elementach budujących punkty dyfuzji, zaś obraz zachowa pozory płynności. Samą zamianę na paletę Indexed colour można dodatkowo przeprowadzić przy użyciu opcji dyfuzji. Czasem wystarczy zastosowanie jednej z tych metod. Warto pamiętać, że kłopoty z płynnością przejść są tym większe, im większy rozrzut wartości barwnych reprezentowanych w pracy. Jeżeli dla uzyskania wrażenia płynności konieczne jest zbyt mocne użycie efektu szumu lub dyfuzji, można zastanowić się nad korektą barwną obrazu polegającą na zawężeniu gamy.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Ciekawy efekt można uzyskać również poprzez nałożenie przed zmianą palety na obraz efektu "canvas" (Corel). Tworzymy obrazek z 1-bitową paletą czarno-białą a następnie rysujemy linie na przemian białe i czarne w ogledłości 1 pixela. Tak powstałe płótno nakładamy na nasz obraz, oczywiście ustalając parametry przezroczystości i płaskorzeźby. Efekt ten jest ostatnio bardzo popularny na witrynach internetowych i przypomina obraz z odbiornika TV o niskiej rozdzielczości.

Najnowsze w tym dziale

Sprzedawcy internetowi szukają sposobu na porzucone koszyki
Tylko co piąty konsument kończy rozpoczęte zakupy w sieci. Pozostali, najczęściej licząc na lepszą ofertę, porzucają koszyk – wynika z ostatniego raportu firm Shoper i SMSAPI. Ich badanie dotyczące komunikacji sklepów internetowych powinno być dla sprzedawców wskazówką, która pomoże ograniczyć wykruszanie się klientów na ostatniej...
Kampanie reklamowe w grach
Gaming marketing to bardzo szeroka kategoria oparta na promocji marek poprzez tematykę gier. Tworzenie aktywacji wokół transmisji esportowych, współprace z gamingowymi influencerami czy dedykowane formaty są dość znaną i bardzo skuteczną metodą łączenia marek z gamingiem. Jednak, by dotrzeć prezycyjnie do społeczności i zintegrować się z nią, warto starać się osiągnąć...
Jaki potencjał marketingowy ma Paulo Sousa?
– Polska nie musi kochać Paulo Sousy – powiedział w programie „Cafe Futbol” prezes PZPN Zbigniew Boniek. No i może jeszcze nie kocha, ale z całą pewnością już się nim interesuje. Szał wokół wyczekiwanego „trenera z zagranicy” można przeliczyć na pieniądze, a te z kolei będą interesowały reklamodawców, którzy na...
Robotyzacja w drukarni. Kto może z niej skorzystać?
Bezobsługowe drukowanie i wycinanie o dowolnej porze dnia i nocy - to główne zalety wdrożenia robotów przemysłowych w dziedzinie poligrafii. Jak przekonują eksperci, roboty oznaczają zwiększoną produktywność, znaczną redukcję kosztów produkcji oraz odciążenie pracowników. Kto może skorzystać z ich pomocy?
Kampania infulencerska Hortex i Brandlift
Promowanie artykułów spożywczych stanowi duże wyzwanie. Branża spożywcza jest niezwykle konkurencyjna, na rynku dostępnych jest wiele różnorodnych produktów, które reklamowane są na szereg sposobów. Jak zatem stworzyć wyróżniającą się kampanię, która zaangażuje odbiorców? Przed tym zadaniem stanęła agencja marketingu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764