logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Webinaria – trafiony sposób komunikacji w dobie pandemii?

   27.06.2020, przeczytano 512 razy
ilustracjastrzałka

Niektórzy mogą odnieść wrażenie ze zalała nas fala webinarów. Nic w tym dziwnego, kiedy w obecnych czasach mamy do czynienia z coraz silniejszym procesem digitalizacji i mnóstwo konferencji czy szkoleń, które jeszcze niedawno odbywały się w realu, dziś siłą rzeczy są przenoszone do internetu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/webinaria-%E2%80%93-trafiony-sposob-komunikacji-w-dobie-pandemii,387571,artykul.html

Możliwości i trendy

Jest klika software’ów pomocnych w realizacji webinarium: AdobeConnect, Zoom Webinars, Webex Events, GoToWebinar, ClickMeeting, Google Hangouts, Google Meet lub XSplit który pozwala przeprowadzić live stream na platformach społecznościowych tj. Facebook, YouTube czy Twitch. Pojawiają się już takie opcje jak automatyczne Webinaria, które startują na autopilocie. Oczywiście to się może zadziać jeśli organizatorzy mają odpowiednio ustawiony harmonogram, ale trzeba przyznać, że jest to istotne ułatwienie.

Ponadto wg. danych Google Trends można zauważyć, że zainteresowanie samym hasłem znacząco wzrosło w ostatnich miesiącach. Statystyki dla całego świata jak i dla Polski wyglądają podobnie. To oznacza, że wszyscy szukają drogi, aby poszerzać swoją wiedzę w ten sposób, a webinaria stają się coraz bardziej popularne.

Marketing B2B

W tym obszarze webinaria odnotowują największy potencjał na realizacje i dobrze sprawdzają się, jako element strategii inbound marketingu. Dodatkowo mają istotny wpływ na zwiększanie wiarygodności marki, jako eksperta w danej dziedzinie oraz są skutecznym narzędziem do generowania leadów. Wg. najświeższych statystyk, aż 40 % ankietowanych marketerów w USA stwierdziło, że zamiast inwestować w wydarzenia na żywo, wolą swoje budżety przeznaczyć na webinary. Ta pozycja wyprzedziła nawet Search i kampanie prowadzone w social mediach.

Google Meet

Bez wątpienia Google jest prekursorem w prowadzeniu seminariów internetowych. Wypuścili również niedawno nową wersję aplikacji Google Meet, która ma docelowo zastąpić Google Hangouts. Sama apka jest dostępna na rynku od 2017 roku, ale po wielu udoskonaleniach, jakie narzuciły potrzeby związane z pandemią, weszła w marcu 2020 z nową odsłoną. Na spotkanie biznesowe można zaprosić max. 250 osób, natomiast w wydarzeniu online w wersji live można zgromadzić do 100 tys. (!) widzów. Napisów na żywo możemy użyć dzięki opracowanej technologii rozpoznawania mowy. Opcja umożliwia udział w spotkaniu różnym grupom użytkowników, ale na razie dostępny jest tylko język angielski. Od kwietnia br. dzięki zastosowaniu AI aplikacja jest wyposażona w system redukcji szumów pojawiających się w tle, co jest dość przydatne kiedy inni domownicy hałasują, a my właśnie jesteśmy w trakcie wirtualnego spotkania.

Popularność webinariów może być sugestią dla tych wszystkich marketerów, którzy zastanawiają się nad dalszym losem live streamów. Które to mocno zyskały podczas lockdownu, ale pytanie brzmi czy nadal będą tak atrakcyjne dla widzów w sytuacji, gdy życie wraca do „nowej normalności”. Wydaje się, że alternatywą mogą być właśnie webinaria – szczególnie dla tych marek, które „mają coś do powiedzenia”, a w DNA mają wpisane niesienie kaganka oświaty.
 

Źródło: Newsletter Specjalny Publicis Groupe

www.cmoinsider.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764