logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Webinaria – trafiony sposób komunikacji w dobie pandemii?

   27.06.2020, przeczytano 241 razy
ilustracjastrzałka

Niektórzy mogą odnieść wrażenie ze zalała nas fala webinarów. Nic w tym dziwnego, kiedy w obecnych czasach mamy do czynienia z coraz silniejszym procesem digitalizacji i mnóstwo konferencji czy szkoleń, które jeszcze niedawno odbywały się w realu, dziś siłą rzeczy są przenoszone do internetu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/webinaria-%E2%80%93-trafiony-sposob-komunikacji-w-dobie-pandemii,387571,artykul.html

Możliwości i trendy

Jest klika software’ów pomocnych w realizacji webinarium: AdobeConnect, Zoom Webinars, Webex Events, GoToWebinar, ClickMeeting, Google Hangouts, Google Meet lub XSplit który pozwala przeprowadzić live stream na platformach społecznościowych tj. Facebook, YouTube czy Twitch. Pojawiają się już takie opcje jak automatyczne Webinaria, które startują na autopilocie. Oczywiście to się może zadziać jeśli organizatorzy mają odpowiednio ustawiony harmonogram, ale trzeba przyznać, że jest to istotne ułatwienie.

Ponadto wg. danych Google Trends można zauważyć, że zainteresowanie samym hasłem znacząco wzrosło w ostatnich miesiącach. Statystyki dla całego świata jak i dla Polski wyglądają podobnie. To oznacza, że wszyscy szukają drogi, aby poszerzać swoją wiedzę w ten sposób, a webinaria stają się coraz bardziej popularne.

Marketing B2B

W tym obszarze webinaria odnotowują największy potencjał na realizacje i dobrze sprawdzają się, jako element strategii inbound marketingu. Dodatkowo mają istotny wpływ na zwiększanie wiarygodności marki, jako eksperta w danej dziedzinie oraz są skutecznym narzędziem do generowania leadów. Wg. najświeższych statystyk, aż 40 % ankietowanych marketerów w USA stwierdziło, że zamiast inwestować w wydarzenia na żywo, wolą swoje budżety przeznaczyć na webinary. Ta pozycja wyprzedziła nawet Search i kampanie prowadzone w social mediach.

Google Meet

Bez wątpienia Google jest prekursorem w prowadzeniu seminariów internetowych. Wypuścili również niedawno nową wersję aplikacji Google Meet, która ma docelowo zastąpić Google Hangouts. Sama apka jest dostępna na rynku od 2017 roku, ale po wielu udoskonaleniach, jakie narzuciły potrzeby związane z pandemią, weszła w marcu 2020 z nową odsłoną. Na spotkanie biznesowe można zaprosić max. 250 osób, natomiast w wydarzeniu online w wersji live można zgromadzić do 100 tys. (!) widzów. Napisów na żywo możemy użyć dzięki opracowanej technologii rozpoznawania mowy. Opcja umożliwia udział w spotkaniu różnym grupom użytkowników, ale na razie dostępny jest tylko język angielski. Od kwietnia br. dzięki zastosowaniu AI aplikacja jest wyposażona w system redukcji szumów pojawiających się w tle, co jest dość przydatne kiedy inni domownicy hałasują, a my właśnie jesteśmy w trakcie wirtualnego spotkania.

Popularność webinariów może być sugestią dla tych wszystkich marketerów, którzy zastanawiają się nad dalszym losem live streamów. Które to mocno zyskały podczas lockdownu, ale pytanie brzmi czy nadal będą tak atrakcyjne dla widzów w sytuacji, gdy życie wraca do „nowej normalności”. Wydaje się, że alternatywą mogą być właśnie webinaria – szczególnie dla tych marek, które „mają coś do powiedzenia”, a w DNA mają wpisane niesienie kaganka oświaty.
 

Źródło: Newsletter Specjalny Publicis Groupe

www.cmoinsider.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Media społecznościowe: I’m Keen
Google wydaje się nie przestawać w próbach stworzenia platformy społecznościowej, którą pokochają miliony. Ta najnowsza – o nazwie KEEN – mi osobiście wydaje się najciekawszą z propozycji giganta.  
Rekordowe zainteresowanie Radiem Nowy Świat w Open FM
Poranny program Wojciecha Manna w Radiu Nowy Świat na platformie Open FM i w usłudze WP Pilot trafił łącznie do prawie 100 tysięcy słuchaczy. Według wstępnych szacunków to najlepszy wynik pojedynczej stacji w historii Open FM. W szczytowym momencie ponad 40% wszystkich korzystających w piątkowy poranek z tej usługi miało włączone Radio Nowy Świat.
12 lipca od godz. 7:00 w serwie Wyborcza.pl rozpocznie się całodobowy dyżur wyborczy, gdzie godzina po godzinie zespół „Gazety Wyborczej” będzie zdawać relację z najważniejszych wydarzeń drugiej tury wyborów prezydenckich. Redakcja przez cały dzień będzie przekazywać informacje o sondażowych, cząstkowych i ostatecznych wynikach wyborów,...
Autorem komentarza jest Maciej Kaczorek, Senior Sales Manager w Infobip
Decyzja Apple dotycząca zmian w obszarze bezpieczeństwa użytkowników w najnowszej wersji systemu operacyjnego iOS 14 wywołała zaniepokojenie ekspertów europejskiej branży internetowej. Szesnaście organizacji marketingowych, w tym IAB Europe i IAB Tech Lab, zdecydowało się wystosować list do Tima Cooka - CEO Apple, w którym apelują o przestrzeganie...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764