logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Webinarium Mark Andy i Domino: debiut cyfrowej maszyny Digital Series iQ

  PR 25.02.2021, przeczytano 343 razy
ilustracja

Podczas wspólnego webinarium, zorganizowanego 17 lutego br., firmy Mark Andy i Domino oficjalnie poinformowały o wprowadzeniu na rynek nowej, cyfrowej maszyny wąskowstęgowej – Digital Series iQ, bazującej na doświadczeniach obu producentów. Urządzenie dołączyło do coraz szerszego portfolio hybrydowych maszyn cyfrowych Mark Andy, a jego „sercem” jest nowy moduł inkjetowy stworzony przez Domino – V1610i UV. Jak zapowiedzieli podczas spotkania online przedstawiciele obu firm, jest to pierwsze, ale z pewnością nie ostatnie wspólne rozwiązanie Mark Andy i Domino. Webinarium składało się z kilku wystąpień, pokazu maszyny Digital Series iQ (poprowadzonego w centrum demonstracyjnym Mark Andy w St. Louis) oraz sesji pytań i odpowiedzi z aktywnym udziałem uczestników webinarium. W wydarzeniu licznie wzięli udział także klienci z Polski, gdzie hybrydowe rozwiązania oferowane przez Mark Andy (w tym modele Digital Pro i Digital Series HD) cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem rynku.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/webinarium-mark-andy-i-domino%3A-debiut-cyfrowej-maszyny-digital-series-iq,390372,artykul.html

Webinarium oficjalnie otworzył i prowadził Dave Medlar – Vice President Engineering & Operations w firmie Mark Andy, który podkreślił, że nowa maszyna – Digital Series iQ – ma szansę znacząco zwiększyć bazę światowych instalacji hybrydowych rozwiązań  Mark Andy, bazujących na technologii wąskowstęgowej. Do pozycji amerykańskiego dostawcy jako jednego z liderów światowego rynku maszyn etykietowych (które jednak – dzięki swojej wszechstronności – są wykorzystywane także do innych rodzajów produkcji) nawiązał PJ Desai – CEO firmy Mark Andy, podkreślając ponad 75-letnie doświadczenie rynkowe kierowanej przez siebie firmy oraz fakt wdrożenia ponad 250 maszyn hybrydowych w skali globalnej. Podkreślił, że wiele rozwiązań wdrożonych w nowo zaprojektowanej maszynie wynika z doświadczeń innych hybrydowych rozwiązań Mark Andy, którzy są dla firmy ważnym źródłem wiedzy technologicznej. Kilka słów poświęcił świeżo nawiązanej współpracy firmą Domino; o korzyściach z niej wynikających mówił też David Ellen – Global Division Director w Domino Printing Systems. Zaznaczył on, że podczas licznych spotkań i rozmów z drukarniami etykietowymi z różnych regionów świata wątek potencjalnej współpracy obu dostawców pojawiał się bardzo często. Obecnie – jak podkreślał – kompetencje obu firm zaowocowały maszyną Digital Series iQ.

Z głównymi korzyściami, jakie wiążą się z jej użytkowaniem, zapoznał uczestników webinarium Jerry Henson – regionalny szef sprzedaży w północnoamerykańskim oddziale Mark Andy. Wskazał on cztery elementy, decydujące o jej przewadze rynkowej: wysoką wydajność, modułowość, wszechstronność oraz dostępność dla firm o różnych możliwościach budżetowych. Digital Series iQ oferuje prędkość maksymalną 50 m/min. w trybie wysokojakościowym i 70 m/min. w trybie „high-speed”. Jak zaznaczył prelegent, oznacza to wydajność 4-krotnie wyższą niż w przypadku konwencjonalnej maszyny pracującej off-line. Urządzenie cechuje architektura modułowa: bazuje na platformie maszyny fleksograficznej Evolution Series E5, oferując podobny potencjał w zakresie rozbudowy. Można ją też wyposażyć w szereg opcji w zakresie wykańczania i uszlachetniania (tu na szczególną uwagę zasługuje – zdaniem prelegenta – nowy semirotacyjny moduł sztancowania VDC-SR, oferujący wyższą wydajność względem tradycyjnego rozwiązania).  W kontekście wszechstronności zastosowań nowa maszyna otwiera dla jej użytkowników liczne, nowe rynki, zwłaszcza te bazujące na zleceniach niskonakładowych i personalizowanych. Szersze spektrum aplikacji wynika też ze zróżnicowanego portfolio podłoży, jakie można w niej zastosować; maszyna obsługuje m.in. wrażliwe na docisk  papiery i folie, standardowe papiery i folie, zawieszki czy niskogramaturowe kartony. Jerry Henson podkreślał też ekonomiczne zalety inwestycji w Digital Series iQ: relatywnie niski wkład kapitałowy i atrakcyjne koszty związane z jej codzienną eksploatacją.

Następnie przedstawił najważniejsze dane techniczne nowej maszyny, jak też jej typową konfigurację, dedykowaną produkcji etykietowej. Uwzględnia ona m.in. następujące elementy i opcje: auto & pre-register, chłodzone wałki dociskowe, moduł koronowania, dwie stacje druku fleksograficznego, moduł suszenia UV, stację laminującą, sztancę semirotacyjną VDC-SR oraz – znajdujący się w centralnej części maszyny – nowy moduł inkjetowy V1610i UV firmy Domino. Z rolą, jaką pełni on w kontekście funkcjonowania całej maszyny, zapoznał uczestników webinarium Mike Barry – Key Account & OEM Manager w Domino Digital Printing, który opowiedział też nieco szerzej o rozwiązaniach technologicznych Domino w tym segmencie rynkowym. Konfiguracja maszyny Digital Series iQ może uwzględniać do 7 zespołów druku inkjetowego UV (CMYKOV + W). Prelegent zwrócił też m.in. uwagę na funkcję CleanCap, pozwalającą na automatyczne i wydajne czyszczenie głowic drukujących.

Na zakończenie Jerry Henson opowiedział o sterującym maszyną oprogramowaniu workflow i DFE marki Esko. Wspomniał też o kompleksowości oferty Mark Andy: jej lokalnej obecności, globalnym wsparciu techniczno-serwisowym oraz szerokim portfolio materiałów eksploatacyjnych, dostępnych w ramach oferty Total Solutions Partner.  

Ważnym punktem agendy webinarium był pokaz maszyny „na żywo”, zrealizowany z centrum demonstracyjnego Mark Andy w St. Louis w stanie Missouri (USA). Prowadzący go przedstawiciele północnoamerykańskiego oddziału firmy raz jeszcze krótko przedstawili poszczególne elementy urządzenia i wskazali na jego kluczowe funkcjonalności i rozwiązania.

W trakcie prezentacji rozpoczęła się sesja pytań i odpowiedzi, która zwieńczyła spotkanie. Dotyczyły one różnych aspektów związanych z premierowym rozwiązaniem: pozycjonowaniem modelu Digital Series iQ w portfolio hybrydowych maszyn Mark Andy, docelowej grupy klientów, do której jest ona skierowana; możliwości konfiguracji urządzenia i dostosowania go do różnego rodzaju produkcji; spraw technologicznych (np. w kontekście gamutu kolorystycznego oferowanego przez poszczególne maszyny Mark Andy); a także kwestii środowiskowych i ekonomicznych. Zapowiedziano też indywidualne pokazy nowej maszyny, na które można umawiać się kontaktując się z centralą bądź jednym z licznych oddziałów Mark Andy.

Tom Cavalco, Executive Vice President w firmie Mark Andy, podsumowuje:

- Cieszymy się z tak licznego udziału naszych obecnych i potencjalnych klientów z całego świata w webinarium oficjalnie anonsującym Digital Series iQ. To nasza pierwsza tegoroczna „gorąca” premiera, a zarazem pierwsze wspólne rozwiązanie Mark Andy i Domino – dwóch czołowych producentów rozwiązań dla cyfrowego świata etykiet. Jak można było usłyszeć podczas tego spotkania, wielu klientów oczekiwało tego sojuszu, więc cieszymy się, że mogliśmy w tak trudnym wciąż dla całego świata okresie zaprezentować jego owoce. Mamy nadzieję, że model Digital Series iQ znakomicie wpasuje się w nasze portfolio hybrydowych rozwiązań. Każda więc z firm zainteresowanych wdrożeniem technologii cyfrowej/hybrydowej, a tym samym – otwarciem nowych możliwości dla swojego biznesu – znajdzie w Mark Andy odpowiedniego partnera. Zapraszamy do kontaktu.

Źródło: Mark Andy Poland Sp. z o.o.

www.markandy.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Światowy rekord Fort Dearborn w liczbie wykonanych odbitek na maszynie Heidelberg Speedmaster XL 106
Fort Dearborn, amerykańska firma specjalizująca się w produkcji etykiet i opakowań, mająca dwadzieścia zakładów w całym kraju, wykonała w 2020 roku prawie 82 miliony odbitek na swoim Heidelbergu Speedmaster XL 106 -8+L. Ten rekord związany był m.in. ze zwiększonym zapotrzebowaniem rynku na etykiety i opakowania na produkty spożywcze podczas pandemii COVID-19.
Podczas internetowych targów virtual.drupa (odbywających się w dniach 20-23 kwietnia br.) Konica Minolta, we współpracy ze swoimi partnerami i klientami, zademonstruje szereg rozwiązań ze swojego bogatego portfolio. Obecność firmy na tym wirtualnym wydarzeniu, przebiegająca pod hasłem „Rethinking possibilites”, będzie uwzględniać takie obszary jej...
Mark Andy organizuje kolejne branżowe webinaria dla studentów z całego świata
Tradycją stały się już organizowane przez Mark Andy spotkania dla studentów. W tym roku będą one miały charakter webinariów, kolejnych już organizowanych przez tę firmę. Skierowane są do studiujących z całego świata, kształcących się na kierunkach związanych z branżą poligraficzną i pokrewnymi. Odbędą się one w dwóch terminach. Z myślą o...
DrTusz.pl zachęca swoich klientów do włączenia się w akcję “Drzewo na zamówienie”. W dniach od 12 do 25 kwietnia 2021 r. każde zamówienie w sklepie DrTusz, to jedna sadzonka drzewa, które firma posadzi podczas finału w Nadleśnictwie Waliły - oficjalnego partnera wydarzenia.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764