logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Weekend.gazeta.pl prezentuje projekt „SMS: Świat skończył się dzisiaj”

  PR 01.08.2022, przeczytano 341 razy

Wybuch wojny w Ukrainie diametralnie zmienił otaczającą nas rzeczywistość. Nic nie jest już takie, jak jeszcze kilka miesięcy temu, bo atak na naszego sąsiada wpłynął na każdego z nas, bez względu na to, kim jesteśmy i czym się zajmujemy. Projekt reportersko-fotograficzny „SMS: Świat skończył się dzisiaj” to próba zrozumienia tego, co dzieje się wokół poprzez rozmowę. Projekt obejmuje reportaże autorstwa Anny Alboth oraz zdjęcia Karola Grygoruka, a cały materiał jest prezentowany w wyjątkowej oprawie graficznej na dedykowanej stronie internetowej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/weekend.gazeta.pl-prezentuje-projekt-_sms%3A-swiat-skonczyl-sie-dzisiaj_,396770,artykul.html

– Anna Alboth i Karol Grygoruk od lat zajmują się tematem kryzysu uchodźczego w Europie – mówi Anna Budyńska, redaktorka naczelna Weekend Gazeta.pl. – Trudno znaleźć osoby, które lepiej rozumieją tragiczne konsekwencje współczesnych wojen. Dlatego właśnie ich poprosiliśmy o zebranie historii oraz pokazanie osób z Ukrainy i Polski, którym wojna zabrała „stare” życie. Chcieliśmy podkreślić, jak różne i wielowymiarowe są to doświadczenia, bo wojna, nawet gdy nie jesteśmy na linii frontu, dotyka każdego z nas.

Projekt reportersko-fotograficzny „SMS: Świat skończył się dzisiaj” poszukuje odpowiedzi na pytanie, jak zmieniła się nasza rzeczywistość pod wpływem wojny w Ukrainie. Poprzez spotkania z bohaterami z często odmiennych światów Anna Alboth i Karol Grygoruk pokazują, że konflikt dotyka każdego z nas. Reportaże i zdjęcia dostępne są na stronie Weekend.Gazeta.pl od dziś – poniedziałku, 1 sierpnia br. Materiały w wyjątkowy sposób graficzny zbiera i pokazuje dedykowana strona (link), na której można przeczytać treść wiadomości SMS, jakie bohaterowie reportażu otrzymywali zaraz po wybuchu wojny.

– „SMS: Świat skończył się dzisiaj” to próba zrozumienia, co się dzieje wokół nas w tych ostatnich miesiącach – tłumaczy Anna Alboth. – Pytamy bardzo różnych ludzi o to, co czują, na co mają nadzieję i czego się boją. Rozmawiamy z Ukraińcem, który już od lat mieszkał w Polsce; rozmawiamy z romską uchodźczynią, która przyjechała do Warszawy; rozmawiamy z polsko-białoruską artystką; z polską społecznicą, której rodzina zaprosiła do siebie rodzinę ukraińską; rozmawiamy z reporterem, który nie może do Ukrainy przestać jeździć.

Anna Alboth to dziennikarka i aktywistka związana z Minority Rights Group. Od 20 lat publikuje w polskich mediach, najczęściej na tematy związane z prawami człowieka. Inicjowała kampanie migracyjne: od zbiórek śpiworów do Civil March For Aleppo nominowanego do Pokojowej Nagrody Nobla. W tym roku angażuje się głównie w działania Grupy Granica oraz te na rzecz ukraińskich uchodźców. Karol Grygoruk to fotograf dokumentalny i aktywista, który w projektach dokumentalnych i pracy naukowej skupia się na tematyce społecznego wykluczenia, fotografii zaangażowanej, etyce oraz wpływie nowych mediów na kulturę wizualną. Mieszka i pracuje między Warszawą i Bliskim Wschodem. Jego długoterminowy projekt BORDERLANDS, którego częścią są zdjęcia do reportażu „Barcelona albo śmierć. Skoro weszli na łódź, to znaczy, że nie mają do czego wracać” opublikowanego na Weekend.Gazeta.pl, był nominowany do Grand Press Photo.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Złote Pióro Wolności WAN-IFRA dla „Gazety Wyborczej
Złote Pióro Wolności 2022 - Golden Pen of Freedom, czyli doroczna nagroda stowarzyszenia World Association of News Publishers (WAN-IFRA) trafiła do „Gazety Wyborczej" i Fundacji Gazety Wyborczej. Wyróżnienie docenia dotychczasowy dorobek i dziennikarską misję redakcji, a także wsparcie, jakiego dziennik i fundacja udzielają ukraińskim kolegom po rosyjskiej...
Oshee na nośnikach AMS wspiera maratończyków w kampanii content marketingowej
AMS wspólnie z marką OSHEE realizuje pionierską kampanię content marketingową w Digital OOH. W kampanii wykorzystano model rozliczenia CPM DOOH, zarezerwowany dotychczas dla kampanii w internecie. To przełom w działaniach reklamowych branży Out-of-Home.
Nowe studio Kanału Sportowego w Nowym Stylu, który podbija sportowy świat
Wszyscy zastanawiają się, jak Polacy wypadną na mistrzostwach świata w Katarze, ale my już wiemy, że pokażemy styl. A konkretnie Nowy Styl, bo właśnie ta firma z Krosna wyposażyła w krzesełka, aż sześć aren, na których będą odbywać się mundialowe zmagania. Niedawno rozpoczęła również współpracę z Kanałem Sportowym.
Medallia ogłosił, że aplikacja do zarządzania jakością i zaangażowaniem zespołów jest już dostępna w Salesforce AppExchange. Integracja systemów sprawia, że użytkownicy platformy mogą bezproblemowo otrzymywać informacje zwrotne od klientów na poziomie agentów w Salesforce, co pozwala na poprawę usług, szkolenie pracowników, a co za tym idzie rozwiązywanie problemów...
Portal Gazeta.pl i AMS – to, zdaniem konsumentów oraz ekspertów, jedne z 26 najsilniejszych marek w Polsce. Wyniki badania konsumenckiego i laureatów procesu certyfikacji Superbrands 2022 ogłoszono podczas uroczystej gali w środę, 21 września br.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764