logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wejście do e-commerce jak skok z mostu - TIM na Forum Brandingu

  PR 07.07.2015, przeczytano 1077 razy

Rewolucyjne postawienie na sprzedaż online, likwidacja lokalnych magazynów i przekształcenie oddziałów w biura handlowe oznaczało, że nie ma już odwrotu, jednakże znacznie wzmocniło markę TIM. Prezes Zarządu TIM SA Krzysztof Folta opowiadał o tym podczas Forum Brandingu, które odbyło się 30 czerwca na Stadionie Narodowym.

Wśród prelegentów znaleźli się także przedstawiciele m.in. Coca-Coli, Procter & Gamble, Getin Noble Banku, Kompanii Piwowarskiej czy PZU.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wejscie-do-e-commerce-jak-skok-z-mostu---tim-na-forum-brandingu,25371,artykul.html

Forum Brandingu i towarzyszący mu Dzień Marki w Polsce powstały przy okazji 25-lecia komunikacji marketingowej w Polsce, a tym samym także samego brandingu. Głównym organizatorem wydarzenia był Ośrodek Dialogu i Analiz THINKTANK. Podczas ośmiu godzin prelekcji, warsztatów i dyskusji prezentowano drogi, jakimi przez ćwierć wieku ewoluowały polskie marki, a także sposoby, w jaki sposób na polskim rynku zadomowiły się międzynarodowe brandy. Rozważano także trendy, jakie zdeterminują budowanie silnych marek w przyszłości.

Marka jest tam, gdzie jej klienci

I właśnie w bloku poświęconym trendom wpływającym na markę wystąpił Krzysztof Folta, prezes Zarządu TIM SA. Wraz z nim o swoich firmach opowiadali: Maciej Szczechura – członek Zarządu Getin Noble Banku, Anna Jakubowski - dyrektor generalna Coca-Cola Poland Services, a także Marek Kapuściński - dyrektor generalny i wiceprezydent Procter & Gamble Europa Centralna.

Krzysztof Folta podczas wystąpienia zatytułowanego „Skok jak z mostu, czyli jak wzmocniliśmy TIM”   pokazał, jak przez wiele lat TIM wyznaczał trendy w swojej branży, wprowadzając jako pierwszy innowacyjne rozwiązania, wzbogacające ofertę i usprawniające obsługę klienta. W pewnym momencie konkurencja jednak dogoniła TIM. Sposobem na odzyskanie pozycji lidera było odpowiedzenie na światowe trendy związane z kupowaniem w internecie.

Tak narodził się nowy TIM, który z sieci hurtowni elektrycznych przeobraził się w nowoczesnego dystrybutora artykułów elektrotechnicznych, który już ponad 60% przychodów uzyskuje ze sprzedaży online. TIM stał się – niczym samochód hybrydowy - połączeniem nowoczesnej technologii (e-commerce jak silnik elektryczny) i sprawdzonych kompetencji handlowców oraz przedstawicieli handlowych (niczym silnik spalinowy).

Nowe życie

- TIM przeszedł rewolucję, która była jak skok z mostu na bungee – takiego obrazowego porównania użył Krzysztof Folta, przedstawiając zmianę, jaka zaszła w firmie, którą kieruje. - Decyzja o likwidacji lokalnych magazynów i przekształceniu dotychczasowych oddziałów w biura handlowe oznaczała, że nie ma już odwrotu – dodał.

Rebranding, który miał miejsce w 2014 roku, symbolicznie zakomunikował, jak zmienił i unowocześnił się TIM. Jednocześnie firma odzyskała pozycję lidera branży pod względem obrotów, powracając na 1. miejsce rankingu publikowanego przez miesięcznik „Elektrosystemy”.

Wystąpienie prezesa Zarządu TIM SA wzbudziło duże zainteresowanie obecnych na sali specjalistów z dziedziny brandingu. W kolejnych wystąpieniach wielokrotnie odnosili się do przykładu TIM-u, wskazując, że właśnie tak działają silne marki. Szymon Gutkowski, dyrektor generalny DDB&tribal, pogratulował Krzysztofowi Folcie odważnych decyzji. – Panie prezesie, dzięki temu dał Pan firmie kolejnych dziesięć-piętnaście lat życia – zauważył.

Potrzebna silna narodowa marka

Forum Brandingu 2015 zakończyło podpisanie przez uczestników wydarzenia manifestu „Marka dla Polski”. Zachęcają w nim inicjatywy obywatelskie do włączenia się w ruch na rzecz stworzenia podstaw nowoczesnego brandingu narodowego i postulują, by rząd po wyborach oraz nowy prezydent poświęcili więcej uwagi marce Polska. Przez brak pomysłu na narodowy branding traci bowiem całe państwo, przedsiębiorstwa i Polacy, gdyż silna marka zwiększa rozpoznawalność i reputację kraju w świecie, wzmacnia atrakcyjność polskich produktów w kraju i za granicą, przyciąga turystów i inwestorów – a w efekcie zwiększa liczbę miejsc pracy. Poprzez akcję i podpisać się pod manifestem „Marka dla Polski” może zrobić każdy - wystarczy odwiedzić stronę Forum Brandingu.

Organizatorzy i uczestnicy spotkania na Stadionie Narodowym wyrazili nadzieję, że zarówno Forum Brandingu, jak i towarzyszący mu Dzień Marki w Polsce staną się cyklicznymi, corocznymi wydarzeniami.

Prezentacja towarzysząca wystąpieniu Krzysztofa Folty:

- do zobaczenia (http://www.slideboom.com/presentations/1265266/Skok-z-mostu%2C-czyli-jak-wzmocnili%C5%9Bmy-mark%C4%99-TIM---TIM-SA-na-Forum-Brandingu-2015)

- lub pobrania (https://copy.com/bveLzyJXp08Oikyn)

Źródło: TIM SA

www.tim.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764