logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wernisaż 8. edycja kalendarza artystycznego Gedeon Richter

  PR 25.02.2019, przeczytano 541 razy

O czym mówią kobiety na plakatach Pągowskiego? Wellman, Cielecka, Ostaszewska, Janda – to tylko kilka nazwisk znanych i podziwianych kobiet, których wypowiedzi zainspirowały Andrzeja Pągowskiego do stworzenia serii niezwykłych plakatów. Wspomniane grafiki posłużyły do zilustrowania 8. edycji kalendarza Gedeon Richter. Prace artysty mogli podziwiać goście wernisażu, który odbył się 12 lutego 2019 roku w Arkadach Kubickiego w Warszawie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wernisaz-8.-edycja-kalendarza-artystycznego-gedeon-richter,381384,artykul.html

Pokaz autorskiego kalendarza „Kobiecym zdaniem” zgromadził liczne grono gości ze świata sztuki, mediów, kluczowych partnerów biznesowych firmy Gedeon Richter, przedstawicieli Izb Aptekarskich i Lekarskich oraz profesorów i liderów opinii. Wernisaż uświetnił specjalny recital Urszuli Dudziak.

Kalendarz o kobietach dla kobiet

W odróżnieniu od poprzednich edycji kalendarza, ilustracje do tegorocznego projektu mają tylko jednego autora – Andrzeja Pągowskiego. Wybitny grafik, który co roku czuwa nad koncepcją kreatywną projektu, tym razem samodzielnie zobrazował opinie znanych Polek. Do współpracy zostało zaproszonych 12 znanych kobiet ze świata kultury i sztuki: Magdalena Cielecka, Krystyna Janda, Zuzanna Łapicka, Katarzyna Grochola, Dorota Wellman, Magda Umer, Ewa Błaszczyk, Aneta Kręglicka, Maja Komorowska, Agnieszka Holland, Maja Ostaszewska, Urszula Dudziak. Wszystkie zgodziły się opowiedzieć artyście o tym, co dla nich ważne.

- Wszystkie zaproszone przeze mnie panie to odważne artystki, które potrafią głośno wyrazić swoje zdanie, nawet jeśli wymaga to sprzeciwienia się ogółowi. Wierzę, że będą one inspiracją dla innych kobiet, które w codziennym życiu muszą walczyć o prawo do własnej opinii – opowiada Andrzej Pągowski.

- 8 edycję kalendarza ponownie poświęciliśmy kobietom, choć o jego zilustrowanie poprosiliśmy mężczyznę. Przez ostatnich osiem lat projekt artystyczny rozwijał się i zmieniał, angażował wielu artystów, wykorzystywał różne formy od fotografii po plakat. Zawsze jednak główny przekaz dotyczył kobiet i do nich był kierowany. Jesteśmy przekonani, że najnowsze wydawnictwo pobudzi do refleksji nad kobiecą naturą, a jego artystyczna forma dostarczy wrażeń estetycznych przez wszystkie miesiące tego roku – mówi Aneta Grzegorzewska, Rzecznik Prasowy, Gedeon Richter Polska.

Co jest ważne dla kobiet

Przyjaźń, miłość, solidarność, godność, szacunek i nadzieja. To wartości, do których odwołują się współautorki kalendarza. Jakich rad udzielają innym kobietom? Aby zawsze pamiętać o swojej wyjątkowości, nigdy nie bać się zmian, być sobą i żyć na własnych zasadach. Ale czy wszystkim współczesnym kobietom łatwo jest wyrażać własną opinię?

Kobiece zdanie w opinii publicznej

Mimo, że głos kobiet jest coraz mocniej słyszalny w debacie publicznej, a aktywistki wypowiadają się na tematy ważne dla całego społeczeństwa, to w ważnych dyskusjach nadal brakuje przedstawicielek płci żeńskiej. Potwierdzają to wyniki badania przeprowadzonego na grupie 500 kobiet przez SW Research na zlecenie Gedeon Richter. Aż 34,9 proc. respondentek odpowiedziało, że panie nie są w zadowalającym stopniu reprezentowane w debacie publicznej. W przypadku ok. 33 proc. badanych zdarzyły się sytuacje, w których ktoś podważył ich prawo do wyrażenia opinii. Dlatego tak podziwiamy kobiety, które nie boją się głosić swoich poglądów. Ankietowane w większości były zgodne co do tego, że asertywne kobiety, które potrafią wyrażać własne zdanie, są lubiane i lepiej postrzegane (68,2 proc.).

Dobry kierunek na przyszłość

Wciąż pozostaje wiele do zrobienia, jednak współczesne kobiety doceniają fakt, że zdecydowanie łatwiej jest im wyrażać własne zdanie niż poprzednim generacjom. Kobiety są coraz bardziej świadome swoich przekonań i chętnie je wyrażają. – Życzymy sobie, aby nasze wspólne dzieło pomagało docenić bliskie nam kobiety, a dla nich samych stanowiło wsparcie w codzienności – dodaje Aneta Grzegorzewska.

Źródło: Gedeon Richter

Dodatkowe informacje:

Informacja o kalendarzu:

„Kobiecym zdaniem” to 8. edycja kalendarza, przygotowywanego przez Gedeon Richter, autorstwa Andrzeja Pągowskiego. Prace artysty zainspirowane zostały wypowiedziami 12 kobiet ze świata kultury i sztuki: Doroty Wellman, Anety Kręglickiej, Krystyny Jandy, Urszuli Dudziak, Magdaleny Cieleckiej, Zuzanny Łapickiej, Katarzyny Grocholi, Magdy Umer, Ewy Błaszczyk, Mai Komorowskiej, Agnieszki Holland oraz Mai Ostaszewskiej.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764