logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wernisaż 8. edycja kalendarza artystycznego Gedeon Richter

  PR 25.02.2019, przeczytano 545 razy

O czym mówią kobiety na plakatach Pągowskiego? Wellman, Cielecka, Ostaszewska, Janda – to tylko kilka nazwisk znanych i podziwianych kobiet, których wypowiedzi zainspirowały Andrzeja Pągowskiego do stworzenia serii niezwykłych plakatów. Wspomniane grafiki posłużyły do zilustrowania 8. edycji kalendarza Gedeon Richter. Prace artysty mogli podziwiać goście wernisażu, który odbył się 12 lutego 2019 roku w Arkadach Kubickiego w Warszawie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wernisaz-8.-edycja-kalendarza-artystycznego-gedeon-richter,381384,artykul.html

Pokaz autorskiego kalendarza „Kobiecym zdaniem” zgromadził liczne grono gości ze świata sztuki, mediów, kluczowych partnerów biznesowych firmy Gedeon Richter, przedstawicieli Izb Aptekarskich i Lekarskich oraz profesorów i liderów opinii. Wernisaż uświetnił specjalny recital Urszuli Dudziak.

Kalendarz o kobietach dla kobiet

W odróżnieniu od poprzednich edycji kalendarza, ilustracje do tegorocznego projektu mają tylko jednego autora – Andrzeja Pągowskiego. Wybitny grafik, który co roku czuwa nad koncepcją kreatywną projektu, tym razem samodzielnie zobrazował opinie znanych Polek. Do współpracy zostało zaproszonych 12 znanych kobiet ze świata kultury i sztuki: Magdalena Cielecka, Krystyna Janda, Zuzanna Łapicka, Katarzyna Grochola, Dorota Wellman, Magda Umer, Ewa Błaszczyk, Aneta Kręglicka, Maja Komorowska, Agnieszka Holland, Maja Ostaszewska, Urszula Dudziak. Wszystkie zgodziły się opowiedzieć artyście o tym, co dla nich ważne.

- Wszystkie zaproszone przeze mnie panie to odważne artystki, które potrafią głośno wyrazić swoje zdanie, nawet jeśli wymaga to sprzeciwienia się ogółowi. Wierzę, że będą one inspiracją dla innych kobiet, które w codziennym życiu muszą walczyć o prawo do własnej opinii – opowiada Andrzej Pągowski.

- 8 edycję kalendarza ponownie poświęciliśmy kobietom, choć o jego zilustrowanie poprosiliśmy mężczyznę. Przez ostatnich osiem lat projekt artystyczny rozwijał się i zmieniał, angażował wielu artystów, wykorzystywał różne formy od fotografii po plakat. Zawsze jednak główny przekaz dotyczył kobiet i do nich był kierowany. Jesteśmy przekonani, że najnowsze wydawnictwo pobudzi do refleksji nad kobiecą naturą, a jego artystyczna forma dostarczy wrażeń estetycznych przez wszystkie miesiące tego roku – mówi Aneta Grzegorzewska, Rzecznik Prasowy, Gedeon Richter Polska.

Co jest ważne dla kobiet

Przyjaźń, miłość, solidarność, godność, szacunek i nadzieja. To wartości, do których odwołują się współautorki kalendarza. Jakich rad udzielają innym kobietom? Aby zawsze pamiętać o swojej wyjątkowości, nigdy nie bać się zmian, być sobą i żyć na własnych zasadach. Ale czy wszystkim współczesnym kobietom łatwo jest wyrażać własną opinię?

Kobiece zdanie w opinii publicznej

Mimo, że głos kobiet jest coraz mocniej słyszalny w debacie publicznej, a aktywistki wypowiadają się na tematy ważne dla całego społeczeństwa, to w ważnych dyskusjach nadal brakuje przedstawicielek płci żeńskiej. Potwierdzają to wyniki badania przeprowadzonego na grupie 500 kobiet przez SW Research na zlecenie Gedeon Richter. Aż 34,9 proc. respondentek odpowiedziało, że panie nie są w zadowalającym stopniu reprezentowane w debacie publicznej. W przypadku ok. 33 proc. badanych zdarzyły się sytuacje, w których ktoś podważył ich prawo do wyrażenia opinii. Dlatego tak podziwiamy kobiety, które nie boją się głosić swoich poglądów. Ankietowane w większości były zgodne co do tego, że asertywne kobiety, które potrafią wyrażać własne zdanie, są lubiane i lepiej postrzegane (68,2 proc.).

Dobry kierunek na przyszłość

Wciąż pozostaje wiele do zrobienia, jednak współczesne kobiety doceniają fakt, że zdecydowanie łatwiej jest im wyrażać własne zdanie niż poprzednim generacjom. Kobiety są coraz bardziej świadome swoich przekonań i chętnie je wyrażają. – Życzymy sobie, aby nasze wspólne dzieło pomagało docenić bliskie nam kobiety, a dla nich samych stanowiło wsparcie w codzienności – dodaje Aneta Grzegorzewska.

Źródło: Gedeon Richter

Dodatkowe informacje:

Informacja o kalendarzu:

„Kobiecym zdaniem” to 8. edycja kalendarza, przygotowywanego przez Gedeon Richter, autorstwa Andrzeja Pągowskiego. Prace artysty zainspirowane zostały wypowiedziami 12 kobiet ze świata kultury i sztuki: Doroty Wellman, Anety Kręglickiej, Krystyny Jandy, Urszuli Dudziak, Magdaleny Cieleckiej, Zuzanny Łapickiej, Katarzyny Grocholi, Magdy Umer, Ewy Błaszczyk, Mai Komorowskiej, Agnieszki Holland oraz Mai Ostaszewskiej.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Bossa Nova Events dla Tectum Group
17 maja 2024 roku Tectum Group, ekspert w usługach dekarskich na polskim rynku, zorganizował wydarzenie celebrujące 20-lecie swojej działalności w Polsce oraz inaugurujące nową siedzibę firmy. Realizację eventu powierzono agencji Bossa Nova Events, należącej do grupy Creative Brand Stories.
PIAP uczestniczy w spotkaniu EAC w Sztokholmie
Europejskie stowarzyszenia jednoczą się, aby rozwijać branżę produktów promocyjnych. W dniach 23-24 maja 2024 roku w Sztokholmie w Szwecji Polska Izba Artykułów Promocyjnych (PIAP) uczestniczyła jako słuchacz w spotkaniu kilku europejskich stowarzyszeń i Międzynarodowego Stowarzyszenia Produktów Promocyjnych (PPAI). Podczas wydarzenia przedstawiciele dziesięciu...
Stor9 z rekordowym wzrostem przychodów w 2023 roku
Stor9 – firma dynamicznie rozwijająca się w obszarach produkcji contentu oraz influencer marketingu – osiągnęła wzrost przychodów i zysku netto w 2023 roku. Przychody Stor9 wyniosły 23,9 mln zł, co oznacza 73-procentowy wzrost w porównaniu do roku poprzedniego. Zysk netto w tym okresie zwiększył się o 233% osiągając poziom 457 tys. zł.
mBank nowym klientem Altavia Kamikaze + K2
Altavia Kamikaze + K2 wygrywa przetarg mBanku i rozpoczyna obsługę marki w obszarze social mediów.
Kawy Nescafé w nowych opakowaniach
NESCAFÉ, pierwsza kawa rozpuszczalna, której początki sięgają 1938 roku, prezentuje swoją nową odsłonę. Marka zmienia identyfikację wizualną, którą można już zobaczyć m.in. na półkach sklepowych. 
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764