W Facebooku wystartował właśnie przygotowany przez agencję Digital One konkurs, którego celem jest wsparcie promocji konsumenckiej Under the Cap przygotowanej przez Lipton Ice Tea (PepsiCo) pod hasłem „Weź to na chłodno”. Konkurs potrwa do końca maja, grupą docelową są konsumenci, fani marki Lipton Ice Tea, w wieku 16 – 24 lat. Cała akcja konsumencka i towarzyszące jej wsparcie w obszarze digital, potrwają do końca czerwca.
Program konsumencki Lipton Ice Tea "Weź to na chłodno” obejmuje butelki opatrzone promocyjną etykietą oraz niebieską nakrętką. Wystarczy odkręcić nakrętkę i sprawdzić, czy znajduje się pod nią informacja o wygranej butelce czarnej mrożonej herbaty Lipton Ice Tea o smaku cytryny o pojemności 0,5l. Do wygrania jest 500 000 takich butelek. Nakrętki można wymienić we wszystkich salonikach prasowych Kolportera i salonach Top-Press, a także w restauracjach KFC oraz wybranych sklepach, które biorą udział w akcji. Punkty odbioru wygranych butelek można sprawdzić na stronie www.weztonachlodno.pl, gdzie znajdują się też wszystkie szczegóły programu. Akcja potrwa do 30 czerwca 2013 r.
Agencja Digital One przygotowała wsparcie promocji konsumenckiej w obszarze digital, m.in. stronę www.weztonachlodno.pl oraz kampanię bannerową, a także spot teaserowy wykorzystywany w internecie. W ramach stałej współpracy z PepsiCo agencja Digital One prowadzi także profil marki Lipton Ice Tea na Facebooku.
Dodatkowo agencja otrzymała brief na przygotowanie akcji konkursowej wspierającej promocję konsumencką. W opracowaniu idei oraz mechaniki aplikacji i konkursu „PODAJ DALEJ ORZEŹWIENIE” zostały wykorzystane charakterystyczne cechy promowanego produktu - bohaterem akcji stała się niebieska nakrętka (normalne, nie promocyjne butelki, mają nakrętki w innych kolorach). Od drugiej połowy kwietnia w sieci emitowany jest teaser akcji, film pt. „News na chłodno”, wykonany techniką animacji poklatkowej, w konwencji newsa telewizyjnego, mówiącego o zjawisku tajemniczych, niebieskich nakrętek.
Obecnie rusza natomiast akcja konkursowa na Facebooku. Osoba, która nie wygra kolejnej butelki w promocji sklepowej „Weź to na chłodno”, może wziąć udział w konkursie internetowym, wykorzystując do tego niebieską nakrętkę, która jej pozostała. Niebieska nakrętka jest przepustką do wzięcia udziału w akcji. Uczestnik wchodząc do aplikacji widzi animację, która pokazuje imprezę u Filipa – grupa młodych ludzi zorganizowała domówkę, na którą niespodziewanie wpadli rodzice, psując imprezę.
Zadaniem użytkownika aplikacji konkursowej jest podanie Orzeźwienia (czyli nakrętki i butelki z Lipton Ice Tea), tak by dotarło ono na imprezę. W tym celu użytkownik zgłasza 5 swoich zdjęć w określonych pozach, z niebieską nakrętką w roli głównej. Codziennie 3 pierwsze zgłoszenia wygrywają nagrody gwarantowane (koszulki). Na koniec konkursu wybrana zostanie grupa 30 osób, których zdjęcia znajdą się w montażu finałowego filmu (30 osób „poda orzeźwienie” i impreza rozkręci się na całego).
Dla 30 osób, których zdjęcia znajdą się w filmie finałowym, przewidziane są nagrody w postaci słuchawek URBANEARS oraz dostępów premium do serwisu Spotify na pół roku. Konkurs potrwa do końca maja. Jego celem, poza wsparciem programu konsumenckiego „Weź to na chłodno”, jest także aktywizacja fanów marki Lipton Ice Tea na Facebooku oraz pozyskanie nowych fanów, z grupy wiekowej 16-24 lata.
Akcja wsparta jest kampanią opartą na FacebookAds.
Digital One współpracuje z Pepsi Cola General Bottlers Poland Sp. z o. strategicznie od 2001 roku. Agencja obsługiwała i obsługuje wiodące brandy z portfolio tego marketera, m.in. Lipton Ice Tea i Pepsi.
Źródło: Digital One