logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PORADA: Wgrzewanie folii

   06.04.2001, przeczytano 9568 razy

Na czyn polega wygrzewanie (opalarką) po naklejeniu folii na karoserię? Czy ta folia się nie stopi i nie pokurczy?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wgrzewanie-folii,80,artykul.html

ODPOWIEDŹ
Wygrzewanie folii ma na celu przyspieszenie parowania płynu z pod folii. W miejscach przetłoczeń delikatne osuszenie opalarką lub suszarką pozwala na szybkie ułożenie folii naklejonej wcześniej na mokro. Stosujemy ten zabieg szczególnie wtedy, gdy na zewnątrz panuje niska temperatura. Nie ma wtedy ryzyka, że klient wróci następnego dnia z reklamacją.


avatar użytkownika
+ + + + + +

Tekst opublikował użytkownik: Krzysztof Wolski



Krzysztof Wolski o sobie:

Kompetencje:
- rodzaje i właściwości folii samoprzylepnych
- techniki nanoszenia folii
- wycinanie grafiki ploterem
- reklamy z folii na pojazdach

Więcej informacji o użytkowniku

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

Oto kilka uwag do porady eksperta:

Wygrzewanie folii ma na celu przyspieszenie parowania płynu z pod folii.
Zgoda jedynie w przypadku klejenia na mokro, ale byle nie przegrzac. Fole PCW mozna nagrzac opalarka do temperatury wrzenia wody i mamy wtedy ladne babelki.

W miejscach przetłoczeń delikatne osuszenie opalarką lub suszarką pozwala na szybkie ułożenie folii naklejonej wcześniej na mokro.
W przetloczeniach w ogole (a zwlaszcza w tych, z których nie ma mozliwosci latwego odprowadzenia wody) nie powinno sie kleic na mokro. Jest to najszybsza droga do reklamacji. Na przetloczenia powinno stosowac sie cienkie folie odlewane najwyzszej jakosci i kleic je na sucho. Wygrzewanie ma na celu:1. uplastycznienie folii i zmniejszenie naprezen powstajacych przy jej formowaniu do przetloczenia, 2. aktywacje kleju akrylowego, ktory w wyzszych temperaturach staje sie plastyczniejszy i ma wieksza poczatkowa sile adhezji.

Stosujemy ten zabieg szczególnie wtedy, gdy na zewnątrz panuje niska temperatura.
Wazna jest aby kleic folie we wlasciwych temperaturach. W wiekszosci przypadkow nie powinno kleic sie folii w temperaturze ponizej 10 stopni - temperaturze otoczenia i co najwazniejsze podloza. W niskich tempearturach folia staje sie sztywniejsza i nie uklada sie dobrze a klej nie jest wystarczajaco plastyczny - co powoduje niska ahezje poczatkowa. maksymalna sile osiga klej akrylowy po ok 24h w temparaturze pokojowej. Dlatego po wyklejaniu pojazd powinien "odstac swoje". Wygrzanie folii powoduje uplastycznienie kleju i pomaga przy niskich temperaturach.

Nie ma wtedy ryzyka, że klient wróci następnego dnia z reklamacją.
Przy klejeniu na sucho - nie ma, pod warunkiem uzycia dobrych folii odlewanych (np. 3M Scotchcal)

avatar użytkownika
,

Cóż nie pozostaje mi nic innego jak przyklasnąć, anonimowemu ekspertowi. Jest to dokładny opis jaki usłyszałem podczas szkolenia w 3M. Wiele z tego co Pan pisze jest prawdą. Ponieważ wcześniej pisałem na temat gatunków folii i ich właściwości
nie wspomniałem o kilku aspektach.Może dlatego że przy foliach wylewanych oracala po prostu prawie nie występują. Różnicza jest zasadnicza. Z tego co pamiętam scotchcall 100 ma 40 mikronów grubości, a oracal 70. Stosujemy obie, choć 3M bardzo rzadko. Powód, cena 4,5 raza wyższa. Poza tym praca z foliami 3M wymaga stosowania całej gamy materiałów pomocniczych. Mało jest klientów gotowych za to płacić. Chętnych odsyłam do Pana Wojtka Ślaskiego z firmy 3M który jest tam tachnologiem.
  

avatar użytkownika
,

Upzzz... tym razem Pan Krzysztof serio mnie prowokuje, nie wymieniając najważniejszego zastosowania wygrzewania foli po naklejeniu na samochodzie.
Wygrzewanie (90-70 stopni C)(różnie podawane przez Avery, Mactac i Oracal-a) foli wylewanych na głębokich przetłoczeniach powoduje utrwalenie kształtu i zapobiega "wstawaniu" foli. Praktyka dowodzi również, że głebokie wygrzanie foli walcowanej zapobiega w pewnym stopniu w/w zajwisku, pomijając niewłaściwość takiego zastosowania ekonomicznych produktów, ale to przecież wina sknerstwa Klientów. Nikt przecież nie powie, że naszej chęci zysku:).

Podsumowując: po wyklejeniu wygrzej miejsca gdzie folia może wstać.
Pozdrawiam, ms

brak ikonki
,

Wiem że to było wiek temu, ale ktoś naczyta się głupot i straci parę złotych. Po pierwsze, na mokro klei się niektóre folie na szybach, np. te do przyciemniania, wylewane klei się na sucho, zawsze. Po drugie, wygrzewanie w przetłoczeniach, w dosyć precyzyjnie określonej temperaturze, różnej dla folii różnych producentów ma na celu pozbawienie folii "pamięci". Każda folia po rozciągnięciu będzie próbowała wracać do pierwotnego kształtu, wygrzanie folii wylewanej, pozbawia ją tej właściwości.

Najnowsze w tym dziale

Mood Media: 3 kluczowe trendy w handlu detalicznym
Obecnie w sklepach stacjonarnych, co drugi klient szuka czegoś więcej niż tylko produktów — szuka wyjątkowych przeżyć, które zachęcają go do odkrywania świata marki i interakcji z nią. Chce dotknąć produktu, poczuć go i wyobrazić go sobie w swoim życiu, a potem zabrać ze sobą od razu do domu, bez konieczności czekania na dostawę. Dla wielu klientów...
Podnoszenie kwalifikacji w digital marketingu: jak być konkurencyjnym?
Krajobraz digtial marketingu z roku na rok dynamicznie się zmienia. Trendy, strategie czy technologia również nie pozostają w stagnacji. Dlatego m.in. stałe podnoszenie swoich umiejętności, udział w szkoleniach i konferencjach branżowych, bycie na bieżąco z najnowszymi raportami są „must have” na rynku pracy. Szczególnie w obliczu zmian zachodzących w wyniku...
Zatrudnienie freelancera na „czarno” — jakie niesie zagrożenia?
W dynamicznie rozwijającym się świecie usług kreatywnych, takich jak copywriting, marketing, tworzenie wideo czy SEO, coraz więcej firm i przedsiębiorców decyduje się na współpracę z freelancerami. Choć taka forma zatrudnienia oferuje szereg korzyści, niektórzy dają się skusić na omijanie obowiązujących przepisów, oferując współpracę na...
Aż 87% firm potwierdza, że włączenie kart podarunkowych do sprzedaży miało wyraźnie pozytywny wpływ na ich wyniki finansowe. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez Sparta Loyalty. Mimo tak obiecujących efektów nadal wiele firm nie wie, jak skutecznie wprowadzić to narzędzie do swojej oferty. Cały proces wdrożenia programu kart podarunkowych można zamknąć w czterech...
Powyborcze sprzątanie i recykling materiałów reklamowych
Zarówno 2023 rok, jak i 2024 obfitują w wybory. Za nami wybory do Sejmu i Senatu, a przed nami te samorządowe. W maju natomiast do Parlamentu Europejskiego. Podczas kampanii generowane są tysiące, a może nawet miliony materiałów wyborczych, które z czasem trafiają na śmietnik. Jak je zagospodarować w inny sposób? Są na to metody.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764