logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PORADA: Wgrzewanie folii

   06.04.2001, przeczytano 9410 razy

Na czyn polega wygrzewanie (opalarką) po naklejeniu folii na karoserię? Czy ta folia się nie stopi i nie pokurczy?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wgrzewanie-folii,80,artykul.html

ODPOWIEDŹ
Wygrzewanie folii ma na celu przyspieszenie parowania płynu z pod folii. W miejscach przetłoczeń delikatne osuszenie opalarką lub suszarką pozwala na szybkie ułożenie folii naklejonej wcześniej na mokro. Stosujemy ten zabieg szczególnie wtedy, gdy na zewnątrz panuje niska temperatura. Nie ma wtedy ryzyka, że klient wróci następnego dnia z reklamacją.


avatar użytkownika
+ + + + + +

Tekst opublikował użytkownik: Krzysztof Wolski



Krzysztof Wolski o sobie:

Kompetencje:
- rodzaje i właściwości folii samoprzylepnych
- techniki nanoszenia folii
- wycinanie grafiki ploterem
- reklamy z folii na pojazdach

Więcej informacji o użytkowniku

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

Oto kilka uwag do porady eksperta:

Wygrzewanie folii ma na celu przyspieszenie parowania płynu z pod folii.
Zgoda jedynie w przypadku klejenia na mokro, ale byle nie przegrzac. Fole PCW mozna nagrzac opalarka do temperatury wrzenia wody i mamy wtedy ladne babelki.

W miejscach przetłoczeń delikatne osuszenie opalarką lub suszarką pozwala na szybkie ułożenie folii naklejonej wcześniej na mokro.
W przetloczeniach w ogole (a zwlaszcza w tych, z których nie ma mozliwosci latwego odprowadzenia wody) nie powinno sie kleic na mokro. Jest to najszybsza droga do reklamacji. Na przetloczenia powinno stosowac sie cienkie folie odlewane najwyzszej jakosci i kleic je na sucho. Wygrzewanie ma na celu:1. uplastycznienie folii i zmniejszenie naprezen powstajacych przy jej formowaniu do przetloczenia, 2. aktywacje kleju akrylowego, ktory w wyzszych temperaturach staje sie plastyczniejszy i ma wieksza poczatkowa sile adhezji.

Stosujemy ten zabieg szczególnie wtedy, gdy na zewnątrz panuje niska temperatura.
Wazna jest aby kleic folie we wlasciwych temperaturach. W wiekszosci przypadkow nie powinno kleic sie folii w temperaturze ponizej 10 stopni - temperaturze otoczenia i co najwazniejsze podloza. W niskich tempearturach folia staje sie sztywniejsza i nie uklada sie dobrze a klej nie jest wystarczajaco plastyczny - co powoduje niska ahezje poczatkowa. maksymalna sile osiga klej akrylowy po ok 24h w temparaturze pokojowej. Dlatego po wyklejaniu pojazd powinien "odstac swoje". Wygrzanie folii powoduje uplastycznienie kleju i pomaga przy niskich temperaturach.

Nie ma wtedy ryzyka, że klient wróci następnego dnia z reklamacją.
Przy klejeniu na sucho - nie ma, pod warunkiem uzycia dobrych folii odlewanych (np. 3M Scotchcal)

avatar użytkownika
,

Cóż nie pozostaje mi nic innego jak przyklasnąć, anonimowemu ekspertowi. Jest to dokładny opis jaki usłyszałem podczas szkolenia w 3M. Wiele z tego co Pan pisze jest prawdą. Ponieważ wcześniej pisałem na temat gatunków folii i ich właściwości
nie wspomniałem o kilku aspektach.Może dlatego że przy foliach wylewanych oracala po prostu prawie nie występują. Różnicza jest zasadnicza. Z tego co pamiętam scotchcall 100 ma 40 mikronów grubości, a oracal 70. Stosujemy obie, choć 3M bardzo rzadko. Powód, cena 4,5 raza wyższa. Poza tym praca z foliami 3M wymaga stosowania całej gamy materiałów pomocniczych. Mało jest klientów gotowych za to płacić. Chętnych odsyłam do Pana Wojtka Ślaskiego z firmy 3M który jest tam tachnologiem.
  

avatar użytkownika
,

Upzzz... tym razem Pan Krzysztof serio mnie prowokuje, nie wymieniając najważniejszego zastosowania wygrzewania foli po naklejeniu na samochodzie.
Wygrzewanie (90-70 stopni C)(różnie podawane przez Avery, Mactac i Oracal-a) foli wylewanych na głębokich przetłoczeniach powoduje utrwalenie kształtu i zapobiega "wstawaniu" foli. Praktyka dowodzi również, że głebokie wygrzanie foli walcowanej zapobiega w pewnym stopniu w/w zajwisku, pomijając niewłaściwość takiego zastosowania ekonomicznych produktów, ale to przecież wina sknerstwa Klientów. Nikt przecież nie powie, że naszej chęci zysku:).

Podsumowując: po wyklejeniu wygrzej miejsca gdzie folia może wstać.
Pozdrawiam, ms

brak ikonki
,

Wiem że to było wiek temu, ale ktoś naczyta się głupot i straci parę złotych. Po pierwsze, na mokro klei się niektóre folie na szybach, np. te do przyciemniania, wylewane klei się na sucho, zawsze. Po drugie, wygrzewanie w przetłoczeniach, w dosyć precyzyjnie określonej temperaturze, różnej dla folii różnych producentów ma na celu pozbawienie folii "pamięci". Każda folia po rozciągnięciu będzie próbowała wracać do pierwotnego kształtu, wygrzanie folii wylewanej, pozbawia ją tej właściwości.

Najnowsze w tym dziale

Wykorzystanie prac stworzonych dla agencji we własnym portfolio
Dostałam propozycję pracy dla agencji reklamowej. Będę jednak też nadal tworzyła jako freelancer. Czy mogę wykorzystywać przygotowane dla agencji materiały w moim portfolio?
„Dama z Łasiczką” w reklamie piwa: Jak zdobyć zgodę?
Chcę wykorzystać „Damę z łasiczką” do plakatu reklamującego piwo. Od kogo mogę uzyskać na to zgodę?
Odszkodowanie za zmiany w projekcie plakatu
Zaprojektowałam serię plakatów na festiwal filmowy. Zaakceptowali mój projekt i zapłacili mi wynagrodzenie. Niedawno zostały opublikowane, wiszą też na słupach ogłoszeniowych. Proporcje oraz kolorystyka zostały zmienione i w konsekwencji dalece odbiegają od przygotowanych przez mnie projektów. Nie pytali mnie o zgodę, czy w związku z tym mogę żądać odszkodowania?
Czy do oklejenia auta lepiej można zastosować folię odblaskową wylewaną Oralite 5400? Czy jest trwalsza niż Reflekton? Na samochodzie jest małe przetłoczenie ale to nie przeszkadzało przy klejeniu. Chodzi mi o trwałość i odporność na warunki pogodowe.
Mam do oklejenia kaseton podświetlany z pleksi przezroczystej. Logo klienta jest dosyć proste: czarne tło i biały napis. Jak przykleić od środka czarne tło z wyciętym napisem przy pomocy folii transportowej? Na mokro czy na sucho? Jeśli na mokro to jaki środek do tego użyć?
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764