logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Whatsapp Business Api od Smsapi już dostępne dla firm

  PR 18.06.2020, przeczytano 683 razy
ilustracja

Polskie firmy dostają nowe narzędzie do komunikacji z klientami. SMSAPI udostępnia interfejs, który pozwala na przesyłanie wiadomości za pomocą komunikatora WhatsApp. Potencjał platformy, z której korzysta 2 mld użytkowników na świecie i wg. badania Gemius ok. 8,9 mln w Polsce, zaczynie odkrywać nasz rodzimy biznes.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/whatsapp-business-api-od-smsapi-juz-dostepne-dla-firm,387447,artykul.html

WhatsApp to pierwszy komunikator ery mobilnej, który odniósł globalny sukces. Używany jest w ponad 180 krajach, a w Brazylii, Indiach, Wielkiej Brytanii czy RPA jest dziś najpopularniejszym narzędziem cyfrowej komunikacji. W Polsce ustępuje tylko innemu produktowi Facebooka - Messengerowi. Z początku platforma oficjalnie przeznaczona była wyłącznie dla indywidualnych użytkowników. Dwa lata temu pojawiła się aplikacja WhatsApp Business, a wraz z nią możliwość tworzenia profili firmowych, która pozwala użytkownikom komunikować się firmami, tak jak robią to z bliskimi osobami.

- Wiadomość przesłana przez komunikator, którą odbiorca wcześniej subskrybował,  potrafi być krótka i prosta jak SMS, a innym razem zawierać szczegóły oferty. W załączniku może być bilet, kupon rabatowy czy link do instrukcji obsługi w formie wideo. Przy niewielu odbiorcach nie ma problemu, by robić to samodzielnie z telefonu, ale kto chce działać na większą skalę, powinien skorzystać z narzędzia, które automatyzuje biznesową komunikację. Takie rozwiązanie dla firm właśnie wprowadzamy - mówi Jakub Kluz, Product Manager w SMSAPI.

Przyszłość komunikacji mobilnej

LINK Mobility Group podpisując umowę z Facebookiem, twórcą komunikatora WhatsApp, uzyskała dostęp do API dla platformy WhatsApp oraz możliwość proponowania go klientom biznesowym. Grupa operuje w kilkunastu krajach, a Polska będzie jednym z pierwszych, gdzie nowe rozwiązania staną się częścią jej oferty.

Głównym obszarem działania SMSAPI są masowe wysyłki wiadomości SMS. Służą one wsparciu sprzedaży, pozwalają na autoryzację transakcji czy też informują o przebiegu realizacji zamówienia. W samym 2019 firma wysłała w imieniu swoich klientów miliard SMS-ów.

Jednocześnie SMSAPI nie skupia się na jednym rozwianiu i chcąc dostarczać szeroki wachlarz biznesowych narzędzi komunikacji wkracza w nowe obszary marketingu mobilnego. Naturalnym krokiem w rozwoju jest więc zaoferowanie własnych narzędzi w jednym z najpopularniejszych komunikatorów na świecie.

- Będziemy mogli zaoferować klientom to w czym już jesteśmy świetni, czyli prostotę, szybkość i skuteczność komunikacji plus nowe interaktywne możliwości. Jedną z nich jest uruchomienie bota, który automatycznie i szybko odpowie na najbardziej typowe pytania (np. o godziny otwarcia, menu czy dostawę), zanim do akcji wkroczy firmowy konsultant. Jak wynika z naszego badania, już co czwarty użytkownik internetu spotkał się z obsługą przez bota komunikując się z marką. Co ważne, większość oceniła ten fakt pozytywnie - mówi Maja Wiśniewska, PR & Content Marketing Manager w SMSAPI.

Interaktywne narzędzie dla każdego

Od czasu uruchomienia WhatsApp Business API w sierpniu 2018 na skorzystanie z nowego kanału komunikacji zdecydowały się czołowe firmy branży technologicznej. Na przykład, Booking.com przesyła klientom przez WhatsApp m.in. potwierdzenia rezerwacji noclegów. Z platformy korzystają także amerykański marketplace Wish, holenderskie linie lotnicze KLM i brazylijska aplikacja do zamawiania jedzenia iFood.

Wdrożenie tak innowacyjnego kanału komunikacji własnymi siłami jest dla firm ambitnym zadaniem. Mogą jednak skorzystać z oprogramowania stworzonego przez zewnętrznych dostawców. SMSAPI rozpoczyna współpracę z WhatsApp, udostępniając biznesowi takie narzędzie. Firmy dotrą w ten sposób do co trzeciego polskiego internauty, który według badania Gemius ma zainstalowaną aplikację WhatsApp. Z kolei platforma SMSAPI.com, która obsługuje klientów spoza Polski, umożliwi dostęp do usług związanych z WhatsApp podmiotom z zagranicy.

Narzędzie do masowej komunikacji biznesowej wykorzystującej komunikator WhatsApp osiągnie pełnię swoich możliwości w ciągu kilku najbliższych miesięcy. Jednak już dziś SMSAPI zaprasza polskie firmy zainteresowane tym rozwiązaniem do kontaktu w sprawie jego wdrażania i testów jego bardziej zaawansowanych funkcji.

Źródło: SMSAPI

www.smsapi.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zmiany w zarządzie Fundacji TVN
W związku z zakończeniem kadencji dotychczasowego zarządu Fundacji TVN, przypadającym na 14 kwietnia br., Rada Fundacji TVN podjęła decyzję o mianowaniu nowych członków zarządu. Katarzyna Kolenda-Zaleska, dotychczasowa prezes Fundacji TVN, zakończyła swoją 8-letnią kadencję. Z początkiem maja nowe stanowisko łączące funkcje prezesa i dyrektora zarządzającego Fundacji...
Tenesys transformuje koncern mediowy Bonnier
Stworzona w Polsce firma Tenesys przeprowadziła migrację i modernizację infrastruktury Grupy Bonnier. Usunęła przestarzałe systemy, poprawiając wydajność, stabilność i skalowalność. Dzięki partnerstwu z OVHcloud, Tenesys zwiększyła elastyczność i efektywność zarządzania zmianą technologiczną w dużych korporacjach.
Nowe cenniki Grupy Eurozet
Z dniem 29 kwietnia br. Grupa Eurozet wprowadza nowe cenniki reklam pakietów, sieci i wybranych stacji radiowych. Decyzja biznesowa została podjęta m.in. w związku z dobrą koniunkturą na rynku reklamy radiowej oraz rosnącymi wynikami słuchalności stacji wchodzących w skład grupy.  
Bilguun Ariunbaatar w Radiu ZET
W czwartek 11 kwietnia br. do ekipy porannego programu Radia ZET „Dzień dobry bardzo” dołączy Bilguun Ariunbaatar  
Udział Radia ZET najwyższy od 2014 roku
W fali I-III 2024 badania Radio Track udział w czasie słuchania Radia ZET wzrósł do 14,6 proc. To najlepszy wynik stacji od 10 lat. Ostatnia fala okazała się również rekordowa dla całej Grupy Eurozet.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764