Agencja White Bits odpowiadała za koncepcję, strategię i realizację internetowej kampanii Podlaskie Travel pod hasłem “Podlaskie. Zasil się naturą”. Współpraca trwała od maja 2018 do końca października 2019.
“Podlaskie. Zasil się naturą”
Celem kampanii było dotarcie do mieszkańców Warszawy oraz innych dużych miast - i promocja Podlaskiego jako kierunku na kilkudniowe wypady. Koncept kreatywny kampanii oparty był na zestawieniu miejskiej codzienności z nieskażoną podlaską przyrodą. Podlaskie ukazano jako remedium na bolączki miejskiego życia, przestrzeń, w której można naturalnie odzyskać siły i utraconą równowagę. Zasilić się naturą u źródła.
Pierwsza kampania turystyczna na LinkedIn
W ramach kampanii powstało 5 kanałów marki Podlaskie Travel. Komunikacja prowadzona była w social media: na Facebooku, Instagramie i LinkedIn - Podlaskie stało się pierwszym regionem z promocją turystyczną na tej platformie, identyfikując ją jako cenny punkt styku z grupą docelową, czyli zapracowanymi mieszkańcami dużych miast, a jednocześnie świadomymi konsumentami.
Powstała także strona www.podlaskie.travel oraz innowacyjna platforma www.puls.podlaskie.travel z relaksującymi nagraniami dźwięków i obrazów podlaskiej natury.
Region odkryty na nowo
Kampania została dobrze przyjęta przez grupę docelową, liderów opinii, media. Zyskała tysiące pozytywnych reakcji, komentarzy i udostępnień, włącznie z deklaracjami “Jadę na Podlasie!”. Podchwycona została nowa narracja o regionie, jako miejscu wpisującym się w trendy: cyfrowy detoks, zrównoważony styl życia, slow travel czy zapobieganie syndromowi “deficytu natury”. Bliski, lecz mało znany region, został odkryty na nowo.
Wyróżniona jakość w marketingu miejsc
Jury konkursów branży marketingowej i PR wyróżniło kampanię nominując ją do głównych nagród w konkursach: Innovation, Złote Spinacze i MIXX Awards.
- Praca nad kampanią od momentu inicjacji i planowania, przez wdrożenie, do finalnych raportów była wielkim wyzwaniem, ale także ogromną satysfakcją. Marketing miejsc to temat szalenie wdzięczny, lecz z jakiegoś powodu większość kampanii nie wychodzi poza granice utartych schematów. Jesteśmy przekonani, że pokazaliśmy, jak można to robić inaczej. Nie zapominając o realizacji mierzalnych celów. - podsumowuje Katarzyna Stempniak z White Bits.
Źródło: White Bits