logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Whitepress i Senuto z nowym narzędziem dla marketerów i specjalistów SEO

  PR 28.03.2023, przeczytano 965 razy

Na polskim rynku pojawiło się narzędzie, które wesprze specjalistów SEO i marketingowców w obszarze dystrybucji treści. AI Media Planner od WhitePress wybierze za nas optymalne miejsca publikacji zgodne z wyznaczonymi celami, w zautomatyzowany sposób dobierze wyrażenia kluczowe, przygotuje wytyczne dla copywriterów w oparciu o AI czy w końcu, zmaksymalizuje efektywność działań SEO i content marketingowych i skróci czas przygotowywania kampanii nawet 10-krotnie. Rozwiązanie, z którego mogą korzystać zarówno początkujący SEO-wcy i content marketingowcy, jak również eksperci w swojej dziedzinie, umożliwia wybór jednej ze strategii SEO (nastawionych na zwiększenie widoczności strony w wynikach organicznych), a także strategii PR, skupiającej się na zwiększeniu zasięgu działania marki. Narzędzie opiera się na największej bazie słów kluczowych, wyszukiwań i monitoringu w Polsce, udostępnionej przez Senuto.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/whitepress-i-senuto-z-nowym-narzedziem-dla-marketerow-i-specjalistow-seo,399439,artykul.html

W dzisiejszych czasach, gdy tempo życia jest bardzo szybkie, automatyzacja stała się nieodłącznym elementem niemal każdej pracy. Dzięki zastosowaniu narzędzi i technologii automatyzacji, można przyspieszyć i ułatwić wiele zadań, co pozwala zaoszczędzić czas i zwiększyć efektywność działań. Również SEO-wcy i marketingowcy korzystają z wielu rozwiązań optymalizujących ich codzienne obowiązki, takich jak automatyczne monitorowanie pozycji słów kluczowych, generowanie raportów czy planowanie publikacji postów. Teraz, dzięki WhitePress zyskali kolejne ważne narzędzie, które znacząco skróci czas i uprości dystrybucję treści.  

AI Media Planner w zautomatyzowany sposób dobiera wyrażenia kluczowe, typuje optymalne miejsca publikacji, które dopasowane są do wyznaczonych przez reklamodawcę celów, a także do określonej przez niego tematyki. Ponadto umożliwia wybór jednej z 3 dostępnych strategii z zakresu SEO i PR-u.

- Wprowadziliśmy narzędzie, które jest tym, czego potrzebują zaawansowani SEO-wcy i Ci, którzy w SEO stawiają dopiero pierwsze kroki. Nasz Media Planner pracę, która zajęłaby normalnie 5 godzin - wykona za użytkownika w 5 minut. To jest niesamowite, że można pracować w tak komfortowych czasach i skupiać się po prostu na działaniu i strategii bez przepalania budżetu. Z drugiej strony jest to rozwiązanie, nad którym użytkownik ma kontrolę i któremu może zaufać – komentuje Paweł Strykowski, CEO WhitePress.

- AI Media Planner opiera się o dane, głównie z Senuto. Dzięki tym danym potrafi między innymi poprawnie określić tematykę serwisu i dobrać zbieżne tematycznie serwisy do publikacji; zasugerować jakie anchor teksty i adresy URL należy użyć w publikacjach; automatycznie stworzyć wytyczne do treści. To, że narzędzie napędzane jest dużą ilością danych zobaczysz gołym okiem, to, że ma to sens odczujesz, analizując swoją widoczność - dodaje Damian Sałkowski, CEO Senuto.

Dla kogo jest AI Media Planner?

Niezależnie od tego czy stawiamy pierwsze kroki w SEO i content marketingu czy zjedliśmy już przysłowiowe zęby w tej branży, to rozwiązanie opracowane jest w taki sposób, by odpowiadało na potrzeby jednej i drugiej grupy użytkowników. Specjaliści zyskują możliwość personalizacji kryteriów dopasowania publikacji dzięki modułowi „Preferencje SEO”. Z kolei z myślą o początkujących osobach działających na platformie, przygotowane zostały domyślne ustawienia, stworzone na podstawie badania wykorzystania filtrów dostępnych w platformie, wiedzy specjalistów WhitePress i Senuto oraz po konsultacjach z zewnętrznymi ekspertami.

3 strategie - quick wins, linkowanie słów kluczowych lub promocja treści

Opcje dostępne w AI Media Plannerze pozwalają realizować określone cele tj. quick wins, linkowanie słów kluczowych oraz promocja treści. Oparte są one na innych założeniach i będą odpowiednie dla projektów na różnym etapie rozwoju.

Zatem jak działa strategia „quick wins”, czyli tzw. szybki wzrost ruchu? Otóż użytkownik wybiera domenę, a technologia dokonuje skomplikowanych obliczeń, na podstawie których proponuje frazy kluczowe, dzięki którym możesz zyskać jak najwięcej. Następnie według tych fraz dopasowuje ona portale pod względem zbieżności tematycznej oraz wybranych preferencji, a także optymalnej oferty. Z kolei, jeśli zależy Ci na zwiększeniu widoczności wybranych fraz i adresów URL to najlepszym rozwiązaniem może okazać się strategiaoparta na linkowaniu słów kluczowych. W tym przypadku to użytkownik dobiera listę fraz kluczowych do pozycjonowania, a narzędzie wskazuje te z nich, które mają obecnie najlepszą widoczność i najwięcej wyszukiwań miesięcznie. Natomiast trzecia możliwość wspiera działania związane z realizacją kampanii PR. Przy tej strategii AI Media Planner dla wybranej domeny przedstawia propozycje ofert serwisów, które będą najlepiej dopasowane tematycznie z dobrą widocznością i efektywnie promujące artykuły reklamowe.

- Każda z trzech powyższych strategii opiera się na tzw. Preferencjach SEO. To zbiór predefiniowanych filtrów jakości portali. Każda osoba korzystająca z tej usługi zanim wybierze opcję odpowiednią dla danej kampanii powinna określić swoje oczekiwania i kryteria, dzięki którym sztuczna inteligencja dobierze odpowiednie portale. Celem strategii „quick wins” jest np. szybki wzrost pozycji oraz ruchu organicznego na wybrane słowa kluczowe. Z kolei, opcja oparta na dopasowywaniu fraz może skutkować poprawą ich pozycji w Google pod względem – widoczności, najlepszej szansy lub największej liczby wyszukiwań. Ostatnia z nich będzie niezawodna w przypadku promocji notek prasowych – komentuje Tomasz Biegun, Head of SEO & Content Marketing, WhitePress.

Źródło: WhitePress

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Mieszkańcy kraju nad Wisłą nadal są nieodzownymi fanami piłki nożnej. Obrazują to wyniki badania Mastercard1, w którym aż 61% respondentów wskazało, że są najszczęśliwsi wtedy, gdy mogą oglądać swoją drużynę narodową na żywo. Wskazują to również wyniki oglądalności rozgrywek podczas EURO 2024. Mecze transmitowane przez TVP1 gromadziły przed telewizorami...
Interia i Polsat partnerami PKOl i Olimpijskiej Reprezentacji Polski
Wspólne wartości i jedna pasja. Interia i Polsat dołączają do Rodziny Olimpijskiej jako partnerzy medialni Polskiego Komitetu Olimpijskiego oraz Olimpijskiej Reprezentacji Polski. Media z Grupy Polsat Plus wspierają polskie nadzieje medalowe razem z milionami telewidzów oraz internautów odliczających dni do tegorocznych Igrzysk Olimpijskich Paryż 2024. Umowa zawarta...
Kampania reklamowa Polsat Box Go 140 kanałów
Ruszyła nowa kampania reklamowa promująca bogatą ofertę 140 kanałów telewizyjnych, dostępną w serwisie streamingowym Polsat Box Go. Cały wachlarz popularnych stacji: sportowych, informacyjnych, filmowych, serialowych, rozrywkowych, edukacyjnych, dla dzieci czy ogólnotematycznych można oglądać na wielu różnych urządzeniach. To idealna propozycja dla tych, którzy potrzebują...
TVN Warner Bros. Discovery liderem branży w pierwszej poł. 2024 r.
W pierwszej połowie 2024 roku TVN Warner Bros. Discovery zdominował konkurencję w pełni wykorzystując całe swoje portfolio, obejmujące telewizję, streaming oraz ekosystem stron internetowych. W okresie styczeń-czerwiec grupa utrzymała przewagę rynkową, osiągając średni udział w grupie komercyjnej na poziomie 23,7%. Stacja TVN zajęła pierwsze miejsce w rankingu wszystkich...
Komunikat TVP w sprawie wszczęcia śledztwa przez Prokuraturę Okręgową w Warszawie
Telewizja Polska Spółka Akcyjna w likwidacji informuje, że na skutek złożonego w dniu 8 lipca 2024 roku przez TVP S.A. w likwidacji zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa Prokuratura Okręgowa w Warszawie wszczęła śledztwo w sprawie dotyczącej wyrządzenia TVP S.A. w likwidacji szkody majątkowej w wielkich rozmiarach w latach 2018 – 2024 przez osoby zajmujące się...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764