logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Whitepress i Senuto z nowym narzędziem dla marketerów i specjalistów SEO

  PR 28.03.2023, przeczytano 900 razy

Na polskim rynku pojawiło się narzędzie, które wesprze specjalistów SEO i marketingowców w obszarze dystrybucji treści. AI Media Planner od WhitePress wybierze za nas optymalne miejsca publikacji zgodne z wyznaczonymi celami, w zautomatyzowany sposób dobierze wyrażenia kluczowe, przygotuje wytyczne dla copywriterów w oparciu o AI czy w końcu, zmaksymalizuje efektywność działań SEO i content marketingowych i skróci czas przygotowywania kampanii nawet 10-krotnie. Rozwiązanie, z którego mogą korzystać zarówno początkujący SEO-wcy i content marketingowcy, jak również eksperci w swojej dziedzinie, umożliwia wybór jednej ze strategii SEO (nastawionych na zwiększenie widoczności strony w wynikach organicznych), a także strategii PR, skupiającej się na zwiększeniu zasięgu działania marki. Narzędzie opiera się na największej bazie słów kluczowych, wyszukiwań i monitoringu w Polsce, udostępnionej przez Senuto.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/whitepress-i-senuto-z-nowym-narzedziem-dla-marketerow-i-specjalistow-seo,399439,artykul.html

W dzisiejszych czasach, gdy tempo życia jest bardzo szybkie, automatyzacja stała się nieodłącznym elementem niemal każdej pracy. Dzięki zastosowaniu narzędzi i technologii automatyzacji, można przyspieszyć i ułatwić wiele zadań, co pozwala zaoszczędzić czas i zwiększyć efektywność działań. Również SEO-wcy i marketingowcy korzystają z wielu rozwiązań optymalizujących ich codzienne obowiązki, takich jak automatyczne monitorowanie pozycji słów kluczowych, generowanie raportów czy planowanie publikacji postów. Teraz, dzięki WhitePress zyskali kolejne ważne narzędzie, które znacząco skróci czas i uprości dystrybucję treści.  

AI Media Planner w zautomatyzowany sposób dobiera wyrażenia kluczowe, typuje optymalne miejsca publikacji, które dopasowane są do wyznaczonych przez reklamodawcę celów, a także do określonej przez niego tematyki. Ponadto umożliwia wybór jednej z 3 dostępnych strategii z zakresu SEO i PR-u.

- Wprowadziliśmy narzędzie, które jest tym, czego potrzebują zaawansowani SEO-wcy i Ci, którzy w SEO stawiają dopiero pierwsze kroki. Nasz Media Planner pracę, która zajęłaby normalnie 5 godzin - wykona za użytkownika w 5 minut. To jest niesamowite, że można pracować w tak komfortowych czasach i skupiać się po prostu na działaniu i strategii bez przepalania budżetu. Z drugiej strony jest to rozwiązanie, nad którym użytkownik ma kontrolę i któremu może zaufać – komentuje Paweł Strykowski, CEO WhitePress.

- AI Media Planner opiera się o dane, głównie z Senuto. Dzięki tym danym potrafi między innymi poprawnie określić tematykę serwisu i dobrać zbieżne tematycznie serwisy do publikacji; zasugerować jakie anchor teksty i adresy URL należy użyć w publikacjach; automatycznie stworzyć wytyczne do treści. To, że narzędzie napędzane jest dużą ilością danych zobaczysz gołym okiem, to, że ma to sens odczujesz, analizując swoją widoczność - dodaje Damian Sałkowski, CEO Senuto.

Dla kogo jest AI Media Planner?

Niezależnie od tego czy stawiamy pierwsze kroki w SEO i content marketingu czy zjedliśmy już przysłowiowe zęby w tej branży, to rozwiązanie opracowane jest w taki sposób, by odpowiadało na potrzeby jednej i drugiej grupy użytkowników. Specjaliści zyskują możliwość personalizacji kryteriów dopasowania publikacji dzięki modułowi „Preferencje SEO”. Z kolei z myślą o początkujących osobach działających na platformie, przygotowane zostały domyślne ustawienia, stworzone na podstawie badania wykorzystania filtrów dostępnych w platformie, wiedzy specjalistów WhitePress i Senuto oraz po konsultacjach z zewnętrznymi ekspertami.

3 strategie - quick wins, linkowanie słów kluczowych lub promocja treści

Opcje dostępne w AI Media Plannerze pozwalają realizować określone cele tj. quick wins, linkowanie słów kluczowych oraz promocja treści. Oparte są one na innych założeniach i będą odpowiednie dla projektów na różnym etapie rozwoju.

Zatem jak działa strategia „quick wins”, czyli tzw. szybki wzrost ruchu? Otóż użytkownik wybiera domenę, a technologia dokonuje skomplikowanych obliczeń, na podstawie których proponuje frazy kluczowe, dzięki którym możesz zyskać jak najwięcej. Następnie według tych fraz dopasowuje ona portale pod względem zbieżności tematycznej oraz wybranych preferencji, a także optymalnej oferty. Z kolei, jeśli zależy Ci na zwiększeniu widoczności wybranych fraz i adresów URL to najlepszym rozwiązaniem może okazać się strategiaoparta na linkowaniu słów kluczowych. W tym przypadku to użytkownik dobiera listę fraz kluczowych do pozycjonowania, a narzędzie wskazuje te z nich, które mają obecnie najlepszą widoczność i najwięcej wyszukiwań miesięcznie. Natomiast trzecia możliwość wspiera działania związane z realizacją kampanii PR. Przy tej strategii AI Media Planner dla wybranej domeny przedstawia propozycje ofert serwisów, które będą najlepiej dopasowane tematycznie z dobrą widocznością i efektywnie promujące artykuły reklamowe.

- Każda z trzech powyższych strategii opiera się na tzw. Preferencjach SEO. To zbiór predefiniowanych filtrów jakości portali. Każda osoba korzystająca z tej usługi zanim wybierze opcję odpowiednią dla danej kampanii powinna określić swoje oczekiwania i kryteria, dzięki którym sztuczna inteligencja dobierze odpowiednie portale. Celem strategii „quick wins” jest np. szybki wzrost pozycji oraz ruchu organicznego na wybrane słowa kluczowe. Z kolei, opcja oparta na dopasowywaniu fraz może skutkować poprawą ich pozycji w Google pod względem – widoczności, najlepszej szansy lub największej liczby wyszukiwań. Ostatnia z nich będzie niezawodna w przypadku promocji notek prasowych – komentuje Tomasz Biegun, Head of SEO & Content Marketing, WhitePress.

Źródło: WhitePress

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zmiany w zarządzie Fundacji TVN
W związku z zakończeniem kadencji dotychczasowego zarządu Fundacji TVN, przypadającym na 14 kwietnia br., Rada Fundacji TVN podjęła decyzję o mianowaniu nowych członków zarządu. Katarzyna Kolenda-Zaleska, dotychczasowa prezes Fundacji TVN, zakończyła swoją 8-letnią kadencję. Z początkiem maja nowe stanowisko łączące funkcje prezesa i dyrektora zarządzającego Fundacji...
Tenesys transformuje koncern mediowy Bonnier
Stworzona w Polsce firma Tenesys przeprowadziła migrację i modernizację infrastruktury Grupy Bonnier. Usunęła przestarzałe systemy, poprawiając wydajność, stabilność i skalowalność. Dzięki partnerstwu z OVHcloud, Tenesys zwiększyła elastyczność i efektywność zarządzania zmianą technologiczną w dużych korporacjach.
Nowe cenniki Grupy Eurozet
Z dniem 29 kwietnia br. Grupa Eurozet wprowadza nowe cenniki reklam pakietów, sieci i wybranych stacji radiowych. Decyzja biznesowa została podjęta m.in. w związku z dobrą koniunkturą na rynku reklamy radiowej oraz rosnącymi wynikami słuchalności stacji wchodzących w skład grupy.  
Bilguun Ariunbaatar w Radiu ZET
W czwartek 11 kwietnia br. do ekipy porannego programu Radia ZET „Dzień dobry bardzo” dołączy Bilguun Ariunbaatar  
Udział Radia ZET najwyższy od 2014 roku
W fali I-III 2024 badania Radio Track udział w czasie słuchania Radia ZET wzrósł do 14,6 proc. To najlepszy wynik stacji od 10 lat. Ostatnia fala okazała się również rekordowa dla całej Grupy Eurozet.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764