logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Whitepress wychodzi za granicę

  PR 28.05.2019, przeczytano 666 razy
ilustracjastrzałka

Platforma content marketingowa WhitePress, wspierająca tworzenie, dystrybucję i promocję treści, ogłosiła wyjście na rynki zagraniczne. Pierwsze biura zostały otwarte na terenie Czech, Słowacji, Węgrzech i Rumunii. Powstały już także zagraniczne zespoły, prowadzące zaawansowane działania operacyjne. Jak podkreśla Paweł Strykowski, CEO WhitePress, firma dąży do pozostania wiodącą platformą dystrybucji treści marketingowych nie tylko w centralnej części Europy, ale na całym kontynencie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/whitepress-wychodzi-za-granice,382651,artykul.html

WhitePress ma już 5 lat i co roku odnotowuje wzrost obrotów na poziomie kilkudziesięciu procent, w 2018 osiągając wartość 15 mln przychodów netto. Firma jest liderem w zakresie publikacji artykułów płatnych w Polsce (pośredniczy pomiędzy reklamodawcami i wydawcami internetowymi), intensywnie rozwija platformę w zakresie analizy influencer marketingu oraz jest popularnym źródłem zamawiania treści. Rozszerzenie działalności firmy o kolejne rynki stanowi naturalną konsekwencję intensywnego wzrostu WhitePress w Polsce.

Rozwój międzynarodowy poprzedzony analizą strategiczną

Ekspansję WhitePress na rynki zagraniczne poprzedziło przygotowanie platformy pod względem technicznym. Pod koniec 2018 roku spółka oddała platformę w wersji 2.0, która umożliwia przeprowadzenie transakcji w wielu językach, walutach i pomiędzy spółkami z wielu krajów. Od tego momentu rozpoczęto dokładną analizę rynków i tworzenie dedykowanego zespołu na czele którego stanął Tomasz Domański.

– Odkąd content marketing stał się najważniejszą techniką budowania wizerunku oraz tworzenia więzi z klientami, liczba użytkowników portalu WhitePress stale rośnie i nie widać, aby coś ten trend mogło w najbliższych latach zmienić. Wręcz przeciwnie – spodziewamy się jeszcze większego zainteresowania naszą usługą – powiedział Tomasz Domański, Head of International Development WhitePress.

Podczas wielomiesięcznej analizy, poprzedzającej proces ekspansji, oceniane były: wielkość rynku, konkurencja, dynamika, potencjał wzrostu, aspekty podatkowe i prawne. Na początek WhitePress zdecydował się otworzyć biura w krajach ościennych, które – jak wynika ze zgromadzonych danych – są na podobnym poziomie rozwoju branży marketingu online jak Polska (Czechy i Węgry) lub nieco niższym (Rumunia oraz Słowacja). Doświadczenia zebrane na tych rynkach będą stanowić bazę przed ekspansją na terenie kolejnych, tym razem większych i bardziej rozwiniętych krajów, takich jak np.: Wielka Brytania, Turcja, Brazylia i Hiszpania. Co więcej, obecność na wybranych przez firmę rynkach pozwoli w ciągu roku jasno określić strategię dalszej ekspansji oraz wyraźnie zwiększyć wolumen sprzedaży spółki.

– Kraje takie jak Rumunia czy Słowacja są dokładnie na takim etapie jak Polska około 3-4 lata temu. To wtedy powstała platforma WhitePress, która szybko zdobyła uznanie i popularność wśród agencji marketingu online i stała się centrum dystrybucji treści marketingowych dla wielu firm – mówi Paweł Strykowski, CEO WhitePress i dodaje: – Liczymy, że nasze doświadczenie oraz dojrzała funkcjonalnie platforma również zdobędą uznanie użytkowników w innych krajach. Mamy ambicje i możliwości, aby stać się kolejną polską firmą o zasięgu globalnym.

Przede wszystkim ludzie

Firma zdecydowała się na strategię ekspansji opartą o tworzenie spółek i zespołów międzynarodowych zlokalizowanych w wybranych krajach. Ciekawostką jest fakt, że biura są zakładane w miejscowościach granicznych (np. Koszycach i Oradei), w których razem pracują zespoły z dwóch krajów. Proces rekrutacji został już zakończony, aktualnie trwają szkolenia i pierwsze działania w celu pozyskania wydawców w krajach. Zespoły zagraniczne liczą już po 10 osób i będą stale powiększane.

– W obecnych czasach zrekrutowanie odpowiednich ludzi bywa nie lada wyzwaniem. Spodziewaliśmy się trudności, jednak możliwość bycia częścią takiego ciekawego projektu jak WhitePress okazała się magnesem przyciągającym młodych i zdolnych ludzi, chcących się rozwijać w dziedzinie marketingu internetowego. Z naszej analizy wynika, że istnieje bardzo duże zapotrzebowanie na tego typu usługę w Rumunii. Jesteśmy bardzo podekscytowani najbliższymi miesiącami i chcemy jak najszybciej zacząć działać – stwierdził Darius Muresan, Content Marketing Manager w WhitePress Srl Rumunia.

Ambitna strategia na wiele lat

Klientów i wydawców WhitePress na rynku polskim przyciągnęły: jasny model działania, wygoda prowadzenia transakcji i wysoka jakość obsługi. W działaniach poza krajem firma planuje osiągnąć jeszcze większą dynamikę, dlatego będzie aktywnie pozyskiwała partnerów i opierała się o współpracę z nimi.

– Zaczynamy na mniejszych rynkach, żeby zebrać cenne doświadczenia, ale naszym głównym celem jest bycie wiodącą platformą dystrybucji treści marketingowych nie tylko w centralnej części Europy, ale na całym kontynencie. To dla nas pierwszy krok i planujemy już kolejne. Ekspansję będziemy realizować za pomocą sił własnych, a także z pomocą partnerów zagranicznych, którzy doskonale znają lokalne uwarunkowania – Paweł Strykowski, CEO WhitePress.

Firma przyjmuje, że poszczególne spółki zagraniczne staną się rentowne do roku od rozpoczęcia aktywności, a do 2021 roku sprzedaż zagraniczna w wybranych 4 krajach zrówna się z wartością sprzedaży w Polsce.

Większościowym udziałowcem WhitePress jest Grupa NetSprint skupiająca między innymi spółki WayToGrow, LeadR, Adrino i NetSprint S.A. Grupa NetSprint należy do Innova Capital oraz Dirlango. Założycielem i prezesem spółki WhitePress® jest Paweł Strykowski.

Źródło: WhitePress

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764