logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wiarygodna komunikacja może przesądzić o przyszłości firm

  PR 03.04.2020, przeczytano 319 razy
ilustracja

Pandemia koronawirusa wpłynęła nie tylko na sytuację finansową firm, lecz także na ich komunikację. Duża część zrezygnowała z niej całkowicie, w ten sposób wysyłając w świat komunikat: nie wiadomo, co się u nas dzieje. Tymczasem właściwe zarządzanie informacją jest kluczowe właśnie teraz – może pomóc firmom w przezwyciężeniu kryzysu i opłaci się po zakończeniu pandemii, kiedy wszyscy będą chcieli wrócić do normalności.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wiarygodna-komunikacja-moze-przesadzic-o-przyszlosci-firm,386427,artykul.html

– Prędzej czy później obecny kryzys dobiegnie końca i może się okazać, że te podmioty, które potrafiły odpowiednio zarządzić nim od strony komunikacyjnej, znajdą się dwie długości przed resztą rynku – mówi prezes agencji informacyjnej Newseria, Artur Woliński.

Skutki pandemii koronawirusa jako jedna z pierwszych odczuła branża targowo-wystawiennicza. Większość konferencji i targów została odwołana, wskutek czego firmy straciły na razie możliwość zaprezentowania się, pokazania swoich nowości produktowych i nawiązania kontaktu z potencjalnymi klientami. Jedną z pierwszych tego typu imprez był Mobile World Congress w Barcelonie. Z kolei po odwołaniu salonu Geneva International Motor Show, na którym rokrocznie odbywa się nawet ok. 150 motoryzacyjnych premier, część marek postanowiła przenieść je do internetu. Na dogodniejszy termin w celu zaprezentowania światu nowego iPhone’a 9/SE 2 czeka też Apple, który odwołał planowaną na koniec marca konferencję premierową w Cupertino.

Problem ma również część spółek giełdowych, które niedługo będą publicznie prezentować swoje wyniki finansowe po I kwartale br., i wiadomo już, że raczej nie zorganizują tradycyjnych konferencji prasowych dla dziennikarzy. Z kolei część marek w ogóle zrezygnowała z komunikacji albo ograniczyła ją do minimum, skupiając się tylko na działaniach i przekazach związanych z koronawirusem.

– Rezygnacja z komunikacji w czasie kryzysu to błąd. Oczywiście sprzedaż spada, ponieważ koronawirus wpłynął na ograniczenie popytu i Polacy z oczywistych względów kupują mniej albo odkładają te zakupy w czasie. Jednak obecny czas jest najlepszy do tego, aby wzmocnić pozycję i zaufanie do marki, a także pokazać, jakie wartości za nią stoją. Innymi słowy: zbudować długofalową świadomość marki w percepcji konsumentów – mówi Artur Woliński, prezes agencji informacyjnej Newseria.

Jak podkreśla, właściwe zarządzanie informacją jest teraz dla firm kluczowe w przezwyciężeniu kryzysu i może się opłacić po zakończeniu pandemii, kiedy rynek zacznie się stabilizować. Po tygodniach siedzenia w domach konsumenci będą chcieli wrócić do normalności, spotykać się, nadrobić odkładane zakupy i „odbić” sobie stracony czas.

– Większość Polaków robi w tej chwili zakupy przez internet. Dlatego marki powinny skoncentrować teraz swoją komunikację wokół kanałów online i wideo. Poza oczywistymi beneficjentami tej sytuacji, czyli np. producentami artykułów higienicznych i branżą IT, w której rośnie zapotrzebowanie na sprzęt do pracy zdalnej, skorzystają na tym kryzysie ci, którzy będą umieli właściwie zareagować na nową sytuację, wykorzystać ją do zbudowania zaufania swoich klientów i interesariuszy – mówi Artur Woliński.

Prezes agencji Newseria podkreśla, że obecny kryzys jest dla firm złym momentem na rezygnację z komunikacji i zamiast panikować, marki powinny teraz opracować nową strategię i panować nad swoim przekazem. Chociażby dlatego, że koronawirus stał się dobrą pożywką dla lawiny fake newsów i jeżeli firma padnie ich ofiarą, ciężko jej będzie zapobiec wizerunkowym stratom. Z tego powodu trzeba zawczasu komunikować swoje działania i pokazać, że firma odpowiedzialnie radzi sobie z pandemią.

– Część z nich obawia się podejmować teraz działania w zakresie nagrań wideo, dlatego że nie chcą narażać swoich pracowników na ryzyko zakażenia. Newseria działa w pełni bezpiecznie: przeszkoliliśmy pracowników i ekipy reporterskie, wdrożyliśmy wszystkie procedury bezpieczeństwa, w odpowiedzi na sytuację wprowadziliśmy też depesze informacyjne bez wideo. Realizujemy również akcje niestandardowe wspólnie z partnerami i klientami. Prędzej czy później obecny kryzys dobiegnie końca i może się okazać, że te podmioty, które potrafiły odpowiednio zarządzić nim od strony komunikacyjnej, znajdą się dwie długości przed resztą rynku – mówi Artur Woliński.

Źródło: agencja informacyjna Newseria

www.newseria.pl

Dodatkowe informacje:

Aby zapewnić bezpieczeństwo ekspertom i ekipom reporterskim podczas nagrań, Newseria wdrożyła szereg procedur, m.in. rozdzielny mikrofon dla reportera i mikrofon na statywie dla rozmówcy, dzięki czemu możliwe jest zachowanie odpowiedniej odległości. Sprzęt i samochody, którymi poruszają się ekipy, są regularnie dezynfekowane, a reporterzy są wyposażeni w rękawiczki i maseczki. Przy zachowaniu maksimum bezpieczeństwa agencja nie przestaje realizować nagrań i wywiadów wideo. Jednak w odpowiedzi na bieżącą sytuację wprowadziła także depesze tekstowe bez wideo. Nowy typ materiałów ma umożliwić ciągłość komunikacji nawet bez kontaktu z ekspertami, którzy obecnie nie chcą bądź nie mogą wziąć udziału w nagraniu przed kamerą.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Obecnie bardzo ważne jest inteligentne zarządzanie firmą.
Inteligencja zarządzania polega m.in. na właściwej ocenie sytuacji i odpowiednim dostosowaniu się do niej.

avatar użytkownika
,

Artykuł jest o tym, że szukając metod tego dostosowania nie należy zaniedbywać komunikacji z otoczeniem, co jest szczególnie istotne dla nas - bo dotyczy także działań reklamowych. Wiemy, że wydatki na reklamę lubią padać ofiarą cięć w pierwszej kolejności. To jest często błąd, bo taka sytuacja jak teraz pozwalaj stosunkowo łatwo zyskać przewagę konkurencyjną właśnie dzięki przemyślanej komunikacji, w tym reklamie. Konkurenci często wpadają w panikę, tną budżety reklamowe - to jest waśnie moment w którym można "włożyć nogę w drzwi", albo przynajmniej aby pilnować, by nie zrobił tego ktoś inny...  

Najnowsze w tym dziale

Webinarium: Nowa edycja HP Latex serii R ‘2020
Seria drukarek HP Latex R powstała w odpowiedzi na pytanie: „co zrobić, żeby mogło być jeszcze lepiej?”. W firmie HP to pytanie nigdy nie jest zadawane jednorazowo. To gwarantuje ciągły rozwój produktów.
Atrium Centrum Ploterowe zaprezentuje plotery Mutoh w Gdańsku
5 czerwca będą miały miejsce kolejne „prawdziwe Dni Otwarte” firmy Atrium Centrum Ploterowe. Tym razem plotery Mutoh zaprezentują swoje możliwości w Trójmieście.
Aldi zaprasza „Galopem na Insta!”
Ruszył oficjalny profil ALDI na Instagramie. To kolejny kanał w Social Mediach, w którym sieć aktywnie komunikuje się ze swoimi klientami. „Galopem na Insta” to hasło zachęcające do odwiedzenia profilu ALDI, gdzie użytkownicy znajdą bieżące informacje o produktach i promocjach, a także inspiracje zakupowe. Unikatową cechą komunikacji marki ma być warstwa wizualna...
Platige Image zaprasza na livestream z Damianem Nenowem
W ramach przeglądu krótkometrażowych filmów animowanych Platige Originals: Long Story Shorts, Platige Image zaprasza na spotkanie z Damianem Nenowem, reżyserem, członkiem Amerykańskiej Akademii Sztuki i Wiedzy Filmowej. Spotkanie rozpocznie się w najbliższy czwartek, 4. czerwca o godzinie 18:00 na kanale YouTube Platige.
Nec uruchamia dedykowany portal webinarowy
NEC Display Solutions Europe uruchomił swój dedykowany portal webinarowy. To narzędzie edukacyjne oferuje ogromną ilość merytorycznych treści zarówno na żywo, jak i pobieranych na żądanie - obejmujących tematy produktowe, rynkowe oraz zagadnienia technologiczne. Portal ma za zadanie zapewnić transfer wiedzy i wgląd w rozwiązania, które będą najlepsze dla...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764