logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Widoczność reklam online w Polsce w górę

  PR 21.05.2019, przeczytano 348 razy
ilustracjastrzałka

Firma Meetrics opublikowała kolejny kwartalny raport „Viewability Benchmark Report”, dotyczący widoczności reklam na poszczególnych rynkach europejskich, w tym w Polsce. Wskaźnik Viewability reklam online w Polsce wzrósł już trzeci kwartał z rzędu, i to aż do 59 proc., wobec 54 proc. w IV kwartale ubiegłego roku, tym samym osiągając swój rekordowy poziom od kiedy Meetrics monitoruje polski rynek. Europejskim liderem pozostaje, tradycyjnie już, Austria, z wynikiem Viewability na poziomie 71 proc. (69 proc. w poprzednim kwartale).


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/widocznosc-reklam-online-w-polsce-w-gore,382550,artykul.html

Meetrics jest dostawcą rozwiązań do weryfikacji i poprawy widoczności, jakości oraz skuteczności kampanii reklamowych. Firma publikuje swoje raporty dotyczące wybranych krajów europejskich od 2016 roku. Polski rynek jest w nich uwzględniany od II kwartału 2017 r., kiedy to firma zadebiutowała w Polsce.

Jak wynika z raportu “Meetrics Benchmark Report Q1/2019” w I kwartale br. w Polsce odsetek wyświetlonych banerów reklamowych spełniających minimalne wytyczne dotyczące widoczności wzrósł na polskim rynku do 59 proc. (wobec 54 proc. w IV kwartale 2018 roku).

Średni czas kontaktu z reklamą display (Viewable Viewtime) w Polsce także minimalnie wzrósł, do poziomu 19,2 sekundy w I kwartale 2019 r., wobec 19 sekund w IV kwartale roku ubiegłego.

Co ważne, wskaźnik Viewability reklam display, wynoszący w naszym kraju obecnie 59 proc., rośnie już trzy kwartały z rzędu. W porównaniu rok do roku, jest to wzrost aż o 7 punktów procentowych (w I kwartale 2018 roku wskaźnik wyniósł 52 proc.).

- Od połowy ubiegłego roku widać efekty pracy jaką wydawcy w polskim internecie wkładają w poprawe widoczności reklam emitowanych w ich mediach. W I kwartale mniejsze obłożenie reklamami w stosunku do kwartału IV sprzyja tradycyjnie lepszej widoczności reklam, jednak porównania rok do roku, czyli I kw. tego roku z I kw. ubiegłego roku pozwalają już pozbyć się tego czynnika sezonowego. I porównując te okresy jasno widać, że mamy do czynienia z wyraźnym i pozytywnym trendem. Muszę powiedzieć, że mnie osobiście cieszy to podwójnie, bo jako Meetrics czujemy, że także nasza obecność na rynku i praca jaką wykonujemy na jego rzecz, m.in. w ramach organizacji branżowych, wspiera ten pozytywny proces – mówi Tomasz Piątkowski, Country Manager Meetrics.

Najlepsze wskaźniki wśród formatów reklamowych jeśli chodzi o średnią widoczność osiągnęły na polskim rynku w I kwartale br.: Halfpage (70 proc. Viewability i 44,1 sek. czasu kontaktu z reklamą) oraz Billboard (63 proc. i 15,9 sek.).

W podsumowaniu europejskim najlepszy wynik wśród najpopularniejszych formatów reklamowych odnotowuje również Halfpage (Viewability - 70 proc., Viewtime – 35,4 sek.), a za nim plasuje się Skyscraper (70 proc. i 29,8 sek.).

Średnia europejska dla wskaźnika Viewability dla reklam display wyniosła w I kwartale 59 proc., co oznacza wzrost kwartał do kwartału o 1 punkt procentowy (w IV kwartale ub.r. było to 58 proc.). Czas kontaktu z reklamą display również minimalnie wzrósł kwartał do kwartału, do 20,3 sek. w I kwartale (wobec 20 sek. w IV kwartale 2019 r).

Sytuacja wygląda inaczej w segmencie reklam wideo. Viewability reklam wideo w Polsce wzrosło w I kwartale br. do 52 proc., wobec 49 proc. w IV kwartale 2019 r., podczas gdy średni czas kontaktu z reklamą wideo w Polsce spadł (15,3 sek. w I kw. br. wobec 18,1 sek. w IV kwartale ub.r.).

Średni wskaźnik Viewability dla wszystkich monitorowanych krajów europejskich wyniósł dla reklamy wideo w I kwartale br. aż 72 proc. a czas kontaktu z reklamą wideo wyniósł 20,1 sek.

- Wskaźniki widoczności dla reklam wideo są w tym momencie sporo wyższe niż dla reklam display, ale to właśnie displayowi warto przyjrzeć się bliżej. W tym przypadku różnice w jakości są ogromne, w zależności od formatów, dostawców, miejsc gdzie reklama jest wyświetlana itp. Tak więc szczegóły „robią różnicę”, a dobre pomiary kampanii display pomagają osiągnąć coraz lepsze wskaźniki widoczności reklam, a co za tym idzie zwiększać zasięg i efekty brandingowe - komentuje Max von Hilgers, dyrektor zarządzający i współzałożyciel Meetrics.

  • Pełny raport za I kwartał 2019 r. można ściągnąć TUTAJ (dostęp po zalogowaniu)

Źródło: Meetrics

www.meetrics.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Według danych Box Office od stycznia do końca września br. frekwencja kinowa w Polsce wyniosła dokładnie 43 211 401. To prawie 2,5 miliona więcej sprzedanych biletów niż w analogicznym okresie 2018 roku. Na ten dobry wynik zapracowały zarówno rodzime produkcje, na które wybrało się ponad 11,6 miliona widzów, jak i kontynuacje zagranicznych...
Nowa odsłona serwisu Pudelek
Pudelek.pl, najbardziej rozpoznawalny serwis show-biznesowy w Polsce, wystartował w nowej odsłonie. Zyskał nowoczesny silnik technologiczny, większe zdjęcia w wersji mobile, ma też ulepszoną siatkę reklamową. Zmianom towarzyszy przebudowanie strategii programowej.
Aplikacje mobilne towarzyszą nam już na każdym kroku. PAYBACK postanowił sprawdzić, do jakich celów najczęściej ich używamy. Dlaczego je instalujemy? I jak wypadają na tym tle aplikacje mobilne programów lojalnościowych? Prezentujemy wyniki najnowszego badania PAYBACK Opinion Poll, które firma przeprowadziła przy okazji świętowania 10-lecia działalności na...
Yieldbird zaprasza wydawców na Yieldfest Polska
Już 28 listopada br. pod hasłem „Wyzwania i trendy na 2020 rok” odbędzie się druga edycja YieldFest Polska – spotkania dla wydawców zainteresowanych reklamą programatyczną. O tym, jak dobrze przygotować się do zmian w ekosystemie reklamy internetowej, opowiedzą m.in. eksperci Yieldbird, firmy z Grupy Agora specjalizującej się w optymalizacji zasobów...
Wyniki badania Gemius/PBI za październik 2019
Poniżej prezentujemy Państwu najnowsze wyniki badania Gemius/PBI. Tabele prezentują zarówno rankingi wydawców internetowych, zestawienie najpopularniejszych domen oraz aplikacji mobilnych.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764