logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Widoczność reklam online w Polsce w górę

  PR 21.05.2019, przeczytano 435 razy
ilustracjastrzałka

Firma Meetrics opublikowała kolejny kwartalny raport „Viewability Benchmark Report”, dotyczący widoczności reklam na poszczególnych rynkach europejskich, w tym w Polsce. Wskaźnik Viewability reklam online w Polsce wzrósł już trzeci kwartał z rzędu, i to aż do 59 proc., wobec 54 proc. w IV kwartale ubiegłego roku, tym samym osiągając swój rekordowy poziom od kiedy Meetrics monitoruje polski rynek. Europejskim liderem pozostaje, tradycyjnie już, Austria, z wynikiem Viewability na poziomie 71 proc. (69 proc. w poprzednim kwartale).


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/widocznosc-reklam-online-w-polsce-w-gore,382550,artykul.html

Meetrics jest dostawcą rozwiązań do weryfikacji i poprawy widoczności, jakości oraz skuteczności kampanii reklamowych. Firma publikuje swoje raporty dotyczące wybranych krajów europejskich od 2016 roku. Polski rynek jest w nich uwzględniany od II kwartału 2017 r., kiedy to firma zadebiutowała w Polsce.

Jak wynika z raportu “Meetrics Benchmark Report Q1/2019” w I kwartale br. w Polsce odsetek wyświetlonych banerów reklamowych spełniających minimalne wytyczne dotyczące widoczności wzrósł na polskim rynku do 59 proc. (wobec 54 proc. w IV kwartale 2018 roku).

Średni czas kontaktu z reklamą display (Viewable Viewtime) w Polsce także minimalnie wzrósł, do poziomu 19,2 sekundy w I kwartale 2019 r., wobec 19 sekund w IV kwartale roku ubiegłego.

Co ważne, wskaźnik Viewability reklam display, wynoszący w naszym kraju obecnie 59 proc., rośnie już trzy kwartały z rzędu. W porównaniu rok do roku, jest to wzrost aż o 7 punktów procentowych (w I kwartale 2018 roku wskaźnik wyniósł 52 proc.).

- Od połowy ubiegłego roku widać efekty pracy jaką wydawcy w polskim internecie wkładają w poprawe widoczności reklam emitowanych w ich mediach. W I kwartale mniejsze obłożenie reklamami w stosunku do kwartału IV sprzyja tradycyjnie lepszej widoczności reklam, jednak porównania rok do roku, czyli I kw. tego roku z I kw. ubiegłego roku pozwalają już pozbyć się tego czynnika sezonowego. I porównując te okresy jasno widać, że mamy do czynienia z wyraźnym i pozytywnym trendem. Muszę powiedzieć, że mnie osobiście cieszy to podwójnie, bo jako Meetrics czujemy, że także nasza obecność na rynku i praca jaką wykonujemy na jego rzecz, m.in. w ramach organizacji branżowych, wspiera ten pozytywny proces – mówi Tomasz Piątkowski, Country Manager Meetrics.

Najlepsze wskaźniki wśród formatów reklamowych jeśli chodzi o średnią widoczność osiągnęły na polskim rynku w I kwartale br.: Halfpage (70 proc. Viewability i 44,1 sek. czasu kontaktu z reklamą) oraz Billboard (63 proc. i 15,9 sek.).

W podsumowaniu europejskim najlepszy wynik wśród najpopularniejszych formatów reklamowych odnotowuje również Halfpage (Viewability - 70 proc., Viewtime – 35,4 sek.), a za nim plasuje się Skyscraper (70 proc. i 29,8 sek.).

Średnia europejska dla wskaźnika Viewability dla reklam display wyniosła w I kwartale 59 proc., co oznacza wzrost kwartał do kwartału o 1 punkt procentowy (w IV kwartale ub.r. było to 58 proc.). Czas kontaktu z reklamą display również minimalnie wzrósł kwartał do kwartału, do 20,3 sek. w I kwartale (wobec 20 sek. w IV kwartale 2019 r).

Sytuacja wygląda inaczej w segmencie reklam wideo. Viewability reklam wideo w Polsce wzrosło w I kwartale br. do 52 proc., wobec 49 proc. w IV kwartale 2019 r., podczas gdy średni czas kontaktu z reklamą wideo w Polsce spadł (15,3 sek. w I kw. br. wobec 18,1 sek. w IV kwartale ub.r.).

Średni wskaźnik Viewability dla wszystkich monitorowanych krajów europejskich wyniósł dla reklamy wideo w I kwartale br. aż 72 proc. a czas kontaktu z reklamą wideo wyniósł 20,1 sek.

- Wskaźniki widoczności dla reklam wideo są w tym momencie sporo wyższe niż dla reklam display, ale to właśnie displayowi warto przyjrzeć się bliżej. W tym przypadku różnice w jakości są ogromne, w zależności od formatów, dostawców, miejsc gdzie reklama jest wyświetlana itp. Tak więc szczegóły „robią różnicę”, a dobre pomiary kampanii display pomagają osiągnąć coraz lepsze wskaźniki widoczności reklam, a co za tym idzie zwiększać zasięg i efekty brandingowe - komentuje Max von Hilgers, dyrektor zarządzający i współzałożyciel Meetrics.

  • Pełny raport za I kwartał 2019 r. można ściągnąć TUTAJ (dostęp po zalogowaniu)

Źródło: Meetrics

www.meetrics.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Next.gazeta.pl zaprasza na cykl „#Bizneswalczy”
W serwisie Next.Gazeta.pl zadebiutowały materiały dziennikarskie z nowego cyklu specjalnego „#BiznesWalczy”. Redakcja biznesowo-technologicznego serwisu portalu Gazeta.pl prezentuje w nim obecną sytuację kryzysową z punktu widzenia przedsiębiorców, zachęcając firmy do walki o ich biznes.
Produkty dżemowe i powidła marki Herbapol promowane w programie Dzień Dobry TVN
Wartość polskiego rynku powideł i dżemów rośnie z roku na rok – na przestrzeni ostatnich dwóch lat jego wartość wzrosła z 432 mln zł do 439 mln zł[1]. Polacy lubią dodawać owocowe przetwory do różnych wyrobów kulinarnych, wzbogacając w ten sposób ich smak. Z kolei ulubionym owocem Polaków jest jabłko[2], dlatego – wychodząc...
Richard Quest z CNN w nowym programie „WFH New Reality”
Podczas gdy cały świat dostosowuje swoją codzienność do niezwykłej sytuacji, w której wszyscy się aktualnie znajdujemy, i jednoczy się we wspólnej walce z COVID-19, Richard Quest z CNN bada nowe warunki pracy, do których muszą dopasować się firmy na całym globie.
Maciej Stuhr: „Wiadomości” to obecnie główny program hejterski w Polsce
Aktor za pomocą mediów społecznościowych często wypowiada się na temat aktualnych wydarzeń społecznych i politycznych w Polsce. Zdaniem Macieja Stuhra Telewizja Polska służy partii rządzącej głównie do celów propagandowych. Właśnie dlatego otwarcie ją krytykuje, nie ogląda jej i nie chce w żaden sposób być z nią kojarzony. Według niego dziennikarze związani ze stacjami...
Epidemia koronawirusa nie wpłynęła drastycznie na sprzedaż prasy – wynika z analiz prowadzonych przez Kolportera.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764