logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Widoczność reklam w internecie

  PR 08.08.2017, przeczytano 715 razy

Międzynarodowy raport „Viewability Benchmark Report“, przygotowywany cyklicznie przez firmę Meetrics, po raz pierwszy objął także rynek polski. Również po raz pierwszy twórcy raportu przyjrzeli się widoczności reklam wideo oraz różnicom w widoczności reklam kupowanych bezpośrednio i reklam kupowanych „automatycznie“ (programmatic buying).


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/widocznosc-reklam-w-internecie,33350,artykul.html

Średnia widoczność reklam (viewability) typu display dla wszystkich badanych rynków europejskich wyniosła 57 proc. i oznacza to wzrost kwartalny o 2 punkty procentowe (z 55 proc. w I kwartale). Średni czas kontaktu z reklamą dla wszystkich badanych rynków również wzrósł, do 25,5 sekundy (wobec 23,7 sekundy w ub. kwartale).

Najwyższy wskaźnik viewability odnotował rynek austriacki – 69 proc. (wzrost z 67 proc. w I kwartale), natomiast najniższy – rynek brytyjski – 51 proc. Dla rynku brytyjskiego oznacza to jednak i tak spory wzrost wobec rekordowo niskiego poziomu 47 proc., odnotowanego w poprzednim kwartale. Średni czas kontaktu z reklamą dla rynku austrackiego wyniósł aż 33,7 sekundy (30,8 s w I kwartale), a dla rynku brytyjskiego – 24 sekundy (wobec 20,7 s w poprzednim kwartale).

Polska, występująca w tym zestawieniu po raz pierwszy, odnotowała w II kwartale br. viewability na poziomie 57 proc., a więc równym średniej dla wszystkich badanych krajów. Nasz rynek charakteryzuje się natomiast sporo niższym wskaźnikiem czasu kontaktu z reklamą (17,4 sekundy).

Viewability, czyli widoczność reklam online, jest obecne ważnym tematem dyskusji na rynkach digital na całym świecie, jak i obszarem sporych obaw marketerów. W czerwcu br. organizacja IAB opublikowała projekt standardu viewability, w którym definiuje termin viewability i ustandaryzowane pomiary tego wskaźnika.

- Pomiar viewability przeprowadza się przy wykorzystaniu technologii pozwalającej na zmierzenie szansy na zobaczenie kreacji reklamowej online przez odbiorcę. Pomiar ten dostarcza zatem  marketerom kluczowej informacji na temat tego, czy ich reklama miała szansę być zobaczona (ang. opportunity to see), a w połączeniu z innymi danymi – informuje o skuteczności i oddziaływaniu kampanii - wyjaśnia Tomasz Piątkowski, Country Manager Meetrics w Polsce.

Po raz pierwszy w swoim raporcie firma Meetrics przyjrzała się także widoczności reklam wideo na poszczególnych rynkach. Wskaźnik viewability wyniósł 69 proc., a czas kontaktu z reklamą 23,4 sekundy, co można uznać za wysokie poziomy.

- Rynek reklam wideo rośnie dynamicznie z roku na rok, zarówno w Polsce, jak i globalnie, tak więc jest to bardzo pozytywny znak, że w pierwszym badaniu wskaźniki viewability i viewtime okazują się być na tak dobrym poziomie. Ważne jest też to, że użytkownicy angażują się mocniej w reklamę wideo, ponieważ przeważnie zajmuje ona większą część ekranu i jest mniej otoczona innymi reklamami - mówi Tomasz Piątkowski.

Również po raz pierwszy Meetrics przyjrzał się różnicom we wskaźnikach viewability pomiędzy reklamą kupowaną bezpośrednio (direct purchased ads) i reklamami kupowanymi „automatycznie“ (programmatic buy). Reklamy kupowane bezpośrednio odnotowały znacząco wyższy poziom widoczności (59 proc. viewability) wobec tych kupowanych automatycznie (52 proc. viewability).

- Bezpośredni zakup reklam zazwyczaj jest droższy niż automatyczny, ale finalnie większy poziom widoczności tych pierwszych i większe bezpieczeństwo dla marki, związane z lepszą kontrolą „otoczenia“ w jakim pojawia się reklama, mogą sprawić, że warto ten wyższy startowy koszt ponieść – dodaje Tomasz Piątkowski.

Meetrics w swoich badaniach opiera się na definicji viewability rekomendowanej przez IAB i Media Rating Council. Reklama jest uważana za widoczną jeśli co najmniej 50 proc. jej powierzchni jest widoczna na ekranie przez co najmniej sekundę (dla reklam wideo – przez co najmniej 2 sekundy).

  • Pełna treść raportu TUTAJ[PDF]

Źródło: Meetrics

www.meetrics.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764