logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Widzowie czują się bezpiecznie w kinach sieci Multikino

  PR 27.10.2020, przeczytano 206 razy
ilustracjastrzałka

Sieć kin Multikino oraz YourCX w październiku br. zbadali odbiór reżimu sanitarnego, który został wprowadzony w kinach wraz z ich ponownym otwarciem po wiosennym lockdownie. Wyniki jednoznacznie pokazują, że widzowie w kinach sieci Multikino czują się bezpiecznie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/widzowie-czuja-sie-bezpiecznie-w-kinach-sieci-multikino,388963,artykul.html

Kina w Polsce zaczęły wznawiać działalność po lockdownie w czerwcu br. wdrażając rządowe wytyczne. Według październikowego Raportu Multikina nt. odbioru reżimu sanitarnego w kinach 91% badanych podczas seansu w kinie czuło się na tyle bezpiecznie, że planuje kolejną wizytę. Wśród czynnika, który ma największy wpływ na poczucie bezpieczeństwa 70% osób wskazało limit miejsc na sali kinowej, który pozwala na zachowanie bezpiecznego dystansu pomiędzy widzami.

- Cieszymy się, że tak duży procent badanych czuje się bezpiecznie w naszych kinach, tym bardziej, że nasi pracownicy każdego dnia dokładają wszelkich starań aby tak było dzięki przygotowanemu zapleczu sanitarnemu. Kino jest miejscem bezpieczniejszym niż inne podobne miejsca spędzania wolnego czasu, ponieważ na salach miejsca alokowane są przez system biletowy, który automatycznie narzuca odpowiedni odstęp, a widzowie podczas seansu siedzą tyłem do siebie i nie prowadzą rozmów oraz mają obowiązek zakrywania nosa i ust – dodaje Paweł Świst, Prezes Zarządu Multikino S.A.

W salach kinowych widzowie są zobowiązani do zajmowania wskazanego na biletach miejsca, zachowując bezpieczny odstęp. Obowiązek zachowania wolnego miejsca między osobami nie dotyczy opiekuna z dzieckiem poniżej 13 roku życia, opiekuna osoby niepełnosprawnej oraz osób, które na co dzień razem mieszkają.

- Z badań monachijskich naukowców zaprezentowanych przez serwis medonet.pl wynika, że zachowanie bezpiecznej odległości oraz właściwej cyrkulacja powietrza na sali teatralnej – analogicznej do sali kinowej – sprawia, że osobom siedzącym na widowni zakażenie się wirusem nie zagraża – dodaje Świst.

W październiku w Polsce wprowadzono żółte i czerwone strefy. Kina sieci Multikino znajdujące się w poszczególnych strefach są otwarte w reżimie sanitarnym i utrzymują obowiązujące limity. Liczba dostępnych miejsc na salach kinowych została ograniczona do 25%.

- Doceniamy fakt, że pomimo znaczącego rozszerzenia wprowadzanych obecnie obostrzeń, rząd umożliwił kontynuację działania kin w całej Polsce. W naszym odczuciu to słuszna decyzja, ponieważ na świecie od miesięcy prowadzone są badania, które potwierdzają, że kina, choć są pomieszczeniami zamkniętymi stanowią najniższy stopień zagrożenia pod względem rozprzestrzeniania koronawirusa. Jedno z takich badań zostało przeprowadzone przez UC Davis Health, a Natascha Tuznik, profesor chorób zakaźnych na Uniwersytecie Kalifornijskim  podkreśla, że nosząc maseczki i będąc w przestrzegającym zasad bezpieczeństwa kinie, które zapewnia zaplecze sanitarne istnieje mniejsze ryzyko transmisji wirusa z osoby na osobę niż w wielu innych miejscach, w których codziennie przebywają ludzie – dodaje Paweł Świst.

Poza zapleczem sanitarnym, dla zapewnienia bezpieczeństwa, klienci kupujący w kasach Multikina bilety mogą płacić za nie bezgotówkowo kartą płatniczą, Blikiem i telefonem bądź nabyć je online lub przy użyciu bezpłatnej aplikacji mobilnej Multikina.

Źródło: Multikino S.A.

www.multikino.pl

Dodatkowe informacje:

Zaprezentowana część raportu Multikina nt. odbioru reżimu sanitarnego w kinach powstała na podstawie anonimowego mailowego badania ankietowego przeprowadzonego przez firmę badawczą YourCX w październiku 2020 roku.

Źródło dot. badań:
https://www.medonet.pl/koronawirus/to-musisz-wiedziec,jak-bezpiecznie-sadzac-widzow-w-teatrach-podczas-pandemii-koronawirusa,artykul,14809589.html
https://celluloidjunkie.com/2020/10/19/cj-analysis-the-number-of-covid-19-outbreaks-traced-to-cinemas-is-zero/

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Najpopularniejsze reklamy w grudniu
Specjalne oferty, rabaty i świąteczne promocje – „magia świąt” zdominowała w grudniu przekaz reklamowy w telewizji, radiu i internecie. Gemius sprawdził, które marki reklamowały się w ubiegłym miesiącu najaktywniej i do jak dużej grupy odbiorców udało im się dotrzeć.
Sześć dziennikarek Medonetu zostało laureatkami Ogólnopolskiego Konkursu Dziennikarz Medyczny Roku 2020 w kategorii Internet. Portal Medonet.pl dostał również nagrodę honorową – tytuł Mistrza Internetowego Przekazu.
18 stycznia 2021 r. na konferencji prasowej Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy i Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, we współpracy ze Związkiem Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska oraz Polską Federacją Producentów Żywności ZP, zostały zaprezentowane wyniki monitoringu w zakresie ochrony dzieci przed szkodliwymi treściami rozpowszechnianymi w telewizji i w Internecie....
Transmisje i wideo od TVP Sport na platformie hybrydowej TVP
TVP Sport udostępnił wszystkie transmisje, a także inne treści VOD w Naziemnej Telewizji Cyfrowej poprzez platformę hybrydową HbbTV. Po raz kolejny kanał sportowy Telewizji Polskiej wyszedł naprzeciw oczekiwaniom widzów. Od 14 stycznia br. mogą oni wybierać, czy chcą oglądać to, co jest emitowane w kanale linearnie czy też wybrać treści na żądanie.
22 stycznia o godz. 10.30 na Newsweek.pl oraz na stronie głównej Onetu zadebiutuje pierwszy odcinek podcastu „Świat_pl”. Nowy projekt podcastowy Tomasza Lisa oferuje słuchaczom szersze spojrzenie – nie tylko na bieżące sprawy w Polsce, ale przede wszystkim na świecie. Premierowe odcinki „Świat_pl” będą dostępne w każdy piątek dla...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764