logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Więcej niż ekran – zalety wyświetlaczy profesjonalnych

  PR 27.04.2018, przeczytano 808 razy
ilustracjastrzałka

Salon sieci telefonii komórkowej, sklep z odzieżą, biuro podróży, hall centrum handlowego czy wreszcie stacje PKP i lotniska. To zaledwie kilka z wielu miejsc, w których możemy napotkać ekrany, służące do wyświetlania różnorodnych treści, takich jak reklamy czy informacje dla podróżnych. Wyświetlacze te zbliżone wyglądem do telewizorów konsumenckich, w rzeczywistości wyposażone są w technologie, które zapewniają długie i bezawaryjne działanie nawet w najtrudniejszych warunkach.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wiecej-niz-ekran-%E2%80%93-zalety-wyswietlaczy-profesjonalnych,36339,artykul.html

Pozory mylą

Konsumenckie telewizory nie są zaprojektowane pod kątem działania w wymagającym środowisku pracy w takich obszarach jak handel, branża lotnicza, linie produkcyjne, centra kontroli czy studia telewizyjne. Urządzenia te świetnie sprawdzają się w warunkach domowych, gdzie w stałej temperaturze i wilgotności powietrza pracują średnio kilka godzin na dobę. Ich konstrukcja ma zapewnić odbiorcy znakomity poziom wrażeń audiowizualnych jednocześnie będąc relatywnie tanimi w zakupie i użytkowaniu. W przypadku urządzeń do profesjonalnego wyświetlania nie ma już miejsca na kompromisy. Urządzenia te muszą działać długo, bezawaryjnie i mają przynieść wymierne korzyści firmom z nich korzystających.

W każdych warunkach

Pomimo licznych podobieństw, zastosowanie telewizorów jako substytutu profesjonalnych wyświetlaczy nie jest możliwe. Należy pamiętać, że warunki pracy ekranów w takich sektorach jak retail, logistyka czy branża telewizyjna są zupełnie inne, a telewizory, które owszem są tańsze w produkcji i zakupie, lecz powstały w zupełnie innym celu, mogłyby zamiast zysków generować straty.

Rozwiązania wyświetlania profesjonalnego vs telewizory konsumenckie  – najważniejsze różnice w użytkowaniu:

  • Przystosowane do długiej pracy (16h/7, 24h/7), co przekłada się na realne zyski związane z ciągłą emisją treści oraz oszczędnościami, które są wynikiem bezawaryjności urządzeń.
  • Większa jasność ekranu (od 500 do 2500 nitów), wysoki współczynnik szczelności i zabezpieczenie przed uszkodzeniami mechanicznymi – możliwość zastosowania w warunkach zewnętrznych.
  • Wąskie ramki ekranów lub ich brak w przypadku technologii LED (możliwość utworzenia „ściany wideo”) i rozszerzone funkcje dodatkowe (np. czujniki ruchu) – zapewniające szerokie i ciekawe zastosowanie.
  • Rozszerzona gwarancja producenta – zapewniająca szybki i efektywny serwis przy niskich kosztach użytkowania.

Do zadań specjalnych

Produkty digital signage często wyposażone są w dodatkowe funkcje i czujniki. W galeriach handlowych czy na dworcach dobrze sprawdzają się monitory dotykowe, które spełniają rolę informacyjną, prezentując również komunikaty reklamowe. Są one zazwyczaj dodatkowo zabezpieczone przed przypadkowym lub celowym uszkodzeniem. Dodatkowe czujniki pozwalają na kreatywne i niestandardowe wykorzystanie ekranów profesjonalnych w miejscach publicznych, np. czujnik natężenia hałasu wykrywa nadjeżdżające wagony metra, dzięki czemu modelce reklamującej szampon nagle rozwiewają się włosy od „podmuchu” przejeżdżającego pociągu. Takie reklamy przyciągają wzrok i uwagę przechodniów.

Kolejna popularna lokalizacja na wykorzystanie rozwiązań digital signage to witryny sklepowe. Monitor usytuowany w takim miejscu zwiększa atrakcyjność wystawy, przyciąga uwagę zabieganego klienta i skłania go do wejścia do sklepu. Walcząc o uwagę konsumentów, sklepy wykorzystują technologię w bardziej kreatywny i innowacyjny sposób. Często monitory profesjonalne prezentują treść dostosowaną do atrybutów zewnętrznych osoby, która na nie spogląda (wiek, płeć), mogą też reagować na ruch, zatrzymanie się, zwrócenie twarzy w stronę monitora itp.

Wyświetlacze o wąskich ramkach można wykorzystać do stworzenia ściany wideo, która robi świetne wrażenie zarówno na klientach placówek handlowych, jak i na gościach i pracownikach biur. Ekrany zewnętrzne to idealne nośniki interaktywnych reklam i miejsca prezentacji oferty np. restauracji czy hoteli. Mniejsze ekrany to z kolei świetne nośniki informacji w lokalach typu fast food, na których można wyświetlić aktualne menu w atrakcyjnej formie. Wyświetlacze o nietypowych wymiarach (np. 16:4,5) świetnie się sprawdzają np. w komunikacji miejskiej. Tylko od użytkowników zależy w jaki sposób urządzenia te zostaną wykorzystane. Ich niezwykła elastyczność pozwala na szerokie zastosowanie.

Zarządzanie treścią

Kolejną przewagą profesjonalnych wyświetlaczy nad telewizorami konsumenckimi są specjalne systemy zarządzania treścią. Dzięki rozwiązaniu Magic Info  oraz możliwościom jakie daje system operacyjny Tizen, menedżerowie sklepów i placówek usługowych mogą zdalnie i w czasie rzeczywistym, zarządzać treścią wyświetlaną na ekranach. Ta optymalizacja pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze, zapewniając pełną kontrolę na tym procesem.

Źródło: Samsung

www.samsung.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764