logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wielka sztuka na budynkach - nowy trend w budownictwie mieszkaniowym

  PR 01.03.2021, przeczytano 550 razy
ilustracjastrzałka

Murale na stałe wkomponowały się w miejski krajobraz. Do niedawna ozdabiały tylko stare mury. Teraz coraz częściej nadają barw także nowym budynkom. Przykłady wielkoformatowych murali, które niedawno pojawiły się na warszawskiej Pradze, świadczą o nowym trendzie. Jego elementy widoczne są także we wnętrzach budynków mieszkalnych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wielka-sztuka-na-budynkach---nowy-trend-w-budownictwie-mieszkaniowym,390421,artykul.html

Stanisław Wyspiański namalował „Barki na Sekwanie” w 1893 roku, prawdopodobnie w Paryżu. Oryginał jest w zbiorach Muzeum Narodowego w Krakowie. Certyfikowana reprodukcja znajduje się we Wrocławiu – w holu budynku mieszkalnego przy ul. Wyspiańskiego 11.

Wyspiańskiego 11 to adres i jednocześnie nazwa pierwszej inwestycji zrealizowanej we Wrocławiu przez dewelopera Bouygues Immobilier Polska. Francuskie korzenie tej firmy uzasadniają wybór „Barek na Sekwanie”.

– Chcieliśmy nawiązać do Paryża oraz wprowadzić element, który nada budynkowi indywidualny charakter. Wybór dzieła patrona ulicy, przy której stoi budynek był oczywisty – wspomina Cezary Grabowski, dyrektor marketingu i sprzedaży w Bouygues Immobilier Polska.

Wielka sztuka na budynkach

Dzieła sztuki w nowych budynkach mieszkalnych widuje się w Polsce od lat, ale w ostatnim czasie sztuka coraz śmielej wychodzi także na zewnątrz. Głównie pod postacią murali, które ozdabiają już nie tylko kamienice i inne stare budynki, lecz także te zupełnie nowe. W przestrzeni miejskiej nie ma już miejsca na strach przed dużym formatem. Murale pokrywają całe ściany. Niedawno wielkoformatowe murale pojawiły się np. na budynkach Atelier Praga 2 oraz Stalowa 39 na Pradze-Północ w Warszawie (oba budynki zostały oddane do użytku w 2020 roku).

– Sztuka uliczna odmienia budynki i czyni je unikatowymi. Dzięki niej zmienia się oblicze całych miast. Mural wprowadza kolor, optymizm, wspomnienia. Budzi emocje. Jest pretekstem do dyskusji. Mieszkańcy bardzo doceniają, gdy deweloper daje im coś niestandardowego, szczególnie gdy jest to element nawiązujący do historii miejsca, w którym kupili mieszkanie – mówi Cezary Grabowski.

Mural na Atelier Praga 2 przedstawia ulicznego grajka z akordeonem. Postać jest przedstawiona do góry nogami. Autorem malowidła jest Mateusz Kołka, znany i doceniony polski ilustrator. – Uliczni grajkowie są nieodłączną częścią praskiej tradycji – uzasadnia Cezary Grabowski.

Mural na Stalowej 39 także odnosi się do tradycji warszawskiej Pragi. Przedstawia on geometryczne wyobrażenie dawnego, kultowego targowiska zwanego przez mieszkańców Bazarem Pachulskiego i Domańskiego.

– Wyrazista i barwna Praga to idealne miejsce dla współczesnej sztuki ulicznej, która jest odważna w formie i nie boi się eksperymentować ze stylem. Niewykluczone, że murale będą pojawiać się także na naszych budynkach w innych częściach Warszawy i w innych miastach Polski. Sztuka to nowy trend w budownictwie, z którego chcemy czerpać i który chcemy rozwijać – podkreśla Cezary Grabowski.

Autorem muralu na Stalowej 39 jest Daniel „Chazme” Kaliński. Jego wymiary to 20 m wysokości i 13 m szerokości.

Sztuka współtworzy osiedla

Deweloper Bouygues Immobilier wprowadza do budynków także inne dekoracje wizualne. Graficznym motywem przewodnim osiedla Perspective – Wille Miejskie, realizowanego na wrocławskich Kowalach, jest designerski liść dębu, który pojawi się na korytarzach, balustradach balkonów i w kilku innych miejscach. Z kolej w ukończonym niedawno budynku Centreville wyróżnia się designerskie logo w kształcie serca, jako symbol lokalizacji budynku w centrum miasta. Poza tym w Centreville jedną z wewnętrznych ścian zdobi grafika dużej mapy przedwojennego Wrocławia.

– Dziś sztuka, w różnorodnych formach, coraz bardziej współtworzy nasze osiedla. A wszystko zaczęło się w roku 2004 od Rezydencji Renoir, która jest naszą pierwszą inwestycją mieszkaniową zrealizowaną w Polsce. W tym przypadku do sztuki odnieśliśmy się w oczywiście nazwą, której część to nazwisko słynnego francuskiego malarza – wyjaśnia Cezary Grabowski.

Deweloper Bouygues Immobilier w tym roku obchodzi 20-lecie działalności w Polsce. Przez ten czas ukończył 51 inwestycji mieszkaniowych w Warszawie, Wrocławiu i Poznaniu, a także oddał do użytku ponad 7200 mieszkań.

Źródło: Bouygues Immobilier Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z projektem branżą...
Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764