logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Wielkanoc i majówka 2025 w badaniu Mediapanel

   10.05.2025, przeczytano 505 razy
ilustracja

Okres Wielkanocy i majówki 2025 pokazał, jak bardzo internauci polegają na sieci przy planowaniu wyjazdów. Wyniki badania Mediapanel, prowadzonego przez PBI i Gemius, za okres 1 kwietnia – 4 maja br., ujawniają duże wzrosty liczby użytkowników w serwisach turystycznych i pogodowych w ważnych momentach przedświątecznych i podczas długiego weekendu majowego (w tym roku przypadł on 1-4 maja).


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wielkanoc-i-majowka-2025-w-badaniu-mediapanel,408736,artykul.html

Najważniejsze dane z badania Mediapanel wskazują, że kategoria „Turystyka – ogłoszenia” odnotowała skok do 850 tys. użytkowników dziennie (z ok. 700 tys.) już 6 kwietnia oraz w dniach po Wielkanocy, co sugeruje intensywne poszukiwanie ofert na święta i majówkę. W kategorii „Turystyka, podróże” liczba użytkowników osiągnęła 2 mln użytkowników dziennie w pierwszej dekadzie kwietnia, przed Wielkanocą i podczas majówki. Serwisy pogodowe przyciągały 4-4,5 mln osób dziennie na początku kwietnia, by od 13 kwietnia, a zwłaszcza podczas majówki (2-4 maja), przekraczać 5 mln użytkowników. Poszukiwaniu ofert na wyjazdy świąteczne najwyraźniej towarzyszyło sprawdzanie lokalnych atrakcji. Im bliżej wyjazdu, tym większe znaczenie zaczynała mieć też pogoda.

ilustracjastrzałka

Rysunek 1 – Liczba realnych użytkowników serwisów w kategoriach „Serwisy pogodowe”, „Podróże i turystyka”, „Turystyka – ogłoszenia”

Ważne newsy mocno przyciągały uwagę

Duże zainteresowanie wzbudziły także serwisy informacyjne. Kategoria „Informacje i publicystyka” zanotowała rekordowy skok do 9,5 mln użytkowników w Poniedziałek Wielkanocny (21 kwietnia) po informacji o śmierci papieża Franciszka, utrzymując wysoki poziom (ok. 8 mln dziennie) w kolejnych dniach, także za sprawą kampanii wyborczej w Polsce. Z kolei serwisy plotkarskie zanotowały szczyt odwiedzin 1 maja (4,5 mln użytkowników) w związku ze śmiercią Tomasza Jakubiaka, popularnego kucharza i jurora „MasterChefa”. Zmarł on 30 kwietnia. Informowały o tym media głównego nurtu, a stacja TVN dodatkowo wyemitowała materiały wspominające Jakubiaka, co mogło spowodować wtórne poszukiwanie informacji przez internautów.

ilustracjastrzałka

Rysunek 2 - Liczba realnych użytkowników serwisów w kategoriach "Informacje i publicystyka - ogólne" oraz "Plotki, życie gwiazd

Spadki w kategoriach codziennych i rozrywkowych

Badanie pokazuje również spadki w kategoriach związanych z obowiązkami i rozrywką. W kategorii „Edukacja” liczba użytkowników zmalała z 8 mln (1 kwietnia) do 4-5 mln w Wielkanoc, by ponownie spaść podczas majówki. Podobne tendencje widoczne były w serwisach biznesowych, motoryzacyjnych czy poświęconych pracy.

ilustracjastrzałka

Rysunek 3 - Liczba realnych użytkowników serwisów w kategoriach "Biznes, finanse, prawo", "Edukacja", "Motoryzacja", "Nauka i technologia", "Praca"

Z kolei w kategoriach rozrywkowych, takich jak gry (spadek z 7,4 mln do 6,3 mln), muzyka i streaming audio (spadek z 5 mln do 3,7 mln) czy media społecznościowe (z 19,5 mln do 17,5 mln), mniejsza aktywność wynikała z lepszej pogody i wydłużonego dnia, co zachęcało do spędzania czasu na świeżym powietrzu.

Filmy na VoD lub w kinie – tak, jeśli pada

Z kolei wizyty w kategoriach związanych ze spędzaniem czasu wolnego, jak kultura czy VOD, były zależne od zwyczajów świątecznych i pogody – spadki liczby użytkowników odnotowano w Wielką Sobotę i pierwszy dzień świąt. W przypadku kategorii kultura jej liczba użytkowników w Wielką Sobotę była najniższa w ciągu analizowanego okresu i wyniosła 478 tys., w Wielki Poniedziałek - 815 tys., 2 i 3 maja – po 1 mln. W przypadku VOD wprawdzie wystąpił spadek liczby użytkowników do 3,2 mln w Wielką Sobotę, ale dniami o najmniejszej liczbie internautów w tej kategorii były 1 i 2 maja (po 3,1 mln), po czym w ciągu dwóch kolejnych dni nastąpił wzrost do 3,5 mln. Prawdopodobnie wynikało to z przygotowań w Wielką Sobotę i tradycyjnego świątecznego śniadania, które było wstępem do rodzinnych spotkań w pierwszy dzień świąt. Podczas majówki to pogoda wpływała na aktywność internautów – spadki widoczne były w dwa pierwsze, pogodne dni, a wzrosty w kolejne, gdy pogoda się pogorszyła.

ilustracjastrzałka

Rysunek 4 - Liczba realnych użytkowników serwisów w kategoriach "Kultura, literatura, teatr, wystawy" i "Serwisy VOD i OTT"

Okres Wielkanocy i majówki 2025 przyniósł zauważalne zmiany w aktywności internautów, wynikające z planowania wyjazdów, zwyczajów świątecznych oraz panującej pogody – pokazują wyniki badania Mediapanel (PBI i Gemius) za okres 1 kwietnia – 4 maja br. Jednocześnie ważne wydarzenia gwałtownie zwiększały zainteresowanie użytkowników serwisami do informacyjno-publicystycznymi i plotkarskimi.

Źródło: Mediapanel

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zmiany w Zarządzie i Radzie Nadzorczej Gemius S.A.
Decyzją Walnego Zgromadzenia Marcin Pery przechodzi do Rady Nadzorczej Gemius S.A. Zarząd Spółki będzie składał się z Artura Surmackiego i Jakuba Wysoczańskiego.
LG wprowadza zaktualizowaną platformę webOS Hub
Firma LG Electronics ogłosiła premierę webOS Hub 3.0 – najnowszej wersji platformy telewizyjnej przeznaczonej dla producentów zewnętrznych. Nowa wersja zawiera technologie sztucznej inteligencji oraz szereg funkcji mających na celu poprawę doświadczeń użytkownika. Na początku będzie dostępna dla telewizorów UHD z wyświetlaczami 60 Hz, a od lipca zostanie...
Forbes Women z rankingiem 100 najcenniejszych kobiecych marek osobistych
W środę 18 czerwca br. na rynku ukazał się nowy magazyn „Forbes Women” z rankingiem 100 najcenniejszych kobiecych marek. Numerem jeden w rankingu 100 najcenniejszych kobiecych marek osobistych jest Iga Świątek z wartością 2,1 mld zł. Na drugim miejscu znalazła się Anna Lewandowska (288,5 mln zł), na trzecim Magda Linette (285 mln zł).
Dwa nowe działy redakcyjne w Newsweeku
Od niedawna czytelnicy i czytelniczki tygodnika Newsweek Polska mogą czytać artykuły w dwóch nowych działach: Lifestyle i Technologie. Materiały zawarte w obu sekcjach tworzone są przez zespół redakcyjny Newsweeka.
Opolskie koncerty zdominowały TOP10 programów weekendu
Ranking najliczniej oglądanych propozycji telewizyjnych minionego weekendu zdominowały koncerty 62. KFPP w Opolu. Pierwsza trójka najliczniej oglądanych tytułów to „Trzy ćwiartki Jacka Cygana – urodziny”, które w momencie najwyższej oglądalności zgromadziło 2,4 mln widzów, „Premiery” i „Zróbmy więc...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764