logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Wielkanocne sesje produktów spożywczych

  PR 27.03.2023, przeczytano 520 razy
ilustracja

Czekoladowe pisanki, wiosenna linia bombonierek czy kawy ziarnistej, a może biała kiełbasa, która najlepiej smakuje w połączeniu ze świątecznym żurkiem? W sklepach zaczynają królować wielkanocne linie produktów, którym miejsca już dawno ustąpiły walentynkowe serduszka. W social media roi się z kolei od zdjęć i grafik promujących świąteczne nowości. Nie wszystkie kreacje kuszą jednak odbiorców do zakupu. Na co zwrócić uwagę, przygotowując wielkanocną sesję zdjęciową? Na to pytanie odpowiada agencja kreatywna Od kuchni, specjalizująca się w obsłudze marek z sektora food.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wielkanocne-sesje-produktow-spozywczych,399421,artykul.html

Projekty opakowań, hasła reklamowe, visual w mediach społecznościowych – to wszystko ulega zmianie, gdy zbliża się Wielkanoc. Wiele marek z wyprzedzeniem realizuje sesje zdjęciowe produktów, które znajdujemy zarówno na półkach sklepowych, jak i w sieci. Jak właściwie zrealizować sesję zdjęciową wielkanocnych produktów, by przyciągała ona wzrok odbiorców?

#1 kolory i światło

Wielkanoc kojarzy się wszystkim z wiosną, świeżymi kwiatami i jasnymi, głównie pastelowymi kolorami. Dlaczego? Ponieważ właśnie taka kolorystyka dominuje w sektorze dekoracji wielkanocnych. Warto o tym pamiętać przy planowaniu komunikacji wizualnej na tę okazję. Do zdjęć foodowych zdecydowanie przydadzą się jasne, drewniane tła i deski, kolorowe tulipany, bazie i wielkanocne elementy scenograficzne.

W przypadku wielkanocnych sesji zdjęciowych ogromną rolę odgrywa również światło. Strzałem w dziesiątkę jest ustawienie światła błyskowego tak, by imitowało poranne światło dzienne. Dzięki temu klimat na zdjęciach kojarzyć się będzie ze śniadaniem wielkanocnym, ukazując Twój produkt w naturalnej sytuacji.

#2 propsy

Zacznijmy od tego, czym są propsy. W dużym uproszczeniu są to wszystkie dodatki, które oprócz dania znajdują się na zdjęciu. Podczas sesji wielkanocnych wśród nich królują: pastelowe talerze, rośliny i dekoracje z zającem w roli głównej. Doskonale sprawdzają się również świeże kwiaty – tulipany, goździki, czy narcyzy. Kluczową kwestią w doborze dodatków do scenografii jest tonacja kolorystyczna głównego bohatera zdjęcia. Inaczej dobierzemy dodatki do żurku z białą kiełbasą, a inaczej do ciast lub przekąsek.

Ważne: pamiętaj o odpowiednim łączeniu ze sobą kolorów. Staraj się parować ze sobą co najmniej dwa-trzy kolory, aby uzyskać efekt kontrastu i uzyskać lepszy efekt wizualny.

#3 tła

Przy wyborze teł do zdjęć wielkanocnych kieruj się kolorystyką głównego bohatera. Jeśli zależy Ci na uniwersalnych kadrach – dobrym wyborem będą białe deski lub jasne drewno. Odważniejszym polecamy tła kolorowe. Wielkanoc jest jednym z nielicznych świąt, kiedy kolorowe tła sprawdzą się w przypadku wielu dań!

Ze względu na to, że Wielkanoc wypada wiosną, dużą rolę w jej stylistyce odgrywa natura. Naturalne drewno w połączeniu ze świeżą trawą, baziami czy bukszpanem, może spowodować efekt „wow”!

#4 postprodukcja

Fotografowie zawsze powtarzają food stylistom, żeby układali kompozycje do zdjęć tak, jakby Photoshop nie istniał. To bardzo dobra taktyka, bo nie trzeba tracić dodatkowego czasu na czyszczenie talerzy w programie graficznym, jednak drobna korekcja kolorystyczna zawsze dobrze sprawdza się w kontekście zdjęć foodowych. Warto także przyjrzeć się zdjęciom na sporym przybliżeniu, aby usunąć niespodziewane defekty, niechciane okruszki chleba czy uszczerbienia porcelany.

Podsumowując – właściwie przygotowane zdjęcia czy grafiki wielkanocne odgrywają kluczową rolę nie tylko wizerunkowo, ale także sprzedażowo. Warto więc odpowiednio je zaplanować. W przypadku zdjęć kompozycyjnych sprawa jest prosta – dania lub produkty muszą być zaprezentowane tak, aby oglądający zgłodnieli. Zaś w przypadku grafik najlepiej sprawdzi się wykorzystanie zdjęć packshotowych. Trochę kreatywności, odpowiedni dobór kolorów, na koniec chwytliwe CTA i sukces marketingowy oraz sprzedażowy murowany.

Źródło: Od kuchni

www.odkuchni.co

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Czego nie robić w marketingu w dobie kryzysu
84% europejskich konsumentów martwi się rosnącymi kosztami życia. Ten powszechny niepokój wymaga od marek wrażliwości w komunikacji z klientami. 63% z nich chce, aby firmy, od których kupują, były bardziej świadome emocjonalnego i finansowego wpływu, jaki ma na nich kryzys związany z kosztami utrzymania. Tymczasem ponad połowa konsumentów otrzymuje od...
Jak wykorzystać SMS-y w małej gastronomii
Otwarcie nowego lokalu, potwierdzenie rezerwacji stolika czy promocja na lody - o tym wszystkim może poinformować klienta wiadomość SMS. To proste narzędzie daje świetne efekty, gdy trzeba szybko dotrzeć do odbiorcy z ważnym przekazem i zapewnić sobie jego lojalność w przyszłości. Może być również doskonałym wsparciem dla kampanii social media.
Angażujące działania marketingowe w mniejszych firmach i organizacjach
Jak budować świadomość marki w małej firmie lub organizacji? Jak przyciągnąć klientów i jak utrzymać ich lojalną bazę bez dużych budżetów reklamowych? Jak umiejętnie budować angażujące doświadczenia customer experience? Oto kilka porad i narzędzi od Mood Media, dla mniejszych przedsiębiorców.
Traffic Design: Jeleń, lis i królik w żłobku
Fasady nowo wybudowanych gdańskich żłobków to jeden z projektów promujących dobry dizajn w otoczeniu najmłodszych. Ilustracyjne metalografiki przedstawiające zwierzęta, które najmłodsi mogą spotkać podczas spacerów, zdobią i identyfikują placówki.
Raport „Challenger brands, którzy zmieniają świat”
Co sprawia, że niektóre polskie marki odnoszą sukces na rynku, rosnąc od niego szybciej i stają się prawdziwymi challenger brands? Jaki sekret kryje się za ich innowacyjnym podejściem i pozytywnym wpływem na otoczenie? Odpowiedzi na te i inne pytania prezentuje pierwszy w Polsce raport "Challenger brands, którzy zmieniają świat". Z realizację odpowiada...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764