logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wielki finał programu Przygotujmy Lepszy Świat

  PR 28.07.2021, przeczytano 303 razy
ilustracjastrzałka

Około 83 mln litrów wody i 677 tys. kg CO2 - tyle zaoszczędzili uczniowie z polskich szkół, przygotowując blisko 85 tys. roślinnych posiłków w ramach ogólnopolskiego programu edukacyjnego PrzyGotujmy Lepszy Świat. Do udziału w kampanii, organizowanej przez markę Knorr we współpracy z ProVeg, zarejestrowało się ponad 1000 szkół z całej Polski.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wielki-final-programu-przygotujmy-lepszy-swiat,392438,artykul.html

Mała wielka zmiana

PrzyGotujmy Lepszy Świat to inicjatywa skierowana do uczniów klas 1-3 szkół podstawowych, której celem jest zmiana nawyków żywieniowych najmłodszego pokolenia. W ramach programu uczniowie dowiedzieli się, że posiłki przygotowywane z warzyw i kasz są nie tylko smaczne i zdrowe, ale też dobre dla środowiska, a mała zmiana na talerzu oznacza ogromną zmianę dla planety.

- Do wytworzenia mięsa czy nabiału potrzebujemy znacznie większych ilości wody i ziemi niż przy produkcji żywności roślinnej – mówi Angelika Krawczyk z Knorr, Głównego Partnera kampanii – Przygotowując roślinne posiłki, zamiast tych zawierających mięso i nabiał, możemy mieć mniejszy negatywny wpływ na środowisko. Każde tego typu działanie ma sens – pomaga przywrócić ziemi bioróżnorodność, ograniczyć emisję gazów cieplarnianych, uratować tysiące gatunków roślin i zwierząt – dodaje.

W pierwszej edycji programu uczestniczyło ponad 43 tys. uczniów. Mogli oni skorzystać z atrakcyjnych materiałów dydaktycznych i wziąć udział w interaktywnych lekcjach, których scenariusze opracowali eksperci do spraw żywienia i doświadczeni pedagodzy. Dzieci, poza wiedzą teoretyczną, zdobywały także umiejętności praktyczne, przygotowując posiłki oparte na składnikach roślinnych.

- Chcemy pokazać dzieciom, ich rodzicom, a także nauczycielom i dyrekcji szkół, że od ich wyborów bardzo wiele zależy – mówi Joanna Lotkowska z ProVeg Polska, organizacji zajmującej się budowaniem świadomości żywieniowej, która jest partnerem merytorycznym programu PrzyGotujmy Lepszy Świat – To, czego dokonały dzieci, zamieniając 85 tys. tradycyjnych posiłków na dania roślinne, najlepiej podsumowują liczby. Wdrażając to proste działanie, wyprodukowaliśmy o około 677 tys. mniej kg CO₂. To tyle ile wyemituje samochód okrążając Ziemię aż 2 razy! Zużyliśmy też o około 83 mln mniej litrów wody, która starczy dla 100 osób na codzienny, 10-minutowy prysznic przez 30 lat!

ilustracjastrzałka

Akcja – edukacja!

Pięć klas ze szkół, które zdobyły największą liczbę punktów w programie, wygrało wyjazd do Spały na „Bardzo Zieloną Szkołę”, organizowaną przez Ośrodek Działań Ekologicznych „Źródła”. Podczas wyjazdu uczniowie mieli okazję poznać i poćwiczyć kolejne proekologiczne i prozdrowotne zachowania, obcować z naturą w rezerwacie przyrody i poznać Zielony Kodeks Młodego Ekologa.

W ramach programu zrealizowano także szkolenia dla podmiotów obsługujących szkolną stołówkę. W ich trakcie Piotr Murawski i Marcin Szachowicz, kucharze Knorr i Unilever Food Solutions, przygotowywali dania kuchni roślinnej, które można wprowadzić do szkolnego menu. W spotkaniach uczestniczyła także Joanna Lotkowska, dietetyczka z ProVeg Polska, która opowiedziała uczestniczkom, jak nadmierna konsumpcja produktów odzwierzęcych wpływa na kondycję – naszą i planety, a także przedstawiła gotowe rozwiązania dotyczące prawidłowego komponowania wartościowych i smacznych posiłków.

- Omawiając powody, dla których warto wprowadzać więcej roślin do diety, dbamy o to, by ta zmiana miała dobre podłoże, a dając wskazówki i gotowe rozwiązania, sprawiamy, że ten proces stanie się łatwiejszy i finalnie będzie mieć większe szanse, by się utrwalić – mówi Joanna Lotkowska – Zależy nam na zwiększaniu ilości warzyw w diecie, a także na  zapoznaniu z roślinami strączkowymi jako wartościowymi zamiennikami mięsa czy różnorodnymi kaszami, które są źródłem wielu mikroelementów. Poprzez program PrzyGotujmy Lepszy Świat staramy się przekazywać wiedzę wielu osobom, zaczynając od dzieci, poprzez szkoły, a kończąc na rodzicach i całych rodzinach. W ten sposób każda osoba zaangażowana w proces żywienia dzieci dostaje odpowiednie wsparcie, by podejmować te małe dla nas, ale wielkie dla planety zmiany – dodaje.

Kampania będzie kontynuowana także w kolejnym roku szkolnym. Zgłoszenia do udziału w niej będą przyjmowane od 2 sierpnia do 30 września.

Program edukacyjny promuje hymn PrzyGotujmy Lepszy Świat. Utwór, w którym rolę instrumentów grają warzywa i owoce, został przygotowany przez Anię Dąbrówkę, córkę Natalii Kukulskiej i Michała Dąbrówki.

Źródło: Unilever Food Solutions

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Mimaki prezentuje nowe innowacje i możliwości zastosowań na targach FESPA 2021
Firma Mimaki Europe, producent drukarek atramentowych i systemów tnących, zaprezentuje swoją szeroką ofertę wiodących na rynku, dochodowych technologii druku cyfrowego na targach FESPA Global Print Expo 2021 (12-15 października 2021 roku, RAI Amsterdam, Holandia, Stoisko: 1-F45). Chcąc w pełni wykorzystać zalety pierwszych organizowanych na żywo targów FESPA...
Hebe i agencja V&P ruszają z kolejną odsłoną kampanii reklamowej „Jestem w Hebe”
Sieć Hebe oraz agencja reklamowa V&P kontynuują współpracę i prezentują najnowszą serię spotów reklamowych pod tytułem „Jestem w Hebe“. Znany już widzom żartobliwy format rozmów matki i córki powróci na ekrany 16 września.  
Awanse i zmiany kadrowe w Gameset
Cezary Sokół i Michał Kisiel, dotychczas Junior Talent Managerowie, awansowali na stanowiska Talent Managerów w agencji gaming marketingu Gameset (grupa LTTM). Ponadto do zespołu Sales&Strategy dołączył Paweł Sakowicz, który objął funkcję Sales Managera.
Zygmunt Chajzer nowym ambasadorem Neonet
Gwiazdą kolejnej odsłony kampanii telewizyjno-radiowej marki NEONET został słynny dziennikarz i prezenter radiowo-telewizyjny, Zygmunt Chajzer. Nowy spot reklamowy skupia się na znalezieniu sprawdzonych rozwiązań, które sprawdzą się na co dzień. Wpisuje się on w komunikację NEONET prowadzoną pod hasłem „Mówisz-masz”, która ma na celu pokazanie...
Salony Agata z nową agencją PR – Big Picture zajmie się kompleksową obsługą brandu
Od września br. obsługę działań komunikacyjnych marki Agata – polskiej sieci salonów mebli i akcesoriów do wyposażenia wnętrz, prowadzi Big Picture. W ramach współpracy agencja odpowiada za stworzenie oraz realizację kompleksowej strategii w obszarze PR produktowego i korporacyjnego. Do zadań agencji należy między innymi prowadzenie biura...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764