logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wielki powrót Pana Kleksa

  PR 29.11.2019, przeczytano 581 razy
ilustracjastrzałka

Wielki powrót filmowego pana Kleksa w materiale video zapowiadającym otwarcie Bajki Pana Kleksa, które odbędzie się 5 grudnia br. w zabytkowej Fabryce Porcelany w Katowicach. W spocie promującym miejsce Piotr Fronczewski, znany z kreacji Ambrożego Kleksa w serii filmów w reżyserii Krzysztofa Gradowskiego, na których wychowały się pokolenia Polaków, wcielił się w postać Jana Brzechwy, twórcy Wielkiego Nauczyciela. Film z legendarnym panem Kleksem pojawił się w social media, na profilach facebookowych i instagramowych Bajki 18 listopada, na 3 tygodnie przed uroczystym otwarciem wrót Bajki Pana Kleksa. Ruszyła również przedsprzedaż biletów on-line.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wielki-powrot-pana-kleksa,384912,artykul.html

W filmie Piotr Fronczewski wciela się w postać Jana Brzechwy. Widzimy go siedzącego za biurkiem, w klimatycznym pomieszczeniu pełnym książek. Przytacza fragment z pierwszej części trylogii pt. „Akademia Pana Kleksa”, informując swoich małych podopiecznych, że zamiast tradycyjnych przedmiotów wykładanych w szkole, uruchomi ich wyobraźnię i nauczy twórczego oraz otwartego myślenia. Myśl ta jest sednem i lejtmotywem Bajki Pana Kleksa – miejsca, które stawia na interdyscyplinarność i pragnie uzupełnić edukację szkolną o zapomniane dziś praktyczne umiejętności, jak np. czytanie map, wiązanie lin, odczytywanie kompasu czy busoli. Na koniec filmu Piotr Fronczewski zaprasza wszystkich, małych i dużych, do odwiedzenia Bajki Pana Kleksa. Nagranie video zostało zrealizowane w czytelni Muzeum Literatury im. Adama Mickiewicza w Warszawie.

Film jest zapowiedzią otwarcia Bajki Pana Kleksa, pierwszej w Polsce Wytwórni Kultury, Nauki i Zabawy, które planowane jest na 5 grudnia o godzinie 10.00. Bajka Pana Kleksa ma inspirować tysiące dzieciaków do nauki oraz rozbudzić w nich miłość do czytania książek, będąc atrakcyjną alternatywą dla smartfona czy komputera. Miejsce ma także aktywizować rodziny do wspólnego, kreatywnego spędzania czasu.

W projekt od początku zaangażowani są spadkobiercy Jana Brzechwy oraz wiele instytucji kultury i nauki w Polsce. Są to m.in. Filmoteka Narodowa - Instytut Audiowizualny, Narodowe Centrum Kultury, Muzeum Śląskie, Politechnika Śląska, Akademia Sztuk Pięknych oraz Akademia Muzyczna w Katowicach. Miasto Katowice i Metropolia Górnośląsko-Zagłębiowska objęły projekt Bajki Pana Kleksa patronatem honorowym.

Głównym symbolem Bajki Pana Kleksa jest sam Pan Kleks, Wielki Czarodziej i Nauczyciel. Stworzył go Jan Brzechwa, a w latach 80-tych XX wieku przywrócił zbiorowej wyobraźni na nowo Krzysztof Gradowski, tworząc serię filmów o przygodach Ambrożego Kleksa, którego mistrzowsko zagrał Piotr Fronczewski.

- Chcemy, aby Pan Kleks, kultowy superbohater, na nowo został odkryty przez najmłodszych, a nie tylko był kojarzony z nudną lekturą obowiązkową. Dlatego zaprosiliśmy do współpracy Piotra Fronczewskiego, który w filmach Krzysztofa Gradowskiego wskrzesił Wielkiego Profesora i spowodował, że historię wykreowaną w roku 1946 przez Jana Brzechwę do dziś kochają 40-latkowie, ich rodzice, jak i dzieci. Historię tę można wciąż opowiadać na nowo, dostosowując do oczekiwań nowego pokolenia – mówi Grzegorz Pietraszewski, pomysłodawca Bajki Pana Kleksa.

Bajka Pana Kleksa obejmuje przestrzeń ponad 1000 m2 i jest podzielona na 8 stref tematycznych.

Są to: Ostatni Rezerwat Przyrody, Kraina Szpaka Mateusza, Kuchnia Pana Kleksa, Psi Raj, Królestwo Bajdocji, Abecja, Planeta Fantazja i Złomowisko Robotów. Pan Kleks, podobnie jak w książkowej Akademii, zabiera dzieci w podróż śladami swoich przygód i pokazuje, że zdobywanie wiedzy może być pasjonującym przeżyciem. Przewodnikiem po poszczególnych częściach Bajki jest głos samego Piotra Fronczewskiego. Ekspozycja przygotowana została przez Fabrykę Dekoracji, znane i cenione studio specjalizujące się w tworzeniu centrów nauki i nowoczesnych placówek muzealnych.

Rozpoczęła się przedsprzedaż biletów online na www.bajkapanakleksa.pl.

WYSTAWA – OPIS STREF

Bebok – Śląski Przyjaciel Pana Kleksa

Wystawę można zwiedzać zgodnie z chronologią przygód Pana Kleksa lub poprzez zwiedzanie poszczególnych stref oddzielnie. W każdej z nich czekają na zwiedzających liczne aktywności i zadania. Mają one pomóc dzieciom w odnalezieniu ważnych dla Pana Kleksa przedmiotów, które ukrył na wystawie śląski przyjaciel Wielkiego Nauczyciela, Bebok, postać zaczerpnięta ze śląskich legend. Są to guzik z czapki Bogdyhanów, magiczny kałamarz z niekończącym się atramentem i szmaragdowa szkatułka doktora Paj-Chi-Wo. Dzieci, które zdobędą wszystkie przedmioty otrzymują nagrodę.

Strefy Główne

Cała przygoda w Bajce Pana Kleksa startuje w Międzybajkowym Biurze Podróży. Tu znajduje się recepcja, szatnia, sklep i kasy, w których można kupić bilety na wystawę w dniu zwiedzania.

Ostatni Rezerwat Przyrody to przestrzeń, która otwiera lub zamyka wystawę. Tutaj znajdziemy kawiarnię Meluzynę z napojami i słodkimi deserami oraz będziemy mogli poznać zasady działania całej wystawy, a także odebrać nagrody za znalezione w trakcie zwiedzania przedmioty. W tej części nie zabraknie też zabaw, które pozwolą dzieciom poznawać świat zwierząt i roślin oraz budować ich świadomość ekologiczną.

Kraina Szpaka Mateusza jest pierwszą strefą główną, inspirowaną filmem i książką pod tym samym tytułem „Akademia Pana Kleksa”. W tej części znajdują się 2 podstrefy – Kuchnia Pana Kleksa, w której odbywają się zajęcia kulinarne i artystyczne pod okiem animatorów oraz Psi Raj, strefa, która zachęca do swobodnego ruchu. I to nawet bez butów! W Psim Raju zwiedzający dowiedzą się również wszystkiego o psach, ich upodobaniach, psich rasach i na koniec poznają historie znanych ludzi i ich pupilów.

Do wnętrza Krainy Szpaka Mateusza prowadzi brama, za którą zwiedzający natkną się na kolorową „brodę Pana Kleksa” – gąszcz kolorowych pasków oraz liczne stanowiska, przy których będą mogli m.in. wziąć udział w zajęciach kleksografii, odkrywać, jak smakują barwy czy usłyszeć, co skrywają furtki do bajek. W tej strefie mali zwiedzający uczą się kreatywności, otwartości, rozwijają własne umiejętności plastyczne, ćwiczą pamięć i budzą w sobie miłość do książek.

Przestrzeń dedykowana „Podróżom Pana Kleksa”, Królestwo Bajdocji jest podzielona na 3 części – Bajdocję, statek Pana Kleksa „Apolinary Baj” i Abecję – podwodny świat Królowej Aby. Jest to idealna strefa dla wielbicieli przygód i podróży.

Ta przestrzeń rozwija w dziecku zamiłowanie do odkrywania świata, pobudza ciekawość, wyobraźnię, rozwija umiejętności manualne i utrwala podstawowe pojęcia geograficzne. W trakcie zadań uczestnicy uczą się m.in. różnych technik wiązania węzłów, czytania mapy, posługiwania się kompasem, a nawet stawiania żagli na statku.

Planeta Fantazja została zainspirowana filmem pt. „Pan Kleks w Kosmosie”. Przestrzeń Planety dzieli się na czarną kosmiczną pustkę ze złomowiskiem robotów i gwiazdozbiorem oraz kosmiczny ścigacz Voltan II, na pokładzie którego zwiedzających czekają szkolenia z wiedzy o Układzie Słonecznym oraz testy, mające na celu sprawdzenie siły, szybkości i refleksu. Poza szkoleniami zwiedzający mogą schować się w kosmicznej kapsule, usiąść w fotelu Wielkiego Elektronika i razem z Robotem Silverem wziąć udział w quizach dotyczących wiedzy nt. odkryć kosmicznych.

W tej strefie uczestnicy rozwijają zainteresowanie astronomią, zdobywają podstawowe pojęcia z fizyki, poprawiają własną sprawność fizyczną, a także uczą się ekologii i zasad zdrowego stylu życia.

Źródło: Wytwórnia Kultury, Nauki i Zabawy

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Agencja mediowa Starcom Polska (Publicis Groupe Polska) uruchomiła własny podcast zatytułowany „Rozmowy Strategiczne”, który ma się stać dla Klientów agencji i całej brażny marketingowej, następnym po serwisie www.cmoinsider.pl źródłem wiedzy i inspiracji na temat najbardziej aktualnych tendencji w biznesie i komunikacji marketingowej.
Portfolio agencji poszerzyło się o Klienta z branży zdalnej edukacji. ContentHouse jest odpowiedzialny za realizację działań contentmarketingowych dla platformy nauki języka angielskiego Tutlo.
#Mamkontrolę – kampania społeczna, która otwarcie mówi o spożywaniu alkoholu
Problem nadmiernego i szkodliwego spożywania alkoholu dotyczy większej liczby osób niż pozornie się wydaje. Niepowodzenia w pracy, urodziny kolegi, nerwowy dzień – wszystko może być pretekstem.
Druk 3D zmienia oblicze branży rozrywkowej
Niemal każde studio filmowe posiada już drukarkę 3D. Rekwizytorzy, filmowcy i projektanci kostiumów wykorzystują tę technologię na różnych poziomach. Drukowanie w 3D pozwoliło stworzyć repliki kości dinozaurów na potrzeby filmu „Jurassic World”. Film „Czarna Pantera” dostał Oscara za kostiumy stworzone właśnie na drukarkach 3D. Polskie...
Agencja Keypr dla Fundacji Sue Ryder
Fundacja Sue Ryder wybrała Agencję Public Relations keyPR do obsługi całościowych działań komunikacyjnych. Współpraca rozpoczęła się w lipcu 2020 i potrwa 12 miesięcy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764