logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wielkoformatowa postprodukcja

  PR 13.06.2017, przeczytano 1217 razy
ilustracjastrzałka

Wydrukowanie grafiki na ploterze wielkoformatowym to często połowa jego procesu produkcyjnego. Nie rzadko trzeba jeszcze ją zabezpieczyć poprze laminację czy, porozcinać na formatki. Z pomocą przychodzą urządzenia postprodukcyjne.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wielkoformatowa-postprodukcja,32793,artykul.html

Włoska fabryka Neolt specjalizuje się w produkcji tego typu urządzeń. Z jej linii schodzą profesjonalne laminatory, piły, trymery automatyczne i wiele innych… sprytnych i ułatwiających pracę urządzeń.

Trymer XY - rozcinaj na formatki w czasie druku

Neolt XY Matic Trim to automatyczny trymer XY pozwalający na rozcinanie elastycznych materiałów (tapet, folii, papierów, banerów) na formatki (cięcie z 4 stron). Zaawansowany system optyczny rozpoznaje najpopularniejsze znaczniki cięcia, gwarantując wysoką dokładność i prędkość pracy.

Noże na osi X są ustawiane za pomocą laserowego wskaźnika. Urządzenie można dodatkowo wyposażyć w stół do odbierania przyciętych formatek oraz zestaw „online” pozwalający w łatwy sposób zintegrować trymer z dowolnym ploterem drukującym. Efektem tego jest skrócenie czasu obróbki wydruków, zmniejszenie ilości odpadów i eliminacja błędów cięcia ręcznego a także obniżenie kosztów pracy.

Sword – „miecz” do płyt wszelakich

Włoski Sword to kolejne ciekawe urządzenie. Ten profesjonalny i łatwy w obsłudze trymer pionowy pozwoli na precyzyjne cięcie różnego rodzaju nośników w przemyśle i reklamie. Zarówno przed aplikacją jak i po.

Sword występuję w 3 rozmiarach: 1.65, 2.10 oraz 3.10 m. W standardowym wyposażeniu znajdują się 2 noże: obrotowy i stały. Za jego pomocą można ciąć także ponad gabaryty. Poradzi sobie z tekturami, piankami, tworzywami, kompozytami a nawet ze szkłem. Głębokość cięcia wynosi od 1 do aż 30 mm. Trymer może być wyposażony także w laserowy wskaźnik.

W ofercie włoskiego producenta jest także Sword w wersji elektrycznej – Sword ELs – wprowadzający wyższy poziom automatyzacji obróbki płyt. Sword ELs jako trzecie narzędzie posiada obrotową głowicę (30.000 RPM) ułatwiające cięcie kompozytów (typu Ikobond) do 5 mm grubości.

Shield – laminuj materiały rolowe i sztywne

Shield to nowej generacji laminator, którego wyróżniającą cechą jest pneumatyczny docisk zamiast mechanicznego. Do tego dochodzą opcje rozbudowy. Przepis na sukces?

Idea urządzenia o nazwie „Shield” powstała w 2011 roku podczas targów ISA w Las Vegas. Sergio Ferrari z włoskiej firmy Neolt i Paul Koch z holenderskiego Signsbase (dziś Cosign) postanowili zbudować idealny laminator dla „reklamiarzy”. Mix wiedzy z Holandii, Belgii, Włoch i DNA pochodzące z USA pozwoliło ten projekt urzeczywistnić.

Przez lata prototypy produkowane w fabryce we włoskim Bergamo ulepszano. Wiele zmian i funkcjonalności zostało wprowadzanych na podstawie rzeczywistych potrzeb producentów reklam. Oficjalna premiera Shield’a miała miejsce podczas targów Fespa w 2013 roku w Londynie. Produkt szybko został doceniony przez rynek. Aktualnie Shield sprzedawany jest w ponad 30 krajach. Polskim dystrybutorem jest firma Atrium Centrum Ploterowe.

Shield to wydajny laminator, wyposażony we wbudowaną sprężarkę, gwarantującą ciągły i stały docisk rolek laminujących do 6 bar. Jest to najważniejsza przewaga tego urządzenia nad „zwykłymi” laminatorami. To właśnie dzięki pneumatyce Shield jest o kilka kroków przed innymi laminatorami. Zaawansowane systemy kontroli automatycznie dostosowują parametry pracy.

Urządzenie umożliwia laminację materiałów od szerokości do 1650 mm. Shield można także rozbudować o wiele modułów dodatkowych jak np. stoły, podgrzewanie rolki (do 50 stopni lub 120 stopni), pneumatyczny trymer pionowy rozcinający wydruki, system nawijająco-rozwijający, system antystatyczny, pedał sterujący, itd.

Shield dzięki systemowo ciśnieniowemu jest także bardziej ekologiczny i ekonomiczny gdyż jego zużycie energii jest niższe od silników elektrycznych. Siłowniki przystosowują się automatycznie do różnych grubości materiałów. Wstępnie określone ciśnienie dla danego materiału można zmodyfikować w czasie pracy.

Prawdą jest, że po laminacji grafiki reklamowej czy też innej, prace muszą zostać przycięte od ostatecznego wymiaru. Projektanci Shield’a wiedząc o tym, pozwolili doposażyć urządzenie w trymer rozcinający zalaminowane, nawet bardzo długie wydruki. Proste i funkcjonalne.

Shield Flatbed to rolowy wariant laminatora Shield wraz z jego wszystkimi możliwościami i zaletami, rozbudowany dodatkowo o 2 stoły z rolkami. Stoły umożliwiają załadunek i odbiór laminowanych płyt o grubości do 3 cm. Ciśnieniowy docisk wałka, w sposób automatyczny dostosowuje się do grubości prowadzonej płyty.

Laminator stołowy Shield idealnie wpasowuje się w park maszynowy drukarni wielkoformatowych i agencji reklamowych rozszerzając możliwości drukarek wielkoformatowych o aplikację płaskich nośników.

Shield powstał dla „reklamiarzy” czyli różnej wielkości agencji reklamowych i drukarni wielkoformatowych, gdzie zachodzi potrzeba zabezpieczania zadrukowanej grafiki laminatem. Jednakże, sprawdzi się także w różnego rodzaju zakładach produkcyjnych, wymagających idealnego przeniesienia folii samoprzylepnej na elastyczne czy też sztywne podłoże.

Źródło: Atrium Centrum Ploterowe

www.atrium.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Bolton Polska wybiera agencję Streetcom
BOLTON Polska rozwija współpracę z agencją Streetcom od 2 lat i teraz ponownie wybrała ją do realizacji kampanii Influencer marketingowych dla swoich brandów. Streetcom odpowiada za działania przede wszystkim dla marek Rio Mare i Meglio.
Agencja mediowa Initiative (IPG Mediabrands) po raz trzeci z rzędu wygrała przetarg na kompleksową obsługę mediową FoodCare. Oznacza to kontynuację współpracy rozpoczętej w maju 2022 roku.
PR Hub oraz Instytut Psychologii Polskiej Akademii Nauk nawiązały współpracę pod kątem obsługi PR naukowego projektu badawczego podejmującego tematykę kulturowo wrażliwych miar rozwoju społecznego i dobrostanu społecznego. Projekt realizowany jest w ramach grantu Narodowego Centrum Nauki w programie GRIEG.
More Bananas i Semcore partnerami biznesowymi
Agencje More Bananas i firma Semcore zostały partnerami biznesowymi. Mają wspólnie prowadzić i realizować działania marketingowe dla polskich i zagranicznych marek.
Julia Żugaj i konkurs na parówkowe śniadanie w kampanii Tarczyński
Marka Tarczyński wystartowała z nową akcją konkursową, w której zachęca do podzielenia się swoimi kreatywnymi przepisami na śniadanie z wykorzystaniem parówek z linii Tarczyński Naturalnie. To nie tylko okazja do dobrej zabawy w kuchni, ale również szansa na wygranie niepowtarzalnych nagród. Autor przepisu, który podbije serce Julii Żugaj,...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764