logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wierzymy w wolność: Polscy twórcy w kampanii Amnesty International

  PR 05.06.2020, przeczytano 335 razy
ilustracjastrzałka

Premierą opowiadania Sylwii Chutnik o młodych osobach LGBTI Amnesty International rozpoczyna obchody 30-lecia swojej działalności w Polsce. W ramach kampanii “Wierzymy w wolność” w kolejnych miesiącach opublikuje teksty Martyny Bundy, Remigiusza Grzeli, Ingi Iwasiów, Wojciecha Kuczoka, Michała Olszewskiego, Wojciecha Tochmana oraz Ludwiki Włodek.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wierzymy-w-wolnosc%3A-polscy-tworcy-w-kampanii-amnesty-international,387309,artykul.html

Jubileuszowe opowiadania o prawach człowieka - co miesiąc udostępniane będą historie poruszające różne tematy z tego zakresu, takie jak prawa kobiet czy uchodźców - począwszy od 9 czerwca, będzie można pobrać na stronie amnesty.org.pl.

Premierę pierwszego opowiadania ze zbioru „Wierzymy w wolność” zainauguruje spotkanie online z Sylwią Chutnik. Rozmowę z autorką, która odbędzie się 9 czerwca na profilu Amnesty International Polska na Facebooku, poprowadzi dziennikarz OKO.press, Anton Ambroziak.  

Kampania z okazji 30-lecia Amnesty International ma przypomnieć, że temat praw i wolności człowieka jest wciąż aktualny. - Okrągła rocznica działalności Stowarzyszenia Amnesty International to dla nas nie tylko pretekst, by podsumować, co udało się w tym czasie osiągnąć, czy pokazać ludzi, dzięki którym było to możliwe - wyjaśnia ideę jubileuszowej akcji Draginja Nadaždin, dyrektorka Amnesty International w Polsce. - Mamy także głębokie przeświadczenie, czego dowodzi choćby obecna kryzysowa sytuacja w której świat zmaga się z COVID 19, że wiele jest jeszcze do zrobienia. Jesteśmy niezmiernie wdzięczni, że naszą intencję podchwycili także wybitni polscy twórcy i twórczynie, którzy zgodzili się razem z nami zabrać głos w tej sprawie. Mamy nadzieję, że opowiadania będą okazją do refleksji i rozmowy na temat tego, gdzie jesteśmy i jaka jest przyszłość praw człowieka w Polsce i na świecie - dodaje.

Stowarzyszenie Amnesty International zarejestrowano 6 czerwca 1990 roku w Gdańsku, choć pierwsze nieoficjalne akcje organizacja przeprowadzała jeszcze w czasach PRL. Te 30 lat to czas wytrwałej pracy: udziału w protestach, zbierania podpisów pod petycjami, organizacji Maratonu Pisania Listów. Aktywiści i aktywistki Amnesty w Polsce podkreślają, że mimo zmieniających się okoliczności zawsze motywowały ich nadzieja i wolność. Nawiązują do tego okładka zbioru opowiadań i główny motyw graficzny kampanii - to twarze osób w różnym wieku, z nałożonym na nie efektem świetlnych krat, symbolizującym zagrożenie dla naszych uniwersalnych praw. - Jednocześnie twarze oddają uczucia nadziei i siłę, które towarzyszą nam, gdy przeciwstawiamy się łamaniu praw człowieka - podkreślają twórcy kampanii.

Pomysł kampanii to propozycja agencji 180heartbeats + JUNG v MATT. Autorem zdjęć jest fotograf Bartek Wieczorek. Oprócz zbioru opowiadań agencja wspólnie z domem produkcyjnym F25 przygotowała okładkę, grafiki do mediów społecznościowych oraz spot promujący kampanii. W realizację kampanii zaangażowały się również agencja brandingu muzycznego CORD, studio Miło oraz agencja aktorska Gudejko. W sesji zdjęciowej udział wzięli: Paulina Maga, Pola Salicka, Łukasz Korba, Jakub Wenda.

Więcej informacji o obchodach 30-lecia Amnesty International w Polsce TUTAJ.

Źródło: 180heartbeats + JUNG v MATT

www.180hb.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Gdynia Design Days: Jutro premiera przewodnika
Gdynia Design Days 2020 to wyjątkowa edycja festiwalu na wyjątkowe czasy. GDD jako pierwsze wydarzenie poświęcone projektowaniu odbywa się w całości online. Tegorocznej edycji towarzyszy interaktywny przewodnik po wystawach, które odpowiadają na hasło przewodnie festiwalu - Uwaga. Już jutro premiera przewodnika GDD w formie elektronicznej. Zapraszamy na...
Drukarnia Chroma z nową komunikacją od Abanana
Pierwszego lipca wystartowała nowa platforma komunikacyjna drukarni internetowej Chroma. Za strategię, kreację, produkcję spotu tv oraz kampanię digitalową odpowiada krakowska agencja Abanana.
Walne Zebranie Członków PSPR zdecydowało o rezygnacji z dalszego udziału w Radzie Etyki Public Relations. Organizacja podejmowała od 2019 r. rozmowy ze Związkiem Firm Public Relations (drugim z założycieli Rady), w zakresie niezbędnej reformy tego branżowego ciała oraz zbudowania nowego regulaminu, nakładającego na nie dodatkowe obowiązki. PSPR uznawało, że nowe...
Zenek Martyniuk gwiazdą najnowszej kampanii Mediamarkt
„Król disco polo” będzie popularyzował nowe technologie i zachęcał do korzystania z bogatej oferty produktów i usług MediaMarkt. Kampanię „Lato z Zenkiem w MediaMarkt” otworzył film teaserowy, który pojawił się pod koniec czerwca br. w mediach społecznościowych.
Polskie Stowarzyszenie Public Relations rozpoczyna cykl publikacji o branży PR w poszczególnych regionach kraju. W inauguracyjnym, obszernym raporcie uwaga skupiona jest na Pomorzu. Dzięki wydawnictwu "Polski PR - woj. pomorskie" przybliżone zostały tamtejsze firmy świadczące usługi PR, ich opinie o rynku, jego przyszłości, o lokalnej specyfice. PSPR wskazuje także...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764