logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wirtualna Polska, Agora, ZPR Media i PIKE biorą MUX-8

   06.11.2015, przeczytano 968 razy
ilustracja

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji na posiedzeniu 5 listopada 2015 r. podjęła uchwały o przyznaniu czterech koncesji na rozpowszechnianie programu telewizyjnego drogą rozsiewczą naziemną w sposób cyfrowy w sygnale multipleksu ósmego (MUX 8).


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wirtualna-polska%2C-agora%2C-zpr-media-i-pike-biora-mux-8,26478,artykul.html

Koncesję na nadawanie programu o charakterze uniwersalnym, w którym co najmniej 30 proc. tygodniowego czasu nadawania programu w godzinach 6.00-23.00 zajmą filmy fabularne, seriale i audycje rozrywkowe KRRiT przyznała TV Spectrum Sp. z o.o. na program „TV#”. Program spełnia warunki zawarte w Ogłoszeniu Przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z dnia 4 sierpnia 2015 r. Nadawane w nim będą przede wszystkim filmy fabularne, seriale, audycje rozrywkowe, poradnicze, publicystyczne, a także serwisy informacyjne z kraju i ze świata. W programie będą wykorzystywane nowoczesne technologie i multimedia wspomagające komunikację z odbiorcą.
 
Koncesję na rozpowszechnianie programu o charakterze uniwersalnym, prezentującego aktualne wydarzenia z różnych stron Polski, a także zawierającego audycje poświęcone idei samorządności i funkcjonowaniu lokalnych społeczności, edukacji obywatelskiej oraz poświęcone różnorodnym działaniom na rzecz interesu publicznego w warunkach pluralizmu poglądów politycznych KRRiT przyznała Cable Television Network & Partners Sp. z o.o. na program „Zoom TV”. Program spełnia warunki zawarte w Ogłoszeniu Przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z dnia 4 sierpnia 2015 r. Nadawane w nim będą przede wszystkim audycje informacyjne, edukacyjne, publicystyczne, poradnicze oraz dokumentalne. Program kładący nacisk na lokalne społeczności, edukację obywatelską, łączący treści telewizyjne z internetowymi, będzie wykorzystywał infrastruktury istniejących telewizji lokalnych.
 
Koncesję na rozpowszechnianie programu o charakterze uniwersalnym, promującego aktywny rozwój człowieka, zawierającego audycje poświęcone zdrowemu stylowi życia, rozwojowi zawodowemu i społecznemu człowieka, a także popularyzującego aktywność fizyczną oraz zawierającego m.in. relacje z wydarzeń kulturalnych i artystycznych KRRiT przyznała Green Content Sp. z o.o. na program „Kiwi TV”. Program spełnia warunki zawarte w Ogłoszeniu Przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z dnia 4 sierpnia 2015 r. W swoich audycjach, przede wszystkim dokumentalnych, edukacyjnych, poradniczych, publicystycznych, informacyjnych będzie promował aktywny rozwój człowieka, zdrowy styl życia dzieci i młodzieży, a także prezentował materiały poświęcone wydarzeniom kulturalnym.
 
Koncesję na rozpowszechnianie programu o charakterze uniwersalnym, poświęconego rozwojowi społeczeństwa, gospodarki, kultury i przemianom obyczajowym we współczesnych warunkach szybkiego rozwoju technicznego i technologicznego, emitującego audycje poświęcone edukacji medialnej oraz treści pochodzące z nowych mediów, interaktywnego i przyjaznego dla odbiorców KRRiT przyznała WP1 Sp. z o.o. na program „WP1”. Program spełnia warunki zawarte w Ogłoszeniu Przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z dnia 4 sierpnia 2015 r. W swoich audycjach przede wszystkim publicystycznych, dokumentalnych, rozrywkowych, informacyjnych oraz edukacyjnych będzie poruszał szeroki zakres tematów ważnych dla społeczeństwa w dobie szybkiego rozwoju technologii internetowych. Program będzie wykorzystywał technologie internetowe oraz mobilne.
 
Rozpoczęcie rozpowszechniania programów nastąpi po zawarciu umowy z podmiotem wyłonionym w ramach konkursu prowadzonego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej ogłoszonego w dniu 12 marca 2015 r. na jedną rezerwację częstotliwości z zakresu 174-230 MHz.

KRRiT oceniała wnioski, biorąc pod uwagę, zgodnie z art. 36 ust. 1 ustawy o radiofonii i telewizji, w szczególności:

  • stopień zgodności zamierzonej działalności programowej z zadaniami określonymi w art. 1 ust. 1 ustawy o radiofonii i telewizji, z uwzględnieniem stopnia realizacji tych zadań przez innych nadawców działających na obszarze objętym koncesją;
  • możliwości dokonania przez Wnioskodawcę koniecznych inwestycji i finansowania programu;
  • przewidywany udział w programie audycji wytworzonych przez nadawcę lub na jego zamówienie albo we współdziałaniu z innymi nadawcami;
  • przewidywany udział audycji, o których mowa w art. 15 ust. 1 i 3, w programie telewizyjnym albo utworów, o których mowa w art. 15 ust. 2, w programie radiowym lub telewizyjnym;
  • dotychczasowe przestrzeganie przez wnioskodawcę przepisów dotyczących radiokomunikacji i środków masowego przekazu.

 
KRRiT uchwałą z dnia 30 października 2014 r. uznała, że trzy miejsca w multipleksie ósmym przeznaczy dla programów Telewizji Polskiej (trzy programy w standardzie SD lub jeden w standardzie HD i jeden w SD).
 
Szczegółowe uzasadnienia znajdą się w decyzjach koncesyjnych.

Źródło: Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764