logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wirtualna Polska: Finansowe podsumowanie trzeciego kwartału

  PR 12.11.2016, przeczytano 482 razy

35-procentowy wzrost skorygowanej EBITDA i 38-procentowy wzrost przychodów gotówkowych ze sprzedaży usług, rozwój produktów opartych o dane użytkowników w segmencie e-commercu turystycznego, postępująca personalizacja treści oraz finalizacja prac nad uruchomieniem telewizji Wirtualnej Polski. Grupa WP podsumowała trzeci kwartał 2016 roku.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wirtualna-polska%3A-finansowe-podsumowanie-trzeciego-kwartalu,30513,artykul.html

Osiągnięcia biznesowe Wirtualnej Polski

W trzecim kwartale tego roku Wirtualna Polska konsekwentnie realizowała strategię „MoViBE”: mobile, video, big data i e-commerce, poprzez rozwój produktów w tych obszarach. Postępująca konsolidacja rynku i stale pogłębiana synergia działań pomiędzy spółkami holdingu, a także  wykorzystanie autorskich mechanizmów big data działających na styku treści oraz tradycyjnej i natywnej reklamy w obszarze handlu elektronicznego znacząco przyczyniły się do osiągnięcia przez firmę prezentowanych wyników.

W mijającym kwartale osiągnęliśmy wzrost przychodów mimo stałej bazy użytkowników. Było to możliwe dzięki poprawie efektywności wykorzystywania powierzchni reklamowej – wprowadzeniu nowej platformy portalowej, rozwojowi narzędzi big data i produktów dedykowanych dla e-commerce. Jako nieliczni na rynku potrafimy łączyć aktywność użytkownika pomiędzy urządzeniami w coraz większej skali oraz antycypować jego potrzeby zakupowe – powiedział Jacek Świderski, Prezes Zarządu Wirtualnej Polski Holding S.A.

Ponadto spółka finalizowała działania związane z uruchomieniem telewizji Wirtualnej Polski. Zakończono prace nad rozwojem infrastruktury niezbędnej do produkcji własnej, na które składać się będą trzy pasma #dziejesienazywo: publicystyczne, newsowe i lifestylowe oraz zakupiono większość kontentu zagranicznego, z którego znaczna część znajdzie się w bezpłatnej kolekcji VOD - uruchomionej równolegle ze startem stacji -  2 grudnia bieżącego roku.

Komfort konsumowania treści wideo, jaki tworzymy dla naszych odbiorców – linearnie i na życzenie na dowolnym urządzeniu – będzie miał jednoznacznie pozytywny bilans – powiedział Michał Brański, Przewodniczący Rady Nadzorczej WP1 Sp. z o.o. i VP Product Strategy w Grupie Wirtualna Polska.  – Będziemy relacjonować rzeczywistość tak, by ludzie mieszkający w regionach nie czuli się pominięci, pełną garścią będziemy czerpali z dynamiki internetowej i różnych form interaktywności. Innymi słowy, będziemy szybsi i bardziej zintegrowani z onlinem. Chcemy pokazywać całe spektrum opinii, telewizja WP będzie telewizją konfrontacji różnych środowisk, ale w duchu pozytywnym, budującym  – wyjaśniał Brański.

Wyniki finansowe

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży usług Grupy w trzecim kwartale 2016 roku wzrosły o ponad 31%, do poziomu 103 mln zł. Przychody gotówkowe ze sprzedaży wyniosły blisko 95 mln zł i były wyższe o ponad 38% w porównaniu analogicznego okresu roku poprzedniego. Wypracowana EBITDA Grupy była wyższa o 31% i wyniosła 28 mln zł, natomiast skorygowana EBITDA wzrosła o 35 % do poziomu 34 mln zł porównując trzeci kwartał 2016 do tego samego okresu w 2015 roku.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży usług Grupy w okresie dziewięciu pierwszych miesięcy 2016 roku wzrosły o niemal 31%, do poziomu 292 mln zł. Natomiast przychody gotówkowe ze sprzedaży przekroczyły 266 mln zł i były wyższe o przeszło 35% w porównaniu do przychodów ze sprzedaży analogicznego okresu roku 2015. Wypracowana EBITDA Grupy była wyższa o prawie 35% i wyniosła niemal 85 mln zł, natomiast skorygowana EBITDA wzrosła o 28 % do poziomu 95 mln zł.

Istotne zdarzenia, które wystąpiły w pierwszych trzech kwartałach 2016 roku

Wpływ na bieżącą działalność Grupy w pierwszych trzech kwartałach 2016 roku miały przede wszystkim: decyzja koncesyjna przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji na rozpowszechnianie programu telewizyjnego o charakterze uniwersalnym przez jednostkę zależną od Wirtualnej Polski, finalizacja transakcji przejęcia TotalMoney.pl Sp. z o.o., właściciela wiodącej porównywarki finansowej TotalMoney.pl, nabycie udziałów w spółce Nocowanie.pl Sp. z o.o. oraz rozszerzenie (o dodatkowe 50 milionów złotych) dostępnego kredytu inwestycyjnego przeznaczonego na nabycia spółek i aktywów trwałych, co ma zapewnić Grupie elastyczność w realizacji przyjętej strategii akwizycyjnej.

Źródło: Wirtualna Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764