logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wirtualna Polska kupuje Grupę Szallas

  PR 15.09.2022, przeczytano 235 razy
ilustracja

Wirtualna Polska Holding S.A., kupuje Szallas Group – inwestycję funduszu PortfoLion Capital Partners. Szallas obsługuje największe krajowe portale turystyczne umożliwiające rezerwację noclegów na Węgrzech, w Czechach, Rumunii, Polsce i Chorwacji. Tym samym Wirtualna Polska stworzy największą grupę działającą w obszarze rezerwacji turystyki krajowej w Europie Środkowo-Wschodniej. Wartość transakcji to 72 mln euro, powiększona o gotówkę netto w spółce w szacowanej wysokości ok. 10 mln euro na dzień zamknięcia transakcji, co oznacza łącznie kwotę 82 mln euro.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wirtualna-polska-kupuje-grupe-szallas,397218,artykul.html

Utworzona w 2007 r. na Węgrzech spółka Szallas jest właścicielem internetowego portalu do rezerwacji noclegów, który jest dziś marką pierwszego wyboru dla lokalnych turystów. Od 2016 r., na podstawie wspólnej strategii zarządu spółki i funduszu PortfoLion, zakładającą uczynienie z szallas.hu lidera rynku Europy Środkowo-Wschodniej, spółka realizuje strategię ekspansji w tym regionie. Dzięki przejmowaniu kolejnych podmiotów oraz podążaniu ścieżką organicznego wzrostu Szallas zapewnia możliwość rezerwacji noclegów w Czechach, Rumunii, Polsce oraz Chorwacji w oparciu o 4 główne marki (szallas.hu, noclegi.pl, hotel.cz, travelminit.ro). Grupa prowadzi również serwisy oferujące pakiety spa (spa.cz), a także oferuje hotelowe kupony rabatowe (maiutazas.hu), usługi touroperatorów, vouchery umożliwiające korzystanie z atrakcji turystycznych oraz usługi w formule B2B. Łącznie na 5 rynkach Grupa oferuje 87 tys. obiektów noclegowych. W ciągu ostatnich 12 miesięcy zakończonych w czerwcu 2022 r. klienci Grupy dokonali za pośrednictwem jej platform internetowych ponad milion rezerwacji o łącznej wartości 200 mln euro. W tym okresie Grupa Szallas wygenerowała 6,6 mln euro wyniku EBITDA.

– Kupno Szallas Group to pierwsza zagraniczna inwestycja, przełom w rozwoju Wirtualnej Polski Holding. Po połączeniu z naszym Nocowanie.pl powstanie największa grupa lokalnych spółek działająca w obszarze rezerwacji turystyki krajowej w Europie Środkowo-Wschodniej z ponad 100 tysiącami dostępnych obiektów turystycznych. Jesteśmy pod wrażeniem kompetencji Józsefa i jego zespołu, który pokazał, jak wygrywać z globalnymi platformami na lokalnym rynku. Wierzymy też w potencjał całej branży turystycznej. Potwierdzają to wyniki spółki Nocowanie.pl, która odnotowała w drugim kwartale najwyższe przychody w swojej historii – mówi Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding S.A.

Wirtualna Polska kupuje udziały od PortfoLion Capital Partners – węgierskiego funduszu private equity i venture capital, należącego do Grupy OTP, będącej największą grupą bankową w tym regionie Europy, oraz od założycieli firmy i osób fizycznych.

– Odkąd rozpoczęliśmy naszą przygodę z Grupą Szallas w 2015 r., zdołaliśmy stworzyć silny podmiot o międzynarodowym znaczeniu, rozwijający się zarówno organicznie, jak i poprzez przejęcia w wielu krajach.  Z dumą współtworzymy historię Szallas Group i kształtujemy jej strategię dzięki owocnej współpracy szeregu założycieli i zespołów zarządzających, która jest naprawdę wyjątkowa i należy do podstawowych wartości wyznawanych w Szallas Group – mówi Tibor Győrbiró, partner w firmie PortfoLion.

Szallas Group od lat skutecznie konkuruje z głównymi, międzynarodowymi platformami – z powodzeniem robiła to również w okresie, gdy cała branża doświadczała ogromnych problemów z powodu pandemii COVID-19. Połączenie najnowocześniejszych lokalnych rozwiązań technicznych i miejscowych zespołów obsługi klienta oraz działań marketingowych zapewniło grupie elastyczność, niezbędną w tak wymagającym otoczeniu rynkowym. Zaangażowanie w pracę oraz skupienie się na lokalnym i regionalnym rynku turystycznym w Europie Środkowo-Wschodniej zaowocowało ponad 50-procentowym wzrostem udziału w rynku regionalnym.

– Będziemy w dalszym ciągu podążać ścieżką wzrostu w Europie Środkowo-Wschodniej, którą wytyczyliśmy sobie wspólnie z PortfoLionem, realizując kolejne przejęcia i dbając o dalszy organiczny wzrost w naszym regionie Europy. Zarząd spółki jest głęboko przekonany, że bycie częścią tak dużej i prężnej grupy jak Wirtualna Polska Holding otwiera nowe możliwości dla naszego wysoce zmotywowanego zespołu liczącego 350 osób, szczególnie w kontekście naszego polskiego portfela – stwierdza József Szigetvári, CEO of Szallas Group.

Po transakcji spółka Nocowanie.pl, należąca do Wirtualnej Polski, stanie się częścią Szallas Group, a jej prezes Tomasz Machała wejdzie w skład zarządu Szallas Group, stając się odpowiedzialnym za operacje w Polsce, zarówno serwisu Nocowanie.pl, jak i Noclegi.pl.

– Od kilku miesięcy w Nocowanie.pl stawiamy jeden, kluczowy cel strategiczny – transformację obecnego, ogłoszeniowego modelu biznesowego do pełnej rezerwacyjności. Połączenie Nocowanie.pl oraz Noclegi.pl w Polsce z know-how i technologią transakcyjną Szallas Group umożliwi nam szybszą realizację tego zadania i tym samym spełnienie oczekiwań turystów – mówi Tomasz Machała, prezes zarządu Nocowanie.pl sp. z o.o.

Dzięki fuzji Nocowanie.pl zwiększy łączny adresowalny rynek swoich usług ponad trzykrotnie, a łącznie z Grupą Szallas zaoferuje klientom dostęp do ponad 100 tys. obiektów turystycznych.

Źródło: Wirtualna Polska Holding S.A.

www.wp.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wyniki badania Mediapanel za listopad 2022
Poniżej prezentujemy szczegółowe zagregowane miesięczne dane pochodzące z badania internetu: rankingi wydawców i witryn internetowych oraz aplikacji. Prezentujemy również zestawienie audytowanych playerów audio i wideo – ich wyniki pokazujemy w agregacji do grup mediowych, biorących udział w badaniu.
Warner Bros. Discovery w Polsce podejmuje działania w celu ograniczania emisji CO2e i zwiększenia oszczędności energii elektrycznej. Do 31 marca 2023 r. organizacja będzie prowadzić pilotażowy program pracy zdalnej w piątki – w te dni firma będzie dążyć do maksymalnego zredukowania zużycia energii w swoich budynkach. Po okresie trzech miesięcy nadawca zweryfikuje...
5 grudnia br., redakcja magazynu Media i Marketing Polska opublikowała wyniki raportu „Biura Reklamy 2022”. W badaniu realizowanym przez Kantar Polska na zlecenie redakcji magazynu „Media Marketing Polska”, Biuro Reklamy Ringier Axel Springer Polska zdobyło pierwsze miejsce i tytuł „Biura Reklamy Internetowej Roku”...
Stacje TVN Warner Bros. Discovery były w listopadzie najchętniej wybieranymi kanałami przez widzów. TVN - najpopularniejszy kanał ogólnotematyczny nadawcy - znalazł się na czele rankingu Big5. Natomiast stacje TVN24, TVN Style oraz TVN Turbo zdobyły w minionym miesiącu największe udziały w widowni w swoich kategoriach tematycznych. TVN24 BiS oraz Metro osiągnęły...
Miesięcznik Architektura-murator wraz z m.st. Warszawą i ZODIAKIEM Warszawskiem Pawilonem Architektury zapraszają na Archikolaże - wystawę z okazji 40-lecia pracy Ewy P. Porębskiej w mediach architektonicznych.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764