logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wirtualna Polska kupuje Grupę Szallas

  PR 15.09.2022, przeczytano 487 razy
ilustracja

Wirtualna Polska Holding S.A., kupuje Szallas Group – inwestycję funduszu PortfoLion Capital Partners. Szallas obsługuje największe krajowe portale turystyczne umożliwiające rezerwację noclegów na Węgrzech, w Czechach, Rumunii, Polsce i Chorwacji. Tym samym Wirtualna Polska stworzy największą grupę działającą w obszarze rezerwacji turystyki krajowej w Europie Środkowo-Wschodniej. Wartość transakcji to 72 mln euro, powiększona o gotówkę netto w spółce w szacowanej wysokości ok. 10 mln euro na dzień zamknięcia transakcji, co oznacza łącznie kwotę 82 mln euro.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wirtualna-polska-kupuje-grupe-szallas,397218,artykul.html

Utworzona w 2007 r. na Węgrzech spółka Szallas jest właścicielem internetowego portalu do rezerwacji noclegów, który jest dziś marką pierwszego wyboru dla lokalnych turystów. Od 2016 r., na podstawie wspólnej strategii zarządu spółki i funduszu PortfoLion, zakładającą uczynienie z szallas.hu lidera rynku Europy Środkowo-Wschodniej, spółka realizuje strategię ekspansji w tym regionie. Dzięki przejmowaniu kolejnych podmiotów oraz podążaniu ścieżką organicznego wzrostu Szallas zapewnia możliwość rezerwacji noclegów w Czechach, Rumunii, Polsce oraz Chorwacji w oparciu o 4 główne marki (szallas.hu, noclegi.pl, hotel.cz, travelminit.ro). Grupa prowadzi również serwisy oferujące pakiety spa (spa.cz), a także oferuje hotelowe kupony rabatowe (maiutazas.hu), usługi touroperatorów, vouchery umożliwiające korzystanie z atrakcji turystycznych oraz usługi w formule B2B. Łącznie na 5 rynkach Grupa oferuje 87 tys. obiektów noclegowych. W ciągu ostatnich 12 miesięcy zakończonych w czerwcu 2022 r. klienci Grupy dokonali za pośrednictwem jej platform internetowych ponad milion rezerwacji o łącznej wartości 200 mln euro. W tym okresie Grupa Szallas wygenerowała 6,6 mln euro wyniku EBITDA.

– Kupno Szallas Group to pierwsza zagraniczna inwestycja, przełom w rozwoju Wirtualnej Polski Holding. Po połączeniu z naszym Nocowanie.pl powstanie największa grupa lokalnych spółek działająca w obszarze rezerwacji turystyki krajowej w Europie Środkowo-Wschodniej z ponad 100 tysiącami dostępnych obiektów turystycznych. Jesteśmy pod wrażeniem kompetencji Józsefa i jego zespołu, który pokazał, jak wygrywać z globalnymi platformami na lokalnym rynku. Wierzymy też w potencjał całej branży turystycznej. Potwierdzają to wyniki spółki Nocowanie.pl, która odnotowała w drugim kwartale najwyższe przychody w swojej historii – mówi Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding S.A.

Wirtualna Polska kupuje udziały od PortfoLion Capital Partners – węgierskiego funduszu private equity i venture capital, należącego do Grupy OTP, będącej największą grupą bankową w tym regionie Europy, oraz od założycieli firmy i osób fizycznych.

– Odkąd rozpoczęliśmy naszą przygodę z Grupą Szallas w 2015 r., zdołaliśmy stworzyć silny podmiot o międzynarodowym znaczeniu, rozwijający się zarówno organicznie, jak i poprzez przejęcia w wielu krajach.  Z dumą współtworzymy historię Szallas Group i kształtujemy jej strategię dzięki owocnej współpracy szeregu założycieli i zespołów zarządzających, która jest naprawdę wyjątkowa i należy do podstawowych wartości wyznawanych w Szallas Group – mówi Tibor Győrbiró, partner w firmie PortfoLion.

Szallas Group od lat skutecznie konkuruje z głównymi, międzynarodowymi platformami – z powodzeniem robiła to również w okresie, gdy cała branża doświadczała ogromnych problemów z powodu pandemii COVID-19. Połączenie najnowocześniejszych lokalnych rozwiązań technicznych i miejscowych zespołów obsługi klienta oraz działań marketingowych zapewniło grupie elastyczność, niezbędną w tak wymagającym otoczeniu rynkowym. Zaangażowanie w pracę oraz skupienie się na lokalnym i regionalnym rynku turystycznym w Europie Środkowo-Wschodniej zaowocowało ponad 50-procentowym wzrostem udziału w rynku regionalnym.

– Będziemy w dalszym ciągu podążać ścieżką wzrostu w Europie Środkowo-Wschodniej, którą wytyczyliśmy sobie wspólnie z PortfoLionem, realizując kolejne przejęcia i dbając o dalszy organiczny wzrost w naszym regionie Europy. Zarząd spółki jest głęboko przekonany, że bycie częścią tak dużej i prężnej grupy jak Wirtualna Polska Holding otwiera nowe możliwości dla naszego wysoce zmotywowanego zespołu liczącego 350 osób, szczególnie w kontekście naszego polskiego portfela – stwierdza József Szigetvári, CEO of Szallas Group.

Po transakcji spółka Nocowanie.pl, należąca do Wirtualnej Polski, stanie się częścią Szallas Group, a jej prezes Tomasz Machała wejdzie w skład zarządu Szallas Group, stając się odpowiedzialnym za operacje w Polsce, zarówno serwisu Nocowanie.pl, jak i Noclegi.pl.

– Od kilku miesięcy w Nocowanie.pl stawiamy jeden, kluczowy cel strategiczny – transformację obecnego, ogłoszeniowego modelu biznesowego do pełnej rezerwacyjności. Połączenie Nocowanie.pl oraz Noclegi.pl w Polsce z know-how i technologią transakcyjną Szallas Group umożliwi nam szybszą realizację tego zadania i tym samym spełnienie oczekiwań turystów – mówi Tomasz Machała, prezes zarządu Nocowanie.pl sp. z o.o.

Dzięki fuzji Nocowanie.pl zwiększy łączny adresowalny rynek swoich usług ponad trzykrotnie, a łącznie z Grupą Szallas zaoferuje klientom dostęp do ponad 100 tys. obiektów turystycznych.

Źródło: Wirtualna Polska Holding S.A.

www.wp.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
KRRiT: Sygnał Radia Maryja zakłócano z Rosji
Sekretarz Wykonawczy IGO EUTELSAT informuje Przewodniczącego KRRiT:
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764