logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wirtualna Polska najbardziej opiniotwórczym medium w grudniu

  PR 14.01.2022, przeczytano 182 razy
ilustracjastrzałka

Jak wynika z najnowszego raportu IMM „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”, ranking główny za grudzień 2021 otwiera portal WP z rekordowym wynikiem aż 5,5 tys. cytowań. Miejsce drugie tym razem należy do portalu Onet z liczbą prawie 2,8 tys. wzmianek w innych mediach, a podium zamyka stacja RMF FM, na którą dziennikarze innych redakcji powoływali się 2,7 tys. razy. Aż o siedem oczek awansował Super Express, plasując się w grudniu na dziesiątym miejscu. Wzrost w rankingu odnotowali również Interia, Rzeczpospolita, Polsat News i Gazeta Wyborcza.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wirtualna-polska-najbardziej-opiniotworczym-medium-w-grudniu,394392,artykul.html

W TOP 15 najczęściej cytowanych tytułów grudnia 2021 największy udział ma prasa – 33%, gdzie kolejno występują Rzeczpospolita, Gazeta Wyborcza, Super Express, Fakt i Dziennik Gazeta Prawna. Stacje telewizyjne reprezentują Polsat News, TVN24, TVN i TVPInfo, stanowiąc 27% udziału w głównym zestawieniu najbardziej opiniotwórczych mediów w kraju. Po 20% uzyskują portale internetowe w kolejności WP, Onet i Interia oraz radio RMF FM, Radio ZET i Polskie Radio 24.

Onet z awansem na drugie miejsce między innymi za sprawą doniesień ws. Turowa

Pierwsze miejsce w głównym rankingu zajmuje portal WP z wynikiem 5,5 tys. cytowań w innych mediach. Na drugim miejscu z awansem o jedno oczko uplasował się portal Onet z liczbą prawie 2,8 tys. wzmianek. Dziennikarze innych redakcji najczęściej powoływali się na nieoficjalne doniesienia portalu w sprawie prac polskiego rządu nad projektem uchwały, w której zawarto zgodę na zapłatę nałożonej przez Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej kary ws. kopalni Turów ze środków z Ministerstwa Aktywów Państwowych. Miejsce trzecie na poziomie 2,7 tys. cytowań należy do stacji RMF FM. Aż o siedem oczek awansował Super Express, który tym samym zajął miejsce dziesiąte w głównym zestawieniu z wynikiem prawie 1,3 tys. odwołań w innych tytułach. Na gazetę inne media powoływały się między innymi w związku z informacją na temat przyczyny śmierci 34-letniego ukraińsko-polskiego tancerza Żory Korolyova.

Zmiany w rankingu prasy, ale Rzeczpospolita dalej pozostaje na pierwszym miejscu

Rzeczpospolita z liczbą 2,1 tys. cytowań niezmiennie zajmuje pierwsze miejsce w rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów prasowych grudnia 2021. Na podium zestawienia awansowali kolejno o jedno miejsce Gazeta Wyborcza (1,4 tys. wzmianek) i o dwa miejsca Super Express (1,3 tys.). Natomiast zmianę aż o osiem pozycji odnotowały Gazeta Polska Codziennie – głównie za sprawą wywiadu z prezesem PIS Jarosławem Kaczyńskim, który zapowiedział, że rozważa odejście z rządu na rzecz zajęcia się swoją partią, Gazeta Polska i Polityka wchodząc tym samym do zestawienia kolejno na miejsce siódme, ósme i dziesiąte. O cztery oczka w górę zmieniła się również pozycja Pulsu Biznesu, który wzmiankowano w mediach 201 razy. Redakcja donosiła o spadku cen nieruchomości odnotowanym po raz pierwszy od wielu miesięcy w październiku 2021.

ilustracjastrzałka

Polsat News najbardziej opiniotwórczym medium telewizyjnym

Polsat News z wynikiem prawie 1,9 tys. cytowań awansował na pierwsze miejsce w kategorii najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych. Inne media powoływały się między innymi na wypowiedź na antenie stacji ministra zdrowia, Adama Niedzielskiego, w której mówił on o obecnej sytuacji związanej z pandemią koronawirusa w Polsce, a także zapowiedział obowiązkowe szczepienia dla wybranych grup społecznych. Drugie miejsce w zestawieniu należy do TVN24 (1,8 tys.), a podium zamyka TVN (1 tys.). Wzrost o dwa oczka odnotowały kolejno stacja Polsat, plasując się na siódmym miejscu z wynikiem 235 cytowań oraz Canal+ na miejscu ósmym z liczbą 189 wzmianek.

ilustracjastrzałka

RMF FM niezmiennie liderem wśród stacji radiowych. Na podium Radio ZET i Polskie Radio 24

Miejsce pierwsze najbardziej opiniotwórczego medium radiowego w Polsce niezmiennie utrzymuje stacja RMF FM, której emitowane informacje w grudniu były cytowane przez inne media prawie 2,7 tys. razy. Drugie miejsce należy do Radia Zet, do którego redaktorzy wielu tytułów odnosili się w grudniu 1,5 tys. razy. Podium ponownie zamyka Polskie Radio 24 z wynikiem 1,1 tys.. Wzrost o jedno oczko w stosunku do listopada odnotowało Polskie Radio Program I, zajmując czwarte miejsce w kategorii. Stacja była cytowana łącznie 783 razy głównie w związku z rozmową na antenie z rzecznikiem rządu Piotrem Müllerem, który zapewnił, że rząd nie planuje żadnych dodatkowych obostrzeń na święta, a także dzięki wypowiedzi na antenie wiceministra zdrowia Waldemara Kraski, który mówił o nowym wariancie koronawirusa – Omikronie – i jego zakaźności.

ilustracjastrzałka

Wirtualna Polska ponownie numerem jeden wśród portali internatowych

Piąty raz z rzędu WP zostaje liderem kategorii najbardziej opiniotwórczych portali internetowych, tym razem z rekordowym wynikiem niemalże 5,5 tys. cytowań w innych mediach. Podobnie jak w zeszłym miesiącu na kolejnych miejscach uplasowały się serwisy Onet z liczbą 2,8 tys. wzmianek, Interia z wynikiem 2,6 tys. powołań w innych tytułach oraz portal Wirtualnemedia z liczbą 721 cytowań. Ze wzrostem o cztery oczka, pozycjonując się na piątym miejscu w grudniowym zestawieniu, znalazł się portal Businessinsider, który wzmiankowano w zakresie doniesień redakcji o podwyżkach cen towarów „pierwszej ręki”, a także informacji o cenach wycieczek wypoczynkowych za granicę.

ilustracjastrzałka

Gazeta Polska najbardziej opiniotwórczym tygodnikiem grudnia

Awansując aż o cztery miejsca podium najbardziej opiniotwórczych tygodników i dwutygodników otwiera Gazeta Polska z wynikiem 206 cytowań. Inne redakcje cytowały przeważnie rozmowę tygodnika z prezesem NBP Adamem Glapińskim, w której mówił o podwyżce stóp procentowych. Na miejscu drugim, podobnie jak w listopadzie uplasował się tygodnik Do Rzeczy z wynikiem 156 odwołań, ale tym razem ex aequo z tygodnikiem Polityka, który na to miejsce awansował aż o pięć pozycji między innymi dzięki rozmowie z Markiem Kondratem o ojcostwie i jego życiu rodzinnym. Na trzecim miejscu ze wzrostem z kolei o trzy pozycję znalazł się tygodnik Viva z liczbą 154 wzmianek w innych mediach. Ex aequo na czwartym miejscu z liczbą 131 powołań – Newsweek i Wprost. Zestawienie zamyka Wspólnota z wynikiem 77 odwołań w mediach.

ilustracjastrzałka

Forbes powraca na pierwsze miejsce wśród miesięczników i dwumiesięczników

Ranking najbardziej opiniotwórczych miesięczników i dwumiesięczników otwiera Forbes z liczbą 99 cytowań w innych mediach. Miejsce drugie z niewiele niższym wynikiem 97 wzmianek w innych tytułach mediowych zajmuje magazyn branżowy Press. Ponownie na trzecim miejscu znalazł się Twój Styl z liczbą 56 odwołań na łamach innych redakcji. Czwartą pozycję, awansując o cztery miejsca w zestawieniu, pojawia się magazyn Perspektywy, a zestawienie zamyka ELLE.

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze media ekonomiczne i biznesowe

Podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno – biznesowym w grudniu niezmiennie tworzą redakcje Rzeczpospolitej, Dziennika Gazety Prawnej i Pulsu Biznesu. Miejsce czwarte stale zajmuje magazyn Forbes, a ranking zamyka Parkiet. Awans na pierwsze miejsce wśród portali internetowych zyskuje Businessinsider z wynikiem 564 powołań, a dalej najczęściej cytowano kolejno: Money, Bankier, 300gospodarka i Wnp.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Radio Kraków zostaje liderem kategorii mediów regionalnych

Ze wzrostem o jedną pozycję i wynikiem 115 cytowań Radio Kraków znalazło się na pierwszym miejscu rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów regionalnych w grudniu 2021. Na stację dziennikarze innych mediów głównie powoływali się w związku z informacją o planowanej organizacji zajęć dydaktycznych w szkołach w związku z pandemią COVID-19. Z minimalną różnicą względem grudniowego lidera, miejsce drugie należy do Radia Wrocław, cytowano w innych tytułach 114 razy. Miejsce trzecie zajmuje stacja Radio dla Ciebie z wynikiem 109 wzmianek, a za nią dalej ze wzrostem o trzy pozycje – Gazeta Krakowska (86). Awansując aż o siedem pozycji, w zestawieniu pojawia się również Radio Poznań z wynikiem 68 cytowań.

ilustracjastrzałka

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

www.imm.com.pl

Dodatkowe informacje:

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 41 649 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1-31 grudnia 2021 roku.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Radia słucha codziennie ponad 20 mln Polaków – podsumowanie słuchalności w 2021 roku
W 2021 roku utrzymał się bardzo wysoki zasięg dzienny radia, które pozostaje jednym z najpopularniejszych wśród Polaków mediów. Codziennie gromadzi ponad 20 milionów słuchaczy, każdego tygodnia jest to już 26,6 mln osób.
Cyfrowy gigant dołącza do Aleph Group jako udziałowiec i wesprze rozwój nowej platformy edukacyjnej tego koncernu. Dzięki temu ruchowi firma Httpool, która jest częścią Aleph Group, wzmacnia swoje strategiczne partnerstwo z Twitterem.
Nowy prezes i zmiany w 4fun Media
Grupa kapitałowa 4fun media, której głównym aktywem jest działająca w rosnącym w dwucyfrowym tempie segmencie Digital-out-of- Home (DOOH) spółka Screen Network, wyznacza nowe kierunki rozwoju i planuje zmianę nazwy. Na funkcję prezesa 4fun Media został powołany dotychczasowy Przewodniczący Rady Nadzorczej 4fun Media S.A., Wojciech Bieńkowski. Zarząd zwołał...
AMS wygrywa przetarg na obsługę wiat przystankowych w Tychach
W wiatach przystankowych kolejnego śląskiego miasta pojawią się citylighty AMS. To efekt wygranego przetargu.
Gazeta.pl od dawna wyznacza trendy w rozwoju form wideo na polskim rynku online. Od 18 stycznia 2022 r. na stronie głównej portalu oraz w serwisie Kobieta.Gazeta.pl prezentowany będzie nowy program „GwiazDom”, w którym znane osoby zaproszą widzów do swoich domów. Program poprowadzi dziennikarka Kobieta.Gazeta.pl Agnieszka Matracka.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764