logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wirtualna Polska najbardziej opiniotwórczym medium w Polsce

  PR 08.07.2022, przeczytano 1559 razy
ilustracjastrzałka

Według czerwcowego raportu Instytutu Monitorowania Mediów (IMM) najbardziej opiniotwórczym medium w kraju jest Wirtualna Polska, na którą dziennikarze innych tytułów powoływali się prawie 2 tys. razy. Na drugim miejscu znajduje się Rzeczpospolita z wynikiem 1,7 tys. odwołań, a podium zamyka RMF FM, które w zeszłym miesiącu cytowane było przez inne redakcje ponad 1,5 tys. razy. Awans aż o siedem miejsc notuje natomiast Radio Zet, którego wiadomości inne media w Polsce wzmiankowały 1,3 tys. razy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wirtualna-polska-najbardziej-opiniotworczym-medium-w-polsce,396523,artykul.html

W zestawieniu TOP 15 najczęściej cytowanych tytułów mediowych w Polsce stale największy udział ma prasa – 33%, reprezentowana przez Rzeczpospolitą, Super Express, Gazetę Wyborczą, Fakt i Dziennik Gazetę Prawną. Podobnie jak w poprzednim miesiącu, telewizja ma 27% udziału w rankingu ogólnym – TVN24, Polsat News, TVN oraz TVP Info. 27% udziału mają również portale internetowe w kolejności Onet, Wirtualna Polska, Interia i Wirtualnemedia. Najmniejszy udział w podziale na typ mediów, bo zaledwie 13%, mają stacje radiowe reprezentowane przez RMF FM oraz Radio ZET.

Na prowadzenie w rankingu wysuwa się Wirtualna Polska

Pierwsze miejsce w rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów zajmuje Wirtualna Polska, na którą inni dziennikarze w kraju powoływali się w czerwcu prawie 2 tys. razy. Portal informacyjny zyskał znaczną przewagę między innymi dzięki publikacji reportażu na temat nadużyć, do których dochodziło w Domu Pomocy Społecznej dla dzieci w Jordanowie. W drugiej połowie czerwca dużym echem w mediach odbiła się także sprawa mobbingu w redakcji Newsweeka – to dziennikarze Wirtualnej Polski dotarli do relacji pracowników potwierdzających te doniesienia. Na drugim miejscu znajduje się Rzeczpospolita z liczbą ponad 1,7 tys. cytowań, a z awansem z czwartego miejsca podium zamyka RMF FM (1,5 tys. powołań). Największy wzrost w rankingu odnotowuje natomiast Radio Zet, zmieniając swoją pozycję aż o siedem miejsc i tym samym plasując się na piątej pozycji ogólnego zestawienia. Stacja między innymi opublikowała sondaż realizowany na jej zlecenie przez pracownię IBRiS, który potwierdził potencjalne wyborcze zwycięstwo Zjednoczonej Prawicy. Do rankingu powraca portal Wirtualnemedia cytowany 831 razy, między innymi za sprawą rozmowy z dyrektor programową Niną Terentiew na temat zakończenia produkcji serialu „Świat według Kiepskich”.

Gazeta Polska, Polska Metropolia Warszawska i Perspektywy z awansem do rankingu tytułów prasowych

Rzeczpospolita niezmiennie jest liderem zestawienia opiniotwórczych tytułów prasowych, tym razem z wynikiem 1,7 tys. cytowań. Redakcja we współpracy z SW Research przeprowadziła sondaż potwierdzający, że najwięcej osób wskazuje premiera Mateusza Morawieckiego na następcę Jarosława Kaczyńskiego w roli prezesa PiS. Na podium rankingu ponownie znajdują się Super Express oraz Gazeta Wyborcza. Wzrost o siedem pozycji notuje tygodnik Gazeta Polska z liczbą 521 powołań w innych mediach w kraju. W czerwcu na łamach gazety można było przeczytać między innymi wywiad z Jarosławem Kaczyńskim o celach polsko-ukraińskich konsultacji rządowych w Kijowie. Na dziewiątej pozycji w rankingu tytułów prasowych znajduje się Polska Metropolia Warszawska – tytuł awans o osiem pozycji zanotował między innymi dzięki rozmowie z Ryszardem Terleckim na temat ustawy o przełożeniu wyborów samorządowych na wiosnę 2024. Miesięcznik Perspektywy zmienia pozycję z miejsca dziewiętnastego na dziesiąte (234 cytowania). Edukacyjne pismo najwięcej powołań odnotowało w drugiej połowie miesiąca po publikacji ogólnopolskiego rankingu uczelni wyższych.

ilustracjastrzałka

TVN24 utrzymuje pierwsze miejsce wśród stacji telewizyjnych

Pierwsze miejsce w kategorii najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych utrzymuje TVN24 z wynikiem prawie 1,2 tys. powołań w innych mediach. Inne media często odnosiły się do wywiadu stacji z rzecznikiem rządu Piotrem Mullerem, podczas którego odradzał on kupowanie węgla w obecnej sytuacji, obiecując obniżkę cen surowca w ramach nowej polityki spółek Skarbu Państwa. Na drugim miejscu znalazła się telewizja Polsat News, na którą inni dziennikarze w kraju powoływali się w czerwcu 822 razy. Z awansem o jedno oczko podium zamyka TVP Info (700). Najczęściej inne redakcje w Polsce odnosiły się do rozmowy przeprowadzonej w programie „#Jedziemy” z premierem Ukrainy Denysem Szmyhalem na temat konsultacji międzyrządowych między Polską a Ukrainą dotyczących otwarcia granic oraz wejścia Ukrainy do unijnego obszaru celnego.

ilustracjastrzałka

Radio Kraków awansuje do zestawienia stacji radiowych

Liderem najbardziej opiniotwórczych stacji radiowych niezmiennie pozostaje RMF FM z wynikiem 1,5 tys. powołań w innych mediach. To w rozmowie z dziennikarzami stacji poseł Prawa i Sprawiedliwości Marek Suski potwierdził doniesienia dotyczące planów odejścia z rządu wicepremiera Jarosława Kaczyńskiego. Podobnie do poprzedniego miesiąca drugie miejsce w rankingu utrzymuje Radio ZET ze znacznym wzrostem cytowań do 1,3 tys. Wzrost swoich pozycji w zestawieniu odnotowują rozgłośnie Polskie Radio Program I (496), Radio Plus (440) i Polskie Radio Program III (224). Z kolei Radio Kraków wchodzi do czerwcowego rankingu z wynikiem 155 wzmianek w innych tytułach mediowych, awansując od razu o trzy miejsca względem maja. Na początku czerwca stacja przeprowadziła wywiad z wicemarszałkiem Sejmu Ryszardem Terleckim, który przekazał między innymi informacje na temat planowej ustawie wspierającej kredytobiorców.

ilustracjastrzałka

Wirtualna Polska liderem, do zestawienia dołącza Business Insider

Na pierwsze miejsce w rankingu portali internetowych awansuje Wirtualna Polska, na której informacje dziennikarze innych tytułów mediowych powoływali się w czerwcu prawie 2 tys. razy. Dalej na podium znajdują się Onet z liczbą prawie 1,4 tys. cytowań oraz Interia z liczbą 849 wzmianek. Awans w najnowszym rankingu notuje portal Money (378). Skok o trzy oczka w górę i wejście do TOP 10 notuje także Business Insider. Portal opublikował między innymi wywiad z członkiem Rady Polityki Pieniężnej Ludwikiem Koteckim, który określił szanse na zakończenie podwyżek stóp procentowych na bardzo małe.

ilustracjastrzałka

Gazeta Polska i Wprost awansują w rankingu tygodników i dwutygodników

W najnowszym rankingu tygodników i dwutygodników pierwsze miejsce zajmuje Gazeta Polska z liczbą 521 cytowań. W czerwcu ogólnopolski tygodnik awansował aż o dwanaście pozycji, głównie za sprawą wywiadu z Jarosławem Kaczyńskim. Prezes PiS powiedział, że Niemcy są w Europie niezwykle destrukcyjnym elementem i nie traktują Polski jak równoprawnego partnera. Dalej na podium są Do Rzeczy (338) i Viva (231). Z awansem o dziewięć miejsc do zestawienia wchodzi Wprost (190). Tygodnik w drugiej połowie czerwca opublikował listę najbogatszych Polaków, która była chętnie omawiana przez inne media w kraju.

ilustracjastrzałka

Perspektywy nowym liderem w zestawieniu miesięczników i dwumiesięczników

Miesięcznik Perspektywy z wynikiem 234 cytowań awansuje z trzeciego miejsca na pozycję lidera najbardziej opiniotwórczych miesięczników i dwumiesięczników. Na drugiej pozycji plasuje się Forbes, tym razem z liczbą 219 powołań, natomiast podium zamyka dwumiesięcznik Press wzmiankowany w czerwcu 184 razy. W TOP 5 znajdują się także Twój Styl (69) oraz Zwierciadło (64).

ilustracjastrzałka

300gospodarka awansuje w rankingu portali o profilu ekonomiczno–biznesowym

Na podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno–biznesowym niezmiennie utrzymuje się Rzeczpospolita. Kolejne miejsca stale zajmują Dziennik Gazeta Prawna, Forbes, Puls Biznesu i Parkiet.

ilustracjastrzałka

Liderem w zestawieniu portali biznesowych pozostaje Money (378 cytowań). Na drugim i trzecim miejscu znajdują się Business Insider (277) i Bankier (106). Awans o jedno miejsce odnotowuje portal 300gospodarka (52), który w czerwcu informował o przygotowanym przez Ministerstwo Finansów projekcie nowelizacji przepisów w ustawie o finansach publicznych. TOP 5 zamyka Wnp (49).

ilustracjastrzałka

Radio Kraków liderem rankingu mediów regionalnych, duży awans dla Radia dla Ciebie

Na pozycję lidera opiniotwórczych mediów regionalnych za sprawą awansu o trzy miejsca wysuwa się Radio Kraków z liczbą 155 cytowań w innych mediach. Drugie miejsce z przeskokiem o jedną pozycję zajmuje Radio Wrocław. Dziennikarze innych redakcji w kraju chętnie powoływali się na informacje lokalnej stacji z programu „Rozmowy Dnia”, w którym gościł między innymi premier Mateusz Morawiecki. W rozmowie z dziennikarzami rozgłośni premier panującą inflację określił mianem „Putinflacji” i zaznaczał, że jest ona konsekwencją wojny w Ukrainie i wysokich cen surowców. Kolejne miejsca w zestawieniu zajmują Radio Poznań (113) i Gazeta Krakowska (92). Zestawienie zamyka Radio dla Ciebie (66), które awansowało o osiem pozycji względem poprzedniego miesiąca.

ilustracjastrzałka

Eurozet awansuje w zestawieniu grup mediowych

Miejsce pierwsze w rankingu najbardziej opiniotwórczych wydawnictw utrzymuje Ringier Axel Springer Polska, którego redakcje były cytowane przez dziennikarzy innych tytułów prawie 4 tys. razy. Do spółki należą między innymi takie tytuły jak Onet, Fakt, Forbes czy Newsweek. Na drugie miejsce awansuje grupa Wirtualna Polska Media z wynikiem 3,1 tys. wzmianek. Wydawnictwo reprezentują między innymi portale Wirtualna Polska, Pudelek oraz Money. Podium zamyka Telewizja Polsat, której materiały redakcyjne łącznie pojawiły się 2,1 tys. razy w innych mediach. Wśród tytułów wydawnictwa znajdują się Polsat, Polsat News, a także Interia. Na miejscu szóstym, z awansem o pięć pozycji, znajduje się grupa Eurozet, do której należą między innymi Radio Zet, Melo Radio oraz Radio Plus.

ilustracjastrzałka

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

www.imm.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764