logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wirtualna Polska najbardziej opiniotwórczym portalem w listopadzie

  PR 15.12.2017, przeczytano 724 razy
ilustracjastrzałka

Według Instytutu Monitorowania Mediów Wirtualna Polska jest najczęściej cytowanym polskim portalem internetowym w listopadzie 2017 r. Materiały przygotowane przez dziennikarzy WP inne media cytowały prawie 300 razy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wirtualna-polska-najbardziej-opiniotworczym-portalem-w-listopadzie,34876,artykul.html

Wśród publikacji, które były najchętniej cytowane przez media są teksty Marka Bobakowskiego, dziennikarza serwisu WP SportoweFakty. Jako pierwszy dziennikarz w Polsce ujawnił aferę w Polskim Związku Kolarskim i jej konsekwencje. Innym chętnie cytowanym tekstem był raport na temat agresji w policji, do którego jako pierwszy dotarł dziennikarz WP Grzegorz Łakomski. Wirtualna Polska z liczbą 298 cytatów zdecydowanie wyprzedziła portal wPolityce (157 cytatów) i Onet (85 cytatów).

Największą siłą dziennikarstwa jest bycie w centrum wydarzeń. Nasi reporterzy codziennie jadą z kamerą, smartfonem, laptopem tam, gdzie dzieje się to, czym żyje Polska. To daje efekty w postaci autorskich materiałów i newsów, które interesują czytelników i są podejmowane przez inne media. Jestem przekonany, że jesteśmy najbardziej mobilną redakcją w kraju – mówi Tomasz Machała, wiceprezes Wirtualnej Polski ds. wydawniczych.

W rankingu cytatów z wszystkich mediów Wirtualna Polska znalazła się na wysokiej, 7. pozycji. Badanie przeprowadzono na podstawie 6,5 tys. przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu od 1 do 30 listopada 2017 r.

Źródło: Wirtualna Polska SA

Dodatkowe informacje:

Wirtualna Polska to holding spółek mediowych i e-commercowych. Według badania Gemius/PBI, w listopadzie 2017 z produktów internetowych WP korzystało 21 mln Polaków.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

cytowany =/= opiniotwórczy.

avatar użytkownika
,

Ranking cytowań to oczywisty parametr brany pod uwagę w takim wypadku. Jeśli ktoś szuka mediów "opiniotwórczych inaczej" może go nie brać pod uwagę pod warunkiem, że dane medium uczciwie wskazuje na jakiej podstawie formułuje swoje oceny. Tutaj jest to jasno powiedziane, więc chyba nie masz powodów do narzekań?  

,

Cytowanie oznacza cytowanie.
Wyłącznie.

Nie jest parametrem opiniotwórczości.
  

avatar użytkownika
,

Dla ludzi zawodowo zajmujących się oceną wpływu mediów jest to oczywisty i wiarygodny parametr. Podobnie jest w świecie naukowym - ranking znaczenia naukowóc buduje się m.in. na podstawie liczby cytowań w prasie fachowej. Ale to oczywiście dotyczy zawodowców - dla postronnych obserwatorów liczba cytowań może nie być przekonująca.  

,

Bez wiedzy na temat przedmiotu cytowania, parametr ten nie jest ani oczywisty ani wiarygodny.

W świecie nauki istotne jest KTO cytuje Twoje opracowanie.
  

avatar użytkownika
,

Zawodowcy sądzą inaczej - co poradzić?  

,

Nie. Zawodowcy sądzą, że ważniejsze jest kto cytuje, a nie ile razy.   

avatar użytkownika
,

A w jakim zawodzie?  

,

Zadaj sobie pytanie.
Co jest lepsze - jeden cytat z Ciebie w NYT czy 20 cytatów z Ciebie w WP.
  

avatar użytkownika
,

Cytaty z Twojego przykładu są wszystkie g. warte, bo jednostkowe i oparte na małej liczbie przypadków, nie pozwalającej wyprowadzać z wyników uogólnień o statystycznym charakterze. Badania IMM obejmują 1000 różnych tytułów oraz uwzględniają po kilka tysięcy przekazów. Są to liczby w zupełności wystarczające aby z sensownym prawdopodobieństwem wyprowadzać wnioski na temat relacji pomiędzy badanymi tytułami oraz aby śledzić trendy na rynku medialnym poprzez porównywanie wyników kolejnych badań. Niezależnie od tego jak bardzo będziesz się spinał, analizy IMM są wykorzystywane przez zawodowców. Gdyś miał rację, gdyby nie były wiarygodnym wskaźnikiem, nikt nie zadawałby sobie trudu aby te dane zbierać i analizować.  

,

W większości przypadków takie dane mają służyć wyłącznie podbijaniu stawek za usługi.

I tak naprawdę są guano warte, bo nikt przy zdrowych zmysłach nie powie, że WP jest opiniotwórcza.
przy odrobinie dobrej woli może jedynie powiedzieć, że ma zasięg - liczony dla przeciętnych, niewykształconych, roszczeniowych, leniwych itp.
Którzy, paradoksalnie, często są klientami usług masowych, o niskiej jakości, dlatego trzeba do nich dotrzeć.
  

avatar użytkownika
,

Zawodowcy poszaleli... Co za czasy!  

,

Którzy konkretnie?
  

avatar użytkownika
,

Ci, którzy na podstawie wyników tych badań stawiają tezę o opiniotwórczości WP!  

,

Chyba coś pomyliłeś.
"Według Instytutu Monitorowania Mediów Wirtualna Polska jest najczęściej cytowanym polskim portalem internetowym w listopadzie ".

Nie ma ani słowa o opiniiotwórczości.
  

avatar użytkownika
,

To IMM, a my mówimy o wnioskach jakie z ich danych wyprowadzają ci, co z nich korzystają.   

avatar użytkownika
,

Zgadzam się z @hellado - lepszy 1 cytat z NYT niż 20 z WP.
Może ktoś zrobiłby sondę - dla ilu internatów WP to badziew.
  

avatar użytkownika
,

Jeśli ktoś chce udowadniać że skala cytowania materiałów z danego medium nie wpływa na kształtowanie na ich bazie opinii to bardzo prosimy - każdy ma prawo przeprowadzić taki dowód.  

,

IMM podał informacje o cytowaniu, a Signs dorobił do tego opiniotwórczość. Więc to na Signs spoczywa przeprowadzenie dowodu w temacie domniemanej, błędnie, opiniotwórczości WP.  

avatar użytkownika
,

Chcesz dowodów na to że upowszechnianie treści wpływa na opinie odbiorców? Chmmm.... od czego by tu zacząć....  

,

Upowszechnianie wiarygodnych treści, z wiarygodnych źródeł, i owszem, zapewne może wpływać.
WP do takich mediów nie należy.
  

avatar użytkownika
,

Widać cytujący WP dziennikarze sądzą inaczej. Czy w przeciwnym razie cytowaliby WP?  

,

Miliony much nie mogą się mylić?  

avatar użytkownika
,

A gdzie tu miejsce na dyskusję o tym czy upowszechniane opinie są albo nie są słuszne? Miliony może nie - ale tysiące dziennikarzy wpływają na opinię publiczną, są jednym z jej głównych źródeł. A oni cytują WP - niezależnie od Twojej opinii na temat tego wydawnictwa. Nieważne czy mają "rację" czy się "mylą" - dla określenia "opiniotwórczy" liczy się jedynie to, czy uzyskują w ten sposób wpływ na odbiorców.   

,

Przypomnę, że tu nie ma mowy o opiniotwórczości. Liczono cytowania.
  

avatar użytkownika
,

Przekładające się wprost na opinie ludzi, do których te cytaty dotarły. Ten efekt to tzw. "opiniotwórczość".  

,

Nie. To liczba cytowań.  

avatar użytkownika
,

Nie, to liczba Pi...  

,

KIedyś dorośniesz i zrozumiesz, że liczy się jakość a nie ilość.  

avatar użytkownika
,

Dla kogo się liczy? Dla opinii publicznej? Czy dla Ciebie? Zdaje się że kompletnie nie rozumiesz o czym mowa w tym tekście. Podpowiedź: Nie chodzi o to czy WP wpływa na Twoje opinie...  

,

Nie chodzi o Ciebie czy mnie.
Chodzi o to, że cytowalność =/= opiniotwórczość.
End of story.
  

avatar użytkownika
,

Dla kogo =/= ? Dla Ciebie, czy dla opinii publicznej?  

,

O WP mówi się aktualnie "wirtualne parówki".

Czy trzeba coś więcej dodawać w kontekście opisywanej w tekście rzekomej opiniotwórczości?
  

avatar użytkownika
,

Opinia na temat WP nie ma najmniejszego znaczenia.   

,

Ma znaczenie dla rzekomej opioniotwórczości.  

avatar użytkownika
,

Nie ma ponieważ ludzie mają kontakt z publikowanymi przez WP treściami za pośrednictwem swoich ulubionych mediów i dziennikarzy.  

,

I dlatego właśnie nazywają WP pieszczotliwie wirtualnymi parówkami?  

avatar użytkownika
,

Kto tak nazywa?  

,

Poszukaj sobie w necie.
Ostrzegam, pewnych rzeczy nie da się odzobaczyć.
  

avatar użytkownika
,

A co mają do naszej dyskusji jakieś epitety wyszukane w necie? Liczą się reakcje na materiał prezentowany przez media, z których ludzie na co dzień korzystają. Cytaty z WP pojawiają się w nich na przemian z cytatami z wiarygodnych i niewiarygodnych polityków, cytatami z kompromitujących się gwiazdek i celebrytów cięższej wagi, z autorytetów i ekspertów którym ufa się lub nie... - ale WSZYSTKIE te spotkania z cytowanymi treściami kształtują opinie. Nawet jeśli sprowokowane w ten sposób opinie są krańcowo różne od tych zaprezentowanych przez WP, medium to pozostaje nadal ŹRÓDŁEM kształtującym te opinie.

Sam jesteś najlepszym przykładem na to, że WP nie pozostaje obojętnym medium - że budzi emocje, co w połączeniu z udokumentowaną w badaniu skalą dystrybucji ich treści czyni z tego wydawnictwa znaczący ośrodek kształtowania opinii.
  

,

I... wracamy do ciężaru gatunkowego cytowanych treści.
Co jest lepsze jeden cytat w NYT czy 20 cytatów w WP?


Mylisz się. Obserwuję i oceniam na zimno.
Jestem przecież ekspertem.
  

avatar użytkownika
,

Czy Ty aby nie mylisz zasadniczej kwestii? Nie mówimy o "cytatach w WP" tylko o cytatach "z WP". Takie cytaty trafiają w różne miejsca, o różnej - również tej najwyższej - reputacji. I wiesz co one tam robią, te cytaty...?  

,

Ale to nie czyni z wp opiniotwórczego portalu.  

avatar użytkownika
,

Podsumowując: sądzisz, że odpowiednio duża skala cytowań w mediach nie wpływa na opinie ich odbiorców. I na tym proponujemy zakończyć, ponieważ szkoda czasu na dyskusję z taką tezą.  

,

Stawiasz tezę - weźmy idiotę i zacznijmy go cytować, a ludzie jak gąbki wchłoną te głupoty - to jej broń.
  

avatar użytkownika
,

A co innego ma codziennie miejsce w mediach?  

,

W mediach opiniotwórczych nie publikuje się idiotów.  

avatar użytkownika
,

@herrero - zmiana nicka z hellado?

avatar użytkownika
,

Nie no - co Ty, to chyba niemożliwe aby tamten kolega sięgał do tak niskiej jakości argumentów jak epitety i wyzwiska...  

Najnowsze w tym dziale

Świąteczne wydania
Na czas świąt wielkanocnych Radio TOK FM zaproponuje swoim odbiorcom specjalne wydania audycji "Mikrofon Radia TOK FM". W świąteczne niedzielę i poniedziałek od 10:00 do 12:00 i od 20:00 do 22:00 słuchacze razem z prowadzącymi będą współtworzyć program stacji.
Chatbot w serwisie Money.pl
Redakcja money.pl w odpowiedzi na zwiększony ruch i potrzeby użytkowników, wprowadziła na swojej stronie głównej chatbota. Przedsiębiorcy, samozatrudnieni i użytkownicy mogą używać przygotowanego menu z najważniejszymi informacjami, jak również sami zadawać pytania.
„Jedna Energia w nowym świecie
One Energy, portal rozwoju świadomości, rozpoczął cykl wywiadów LIVE pod hasłem „Jedna Energia w nowym świecie”. Rozmowy ze znanymi psychologami, psychoterapeutami, nauczycielami i trenerami rozwoju osobistego zogniskowane są wokół bieżącej sytuacji i nowego świata, który ujawnia się w dobie epidemii.
Wielkanoc z Rock Radiem
"Popisanki w Rock Radiu", "#KochamNieOdwiedzam" i "Ale jaja w Rock Radiu" - te i inne specjalne audycje redakcja stacji przygotowała na czas Wielkanocy. Dzięki nim słuchacze rozgłośni, którzy w tym roku na święta pozostają w domach, będą mieć rockowy wielkanocny humor oraz mogą pozdrowić swoich bliskich na antenie.
Gazeta.pl włącza się w akcje społeczne podczas pandemii
W związku z sytuacją epidemiologiczną Gazeta.pl, podobnie jak inne media, od kilku tygodni namawia swoich czytelników do pozostania w domu. Teraz w akcji #ZałóżMaskę redakcja portalu zachęca do noszenia masek w czasie wychodzenia na zewnątrz, a także promuje zbiórki i akcje charytatywne.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764