logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wirtualna Polska obchodzi 25-lecie

  PR 16.10.2020, przeczytano 166 razy
ilustracja

WP rozpoczęła działalność w październiku 1995 roku jako katalog stron internetowych. Dzisiaj jest liderem polskiego internetu. Z tej okazji zespół Wirtualnej Polski przygotował m.in. serwis specjalny 25lat.wp.pl oraz wielką urodzinową loterię.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wirtualna-polska-obchodzi-25-lecie,388819,artykul.html

Historia Wirtualnej Polski rozpoczęła się równo 25 lat temu w dwóch pomieszczeniach Politechniki Gdańskiej. Założyli ją studenci, którzy poznali się w internecie. Ich celem było uporządkowanie ówczesnych stron internetowych według kategorii życia codziennego.

Dzisiaj Wirtualna Polska to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e-commerce. Zgodnie z badaniem Gemius/PBI z jej serwisów każdego miesiąca korzysta ponad 20 mln internautów, a Strona Główna WP jest najczęściej odwiedzaną w polskim internecie. We wrześniu korzystało z niej 13 mln realnych użytkowników.

Z okazji 25. rocznicy istnienia zespół WP przygotował m.in. serwis specjalny www.25lat.wp.pl, w którym podsumowuje wydarzenia i historię internetu z ostatniego ćwierćwiecza. Materiałem otwierającym serwis jest wywiad z Jackiem Świderskim i Joanną Pawlak, prezesami Wirtualnej Polski Holding i Wirtualnej Polski Media, którzy w szczerej rozmowie podsumowali ostatnie 25 lat historii kraju, przytoczyli najciekawsze anegdoty z codziennej pracy WP i o2 oraz przedstawili plany rozwoju.

– Podczas fuzji z o2 wzięto to, co najatrakcyjniejsze w inicjatywach start-up’owych: podążanie za atrakcyjnymi myślami, niezabijanie kreatywności, dynamika, odwaga. I to połączono z muskułem potężnej organizacji, z jej zasięgami. To trochę tak, jakby ktoś chciał w jeden mechanizm złączyć zwrotną motorówkę i tankowiec. A my stworzyliśmy z tego zupełnie nowy pojazd. Dla mnie ten proces był pasjonujący od strony pracy z ludźmi – powiedziała w wywiadzie na 25-lecie Joanna Pawlak, prezes Wirtualna Polska Media.

– Cyklicznie powracają głosy, że jedna czy druga inicjatywa nam się nie uda. Słyszałem to, gdy przejmowaliśmy Wirtualną Polskę. Gdy startowaliśmy z Telewizją WP, gdy uruchamialiśmy WP Pilota. Im bardziej nas krytykują po podjęciu jakiejś decyzji, tym bardziej utwierdzamy się w przekonaniu, że to jest właśnie to, czego chcemy, bo zwykle najgłośniej krytykują Ci, którzy mają w tym swój interes. I tak od 25 lat – mówił w wywiadzie Jacek Świderski, prezes Wirtualna Polska Holding.

Urodziny Wirtualnej Polski nie mogłyby się odbyć bez udziału użytkowników. Zespół WP przygotował niespodziankę dla wszystkich czytelników, widzów i słuchaczy. Urodzinowa loteria potrwa do 8 listopada. Jest dostępna pod adresem urodziny.wp.pl. Każdy może w niej wygrać 25 tys. złotych, a łączna pula nagród to ponad 260 tys. złotych.

Wirtualna Polska chce być partnerem dostarczającym sprawdzone informacje, angażujące usługi oraz zapewniać możliwość komunikacji milionom osób w Polsce. Stale poszukuje nowych obszarów działalności. Tworzy usługi i rozwiązania z myślą o potrzebach użytkowników i partnerów biznesowych.

W 2020 roku zespół WP przygotował m.in. zupełnie nowy serwis skierowany wyłącznie do młodego pokolenia. Vibez łączy jakościowe dziennikarstwo z nowoczesnym sposobem konsumpcji treści. Wykorzystuje rozwiązania znane z aplikacji społecznościowych. Wygląd serwisu oraz jego architektura zostały zaprojektowane w koncepcji mobile only. Serwis tworzy zupełnie nowa, stworzona od podstaw redakcja młodych redaktorów, twórców wizualnych oraz konsultantów i przedstawicieli generacji Z.

Za wszystkie działania na 25-lecie Wirtualnej Polski odpowiadają zespoły marketingu, PR, HR i przedstawiciele redakcji. Grafiki i bannery reklamowe zaprojektowała ilustratorka Martyna Wójcik-Śmierska. Przedstawiają one najważniejsze polskie wydarzenia z ostatnich 25 lat. Można zobaczyć je we wszystkich serwisach WP oraz w Warszawie i Gdańsku.

Źródło: Wirtualna Polska

www.wp.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Od środy, 21 października 2020 r. studenci mogą skorzystać z nowej oferty prenumeraty cyfrowej "Gazety Wyborczej". Oprócz dostępu do treści na stronach Wyborcza.pl w atrakcyjnej cenie otrzymają oni także dodatkowe zniżki lub promocyjne kody od partnerów "Wyborczej" - Legimi, TIDAL, FlixBusa i Orange Flex.
Helios zaprasza na bezpieczne seanse kinowe
Pomimo trudnej sytuacji w Polsce, kina sieci Helios regularnie funkcjonują, zapraszając widzów na premierowe seanse oraz projekty specjalne. Dzięki przestrzeganiu rygorystycznych procedur sanitarnych oraz odpowiednio przeszkolonemu personelowi możliwe jest bezpieczne oglądanie ciekawych filmów na wielkim ekranie w największej w Polsce sieci multipleksów.
Trwa kampania promocyjna Radia Złote Przeboje pod hasłem "Największe przeboje lat '80,'90,'00". W tym tygodniu do zaplanowanych działań medialnych dołączyła akcja na Instagramie prowadzona z influencerami. Słuchacze i internauci mogą zaprezentować na zdjęciu swój “TOTAL LOOK a'la gwiazda dekady”, zamieszczając ujęcie na swoim profilu...
Finał 10. edycji Nagrody Radia Tok FM im. Anny Laszuk 27 października na antenie i online
Za tydzień - we wtorek, 27 października 2020 r. poznamy laureata lub laureatkę tegorocznej, jubileuszowej Nagrody Radia TOK FM im. Anny Laszuk przyznawanej za wyjątkowy wpływ na rzeczywistość. Redakcja Radia TOK FM przedstawi wynik obrad Kapituły Nagrody podczas finałowej gali na antenie stacji oraz w internecie na tokfm.pl.
Deepfake: Manipulacja coraz groźniejsza i bardziej zaawansowana
Dynamiczny rozwój rozwiązań z zakresu uczenia maszynowego oraz algorytmów sztucznej inteligencji doprowadził do wytworzenia się nowej dziedziny nauki bazującej na technologii deepfake. Wykorzystanie zbiorów Big Data w zakresie przetwarzania i analizy informacji wizualnych oraz dźwiękowych pozwala wykorzystać inteligentne algorytmy do zautomatyzowanego procesu syntezowania zdjęć i...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764