logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wirtualna Polska obchodzi 25-lecie

  PR 16.10.2020, przeczytano 536 razy
ilustracja

WP rozpoczęła działalność w październiku 1995 roku jako katalog stron internetowych. Dzisiaj jest liderem polskiego internetu. Z tej okazji zespół Wirtualnej Polski przygotował m.in. serwis specjalny 25lat.wp.pl oraz wielką urodzinową loterię.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wirtualna-polska-obchodzi-25-lecie,388819,artykul.html

Historia Wirtualnej Polski rozpoczęła się równo 25 lat temu w dwóch pomieszczeniach Politechniki Gdańskiej. Założyli ją studenci, którzy poznali się w internecie. Ich celem było uporządkowanie ówczesnych stron internetowych według kategorii życia codziennego.

Dzisiaj Wirtualna Polska to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e-commerce. Zgodnie z badaniem Gemius/PBI z jej serwisów każdego miesiąca korzysta ponad 20 mln internautów, a Strona Główna WP jest najczęściej odwiedzaną w polskim internecie. We wrześniu korzystało z niej 13 mln realnych użytkowników.

Z okazji 25. rocznicy istnienia zespół WP przygotował m.in. serwis specjalny www.25lat.wp.pl, w którym podsumowuje wydarzenia i historię internetu z ostatniego ćwierćwiecza. Materiałem otwierającym serwis jest wywiad z Jackiem Świderskim i Joanną Pawlak, prezesami Wirtualnej Polski Holding i Wirtualnej Polski Media, którzy w szczerej rozmowie podsumowali ostatnie 25 lat historii kraju, przytoczyli najciekawsze anegdoty z codziennej pracy WP i o2 oraz przedstawili plany rozwoju.

– Podczas fuzji z o2 wzięto to, co najatrakcyjniejsze w inicjatywach start-up’owych: podążanie za atrakcyjnymi myślami, niezabijanie kreatywności, dynamika, odwaga. I to połączono z muskułem potężnej organizacji, z jej zasięgami. To trochę tak, jakby ktoś chciał w jeden mechanizm złączyć zwrotną motorówkę i tankowiec. A my stworzyliśmy z tego zupełnie nowy pojazd. Dla mnie ten proces był pasjonujący od strony pracy z ludźmi – powiedziała w wywiadzie na 25-lecie Joanna Pawlak, prezes Wirtualna Polska Media.

– Cyklicznie powracają głosy, że jedna czy druga inicjatywa nam się nie uda. Słyszałem to, gdy przejmowaliśmy Wirtualną Polskę. Gdy startowaliśmy z Telewizją WP, gdy uruchamialiśmy WP Pilota. Im bardziej nas krytykują po podjęciu jakiejś decyzji, tym bardziej utwierdzamy się w przekonaniu, że to jest właśnie to, czego chcemy, bo zwykle najgłośniej krytykują Ci, którzy mają w tym swój interes. I tak od 25 lat – mówił w wywiadzie Jacek Świderski, prezes Wirtualna Polska Holding.

Urodziny Wirtualnej Polski nie mogłyby się odbyć bez udziału użytkowników. Zespół WP przygotował niespodziankę dla wszystkich czytelników, widzów i słuchaczy. Urodzinowa loteria potrwa do 8 listopada. Jest dostępna pod adresem urodziny.wp.pl. Każdy może w niej wygrać 25 tys. złotych, a łączna pula nagród to ponad 260 tys. złotych.

Wirtualna Polska chce być partnerem dostarczającym sprawdzone informacje, angażujące usługi oraz zapewniać możliwość komunikacji milionom osób w Polsce. Stale poszukuje nowych obszarów działalności. Tworzy usługi i rozwiązania z myślą o potrzebach użytkowników i partnerów biznesowych.

W 2020 roku zespół WP przygotował m.in. zupełnie nowy serwis skierowany wyłącznie do młodego pokolenia. Vibez łączy jakościowe dziennikarstwo z nowoczesnym sposobem konsumpcji treści. Wykorzystuje rozwiązania znane z aplikacji społecznościowych. Wygląd serwisu oraz jego architektura zostały zaprojektowane w koncepcji mobile only. Serwis tworzy zupełnie nowa, stworzona od podstaw redakcja młodych redaktorów, twórców wizualnych oraz konsultantów i przedstawicieli generacji Z.

Za wszystkie działania na 25-lecie Wirtualnej Polski odpowiadają zespoły marketingu, PR, HR i przedstawiciele redakcji. Grafiki i bannery reklamowe zaprojektowała ilustratorka Martyna Wójcik-Śmierska. Przedstawiają one najważniejsze polskie wydarzenia z ostatnich 25 lat. Można zobaczyć je we wszystkich serwisach WP oraz w Warszawie i Gdańsku.

Źródło: Wirtualna Polska

www.wp.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764