logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wirtualna Polska po trzech kwartałach 2019 - rosnące przychody i EBITDA

  PR 19.11.2019, przeczytano 540 razy
ilustracjastrzałka

Przychody ze sprzedaży Wirtualna Polska Holding S.A., po trzech kwartałach 2019 roku, wzrosły niemal o jedną trzecią i wyniosły 519 mln złotych. EBITDA w segmencie online za ostatnie dwanaście miesięcy przekroczyła 200 mln złotych, co jest najwyższym wynikiem w historii spółki. Wirtualna Polska coraz więcej inwestuje w obszar motoryzacji. Przejęła spółkę AutoCentrum.pl, uruchamia też nową wersję serwisu superauto.pl.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wirtualna-polska-po-trzech-kwartalach-2019---rosnace-przychody-i-ebitda,384769,artykul.html

Łączne przychody ze sprzedaży Wirtualna Polska Holding S.A. w segmentach online i tv wzrosły rok do roku o prawie 32% i sięgnęły 519 mln złotych. Zysk z działalności operacyjnej jest wyższy prawie o 15%, zysk netto to 44,3 mln złotych. Na wyniki składają się wzrosty, zarówno w obszarze mediów, jak i z działalności spółek e-commerce. Wirtualna Polska inwestuje w rozwój obu obszarów.

– Pierwszy raz w historii roczny zysk EBITDA Wirtualnej Polski Holding przekroczył 200 mln zł. W trzecim kwartale naszymi najważniejszymi biznesowymi napędami była poprawa efektywności reklamowej na urządzeniach mobilnych w mediach oraz wzrost w e-commerce, głównie w turystyce krajowej i finansach – mówi Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding S.A.

Wirtualna Polska dokonała akwizycji spółki AutoCentrum.pl. Jednocześnie startuje z nową wersją superauto.pl, serwisu z samochodami dostępnymi od ręki, w atrakcyjnych cenach.

Wybrane pozycje sprawozdania z wyniku finansowego

 

 

 

 

w tys. zł

Dziewięć miesięcy zakończonych
30 września 2019

Dziewięć miesięcy zakończonych
30 września 2018

Zmiana

Zmiana %

Segment ONLINE

 

 

 

 

Przychody ze sprzedaży

504 822

383 113

121 709

31,8%

Przychody gotówkowe ze sprzedaży

488 472

367 133

121 339

33,1%

Skorygowana EBITDA (wg. MSR 17)

149 141

127 348

21 793

17,1%

EBITDA (wg. MSR 17)

144 100

122 155

21 945

18,0%

Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16)

155 210

-

-

nd.

EBITDA (wg. MSSF 16)

150 169

-

-

nd.

Segment TV

 

 

 

 

Przychody ze sprzedaży

14 219

10 740

3 479

32,4%

Przychody gotówkowe ze sprzedaży

14 219

10 740

3 479

32,4%

Skorygowana EBITDA (wg. MSR 17)

(5 010)

(6 032)

1 022

(16,9%)

EBITDA (wg. MSR 17)

(5 031)

(6 098)

1 067

(17,5%)

Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16)

(5 010)

-

-

nd.

EBITDA (wg. MSSF 16)

(5 031)

-

-

nd.

Segmenty łącznie

 

 

 

 

Przychody ze sprzedaży

519 041

393 853

125 188

31,8%

Przychody gotówkowe ze sprzedaży

502 691

377 872

124 819

33,0%

Skorygowana EBITDA (wg. MSR 17)

144 131

121 316

22 815

18,8%

EBITDA (wg. MSR 17)

139 069

116 057

23 012

19,8%

Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16)

150 200

-

-

nd.

EBITDA (wg. MSSF 16)

145 138

-

-

nd.

Amortyzacja środków trwałych i wartości niematerialnych

(58 559)

(40 668)

(17 891)

44,0%

Zysk na działalności operacyjnej

86 579

75 389

11 190

14,8%

Wynik na działalności finansowej

(23 713)

(10 278)

(13 435)

130,7%

Zysk przed opodatkowaniem

62 866

65 111

(2 245)

(3,4%)

Zysk netto

44 273

49 396

(5 123)

(10,4%)

Wirtualna Polska wprowadziła również nowy standard reklam wideo. W ramach oferty 3x100 reklamodawcy płacą tylko za spoty wideo, które zostaną zliczone wg następujących kryteriów: 100% playera z reklamą wideo widziane przez minimum 2 sekundy, niepominięte, czyli obejrzane do końca. To pierwsza taka oferta wśród polskich wydawców internetowych. Po wprowadzeniu wskaźnika viewability jest to kolejna innowacja, która uwiarygadnia kampanie prowadzone w WP.

Źródło: Wirtualna Polska Holding S.A.

www.wp.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764