logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wirtualna Polska po trzech kwartałach 2019 - rosnące przychody i EBITDA

  PR 19.11.2019, przeczytano 113 razy
ilustracjastrzałka

Przychody ze sprzedaży Wirtualna Polska Holding S.A., po trzech kwartałach 2019 roku, wzrosły niemal o jedną trzecią i wyniosły 519 mln złotych. EBITDA w segmencie online za ostatnie dwanaście miesięcy przekroczyła 200 mln złotych, co jest najwyższym wynikiem w historii spółki. Wirtualna Polska coraz więcej inwestuje w obszar motoryzacji. Przejęła spółkę AutoCentrum.pl, uruchamia też nową wersję serwisu superauto.pl.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wirtualna-polska-po-trzech-kwartalach-2019---rosnace-przychody-i-ebitda,384769,artykul.html

Łączne przychody ze sprzedaży Wirtualna Polska Holding S.A. w segmentach online i tv wzrosły rok do roku o prawie 32% i sięgnęły 519 mln złotych. Zysk z działalności operacyjnej jest wyższy prawie o 15%, zysk netto to 44,3 mln złotych. Na wyniki składają się wzrosty, zarówno w obszarze mediów, jak i z działalności spółek e-commerce. Wirtualna Polska inwestuje w rozwój obu obszarów.

– Pierwszy raz w historii roczny zysk EBITDA Wirtualnej Polski Holding przekroczył 200 mln zł. W trzecim kwartale naszymi najważniejszymi biznesowymi napędami była poprawa efektywności reklamowej na urządzeniach mobilnych w mediach oraz wzrost w e-commerce, głównie w turystyce krajowej i finansach – mówi Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding S.A.

Wirtualna Polska dokonała akwizycji spółki AutoCentrum.pl. Jednocześnie startuje z nową wersją superauto.pl, serwisu z samochodami dostępnymi od ręki, w atrakcyjnych cenach.

Wybrane pozycje sprawozdania z wyniku finansowego

 

 

 

 

w tys. zł

Dziewięć miesięcy zakończonych
30 września 2019

Dziewięć miesięcy zakończonych
30 września 2018

Zmiana

Zmiana %

Segment ONLINE

 

 

 

 

Przychody ze sprzedaży

504 822

383 113

121 709

31,8%

Przychody gotówkowe ze sprzedaży

488 472

367 133

121 339

33,1%

Skorygowana EBITDA (wg. MSR 17)

149 141

127 348

21 793

17,1%

EBITDA (wg. MSR 17)

144 100

122 155

21 945

18,0%

Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16)

155 210

-

-

nd.

EBITDA (wg. MSSF 16)

150 169

-

-

nd.

Segment TV

 

 

 

 

Przychody ze sprzedaży

14 219

10 740

3 479

32,4%

Przychody gotówkowe ze sprzedaży

14 219

10 740

3 479

32,4%

Skorygowana EBITDA (wg. MSR 17)

(5 010)

(6 032)

1 022

(16,9%)

EBITDA (wg. MSR 17)

(5 031)

(6 098)

1 067

(17,5%)

Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16)

(5 010)

-

-

nd.

EBITDA (wg. MSSF 16)

(5 031)

-

-

nd.

Segmenty łącznie

 

 

 

 

Przychody ze sprzedaży

519 041

393 853

125 188

31,8%

Przychody gotówkowe ze sprzedaży

502 691

377 872

124 819

33,0%

Skorygowana EBITDA (wg. MSR 17)

144 131

121 316

22 815

18,8%

EBITDA (wg. MSR 17)

139 069

116 057

23 012

19,8%

Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16)

150 200

-

-

nd.

EBITDA (wg. MSSF 16)

145 138

-

-

nd.

Amortyzacja środków trwałych i wartości niematerialnych

(58 559)

(40 668)

(17 891)

44,0%

Zysk na działalności operacyjnej

86 579

75 389

11 190

14,8%

Wynik na działalności finansowej

(23 713)

(10 278)

(13 435)

130,7%

Zysk przed opodatkowaniem

62 866

65 111

(2 245)

(3,4%)

Zysk netto

44 273

49 396

(5 123)

(10,4%)

Wirtualna Polska wprowadziła również nowy standard reklam wideo. W ramach oferty 3x100 reklamodawcy płacą tylko za spoty wideo, które zostaną zliczone wg następujących kryteriów: 100% playera z reklamą wideo widziane przez minimum 2 sekundy, niepominięte, czyli obejrzane do końca. To pierwsza taka oferta wśród polskich wydawców internetowych. Po wprowadzeniu wskaźnika viewability jest to kolejna innowacja, która uwiarygadnia kampanie prowadzone w WP.

Źródło: Wirtualna Polska Holding S.A.

www.wp.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowa odsłona serwisu Volkswagen Financial Services
Rozpoczęta pod koniec lata 2019 r. zmiana wizerunku marki Volkswagen to wielka globalna operacja, nazywana przez niektórych „rebrandingiem stulecia”. Poza samym, motoryzacyjnym gigantem również spółki zależne – Volkswagen Bank, Volkswagen Leasing i Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy pod wspólnym brandingiem Volkswagen Financial Services – są w trakcie procesu odświeżenia...
Producenci smartfonów będą „rozdawać” telefony za oglądanie reklam?
Wiele wskazuje na to, że producenci smartfonów mogą przymierzać się do wyświetlania reklam na swoich urządzaniach. Coraz głośniej mówi się np. o Samsungu. Gdyby zdecydował się na taki krok, to inni gracze rynkowi pewnie poszliby w jego ślady. W zamian za oglądanie filmów reklamowych klienci dostawaliby darmowe aparaty. Jeżeli taki scenariusz ujrzałby...
Najpierw był czat na stronie internetowej funduszu, później kanał na YouTube, na którym prezentowano wywiady z klientami i relacje z wydarzeń organizowanych przez firmę, następnie powstał portal informacyjno-edukacyjny „Życie Seniora”, który stanowił dużo bardziej rozbudowaną wersję drukowanego magazynu wydawanego przez fundusz (pod tym samym...
Inflacja w mediach rośnie szybciej niż wydatki na reklamę na świecie
Według prognozy agencji mediowej Zenith, w 2020 roku – pomimo spadku widowni komercyjnej o 1,6% - globalne nakłady reklamowe zwiększą się o 4,3%, co związane jest z przewidywanym na przyszły rok, wzrostem cen mediów o 6,1%.
Czym jest kampania przeciw hejtowi popularnego serwisu Gowork? Tego dowiesz się czytając nasz artykuł. Jeśli taka tematyka Cie interesuje zachęcamy do lektury.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764