logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wirtualna Polska podaje wyniki za 1. kwartał 2020 roku

  PR 27.05.2020, przeczytano 687 razy
ilustracja

Wirtualna Polska Holding mierzy się z kryzysem w I kwartale 2020 roku, notując 4% spadku na przychodach i 6,5% na zysku EBITDA. Wakacje.pl, tak jak cały rynek turystyki zagranicznej, utraciły źródła przychodów. Konieczność izolacji i niepokój związany z ograniczeniami, przełożył się jednak na większy niż zazwyczaj ruch w serwisach Wirtualnej Polski. Pozytywny wpływ na wyniki holdingu miała Telewizja WP, która odnotowała rekordową oglądalność i wzrost przychodów ze sprzedaży o 43%.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wirtualna-polska-podaje-wyniki-za-1.-kwartal-2020-roku,387179,artykul.html

Ogłoszony w marcu 2020 roku stan epidemii w Polsce, w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2, wpłynął na przychody spółki, zwłaszcza w obszarze e-commerce. Jednocześnie dywersyfikacja działalności prowadzonej przez poszczególne spółki holdingu pozwala minimalizować wpływ pandemii na wyniki całej Grupy. Skorygowana EBITDA w 1. kwartale 2020 roku wyniosła 41 mln złotych, 6,5% mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Przychody ze sprzedaży to prawie 150 mln zł, a wypracowany zysk przekroczył 7 mln zł.

– Kryzys zmienia przyzwyczajenia Polaków, którzy chętniej niż do tej pory korzystają z zakupów online. Nie wszystkie kategorie jednakowo zyskują, a są też niestety takie, które ponoszą dotkliwe straty, jak na przykład turystyka zagraniczna. Ci z nas, którzy wcześniej planowali podróże zagraniczne, dziś myślą o budowie domu czy wczasach w kraju. Beneficjantami są tutaj nasze spółki Extradom.pl i Nocowanie.pl, liderzy w swoich kategoriach w Polsce, cieszące się istotnie większym zainteresowaniem Polaków. Ograniczenie wydatków reklamowych najmniej dotknęło media internetowe, w pierwszym kwartale notowaliśmy w Wirtualnej Polsce Media SA wzrosty wyników finansowych – mówi Jacek Świderski, prezes Wirtualna Polska Holding SA.

Poniższa tabela przedstawia główne pozycje sprawozdania z wyniku finansowego za okres 3 miesięcy zakończonych 31 marca 2020 i 2019 roku.

 

Trzy miesiące zakończone
31 marca 2020

Trzy miesiące zakończone
31 marca 2019

Zmiana

Zmiana %

Segment ONLINE

 

 

 

 

Przychody ze sprzedaży

143 216

152 390

(9 174)

(6,0%)

Przychody gotówkowe ze sprzedaży

139 477

147 849

(8 372)

(5,7%)

Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16)

41 021

45 806

(4 785)

(10,4%)

EBITDA (wg. MSSF 16)

39 120

44 063

(4 943)

(11,2%)

Segment TV

 

 

 

 

Przychody ze sprzedaży

6 592

4 605

1 987

43,1%

Przychody gotówkowe ze sprzedaży

6 592

4 605

1 987

43,1%

Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16)

159

(1 763)

1 922

(109,0%)

EBITDA (wg. MSSF 16)

159

(1 783)

1 942

(108,9%)

Segmenty łącznie

 

 

 

 

Przychody ze sprzedaży

149 808

156 995

(7 187)

(4,6%)

Przychody gotówkowe ze sprzedaży

146 069

152 454

(6 385)

(4,2%)

Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16)

41 180

44 043

(2 863)

(6,5%)

EBITDA (wg. MSSF 16)

39 279

42 280

(3 001)

(7,1%)

Amortyzacja środków trwałych i wartości niematerialnych

(20 926)

(18 563)

(2 363)

12,7%

Zysk na działalności operacyjnej

18 353

23 717

(5 364)

(22,6%)

Wynik na działalności finansowej

(8 478)

(3 906)

(4 572)

117,1%

Zysk przed opodatkowaniem

9 875

19 811

(9 936)

(50,2%)

Zysk netto

7 249

14 368

(7 119)

(49,5%)

Wprowadzone ograniczenie i trudna sytuacja gospodarcza będą miały wpływ na wyniki finansowe również w 2. kwartale 2020 roku, niezależnie od wzrostów ruchu obserwowanych od drugiej połowy kwietnia. W tej chwili ruch w serwisie Nocowanie.pl jest o ok. 20% wyższy niż w maju 2019 roku.

ilustracjastrzałka

Bardzo dobre wyniki notuje nadająca od ponad trzech lat Telewizja WP. Osiągnęła rekordową oglądalność, która przyczyniła się do wzrostu przychodów o 43% do kwoty ponad 6,5 mln złotych.

Źródło: Wirtualna Polska Holding S.A.

www.wp.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764