logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wirtualna Polska podaje wyniki za 1. kwartał 2020 roku

  PR 27.05.2020, przeczytano 200 razy
ilustracja

Wirtualna Polska Holding mierzy się z kryzysem w I kwartale 2020 roku, notując 4% spadku na przychodach i 6,5% na zysku EBITDA. Wakacje.pl, tak jak cały rynek turystyki zagranicznej, utraciły źródła przychodów. Konieczność izolacji i niepokój związany z ograniczeniami, przełożył się jednak na większy niż zazwyczaj ruch w serwisach Wirtualnej Polski. Pozytywny wpływ na wyniki holdingu miała Telewizja WP, która odnotowała rekordową oglądalność i wzrost przychodów ze sprzedaży o 43%.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wirtualna-polska-podaje-wyniki-za-1.-kwartal-2020-roku,387179,artykul.html

Ogłoszony w marcu 2020 roku stan epidemii w Polsce, w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2, wpłynął na przychody spółki, zwłaszcza w obszarze e-commerce. Jednocześnie dywersyfikacja działalności prowadzonej przez poszczególne spółki holdingu pozwala minimalizować wpływ pandemii na wyniki całej Grupy. Skorygowana EBITDA w 1. kwartale 2020 roku wyniosła 41 mln złotych, 6,5% mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Przychody ze sprzedaży to prawie 150 mln zł, a wypracowany zysk przekroczył 7 mln zł.

– Kryzys zmienia przyzwyczajenia Polaków, którzy chętniej niż do tej pory korzystają z zakupów online. Nie wszystkie kategorie jednakowo zyskują, a są też niestety takie, które ponoszą dotkliwe straty, jak na przykład turystyka zagraniczna. Ci z nas, którzy wcześniej planowali podróże zagraniczne, dziś myślą o budowie domu czy wczasach w kraju. Beneficjantami są tutaj nasze spółki Extradom.pl i Nocowanie.pl, liderzy w swoich kategoriach w Polsce, cieszące się istotnie większym zainteresowaniem Polaków. Ograniczenie wydatków reklamowych najmniej dotknęło media internetowe, w pierwszym kwartale notowaliśmy w Wirtualnej Polsce Media SA wzrosty wyników finansowych – mówi Jacek Świderski, prezes Wirtualna Polska Holding SA.

Poniższa tabela przedstawia główne pozycje sprawozdania z wyniku finansowego za okres 3 miesięcy zakończonych 31 marca 2020 i 2019 roku.

 

Trzy miesiące zakończone
31 marca 2020

Trzy miesiące zakończone
31 marca 2019

Zmiana

Zmiana %

Segment ONLINE

 

 

 

 

Przychody ze sprzedaży

143 216

152 390

(9 174)

(6,0%)

Przychody gotówkowe ze sprzedaży

139 477

147 849

(8 372)

(5,7%)

Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16)

41 021

45 806

(4 785)

(10,4%)

EBITDA (wg. MSSF 16)

39 120

44 063

(4 943)

(11,2%)

Segment TV

 

 

 

 

Przychody ze sprzedaży

6 592

4 605

1 987

43,1%

Przychody gotówkowe ze sprzedaży

6 592

4 605

1 987

43,1%

Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16)

159

(1 763)

1 922

(109,0%)

EBITDA (wg. MSSF 16)

159

(1 783)

1 942

(108,9%)

Segmenty łącznie

 

 

 

 

Przychody ze sprzedaży

149 808

156 995

(7 187)

(4,6%)

Przychody gotówkowe ze sprzedaży

146 069

152 454

(6 385)

(4,2%)

Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16)

41 180

44 043

(2 863)

(6,5%)

EBITDA (wg. MSSF 16)

39 279

42 280

(3 001)

(7,1%)

Amortyzacja środków trwałych i wartości niematerialnych

(20 926)

(18 563)

(2 363)

12,7%

Zysk na działalności operacyjnej

18 353

23 717

(5 364)

(22,6%)

Wynik na działalności finansowej

(8 478)

(3 906)

(4 572)

117,1%

Zysk przed opodatkowaniem

9 875

19 811

(9 936)

(50,2%)

Zysk netto

7 249

14 368

(7 119)

(49,5%)

Wprowadzone ograniczenie i trudna sytuacja gospodarcza będą miały wpływ na wyniki finansowe również w 2. kwartale 2020 roku, niezależnie od wzrostów ruchu obserwowanych od drugiej połowy kwietnia. W tej chwili ruch w serwisie Nocowanie.pl jest o ok. 20% wyższy niż w maju 2019 roku.

ilustracjastrzałka

Bardzo dobre wyniki notuje nadająca od ponad trzech lat Telewizja WP. Osiągnęła rekordową oglądalność, która przyczyniła się do wzrostu przychodów o 43% do kwoty ponad 6,5 mln złotych.

Źródło: Wirtualna Polska Holding S.A.

www.wp.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

Tak, telewizja WP to duży sukces.
Potwierdzają to zatrudnione gwiazdy i ich programy autorskie...

Ah, wait.

avatar użytkownika
,

O sukcesie lub porażce decydują wyniki oglądalności i wyniki finansowe, a nie Twoje opinie na temat gwiazd i ich programów.  

,

A które opinie, o których gwiazdach Telewizji WP masz na myśli?  

avatar użytkownika
,

Twoją opinię zaprezentowaną w pierwszym wpisie.  

,

I te gwiazdy pracujące w TV WP to potwierdzają?
  

avatar użytkownika
,

Jak widzisz w tabeli wzrosty w segmencie TV obejmującym wyniki gwiazd i ich programów poszybowały w górę o blisko 50%. Sam oceń czy to wystarczające potwierdzenie.  

,

Przecież TV WP po cichu rozwiązała umowy z gwiazdami.
Już chyba żadna nie została.
  

avatar użytkownika
,

I mimo to im rośnie? Muszą być na prawdę dobrzy w te telewizyjne klocki, nieprawdaż...?  

Najnowsze w tym dziale

Przez pandemię wydawcy stracili nawet do 80 proc. przychodów z reklam
Dziennik „The Los Angeles Times” już w kwietniu informował, że stracił ponad 1/3 swoich dochodów z reklam. O załamaniu wpływów z ich sprzedaży pisał też brytyjski „The Economist” i inne światowe dzienniki. Problemy nie ominęły również polskiego rynku: w trakcie lockdownu sprzedaż drukowanych gazet i magazynów spadła, a utrata wpływów reklamowych sięgnęła od...
Wydawcy prasowi razem na temat digitalizacji
Pięciu czołowych wydawców prasowych w Polsce spotkało się, aby przedyskutować kierunki działania związane z transformacją cyfrową, która wyraźnie przyspieszyła w wyniku epidemii. Debata odbyła się podczas konferencji „Cyfrowa gospodarka – ewolucja czy rewolucja po COVID-19”, zorganizowanej przez e-Kiosk SA, lidera na rynku prasy cyfrowej w Polsce.
Gazeta.pl wraz z Goethe-Institut w Warszawie rozpoczynają wspólny projekt „Oto Niemcy”, na który składają się reportaże o życiu codziennym i aktualnych problemach za zachodnią granicą. Reporterzy i reporterki z Polski, m.in. Joanna Strzałko, Bartosz Józefiak i Dorota Salus, przyjrzą się stereotypom na temat Niemców. Pierwszy materiał o pracy „złotych rączek” ukaże...
Już jutro, 1 lipca br. na Gazeta.pl gratka dla wszystkich fanów muzyki – w portalu, jednocześnie z premierą w mediach społecznościowych, zaprezentowany zostanie singiel tegorocznej edycji Męskiego Grania. Gazeta.pl wraz z portalami Wyborcza.pl i WysokieObcasy.pl oraz spółką AMS z Grupy Agora zajmą się również promocją projektu.
AMS wygrał przetarg na obsługę dwóch pakietów wiat przystankowych w Gdańsku
23 czerwca 2020 r. Gdański Zarząd Dróg i Zieleni poinformował o rozstrzygnięciu przetargu na dzierżawę wiat przystankowych. W jego wyniku AMS został operatorem dwóch pakietów wiat, co zapewni ciągłość działań reklamowych dla klientów spółki na najbliższe piętnaście miesięcy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764