logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wirtualna Polska podsumowuje 2020 rok

  PR 31.03.2021, przeczytano 159 razy

Wirtualna Polska Holding S.A. w 2020 roku zanotowała ponad 81 mln złotych zysku netto. To oznacza wzrost o niemal 15% w porównaniu do 2019 roku. Po czterech latach od startu rentowność osiągnęła również Telewizja WP. Wpływy w tym segmencie wzrosły o 30%.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wirtualna-polska-podsumowuje-2020-rok,390867,artykul.html

Łączne przychody ze sprzedaży Wirtualna Polska Holding S.A. w segmentach online i tv w 2020 roku wyniosły ponad 632 mln złotych. Były niższe o prawie 11% w porównaniu do 2019 roku, z powodu wyników drugiego kwartału, na które znacząco wpłynęła pandemia Covid-19. Mimo to spółka zamknęła rok zyskiem netto wyższym o 15%, przekroczył on 81 mln zł.

W 2020 roku Wirtualna Polska wyliczyła i zmniejszyła tzw. ślad węglowy, czyli emisję gazów cieplarnianych wyrażoną w ekwiwalencie CO2. Emisja w 2020 była o ponad 14% niższa niż w 2019 roku. Zgodnie z przyjętymi założeniami zrównoważonego rozwoju wszystkie centra danych Wirtualnej Polski Holding S.A. do 2023 będą zeroemisyjne. Od początku 2021 roku spółka kupuje wyłącznie energię elektryczną z gwarancjami pochodzenia ze źródeł odnawialnych. Z końcem marca rozpoczęła też budowę własnej, testowej farmy fotowoltaicznej.

–  W trakcie pandemii wielu z nas stara się zrobić rzeczy, które dawno powinny być zrobione. W Wirtualnej Polsce realizujemy w tym trudnym czasie wiele projektów poprawiających nasze produkty i usługi. Najważniejszym z nich jest projekt ograniczenia zużycia energii oraz przyjęcie planu uzyskania neutralności emisyjnej przez nasze serwerownie do końca przyszłego roku. Takie działania są szczególnie potrzebne w naszym kraju i przynoszą wielokrotnie większy efekt dla środowiska niż gdzie indziej, bo mamy jeden z najbrudniejszych procesów wytwórczych energii, nie tylko w Europie, ale i na świecie – mówi Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding S.A.

– Ten czas pokazał też siłę holdingu, tego jak wzajemnie się wspieramy i uzupełniamy. Niższe wyniki w spółkach zajmujących się turystyką potrafiliśmy z nawiązką rekompensować przez inne spółki, zwłaszcza mediową, ale też te sprzedające samochody czy projekty domów – dodaje Elżbieta Bujniewicz-Belka, członek zarządu ds. finansowych.

Zgodnie z danymi Nielsen Audience Measurement, Telewizja WP w 2020 roku zanotowała rekordowy zasięg 0,67% SHR w grupie komercyjnej 16-49. Wyprzedziła w ten sposób wszystkie kanały MUX8, również w dystrybucji naziemnej oraz kablowej. W sumie przez cały 2020 rok Telewizja WP dotarła do 9,5 mln widzów, co stanowi wzrost o 7 punktów procentowych w stosunku do 2019 roku. Dzięki temu cały ubiegły rok zamknęła z zyskiem. Wpływy ze sprzedaży były wyższe o 30% i przekroczyły 26,5 mln zł, a EBITDA tego segmentu wyniosła 1,8 mln zł.

w tys. zł

Dwanaście miesięcy zakończonych
31 grudnia 2020

Dwanaście miesięcy zakończonych
31 grudnia 2019

Zmiana

Zmiana %

Segment ONLINE

 

 

 

 

Przychody ze sprzedaży

605 735

688 379

(82 644)

(12,0%)

Przychody gotówkowe ze sprzedaży

589 468

665 150

(75 682)

(11,4%)

Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16)

215 042

223 282

(8 240)

(3,7%)

EBITDA (wg. MSSF 16)

200 670

213 807

(13 137)

(6,1%)

Segment TV

 

 

 

 

Przychody ze sprzedaży

26 551

20 321

6 230

30,7%

Przychody gotówkowe ze sprzedaży

26 551

20 321

6 230

30,7%

Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16)

1 880

(4 339)

6 219

(143,3%)

EBITDA (wg. MSSF 16)

1 880

(4 580)

6 460

(141,0%)

Segmenty łącznie

 

 

 

 

Przychody ze sprzedaży

632 286

708 700

(76 414)

(10,8%)

Przychody gotówkowe ze sprzedaży

616 019

685 471

(69 452)

(10,1%)

Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16)

216 922

218 943

(2 021)

(0,9%)

EBITDA (wg. MSSF 16)

202 550

209 227

(6 677)

(3,2%)

Amortyzacja środków trwałych i wartości niematerialnych

(80 839)

(79 282)

(1 557)

2,0%

Zysk na działalności operacyjnej

121 711

129 945

(8 234)

(6,3%)

Wynik na działalności finansowej

(30 312)

(31 092)

780

(2,5%)

Zysk przed opodatkowaniem

91 399

98 853

(7 454)

(7,5%)

Zysk netto

81 699

71 132

10 567

14,9%

Źródło: Wirtualna Polska

www.wp.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

TikTok jako platforma globalna daje swojej społeczności możliwość odkrywania kultury w każdym zakątku na ziemi – od sztuki i muzyki po taniec i teatr. Treści związane z kulturą są niezwykle popularne na TikToku. Najczęściej używane hashtagi takie jak #FineArt, #ArtHistory i #ArtOnTikTok zgromadziły do tej pory ponad 2 miliardy wyświetleń na całym świecie, odnotowując...
Wiodące marki mediowe, TVN Media i Ringier Axel Springer, oferują wspólnie cztery innowacyjne produkty content marketingowe. Nowa oferta wykorzystuje efekt synergii wynikający z połączenia wysokiej jakości treści z siłą zasięgu TVN Grupa Discovery oraz Ringier Axel Springer Polska.
Tomasz Bocheński nagrodzony przez Society for News Design
Tomasz Bocheński, dyrektor artystyczny Polska Press Grupy, jako jedyny z Polski, został nagrodzony w największym i najbardziej prestiżowym konkursie projektowania prasowego Best of Print News Design. Konkurs jest organizowany przez Society for News Design ze Stanów Zjednoczonych.
„Monika Olejnik. Otwarcie” – nowy program dziennikarki w TVN24 Go
10 maja w TVN24 GO zadebiutował premierowy odcinek nowego programu "Monika Olejnik. Otwarcie". To autorski cykl wywiadów, w którym dziennikarka, znana z bezkompromisowych dyskusji z najważniejszymi politykami w kraju, zaprasza do szczerej rozmowy ludzi kultury, sztuki, sportu oraz nauki. Goście opowiedzą o swoich spostrzeżeniach dotyczących otaczającej nas...
Business Insider uruchamia platformę Business Insider TRENDS, która będzie skupiać aktywności dotyczące trendów w biznesie i technologii zmieniających biznes. Wśród podejmowanych inicjatyw w ramach platformy Business Insider TRENDS znajdzie się cykl konferencji on-line, publikacja raportu Business Insider Global Trends Report o światowych trendach, a także...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764