logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wirtualna Polska posadzi las

  PR 22.10.2021, przeczytano 241 razy
ilustracja

Ponad 100 tysięcy osób wzięło udział w trzech etapach ogólnopolskiego EkoTestu, sprawdzającego wiedzę Polaków o ekologii. Zgodnie z obietnicą, Wirtualna Polska za każdy wypełniony test przeznaczy 1 zł na posadzenie lasu oraz wsparcie działalności fundacji Las na Zawsze. Wielkie sadzenie lasu Wirtualnej Polski zaplanowano na 29 października, w miejscowości Olędy koło Siedlec.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wirtualna-polska-posadzi-las,393499,artykul.html

Celem EkoTestu była weryfikacja poziomu wiedzy Polaków na temat ekologii, a w następnych krokach promocja ekologicznych postaw i edukacja. Test dotyczył takich zagadnień, jak: oszczędzanie wody, elektromobilność, gospodarka odpadami, jakość powietrza. Na samym początku WP zobowiązała się, że za każdy wypełniony test przeznaczy 1 zł na sadzenie i pielęgnację lasu. Łącznie na ten cel, w pierwszym etapie, trafi więc ponad 100 tysięcy złotych.

Las na Zawsze Wirtualnej Polski o powierzchni 1 ha zostanie posadzony 29 października w miejscowości Olędy, w gminie Mordy, niedaleko Siedlec. Będzie lasem naturalnym, bioróżnorodnym, liściastym. Dominującymi gatunkami będą dąb szypułkowy oraz grab pospolity. Rocznie 1 ha lasu pochłania około 7 ton CO2 z atmosfery.

– 100 tysięcy odpowiedzi w badaniu to świetny wynik. Dzięki tym informacjom poznaliśmy priorytetowe tematy w obszarze ekologii, którymi trzeba się zajmować. To część naszej misji jako medium odpowiedzialnego społecznie – mówi Joanna Pawlak, Prezes Wirtualna Polska Media – pieniądze, które przeznaczymy na sadzenie lasu i edukację ekologiczną to nasza inwestycja w środowisko i przyszłość planety. Wiemy jak ważna jest bioróżnorodność i ochrona ekosystemów, dlatego w kolejnych latach będziemy te działania kontynuować – dodaje.

Na podstawie 101 017 odpowiedzi w trzech etapach EkoTestu powstał raport o świadomości ekologicznej Polaków. Został podzielony na obszary tematyczne – Woda; Oszczędzanie energii i jakość powietrza; Recykling i gospodarowanie żywnością.

  • Raport jest dostępny TUTAJ.

Średni wynik EkoTestu to 61 punktów. Dla Polaków najłatwiejsze okazały się pytania zawarte w III fali testu, a najtrudniejsze w II fali EkoTestu. Ogólnie najlepiej wypadli panowie (średnio 64 pkt), osoby w wieku 25-44 lata (62 pkt) oraz mieszkańcy największych miast powyżej 500 tys. mieszkańców (61,5 pkt).

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Źródło: Wirtualna Polska

www.wp.pl

Dodatkowe informacje:

Badanie było objęte patronatem: Ministerstwa Klimatu i Środowiska, Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Fundacji Pozytywnych Idei oraz Fundacji Las na Zawsze. Partnerem merytorycznym był think tank TOGETAIR, twórca Szczytu Klimatycznego.

Ogólnopolski EkoTest był jednym z etapów realizowanych w ramach projektu „WP Naturalnie”. Od początku 2021 roku całość energii kupowanej przez spółkę ma gwarancje pochodzenia ze źródeł odnawialnych. W lipcu Wirtualna Polska kupiła drugą farmę fotowoltaiczną na Dolnym Śląsku, dzięki czemu zielona energia niemal w połowie pokrywa zapotrzebowanie WP na zasilanie serwerowni. Ponadto w ramach „WP Naturalnie” powstaje szereg działań promujących ekologię i ochronę środowiska. Na Stronie Głównej WP działa licznik, który pokazuje, o ile dzięki farmom fotowoltaicznym WP oraz wprowadzonym zmianom, spadła emisja CO2 do atmosfery, w porównaniu do 2020 roku. Użytkownicy Strony Głównej WP oraz ponad 20 serwisów należących do Wirtualnej Polski, mogą włączyć tzw. tryb ciemny. Pozwala on m.in. na oszczędność energii w urządzeniach wykorzystujących ekrany typu OLED, na przykład w telefonach komórkowych. Ogólnopolski EkoTest jest kolejnym krokiem do zwiększenia świadomości Polaków na temat ekologii i ochrony środowiska.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Tiktok wspiera kreatywność w konkursie KTR 2021
TikTok objął partnerstwo nad kategorią „CRAFT – VIDEO” w tegorocznej edycji konkursu Klubu Twórców Reklamy. O tytuł „Best of” zawalczyły najbardziej wyraziste komunikacyjnie, kreatywne i innowacyjne pomysły. Nagrodę za najlepszy projekt wręczyła Sylwia Chada, General Manager TikTok w Polsce i Europie Centralnej. Gala wręczenia odbyła 26...
Wyniki skonsolidowane Grupy PMPG Polskie Media S.A. Po trzecim kwartale 2021 roku Grupa Kapitałowa PMPG Polskie Media S.A. osiągnęła skonsolidowany zysk netto w wysokości 5,2 mln zł wobec zysku 2,3 mln zł w analogicznym okresie roku ubiegłego.
WP.pl najbardziej opiniotwórczym medium października 2021
Jak podaje Instytut Monitorowania Mediów, liderem rankingu „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” za październik 2021 został portal WP, na którego informacje dziennikarze innych redakcji powoływali się niemalże 4 tys. razy. Miejsce drugie zajęła stacja RMF FM z wynikiem 3,6 tys. powołań w innych mediach. Podium zamyka Onet, którego...
Najbardziej zasięgowa akcja społeczna w historii Gazeta.pl
Redakcja Gazeta.pl jest mocno zaangażowana w walkę z kryzysem klimatycznym, czego jednym z przejawów była jej niedawna akcja „Alarm dla klimatu”. W odpowiedzi na apel portalu oraz Koalicji Klimatycznej 29 października br. w sześciu polskich miastach uruchomiono miejskie systemy alarmowe, aby w symboliczny sposób podkreślić wagę szczytu klimatycznego COP26....
Super Express świętuje jubileusz 30-lecia
Obecnym redaktorem naczelnym Super Expressu jest Grzegorz Zasępa, pierwszym zaś był Grzegorz Lindenberg. Super Express od początku swego istnienia jest stajnią dociekliwych, nieustępliwych dziennikarzy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764