logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wirtualna Polska sygnatariuszem Karty Praw Dziecka w Biznesie

  PR 25.05.2024, przeczytano 620 razy
ilustracja

Wirtualna Polska Holding podpisała Kartę Praw Dziecka w Biznesie. To inicjatywa, która ma zachęcić do konkretnych działań na rzecz ochrony praw dziecka, również w internecie. Kartę przygotowało Forum Odpowiedzialnego Biznesu we współpracy z firmami i organizacjami społecznymi. 


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wirtualna-polska-sygnatariuszem-karty-praw-dziecka-w-biznesie,404365,artykul.html

Podpisanie Karty oznacza zobowiązanie do aktywnego wdrażania i przestrzegania założeń Karty, promocję wiedzy i dobrych praktyk oraz udział w działaniach na rzecz respektowania praw dzieci w polskim społeczeństwie.

Inicjatywa powstała w kontekście głośnych wydarzeń związanych z nadużyciami względem nieletnich w sieci. W ocenie ekspertów ds. mediów podobne sytuacje mogą powracać, ponieważ największe platformy technologicznie niedostatecznie chronią młodszych użytkowników przed różnego rodzaju nadużyciami i cyberprzemocą.

Za stworzenie Karty Praw Dziecka w Biznesie odpowiadają organizacje społeczne oraz Forum Odpowiedzialnego Biznesu, którego WP jest członkiem. Karta uwzględnia zapisy m.in. Konwencji ONZ o Prawach Dziecka oraz wytycznych ONZ dot. biznesu i praw człowieka.

W Karcie Praw Dziecka w Biznesie znajdują się zapisy dotyczące m.in.:

  • dbania o prawa dziecka jako użytkownika i użytkowniczki produktów i usług,
  • respektowania praw dziecka jako odbiorcy i uczestnika przekazów marketingowych,
  • wymagania od swoich dostawców i dostawczyń, kontrahentów i kontrahentek, partnerów
    i partnerek biznesowych przestrzegania praw dziecka,
  • tworzenia dobrego i przyjaznego miejsca pracy dla rodziców,
  • zapewniania rodzicom wynagrodzenia umożliwiającego stworzenie godnych warunków do życia i rozwoju dla ich dzieci,
  • promowania zasady work-life balance,
  • wspierania odpowiedzialnego zatrudnienia.

Bezpieczeństwo w sieci jest dla Wirtualnej Polski kluczową wartością. Jako największy polski wydawca internetowy i czołowa firma w branży e-commerce WP czuje szczególne zobowiązanie dotyczące ochrony dzieci. W tym zakresie opracowała wewnętrzne regulacje dotyczące emisji reklam, treści i produktów dostosowanych do najmłodszych. W ostatnim czasie WP dołączyła też do programu „Stacja Galaxy. Bezpieczne miejsce w sieci” organizowanego przez firmę Samsung, w którym edukuje młode pokolenie o tym jak mogą wykorzystywać wszystkie zalety internetu, jednocześnie chroniąc swoje bezpieczeństwo i prywatność.

Źródło: Wirtualna Polska Media SA

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Teleturniej The Floor: wyniki oglądalności
Teleturniej "The Floor" od dnia premiery cieszył się niesłabnącą popularnością. Finał pierwszego sezonu, który został wyemitowany 12 czerwca, obejrzało ponad półtora miliona widzów.
A pamiętasz jak? – wideocast Sport.pl
Należący do grupy Gazeta.pl serwis Sport.pl prezentuje nowy podcast – „A pamiętasz jak?”, czyli rozmowy o niezapomnianych wydarzeniach ze świata sportu, prowadzone przez Piotra Wesołowicza i Tomasza Pazdyka. Premiera pierwszego odcinka z udziałem Marcina Gortata została zaplanowana na piątek, 13 czerwca o godz. 20:00. Format na stałe pojawi się w ramówce...
Sieć Multikino wprowadza fotele Ultra LUX
Multikino jako pierwsza sieć w Polsce wprowadza zupełnie nową kategorię komfortu kinowego. Od czerwca, po gruntownej modernizacji Multikina w CH Targówek, widzowie mogą oglądać filmy w fotelach Ultra LUX – najbardziej zaawansowanych technologicznie i komfortowych siedzeniach dostępnych na polskim rynku oraz korzystać z szerszej oferty barowej.
Murator Ogroduje: Metamorfozy: nowy format wideo
„Murator”, jeden z najbardziej rozpoznawalnych brandów poradnikowych w Polsce, rozpoczyna emisję nowego formatu wideo „Murator Ogroduje: Metamorfozy”. Program dostępny jest na kanale Murator Ogroduje na You Tubie i na Murator.pl.
Discovery Channel świętuje 40. urodziny
17 czerwca 1985  roku na antenie Discovery Channel zadebiutowały pierwsze programy. Od tamtej pory kanał nieustannie inspiruje miliony widzów do odkrywania świata i jego tajemnic. Z okazji czterdziestych urodzin stacja przygotowała dla swoich fanów wiele atrakcyjnych niespodzianek.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764